Ensimmäisenä totean, että kirjoitan nyt yksityishenkilönä en oman firman tai minkään muunkaan firman nimissä. Itse olen ajellut 1/8krossia muutaman kauden ja kuten kaikki tietää, niin siellä saa ajaa vaikka vanteen ympärille kiedotulla kortongilla. Hyvin pärjätään eikä kukaan erityisesti kitise, että pitää kaikki markkinoilla olevat renkaat käydä kaikilla radoilla testaamassa kerran kuussa että on varmasti ne nopeimmat alla. Samaten jos ajatellaan tuota nitropuolta, niin jos vaikka katsotaan noita oikeesti kovien jamppojen tuloksia lätäkön takaa tai sitten vanhalta mantereelta, niin kyllä siellä ajetaan finaalissa useammalla kuin yhdellä merkillä ja saattaapa olla että vielä saman merkin eri kuvioilla. Tässä valossa pidän tätä yksirengassääntöä täysin turhana ja naurettavana, mutta minäpä en olekkaan noilla _nykyaikaisilla_ sähköpömpeleilä vielä juuri ajanut.
Nyt kiinnostaisi tietää kuka on käynyt eri kumeja testaamassa ja havainnut niissä selkeitä kellolla havaittavia eroja ? Jos joku on niitä testannut, niin minkälaisia eroja havaittiin ja oliko joku tietty rengas aina ylivoimainen ja taas toisella radalla ihan sukka ? Ja ihan siltä varalta että joku kuitenkin toteaa, että 1/8 nitro ja 1/10 sähkö on ihan eri juttu, niin se henkilö varmasti sitten samaan syssyyn selittää, että miksi ne on niin erilaisia.
Loppukaneettina totean, että ennemmin haluan Mörtin tapaan herättää keskustelua tämän rengaspolitiikan suhteen (ehkä vähemmin provosoivaan sävyyn
). Sinällään minulla on parempi tilanne, että ei tarvii reissuilla hommata sapuskat ja kumit kuin itselleen ja toisaalta minulle on loppupeliessä se ja sama millä ajetaan, jos joku viisaampi kerran on sen jo valmiiksi päättänyt. Kunhan nyt vaan kyselen muiden mielipiteitä