Moi,
Ei ole kokemusta DESC210 autosta, mutta DEX210 on tullut hierottua viime kuukausina ihan mielettömän paljon. Autohan on periaatteessa sama, vain pidempi ja korkeampi jne..
Tuuppikrossissa huomattua:
Vähempi anti-squattia:
- takapää niiaa enemmän kiihdytyksessä ja mutkan ulostulossa
- auto puskee enempi kaasulla ajettaessa
- mutkan ulostulon voi ajaa huolettomammin, sillä perä ei tee ylimääräisiä liikkeitä
- hyppyjen ländeissä (etenkin lyhyissä ländeissä) auto lyö helpommin läpi ja on näin ollen vähän levoton
- suorassa kiihdytyksessä auto on hitaampi, sillä teho häviää takapään niiaamiseen
Enempi anti-squattia
- perä niiaa vähemmän kiihdytyksessä ja mutkan ulostulossa
- auton perä on herkempi kaasulla ajettaessa - on-power steer on parempi
- hyppyjen ländääminen on helpompaa, hyppykombot menee helpommin ja varmemmin joka kerta
- suorassa kiihdytyksessä auto ei juurikaan niiaa, jolloin jos pito riittää, auto lähtee todella nopeasti paikalta
Itse olen tykännyt ajaa Tresreyn 2 asteen takapalalla. 3 astetta on omille käsille vähän liian tarkka ajaa, jos pito on vähänkään huonompi ja vastaavasti taas hyppykomboissa ja röykyissä 0 astetta tuntuu kiikkerältä ajaa. Täysin tasaisella baanalla 0 astetta toimii ihan hyvin, mutta siihen se ainakin mun käsillä jää. Esimerkiksi Nokian etuhypyissä 1,5 astetta tuntui olevan liian vähän ja taas mutkaisemmilla osuuksilla 3 astetta oli mun käsille liikaa - 2 astetta oli sopiva välimalli. Tresreyn takapalassa on myös huomion arvoista, että se on punainen, mikä automaattisesti vähentää kierros ajasta 0,1 - 0,2 s!
Olen myös huomannut, että pelkkä anti-squatin muuttaminen ei välttämättä kerro koko totuutta, vaan usein joutuu myös muuttamaan iskari-setuppia, jotta löytyy se omille käsille paras kombo.
Samppa