Kirjoittaja Aihe: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)  (Luettu 3715 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
OK, eli mulla on vuosia lojunut hyllyllä IGT, jonka haluan konversoida. Mistä saan nämä osat:

Mod1 pinjoni, ei väliä minkä kokoinen, mieluiten 3,2mm akselille...

Moottoripukki, Mieluiten 550 sarjan moottoreille, ei pakko.

Halpa nopari harjalliselle 3,5 lankaiselle, myös 8 lankainen motti on!

Laittakaa vastausta linkkien kera!

LOW BUDGET 50-70€ sis. pk!!!
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #1 : 01.09.09 - klo: 10.41 »
Tarkoituksena siis tehdä polttis GT-8:sta sähköversio? Kannattaa lukaista tuo aihe läpi niin tulet asiasta paljon viisaammaksi: http://rc10.fi/index.php?topic=33335.0

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #2 : 01.09.09 - klo: 14.31 »
Mod1 pinioneita ei taida olla 3mm akselille mutta on olemassa / voi tehdä itse putkesta sovitteen. 50-70 EUR budjetti tuskin onnistuu.

Pelkästään moottoripukin hommaamiseen saattaa mennä 30-60 EUR rahaa, jos sen ostaa. Jos itse / kaverit ei kykene suunnittelemaan+tekemään moottoripukkia joka kestää kannattaa valmis tilata. Tuo saattaa käydä:
http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmkyoshomount

Iso auto vaatii liikuttaakseen voimaa. Riittääkö 550 kokoinen moottori liikuttamaan kyseistä autoa riittävästi? Onhan kuitenkin kyseessä iso kokoinen auto. Yleensä isoissa konversioissa käytetään harjattomia 36/70 (540 koko, 70mm pituus) moottoreita ja esimerkiksi 4S/5S/6S kennoisia lipoja. Pieni moottori kuumenee ja palaa jos siitä koitetaan ottaa kohtuutonta vääntöä irti. Millekkähän autolle noi sun moottorit on tarkoitettu? Toki tuostakin voi auton saada noilla vermeillä tehtyä, mutta se on eri asia että kulkeeko auto mihinkään. Millaisiahan kierrosmääriä tuollaiset lankamäärät kehittää?

Nopeudensäätimeksi kannattaisi olla joku 80/100/160A jatkuvaa kestävä harjaton säädin. Laadusta riippuen maksaa 50/100/150/200 EUR.

Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #3 : 01.09.09 - klo: 15.16 »
Koska Inferno GT:stä on kyse niin..

Kyosholta on just tullut ulos tuo Inferno MP7.5 e-malli. Siitä saat kaikki osat suoraan IGT:hen koska käytännössä auto on sama rungoltaan.

Kuvia tässä topikissa http://rc10.fi/index.php?topic=6036.msg361224#msg361224

Eli e-mallin manuaali käteen ja siitä osanumerot joita tilaamaan Kyosho kaupasta.
e-malli on sen verran uusi ettei kaikkia osia ehkä saa aivan heti. Eri asia sitten jos osat ovat liian kalliita LOW BUDGETillesi

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #4 : 01.09.09 - klo: 15.39 »
LOW BUDGET 50-70€ sis. pk!!!

Vaikka tekisit itse kuinka paljon osia, niin tuohon hintaan on turha alkaa edes suunnitteleen konversiota.

Minä oon tehny jo aika monta koversiota 1/8 nitro autoista ja voin sanoa että kyllä siihen joka kerta 3-5 sataa heilahtaa sen itse auton lisäksi, ennenkuin auto on siinä kunnossa että sillä vihtii suunnitella ajamista
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #5 : 01.09.09 - klo: 16.57 »
Joskus noista nitrokonversioista foorumeilta lukeneena saatan sanoa että ei kannata hiilimoottorillista alkaa edes suunnittelemaan, ainakaan jos meininki on saada auto liikkumaan jotenkuten.
Ja tosiaan olen kuullut myös että joillakin on mennyt useita satasia noihin konversioihin pelkän auton hinnan lisäksi...  :undecided:

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #6 : 01.09.09 - klo: 18.24 »
Pelkästään akutkin jo maksavat enemmän, kuin budjettisi on.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #7 : 02.09.09 - klo: 12.15 »
akut on(2x 4600mAh nosram 7,2v NiCd), moottori on (550 ja 770 sarjan), nopari on, eli vaan ne asennuskilkkeet tarvitaan...

e: Nopari on Novak Tempest2 hyper fet 1:10 touringista, ei lankarajaa!
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #8 : 02.09.09 - klo: 12.19 »
akut on(2x 4600mAh nosram 7,2v NiCd), moottori on (550 ja 770 sarjan), nopari on, eli vaan ne asennuskilkkeet tarvitaan...

e: Nopari on Novak Tempest2 hyper fet 1:10 touringista, ei lankarajaa!

Äkkiseltään kuulostaa sille että autosta tulis minkä sais juosten kiinni... karkeesti näin kommentoituna.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #9 : 02.09.09 - klo: 12.20 »
Moottoripukin voi tehrä ite, niinkuin servolevynkin, mutta, mod1 pinjonia 3,2 tai 5mm akselille ei....
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #10 : 02.09.09 - klo: 12.21 »
aijon myydä kaverille, toivoo että renkaar pyörii ja kääntyy niin maksaa 300€ siitä, aikoo sitten laittaa Mambat sun muut sinne...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #11 : 02.09.09 - klo: 12.24 »
akut on(2x 4600mAh nosram 7,2v NiCd), moottori on (550 ja 770 sarjan), nopari on, eli vaan ne asennuskilkkeet tarvitaan...

e: Nopari on Novak Tempest2 hyper fet 1:10 touringista, ei lankarajaa!

Akut ei anna tarpeeks virtaa, nopari ei kestä tarpeeks isoo jännitettä, harjallinen motti palaa samantien.

aijon myydä kaverille, toivoo että renkaar pyörii ja kääntyy niin maksaa 300€ siitä, aikoo sitten laittaa Mambat sun muut sinne...

Parempi myydä vaan rullaavana ja säästät nuo sähköosas johkin 1/10-autoon.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #12 : 02.09.09 - klo: 12.26 »
aijon myydä kaverille, toivoo että renkaar pyörii ja kääntyy niin maksaa 300€ siitä, aikoo sitten laittaa Mambat sun muut sinne...

No minusta kannattaisi vaan sitten hommata siihen se sähkömoottoripukki, pitää servo kiinni sekä alkuperäiset radiot. Enemmän hyötyä niistä sun 1/10 kamppeista on jos myyt ne jollekin sellaseen autoon, jossa ne ei hajoa heti. Tuollaisen rakentaminen on melkein sama ku että heittäs rahaa kaivoon. Jos haluaa että tuo kestäisi edes hetken niin pitäisi olla kaikkiein pienin pinioni mitä autoon saa kiinni ja sekin voisi olla liikaa.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #13 : 02.09.09 - klo: 12.37 »
Mistä saa sitä pukkia&pinjonia, tai alumiinia mistä tehdä tuon pukin?
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #14 : 02.09.09 - klo: 12.54 »
Mistä saa sitä pukkia&pinjonia, tai alumiinia mistä tehdä tuon pukin?

Pinioneja myydään monessa paikassa. Liquidrc.com:sta saa 5mm akselilla olevaa pinionia ja miksei foorumiltakin.

Onko sulla tai kaverillasi taitoa tehdä se pukki? Alumiinia saa varmaan monestakin paikasta.. jostain peltikaupoista tms. Pukin sijoittelu ja moottorin sijoittelu pukki ei sitten tule olemaan mikään piece of kakkupala.

Kehoitan vielä kerran miettimään että mitä oot tekemässä. 1/10 touring painanee 1-1.5kg ajokunnossa ja sun IGT painanee ajokunnossa 5-6 kg?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #15 : 02.09.09 - klo: 14.04 »
IGT painaa 3,5kg ajokunnossa

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #16 : 02.09.09 - klo: 14.05 »
Sähköistettynä akkujen kera helposti kilon enemmän.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #17 : 02.09.09 - klo: 14.10 »
totta. tuolla on kaikenlaista tietoa mutta en näe painoa .. http://www.kyoshoamerica.com/cars/index.php?part_num=30875
tohon voi verrata hyvin pitälle GT1 tapauksessa, GT2 ei aivan suoraan..

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #18 : 02.09.09 - klo: 17.58 »
Niitä pinjoneita löytyy vaikka millä mitalla, valmistajia löytyy reilusti.
Tässä nyt joitakin. Team Losi, Robinson Racing, RC-Monster, Novak, HPI, Dynamite, Tekno RC, Mega Motors, Kershaw Designs.
Tuo viimeksi mainittu tekee ainakin 1/8" akselille sopivia MOD1 pinjoneita. Tai sitten käytät sovitetta, niitäkin löytyy valmiita.
Moottoripukin löydät kun katsot tuon toisessa viestissä olevan topiikin ensimmäisen postin, siinä on listaa pukeista.

Ei tässä "low budged" hommassa ole kyllä mitään järkeä, ensinkään 3,2mm akseli ei kestä 1/8 kokoista autoa, sitten tuo nopari päästää savut ulos kun ei kestä virtoja, harjallinen moottori ei sovellu 1/8 kokoluokkaan, nuo akut on aivan surkeat.
Eihän tuollaista autoa kehtaa edes kenellekkään myydä, nyt järki käteen näissä hommissa!
« Viimeksi muokattu: 02.09.09 - klo: 18.08 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Kyosho IGT Konversio osia, mistä? LOW BUDGET (50€)
« Vastaus #19 : 03.09.09 - klo: 11.36 »
EN TEEKKÄÄN SÄHKÖKONVERSIOTA; SIIRRETTY POLTTISAUTOILUN SIVULLE!
EN TEEKKÄÄN SÄHKÖKONVERSIOTA; SIIRRETTY POLTTISAUTOILUN SIVULLE!
EN TEEKKÄÄN SÄHKÖKONVERSIOTA; SIIRRETTY POLTTISAUTOILUN SIVULLE!
EN TEEKKÄÄN SÄHKÖKONVERSIOTA; SIIRRETTY POLTTISAUTOILUN SIVULLE!
EN TEEKKÄÄN SÄHKÖKONVERSIOTA; SIIRRETTY POLTTISAUTOILUN SIVULLE!
EN TEEKKÄÄN SÄHKÖKONVERSIOTA; SIIRRETTY POLTTISAUTOILUN SIVULLE!
http://rc10.fi/index.php?topic=39545.msg363184#msg363184
« Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo: 17.47 kirjoittanut jonde_sorone »
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY