Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sakke_

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15
61
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.01.11 - klo: 13.13 »
Mulla on semmonen muistikuva että yhdellä diodilla saataisiin n.0.7v tiputettua jännitettä
eli jos 8.2v halutaan puottaa n.6v niin diodeja pitäis pistää 3kpl sarjaan,
vai riittääkö käytännössä 2kpl vaikka jotain 3A diodeja, helppohan sekin on testata
mutta pitäis ensin käydä ostamassa ne diodit niin mielellään sitten ostais kerralla oikeita.
Toinen vaihtoehto on ostaa LiFe akku jolloin ei "ylimääräisiä/rikkoontuvia" osia tarvita.

62
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4 LP & Mi4CX touring-autot
« : 25.01.11 - klo: 16.41 »
ok.. kiitoksia tiedoista. mulla taitaa olla aika hakusessa säädöt autossa kun vaihdoin lrp;n renkaista noihin kisa laillisiin niin sain auton kaatumaan isomyyrissä. mutta pitääpä vaan jatkaa säätöjen hakemista :tongue:
Tarkista ensimmäisenä auton korkeus ja droopit.
Jos vielä sen jälkeen kippailee niin tarkista linkien sisempiä paikkoja.

63
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 24.01.11 - klo: 10.51 »
Eli onko asia nyt todellakin näin että auton ajettavuus on suorastaan mahtava, mikäli etu/takapään aurauskulmat heittelee(esim. takapäässä tukivarressa poikittaisvälystä, ja etupäässä isotoleranssiset pallonivelet)???
Anteeksi että välys keskustelu käydään täällä JQ osiossa.
Ja pahoittelut myös siitä, että olen "aloittelija".

"pieni lisäys": Mites GT-luokkien autot onko niissäkin suotavaa olla lonksuvia niveliä ja tukivarsia??
http://rc10.fi/index.php?topic=49082.msg502764#msg502764
Lueppa tuo Hoken vastaus nyt ajatuksella läpi ja kysele sitten lisää.

64
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 24.01.11 - klo: 09.26 »
Itsekin tuli kyseinen auto hankittua ja 4 päivän kasailun jälkeen auto alkaa jo olla mekaanisesti kasassa. Auton välykset vaikuttivat varsin passeleilta ja ihmeen vähän autoa joutui "rakentelemaan" verrattuna monen isomman valmistajan autoon. Diffeille tuli tehtyä pientä alkuherkistelyä ja toiseen etuohjauspalaan tuli laitettua 1kpl 0,1mm shimmejä enemmän kuin toiseen, auto vaikuttaa todella hyvältä. Ja varsinkin auton laatua tarvii kehua kun kyseessä on ensimmäinen versio The autosta osa valmistajista kun on tehnyt autoja kymmeniä vuosia ja silti rakentaessa mikään osa ei mene paikalleen ilman rakentelua.
Niin ja ne tankin pidikkeet tuli keiteltyä n.45min ja muovi muuttui todella joustavaksi verrattuna mitä ne paketista otettuna oli.
Tästä on hyvä ruveta speksaamaan mitä kisa pataa autoon hankkii/servoja, tässä kesää odotellessa... :)

65
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 15.01.11 - klo: 19.41 »
ok
no aika vaikee päätös,koska noin samalla hinnalla saa 2wd slashin suomesta.kumpi olis järkevämpi valinta.
Slash on ihan eri tasonen auto kun tämä, slash on sähköauto alunperin tämä on polttiksesta muutettu sähköautoksi scrt:n vetopuolen kesto on aivan eri luokkaa kun sähkörimpulassa.

66
Eihän se vika ruutu huonoin ole. Kukaan ei ole tulossa heti konttiin, ja voit sen oman lähtökuulutuksen jälkeen venata niin kauan vaikka että ensimmäinen auto saa melkein kierroksella kiinni ennenkuin sun tarttee / kannattaa ajaa viivan yli ekan kerran jolloin sulle pyörähtää kello käyntiin? Siinä sitten pikkuhiljaa saat kiinni hitaampia ja napsit ne kun pieniä rakoja on mahdollisesti jo syntynyt.
Ei näin! Kyllä se pitää olla niin että 1 lähtee paikalta 1 koska muuten siinä kärsii ja paljon kun kaikki eivät tajua antaa alkuerissä tilaa nopeammilleen.
Sisäradoilla ei onnistu tuo välin jättäminen kun ensimmäisenä lähtenyt saavuttaa viimesenä lähteneen jo ekalla kierroksella.

67
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 14.01.11 - klo: 09.59 »
Suositelkaas mulle tätä SCRT10 autoa verrattuna muihin Sc autoihin (mm. traxxas slash) Mistä tämmöne kannattaa ostaa, suomesta. Ja sitte, mitkä olis perus hyvät sähköt ja millaset lipot kannattais hommata tähän?
Autohan on suoraan polttis vehkeestä muutettu sähkö peli, kestävyys on ihan eri luokkaa kun perus sähkörimpuloilla.

68
Tulokset / Vs: TULOKSET: Winter Jumps #3 - Oulu
« : 19.12.10 - klo: 17.08 »
Kiitokset pohjosen pojille mahtavasta kisasta.  :grin:

+Rata mahtava
+Varikko tilat
+Rento fiilis
+Aikataulujen tiivistys
+Tiukkaa kisaamista finaaleissa

-Alkuerissä ajetaan kelloa vastaan ei toisia kuskeja
-Tilanne selostuksen puuttuminen erien aikana
---Sanwan vastarit

69
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 15.12.10 - klo: 21.06 »
Onhan tuolla hintaa kyl.
Kuvia kehiin kun kehität tuonlaisen akkutelineen :) Kun sitä itsekkin pohtinut, mutta ei ole ehtinyt suunnitella.
No mä vähän mittailin että keskidiffiä joutuu siirtään hieman pois keskilinjasta ja jotta se onnistuu, joutuu siirtään pohjajäykkärit toiselle puolelle kardaaneja ja tekeen niillekin uudet reiät.
Puran ton virityksen varmaan Oulun kisan jälkeen ja koitan keksiä miten tuon käännön teen. Pumilossahan on keskidiffi käännetty toisinpäin ja moottori sojottaa eteenpäin. Onhan tuossa neliösenttejä tarpeeksi mutta tehokas käyttö pitää vielä miettiä.
http://rc10.fi/index.php?topic=43368.msg459814#msg459814 Tossa mallia millaselta leiska näyttää jos sen koneen käännät.
Muutoksia mitä joudut tekeen vakio pohjaan on se että loveet perus pohjasta eestä ja takaa diffeille tilaa että saat käännettyä ne ja samoin keskidiffin reikää pitää laajentaa.
Homma on varsin simppeli tehä. Tosin en oo ihan varma riittäkö tossa sivulla täysin tila akulle. Ja mikä tulee painonjakaumaks pitkällä motilla.

70
Ilmoittautukaa viimeistään perjantaina  5.11. Ilmoittautumiset ovat sitovia, mutta peruutuksen voi tehdä vuoden loppuun mennessä ilman sanktioita.
Milloin ilmoitetaan paikan saaneet?

71
Sähköautot / Vs: Tekin RS tietoutta
« : 14.12.10 - klo: 08.53 »
Kun olen ajannut tuolla Tekin Rs Pro:lla ni-hm akuilla ja aion siirtyä lipoihin niin tarviiko mitään säätää?
Lipo cut off päälle ei muuta.

72
Ilmoittautumiset päivitetty! 59 kuskia, way to go! Osa meileistä oli menny roskapoksiin, mutta ne löytyivät kyllä sieltä. Jos nimesi ei ole listalla, laita iltaan mennessä meiliä niin laitetaan asia kuntoon.
Onko järkevämpää ajaa finaalit 8 kuin 10 kuskilla? Itse olisin ehkä 8 kannalla.
Ae:t 8 ja finaalit 10 niin taataan kaikille tasapuoliset mahdollisuudet tulokseen.

73
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 07.12.10 - klo: 19.29 »
Olemattomaan on kyllä aika turhaa verrata.
:grin: Se on totta joo mutta tuo mesta on tähän asti toiminu kohtuu hyvin.

74
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 07.12.10 - klo: 18.22 »
Mistähän tähän kannattaisi tilata osia jos oikein nopeasti tarvitsee? Saako Suomesta muualta kuin garagesta?
Meni edestä c-hubi  (osanumero TM-39) rikki pienessä törmäyksessä ja nyt ilmat olis mitä parhaat ajella niin ei viitsis paria viikkoa odotella.
Tietty jos joltain löytyisi ylmääräisenä moiset niin voin ostaa... Tarjotkaa YV:llä :)
http://www.apexmodels.com/
Tuolta oon tilaillu paketit tulee nopeempaa kun suomesta ja hinnatkin on kohtuullisemmat.

75
Sähköautot / Vs: Dualsky XC800TF kokemuksia
« : 04.12.10 - klo: 17.23 »
Ongelmia täällä ainakin Dualskyn kanssa. Kyseinen säädin on siis käytössä stock-turistissa. Koneena cs 17.5 . Ajokertoja on nyt kaksi kappaletta ja tänään BCR-treeneissä säädin teki seuraavaa. Mutkasta tullessa ulos lyön kaasun heti pohjaan, auto kulkee ensiksi "puolella nopeudella" ja viiveellä tempaisee sitten täyteen vauhtiin. Aivan niin kuin "kakkosvaide" menisi silmään. Olen yrittänyt muuttaa säätöjä, mutta aina tulos on sama. Epäilin ensiksi että akut olisivat vanhoja ( mikä on mahdottomuus ) mutta päätin kokeilla LRP SPX säädintä joka oli varalla pakissa. Auto toimii LRP kuin unelma ja tällaisia "kakkosongelmia ei ole" Onkohan tullut itselleni maanantai kappele
Tarkista ettei säätimessä ole kerssi mode päällä ja sensorin piuha on ehjä.

76
Lipopalo ei sammu esim. jauhesammuttimella. Ainakaan 6 kilon sammutin ei sellaiseen riitä, joku markittävästi suurempi voi riittää. Hiekkasangon idea on nimenomaan laittaa se savuava liposäkki sinne sankoon ja kaataa toisesta sangosta lisää hiekkaa päälle siten, että koko säkki peittyy. Sen jälkeen sen akun uloskantamisessa ei ole enää mitään kiirettä, tosin kyllä se sinne kannattaa. Mikäli se akkupalaa autossa, niin kori pois mikäli mahdollista ja se hiekka pitää kaataa auton päälle.
Juurikin näin eli akku/auto/säkki sankoon jossa on hiekkaa ja päälle reippaasti hiekkaa. Litium ei saa happea riittävästi ja reagtio rauhottuu, akku vuotaa energiansa pihalle varsin rauhallisesti ja pienellä savuamisella.

Tuota tuli testattua PM:ssä ja hyvin toimi autosta koppa vaan pois akun edestä joka oli jo palon alkuvaiheessa. Hiekkaa päälle ja 10min odottelua niin auton sai ottaa kasasta pihalle täysin ehjänä ja akkukaan ei ollut kyljessä olevaa pientä reikää lukuunottamatta pahemmin muuttanut muotoaan.

Yks auto jolle järkkärit ei tajunnu tota tehä palo n.1m liekillä keskellä rata-aluetta ja sammu vasta kun auto vietiin hiekkakasaan ja haudattiin.

77
Tulisi 1:12 mittakaavan autoon, offi käyttöön. Pitänee mun sitte ostaa vastaava tuote, jossa olisi moottorikin mukana. Esim.http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37795&grpid=4306
Tuoha combo on aivan liian pien tarkotettu kuiteski micro autoihin.
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41255&grpid=4306 Tää saattas olla lähempänä käypästä konetta mutta suosittelen nyt oikeesti tarkistamaan kunnolla koneen tehovaateet ja mitat mitä oot autoon laittamassa.

Edit:Linkki korjattu...

79
Mitä pitää ostaa kun hankkii ensimmäistä lipoa ?
  :huh:
Osta eka kunnon laturi balancerilla ja se liposäkki ala sitten vasta miettimään millasen lipon hankit.

80
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 15.11.10 - klo: 17.09 »
Ne on hienoja, kyllähän kisa vehkeessä pitäisi vähän ees hiilikuitu lookkia olla  :embarrassed:
Niin oishan se iso subbariki siellä corrin lavalla kanssa varsin näyttävä ja hyödyllinen...  :wink:

Turha sitä hiilaria on autoon tunkee jos siitä ei oikeesti oo jotain testattua hyötyä.

81
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 14.11.10 - klo: 03.55 »
Köh, niin?
Mites muuten teillä on pohjat kestäny? Itse olen rikkonut 2kpl nuita.
Ite ajoin autolla yhen kesäkauden ja talvikauden 2008-2009 ja sain 1 pohjan p*skaks ja rehellisesti voin sanoa että ihan oli oma moka, Vaasan norsu reunakiveyksen kulmaan ja silti kesti koko loppupäivä maaliin asti. Ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa että kestävin tuuppi auto mitä löytyy.

82
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 01.11.10 - klo: 10.21 »
Yksin kertainen kysymys, onko kannattava ostos? Olisin radiota vailla ja tuli mieleen tämä malli.
Parempaa radioo saa hakemalla hakea.
Tosin sellanen varotuksen sana että osta radio suomesta joltain toimittajalta jos haluat takuun pelaavan kunnolla. Ja laita akku/patteri kehikko kiinni 3 napasella liittimellä ettet epähuomiossa kytke piuhoja väärinpäin ja polta mankkaa...

83
Tulokset / Vs: Winter Jumps 1 tulokset + ym
« : 24.10.10 - klo: 20.09 »
Olipas taas mukavat kisat Nokialla. Rata oli mahtava ja kisa suju uudella autolla. Pumilio oli mukava ajaa ja nopea, ainut miinus oli tekinin säädin jolla ei vaan yksinkertasesti pysty kisaamaan "raskaalla" nelkulla, säädin kun päätti kuolla joka erässä satunnaisesti.
Renkaat toimi hyvin ja pitoki oli varsin maukas kun auton sai säätöihin eli käänsi eturenkaiden camberit 2->3 asteeseen...  :mrgreen:

+ ja -

+rata
+järjestelyt
+kuulutus
+kova kisaaminen
+pipojen löysyys
+pumilio (auto joka on nopea ja uskomattoman helppo ajaa)
+auton mekkaaminen (kokopäivän aikana säädin vain etupyörien kulmat ja vaihdoin akkuja)  :grin:

-ajajakoroke (6-7 kuskia sai ok paikat mutta loput kuskit katseli tolppia)
-corri kuskien puute (vaikka siitä niin paljon foorumilla aikanaan höyryttiin)
-tekinin sähköt jotka vaan ei toimi nelkussa jossa tehoa voi todella käyttää

Iso kiitos Nokian pojille mukavasta kisapäivästä ja hyvin sujuvista järjestelyistä.

84
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 21.10.10 - klo: 11.41 »
Eli hakusessa ois laturi seuraavilla vaatimuksilla?

-toimii jännitteillä 230v ja 12v
-max lataus teho vähintään 10amp 2s lipoille mutta mielellään 15amp
-sisäinen balanceri
-1 tai 2 akun lataus samalla kertaa
-ja viimesimpänä mutta vaikeimpana kohtuullinen hinta ja koko

Jos joku tietää mikä laturi täyttäs kaikki seuraavat vaatimukset oisin enemmän kuin kiitollinen...  :grin:

85
Vanha harjallinen moottori on alkanut pitää aikamoista melua, onko se mahdollista pestä tai putsata jollain tavalla?
Moottorissa ei ole ruuveja jotta sen voisi avata.
Meteli tulee yleensä laakereista ja niiden huonosta kunnosta. Myös hiilet voisi tarkistaa mutta jos konetta ei saa auki niin aika paha sille on mitään tehdä. Vähän öljyä laakereihin ja aja niin pitkään kun kulkee sitten ku hyytyy niin motti roskiin ja uutta tilalle.

86
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 12.10.10 - klo: 18.15 »
Taytyy olla paskoja koneita. Tai huono auto? Asentaja/käyttäjä on täydellinen!
Aina 4s 5000 lipot.
13/14Tpinion,hn torsenin spur, ja sc vakiota korkeammat kumit, 120mm
Mut eihän noi kerro mitään paljonko koneen lämmöt on?
Sähkölaitteiden pahin vihollinen on liika lämpö ja kosteus.
Ja noihin kumpaankaan ei vaikuta mikään muu kun käyttäjän kädettömyys...  :wink:

87
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 11.10.10 - klo: 19.58 »
Edelliset koneet irtos autosta vain mennäkseen roskiin (laparenkaat kuormittaa).
Täysin väärät välitykset jos koneet hajoo tai sitten jotain aivan paskoja koneita. Harjaton motti kestää ajoa ja paljon.

88
Vaikuttaako tohohon kiihtyvyyteen toi spurrin koko miten paljon vai onko vaan pinjonilla merkitystä.
Tietenkin. Kokonaisvälitys on se joka ratkaisee että kiihtyykö auto vai kulkeeko. Yksinkertaisesti mitä isompi spurri ja pienempi pinioni sen lyhempi välitys ja auto kiihtyy paremmin. Mitä pienempi spurri ja isompi pinioni sitä pitempi välitys ja kovempi kulku mutta huonompi kiihtyvyys. http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#valitykset
Tuota sivustoa kannattaa lukea ajatuksen kanssa niin aloittelijakin pääsee vähän kärrylle mistä säädöissä on kyse.

89
Radiolaitteet / Sanwa/Airtronics servot
« : 04.10.10 - klo: 22.35 »
Löytyykö tähän Sanwan SRG-BR servoon rattaita tai onko kellään varmaa tietoa minkä mallin rattaat käy?

Sanwa SRG-BR Servo (8.0kgcm/0.07s/40 6V)
Art. no.: 107A53552A
http://www.lrp.cc/en/products/sanwa/servos-rc-car/produkt/srg-br-servo-80kgcm007s40-6v/details/

Vastaava malli jenkkilässä:

Airtronics 94930 SRG-BR SSR Brushless Dig Servo - Speed
Additional Information.SKU 474630
Manufacturer Airtronics
Mfr Part Number 94930
http://www.airtronics.net/index.php/airtronics-94930-srg-br-ssr-brushless-dig-servo-speed.html

90
Onko kannattavaa käyttää 2wd autoo 6.5t motilla jossain kisassa?
Pitää olla tosi heikko vääntönen 6.5t kone ja nopee rata että sillä kykenee ajaan kunnolla.
Parempi on 7.5-8.5t kone.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15