Kirjoittaja Aihe: Team Durango DEX210  (Luettu 166554 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #300 : 17.03.17 - klo: 08.51 »
Liittimet pois koneesta ja johdot toisesta suunnasta niin mahtuu paremmin. Ja ylimääräinen johto pois.
Noparia ei kannata laittaa keskelle koska sitten et saa akkua taakse.

On niin iso remontti että en ala edes kokeilemaan :) mikä on ylimääräinen johto ? Takana alkaa olemaan muutenkin painoa niin miksi lisätä sitä ? nyt täytyy muistaa että en aja kisaa missään virallisessa luokassa niin auton balanssi ei ehkä tarvi olla niin tip top.

Minun mielestä nyt jo keula tuntuu liian kevyeltä ja satula-akku ei paina niin paljon että se tekisi autosta liian etupainoisen, mutta tämähän on maallikon mutua joten en lähde kuitenkaan väittelemään asiasta :) vaan totean että tuskin huomaan omassa ajossa muutosta oli akku sitten missä tahansa.

Nyt anna olla noin hetken ja jos alkaa asiat rasittamaan tai huomaan ongelmia niin muutetaan sen mukaan.
keskimoottorinen auto kaipaa aika lailla painoa taakse, että on pitoa millä kiihdyttää mutkasta ulos - näin siis liukkailla radoilla.

ehkäpä jos pääset muiden kokeneempien harrastajien pariin, saatte yhdessä katsottua nuo juotokset kuntoon ja johdotukset näppäriksi.  :azn:
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #301 : 17.03.17 - klo: 09.01 »
keskimoottorinen auto kaipaa aika lailla painoa taakse, että on pitoa millä kiihdyttää mutkasta ulos - näin siis liukkailla radoilla.

ehkäpä jos pääset muiden kokeneempien harrastajien pariin, saatte yhdessä katsottua nuo juotokset kuntoon ja johdotukset näppäriksi.  :azn:

Juu, pääsisi tuolla nyt edes ajamaan, tuo kun on kuivan kelin auto niin pitää vaan odottaa että paikat kuivaa. Onhan noilla jo muutama vuosi tullut harrastettua (-85) noi sähköhommat ei ole koskaan ollut minun juttu ja sen huomaa, kyllä siitä ihan toimiva tuli mutta ei niin nätti kun osaavalla kaverilla.

Akut tulee ensi viikolla, viikonloppuna pitää hieman lyhentää noparin akkupiuhoja kun on 20cm pitkät. Oleellisinta olisi päästä ajamaan, nyt on autoa hierottu viikon verran niin pakko pitää pieni tauko. Eilenkin tuli purettua osiin kun piti varmistaa että olin laittanut osat oikeaan järjestykseen vaihteistoon :)
Tiger II

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #302 : 17.03.17 - klo: 10.12 »
Sähköhommat luonnistuu, kun käytät riittävästi juoksutetta ja hyvää perustinaa. Osta motonetista, puuilo tms. semmonen pieni purnukka juoksutetta. siihen kastat kuuman kolvikärjen ni jo alkaa tulemaan nättiä jälkee. Hommaa auttaa jos vielä käyttää sitä juoksutetta myös vastapintaan (johto/moottorin liitospisteet) ja käyttää kuumana. 12awg-johdotuksissa minimi kolvi 60w ja 10awg piuhoilla 80w mieluiten 100w, että riittää potku. Treenaamalla paranee. Osta lisäks kutistesukkaa ja laita liitosten päälle, niin näyttää liitokset näteiltä eikä oo niin sitä sähkövaaraa mistä puhuit :) ja tosiaan katkoo ylimääräiset niin akkupiuhoista kuin noparilta moottorillekin pois, niin menee hitokseen siististi tonne kopan alle sitten. Jos käytät aina 2s+2s liposetuppia, niin melkein kannattaa ostaa suoraan banskuliittimet, jotka sitten juotat 90-asteen kulmaan valmiiks. Tuolla tavoin saa lyhyimmät johtovedot ilman turhia liitoksia.
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #303 : 17.03.17 - klo: 10.18 »
Sähköhommat luonnistuu, kun käytät riittävästi juoksutetta ja hyvää perustinaa. Osta motonetista, puuilo tms. semmonen pieni purnukka juoksutetta. siihen kastat kuuman kolvikärjen ni jo alkaa tulemaan nättiä jälkee. Hommaa auttaa jos vielä käyttää sitä juoksutetta myös vastapintaan (johto/moottorin liitospisteet) ja käyttää kuumana. 12awg-johdotuksissa minimi kolvi 60w ja 10awg piuhoilla 80w mieluiten 100w, että riittää potku. Treenaamalla paranee. Osta lisäks kutistesukkaa ja laita liitosten päälle, niin näyttää liitokset näteiltä eikä oo niin sitä sähkövaaraa mistä puhuit :) ja tosiaan katkoo ylimääräiset niin akkupiuhoista kuin noparilta moottorillekin pois, niin menee hitokseen siististi tonne kopan alle sitten. Jos käytät aina 2s+2s liposetuppia, niin melkein kannattaa ostaa suoraan banskuliittimet, jotka sitten juotat 90-asteen kulmaan valmiiks. Tuolla tavoin saa lyhyimmät johtovedot ilman turhia liitoksia.

Pitää käydä ostoksilla jossain vaiheessa, nykyinen kolvi joku 30-40w ja mitään juoksutteita koskaan käyttänyt :)
Kutistesukka on hyvää jos sitä sattuu olemaan tai muistaa ostaa, ei ole kumpikaan tapahtunut vielään. Mutta tänään olisi tarkoitus hakea sitäkin.
Tiger II

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #304 : 17.03.17 - klo: 10.25 »
Nuo on onneks tuommosia ostoksia, että kerran kun ostat ni seuraavan 10v käytät ellet aktiivisesti koko ajan häärää jotain. Sama koskee hyvää kolviakin kunhan ei jätä käryämään täysillä. Joku kerran vinkkas, että pistorasiahimmennin väliin, niin kätevä säädellä kolvin lämpötilaa käytössä. Itse ostin kans sellaisen, mutta käytän lähinnä on-off tyyppisesti ettei tartte nykiä johtoa seinästä välissä pois (löysin muuten clas ohlsonilta sen himmentimen).

Tinakin tietty parempaa jos siinä on mukana juoksutetta lisäksi. Tinoista kannattaa lukea etukäteen netistä, niin tietää mitä hakee.
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #305 : 17.03.17 - klo: 12.37 »
Löytyykö 210 iskarisukkia vai meneekö joku geneerinen koko niihin, nyt kun ne on vielä ehjät niin voisi suojata.
Tiger II

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #306 : 17.03.17 - klo: 12.39 »
1:10 autojen iskarit jäykistyy lähes toimimattomiksi sukilla. Oma mielipide vaan...
Vetareiden kumeja on mutta ne eivät pysy kovin hyvin päällä.
Purku ja puhdistus ovat avain onneen  :cool:

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #307 : 17.03.17 - klo: 21.02 »
Nyt on sitten teipit vaihdettu kutistesukkaan ja akun piuhoja lyhennetty 50%



Moottori on aika kovaääninen pitää melkoista rallatusta kun ajaa ? ensin luulin että kuuluu diffistä mutta kun otti pinjonin irti niin hiljeni.
Tiger II

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #308 : 17.03.17 - klo: 21.08 »
Moottorin johdot saat pienempään tilaan, kun kolvaat ne tapit pois moottorista ja kolvaat johdot suoraan niiden paikoille. Voit laittaa johdot kiinni kummalle puolelle haluat. :wink:

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #309 : 17.03.17 - klo: 21.10 »
Moottorin johdot saat pienempään tilaan, kun kolvaat ne tapit pois moottorista ja kolvaat johdot suoraan niiden paikoille. Voit laittaa johdot kiinni kummalle puolelle haluat. :wink:

Juu, tämä jo neuvottiin aikaisemmin, mutta nyt se toimii niin annan olla noin, piuhat saan vielä kolvattua mutta moottoriin en koske :)
Tiger II

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #310 : 17.03.17 - klo: 21.17 »
No niinpä olikin. Kasvattaa moottorin käyttö ikää, kun irtoilevet johdot ei tuhoa sitä. Multa on muutama moottori hajonnut noiden liittimien takia.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #311 : 17.03.17 - klo: 21.20 »
No niinpä olikin. Kasvattaa moottorin käyttö ikää, kun irtoilevet johdot ei tuhoa sitä. Multa on muutama moottori hajonnut noiden liittimien takia.

Itse olen räjäyttänyt yhden moottorin irronneen kolvauksen takia :)
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #312 : 17.03.17 - klo: 22.47 »
Selvisi mistä se ylimääräinen ääni tuli, pinioni syö spurrikoteloa . Onko tuohon saatavilla alaosasta isompaa koteloa ?

Siirsin pinonia hieman sisäänpäin, osui ihan reunasta ainoastaan, josko ongelma tällä poistuisi.
« Viimeksi muokattu: 18.03.17 - klo: 08.20 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #313 : 19.03.17 - klo: 12.35 »
Näyttäisi olevan ongelma kopan kanssa että rattaiden keskilinja siirtyy sen verran sivuun nykyisellä rattaistolla että koppa tulee vaan väärään paikkaan. Taida kylmästi vain leikata alaosan pois, tai vaihtoehtoisesti pitää ajaa ilman koppaa mikä taas tuhoaa spurrin nopeasti.

No joka tapauksessa jotain pitää tehdä koska tuolla kopalla ei tee mitään nykyisessä asussa.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #314 : 19.03.17 - klo: 13.59 »
Tuossapa kuva ongelmasta, joutui tekemään melkoisen soikion ja prikoilla nostaa koppaa hieman ylemmäksi, no eipä pörise koppa enään :) tuohon voi teipistä tehdä suojan halutessa.



Tuli samalla huomattua että  kasatessa iskareita ei tullut laitettua lukitetta siihen männän pikkuruuviin, jäi puolikas iskari käteen :)
« Viimeksi muokattu: 20.03.17 - klo: 09.55 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #315 : 20.03.17 - klo: 19.48 »
Akuiksi tulee RFI saddle 2s 5700mah, olivat ainoat sopivan lyhyet että mahtuu autoon (69mm), tilasin 2kpl niin noilla varmaan ajelee tovin.
Tiger II

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #316 : 20.03.17 - klo: 20.12 »
Akuiksi tulee RFI saddle 2s 5700mah, olivat ainoat sopivan lyhyet että mahtuu autoon (69mm), tilasin 2kpl niin noilla varmaan ajelee tovin.

Toi 69mm on yhden akun puolikkaan pituus, akun koko pituus on 2x69mm. Ellet meinannut 1s akulla ajella. :wink:

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #317 : 20.03.17 - klo: 20.28 »
Akuiksi tulee RFI saddle 2s 5700mah, olivat ainoat sopivan lyhyet että mahtuu autoon (69mm), tilasin 2kpl niin noilla varmaan ajelee tovin.

Toi 69mm on yhden akun puolikkaan pituus, akun koko pituus on 2x69mm. Ellet meinannut 1s akulla ajella. :wink:

Voi erse, pitää perua tilaus..
Tiger II

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #318 : 20.03.17 - klo: 21.47 »
Akuiksi tulee RFI saddle 2s 5700mah, olivat ainoat sopivan lyhyet että mahtuu autoon (69mm), tilasin 2kpl niin noilla varmaan ajelee tovin.

Toi 69mm on yhden akun puolikkaan pituus, akun koko pituus on 2x69mm. Ellet meinannut 1s akulla ajella. :wink:

Voi erse, pitää perua tilaus..

Tässä olisi 69mm 2S akku, jos sen kerta pitää olla niin lyhyt.

http://fi.eurorc.com/product/13041/arrowmax-lipo-2800mah-2s-super-shorty---74v-55c

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #319 : 20.03.17 - klo: 21.52 »
Akuiksi tulee RFI saddle 2s 5700mah, olivat ainoat sopivan lyhyet että mahtuu autoon (69mm), tilasin 2kpl niin noilla varmaan ajelee tovin.

Toi 69mm on yhden akun puolikkaan pituus, akun koko pituus on 2x69mm. Ellet meinannut 1s akulla ajella. :wink:

Voi erse, pitää perua tilaus..

Tässä olisi 69mm 2S akku, jos sen kerta pitää olla niin lyhyt.

http://fi.eurorc.com/product/13041/arrowmax-lipo-2800mah-2s-super-shorty---74v-55c

Ei tarvi enään, muutettu kalustus että mahtuu normi akku, sullottu piuhat yhteen nurkkaan kylmästi :)
Pitäisi toin gens saada vaihdettua kun se ei mahdu autoon mitenkään kun piuhat pukkaa ulos päästä.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #320 : 21.03.17 - klo: 08.10 »
Tänään oli tarkoitus käydä ajamassa mutta onneksi tuli lumi maahan :) hyvä että sain huomautuksen noista akuista, olisi muuten tullut itku ja parku. Laitettu liikkeeseen infoa että perutaan tilaus tai vaihdetaan toisenlaisiin akkuihin.
Illalla en alkanut kolvailemaan piuhoja vaan "lyhensin" tekemällä kiepin niin sain kamat mahtumaan kopan alle kohtuu hyvin, sensoripiuhan kanssa sai vähän miettiä kun sitä ei noin vain lyhennetä ja on kilometrin pituinen.

Nyt ajetaan taas pötköakuilla.

No nyt odotellaan että maa kuivaa taas.
« Viimeksi muokattu: 21.03.17 - klo: 08.19 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa Dille

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #321 : 21.03.17 - klo: 10.34 »
sensoripiuhoja saa eri mittasia eikä maksa montaa euroa.
Hobbyfactory, Team Associated, Alpha, Orion, Savöx.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #322 : 21.03.17 - klo: 18.54 »
Nyt on otettu oikeat tyypit ja onhan siinä pitelemistä :) soralla joutui himmailemaan kun pito-ongelmia pukkasi kun kaasu ylitti puolenvälin, asfaltilla lähti kun mennertenvälinen ohjus. Oli sen verran märkää että 15min ajelu riitti, ei uskaltanut ajaa että ei käynnyt hassusti, joskin oli ihan kuiva sisältä kun nappasin kopan pois.

Mielenkiinnolla odottelen kuivempia kelejä, posti toi ohjelmointikortin sai väsättyä säädöt kohdilleen.

Mutta mainio peli ajamiseen jos tykkää paiskoa autoa niin ei varmaan oikea laite siihen, tykkäsin.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #323 : 21.03.17 - klo: 19.29 »
Mitä sitten tulee kalustukseen niin voiman puutteesta ei voi puhua, välitykset tuntuu olevan aika kohdillaan 30/81 rattailla, puhtia jäi reserviin selvästi, enemmän joutui himmailemaan eikä painella kaasua sormi valkoisena.
Tiger II

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #324 : 21.03.17 - klo: 19.32 »
Sit vaan radalle kun kelit kuivuu.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #325 : 21.03.17 - klo: 19.35 »
Sit vaan radalle kun kelit kuivuu.

Kyllähän tuotakin pitää harjoitella, menee vähän hukkaan pelkkään takapiha suditteluun. Edellisen kerran vuosia sitten des210 durangolla rällännyt radalla tai tulihan sillä 1:5 bensahirviöllä vähän rällättyä myös.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #326 : 23.03.17 - klo: 09.49 »
Tilavampaa koria saa edelleen vinkata, ei mitään bussi mallia tietenkään mutta hieman paremmin suunniteltu kun alkuperäinen. Akkupiuhojen asemointikin kohtuu tarkkaa hommaa että saa kopan paikioilleen, alkaa turhauttamaan taistelu tuon kanssa.
Tiger II

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #327 : 23.03.17 - klo: 10.11 »
Olikos sulla nyt siinä ne erillisjohdot suoraan akuille vai ootko vielä laittanut esim. t-liittimen väliin? erillisjohdoilla johdotus noissa ahtaissa toimii parhaiten. Eli käytännössä kolvaat akun käyttämän liittimen piuhan jatkeeks 90-asteen kulmassa ja kutistesukka niskaan. Huomaa, että käytettävä kutistesukka pitää olla kooltaan runsas, että mahtuu nätisti 90-asteen liitoksen ylitse. Noita liittimiä saa myös suoraan 90-asteen liitoskulmia varten, mutta ovat keksineet niille aika suolaiset hinnat.
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #328 : 23.03.17 - klo: 10.35 »
Ei ole yhtään akkua erillisjohdoilla tällä hetkellä, pitäisi uusia kaikki akut ja liittimet. Yritän nyt selvitä kopan vaihdolla jos sellaista koppaa nyt yleensä on olemassa jossa hieman paremmin tilaa ?

Kyllä tuon saa nytkin nippuun mutta turhan paljon asettelua ja häräämistä vaatii, kun on tottunut siihen että kopat menee heittämällä paikolleen :) siellä ei ole yhtään ylimääräistä tilaa mihin sulloa piuhaa. Pelkästään akkujen lähdöt noparilta aiheuttaa ongelmia, joutuu runnomaan alaspäin ja silti koppa jää kenottamaan noparin puolelta.

Juu, en lähde enään pienempää noparia ostamaan, toki olisin ostanut jos olisi tämä ongelman tiennyt.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #329 : 23.03.17 - klo: 18.15 »
Korjattu ongelma laittamalla nopari kyljelleen, kun ei sieltä mitään valu ulos kuitenkaan :) kävin ajamassa niin irtosi nopari, kiinnittäessä vääntelin sitä sitten eri asentoihin, matalampi kyljellään. Mikään piuhoista ei lähde ylös päin eikä näin ota koppaan kiinni.
« Viimeksi muokattu: 23.03.17 - klo: 18.21 kirjoittanut jperala »
Tiger II