Orion on speksattu 160a. HW 3.1 on speksattu 120a. 3.1 on speksattu samoin kuin v2.1 ja 2.1 käy 15 astetta kuumempana kuin orion minun autossa eli oletettavasti 3.1 kävisi lähes yhtä kuumana kuin 2.1 koska on samat speksit... Varmaan HW 3.1 on hyvä(ehkä jopa yhtä hyvä kuin orion) nopari mutta ehkä joku muu kuin kauppias voisi kommentoida omia kokemuksia? Kalle taitaa tiksissä ajaa losia HW v3 noparilla?
Orioniin kun laittaa esim nollaennakon päälle joka on tosi helppoa niin ei varmaan tule lämpöjen kanssa ongelmia noparissa. Minulla orion käy kylmempänä kuin HW SCT-Pro eli tuskin pitää olla mikään pro säätääkseen 1/10 nopareita(huom, mä en ole mikään pro noparisäätäjä) sekä omien kokemuksien perusteella HW SCT-pron tuuletin hajoaa helpommin(=lämpöongelmia) Siinä on myös 30x30mm tuuletin joka on huomattaasti harvinaisempi kuin normi 25x25mm tuuletin joka löytyyy 1/10 nopareistan
Orionin akut on myös specsattu 90C, eli onko tuo nopari oikeesti 160A? En tiedä, fyysisesti se on eri (katso missä juotos kohdat ovat vs v3.1) muusta ei ole tietoa. Sit jos tutkisit asiaa vähän syvemmältä huomaatkin kohtuu mielenkiintoisen asian:
Orionissa on jatkuva 160A hobbywingissä 120A, kummassakin on tosin hetkellinen kesto 760A, onko markkinointimiehillä unohtunut muuttaa tämä numero vai miksi sen hetkellinen kesto on sama? En ole taaskaan IC puolen DI joten osaa vastata miksi näin on, mutta onpahan asia mitä funtsata kun lukee Orionin numeroita kuin raamattua :)
Sehän on selvää että v2.1 käy kuumempana, siinä on vanhempi softa, vanhempi säädin ja reilusti vähempi jäähdytystä. Sä niinku vertaat vanhaa uuteen ja ihmettelet miksi uudempi on parempi :) Tietysti uudempi on parempi, eihän Hobbywingi muuten olisi maailman johtava säätimien valmistaja :) Ei se tietotaito tule talosta missä osataan laittaa omat tarrat päälle, vaan kyllä se tietotaito tulee ihan sieltä tehtaalta :)
V2.1 ja V3.1 specsit on täysin eri, eri hardis, eri softis, eri kotelo, eri tuuletus. Eikö näitäkin asioita pitäisi ottaa huomioon eikä tuijotella asioita mitkä on paperilla ja unohtaa fysikanlait?
Eihän siinä mikään superihminen tarvii olla. Riittää että aloittaa alhaisilla ennakoilla ja laittaa tarpeeks lyhyen välityksen ja ajaa tarpeeks lyhyen erän ja muistaa lopettaa joka kerta kun lämmöt nousee liikaa. Siitä sitten lisäilee välitystä alkuun ja vähän ennakoita kunnes sopiva vauhti ja lämpökestävyys löytyy. Mutta sä et nyt taida ymmärtää että tämäkin on hyvin vaikea asia hahmottaa monelle. Seki on sit täysin eri asia jos otetaan kaikki tehot irti vs että laitetaan auto kulkemaan eteenpäin, mutta siitä en ala tässä puhumaan sen enempää.
En aio tähän sen enempää kommentoida, ei ole mitään kiinnostusta väitellä turhan päiväsestä asiasta onko Orion vai v3.1 parempi. kun ne ovat käytännössä hyvin samoja tuotteita.