Sattui niin, että huhtikuussa tein itse saman hankinnan, tosin hommasin vain osat ja sähköistin oman vanhan.
Lyijyllä 24V 12Ah (yht 288 wattituntia, paitsi ettet voi kuluttaa kuin reilun puolet akusta tuhoamatta sitä.)
Jos vertaan omaan, niin saat varmaan 15-20 min jos et itse työskentele ollenkaan, vain näytteeksi.
Ja se siis edustaa tasaisella asfaltilla ?about 10 kilsaa? Riippuu kokonaiskuormasta paljolti tietty.
Jos kerran vauhti ja voima ei juuri nyt ole se mitä puuttuu, mainitset akkukapasiteetti / kesto, niin amppeereita lisää.
Litiumtekniikkaista en tosiaan päästä itse koskaan ilman ihmisen läsnäoloa lataukseen!
Enkä koskaan kokonaan lataa ilman balansointia. Joskus hopputilanteessa on akkuun laitettu pohjia ilman, ja vaihdettu toisen tullessa täyteen balansointitaitoiseen.
Ehdottaisin varmana nykytehot ylittävänä, mutta halpana ratkaisuna seuraavia:
1. Versio
Lyijytekniikkainen akku notkahtaa työssä volteistaan jopa kolmasosan, ja lipoakut ei, niin laita nykyisen laturisi osaaman verran kennoja sarjaan! 6S ! Pistät rahan/tilan verran niitä rinnan! *)
Laturista maximin turvalopetus pois päältä, niin se lataa isoa kauan.
Täyteen ladatut akut rinnan-Y-haaralla yhdeksi isokapasiteettiseksi.
6s+6s RINNAN-balansointijohdoilla keräät joka akun balanserin valvonnan piiriin.*)
(huomioiden sen, että iso akku yhtähitaalla balansoinnilla voi tarvita päiviä tasaantumiseen, jos se ei ole lähes aina sitä saamassa.)
2. versio
Jos pelottaa katuminen, kasaa ne akut 2s tai 3s pinoista, niin voit käytellä rc- puolella pois..
Tätä ratkaisua käytän lipo akuissa nni itse nyt.
3. versio
LiFePo akut ovat turvallisia, mutta kookkaanpia kapasiteettiin nähden.
Mulla on käytössä 1 setti, joten tiedän. Tarvitsevat yötäpäivää toimivan balanserin (BMS-kortti) ja oieata volttimäärää osaavan laturin (3,3 volttia per kenno on katkaisu.)
((Jatkan tän asian reunaa YV illalla kotoa.))