Siitähän tämä kuluttajansuoja on tosiaan hieno, että sieltä harvoin tulee sääntöjä vain suosituksia.
Kyllähän se asia tuntuu olevan niin että myyjän pitää olla aina ystävällinen ja asiakas saa käyttäytyä ihan miten vaan sattuu huvittamaan, onneksi myyntityössä on kuitenkin enemmän niitä hyviäjuttuja. OT loppu
Mun mielestä toi ei just nimenomaan ole hieno, koska tuntuu siltä että asiakkaalla tai kauppiaalla ei tunnu olevan mitään selkeetä suojaa oikein mihinkään.
Ja siis tämä johtaa niihin turhiin vääntöihin ja asiakkaiden tunteiden purkauksiin.
Mikäli olis suorat ja tiukat sävelet niin ei olis kellään puolin ja toisin hampaan kiristämistä vaan kaikki menis niinkuin on määrätty.
Esim just toi kohtuullinen aika.
Jospa se oliskin määrätty nyt vaikka tasan kuukauteen.
Siinä vaiheessa siis olis erittäin selkee kuvio eikä tarttis soitella edestakas kenenkään mistään asioista... siis turhaan.
Takuun alainen tuote olis siis maksimissaan sen kuukauden huollossa ja jos ei sen sisällä onnistu niin uusi tuote kouraan.
Eikä niinkuin nykyään menee... eli asiakas soittelee vähintään 2 viikon päästä ja sen jälkeen parin päivän välein... Jollon sitten vihdoin kun kuukaus alkaa lähestymään, ruvetaan harkitsemaan uutta tuotetta tai jotain hyvitystä asiakkaan suuntaan.
Siinä taas firmojen pikkupomojen byrokratia jne... lopulta on menny puoltoistakuukautta... asiakas ja myyjä molemmat tilanteen takia ranteet auki...
Asikas, koska joutui odottamaan niin kauan... soittelemaan muutamaan kertaan jne.
Myyjä siksi että hän on saanut kuulla henkilökohtaiset haukut jne vaikka ei ole pystynyt tekemään tilanteessa käytännössä yhtään mitään.
Suorat säännöt niin porukan ressitaso laskee
Niinjoo ja täältäkin suunnalta offi loppuu.