Kysymykseni oli hieman huonosti muotoiltu, ja hieman väärässä yhteydessä, eli johti enemmänkin polttispuolelle.(meillä ei ole polttiskokemusta lainkaan)
Jarkko taisi jo arvatakin (tiesi) mitä kysymykselläni hain.
Mulle kertoi henkilö, jolla kait on aika laajakin kokemus näistä autoista, seuraavaa:
1. Tärinä on servon tuho (tuonhan me kaikki tiedämmekin), ja ennekaikkea sen "taajuus".
Polttiksissa siihen on kaksikin aiheuttajaa, ajon aiheuttama ja moottorin käynnin aiheuttama, joka kattaa todella suuren alueen kierrosluvun mukaan.
2. Enemmänkin sähköautoihin liittyvänä, pelkällä ruuvikiinnityksellä saattaa olla mahdollisuus pieneen liikkeeseen servon ja pohjalevyn välissä, jolloin saattaa tulla pieniä staattisen sähkön purkauksia, jolloin herkät servon sähköiset toiminnot saattavat saada häiriöitä, jopa rikkoontua. (mekaanisiin rikkoontumisiin siis tuskin vaikuttaa)
Meillä on aina käytetty servoteippiä ruuvien lisäksi.
Meillä ei ole koskaan hajonnut servoja (pl. ensimmäisen RTR-autopaketin mukana tullut muoviratasservo)
Servoteippi antaa pienen pehmennyksen ja ennenkaikkea estää hankaamisen.
Tuleehan siitä hienoinen painonnousu, ja servon kiinnittyminen korkeammalle....
Kuten edellistä viestiäni täydensinkin, niin tälle ei ole olemassa mitään tieteellistä todistetta.... tietääkseni.