Kirjoittaja Aihe: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015  (Luettu 6118 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« : 04.06.14 - klo: 09.03 »
Jokohan olisi aika aloittaa keskustelu kesäkauden 2015 kilpailukalenterista?

Minun ja monen muunkin mielestä kisat on saatava tietyille viikonlopuille joita sitten seurat hakevat. Suomenssa on kuitenkin kolme kuukautta minkä puitteissa kisat pitää ajaa.

Tässä yksi ehdotelma miten kisat voisivat mennä, kansainväliset ajankohdat on poimittu Efran julkaisuista. Sähkökrossin EM kisojen ajankohtaa siellä ei vielä ollut.

Kisakalenteri 2015

Toukokuussa
15.-17.5.2015   M8 EM-A Warmup (Italia)

23.-24.5.2015  TP10/C8, osakilpailu I

Kesäkuussa
5.-7.6.2015      M8 EM-B (Englanti)

13.6.2015        M8, osakilpailu I (varapäivä 14.6.)

27.-28.6.2015  Maastosarja, osakilpailu I

Heinäkuussa
4.7.2015          M8, osakilpailu II (varapäivä 5.7.)

11.-12.7.2015  Maastosarja, osakilpailu II

11.-12.7.2015  TP10/C8, osakilpailu III

25.7.2015        M8, osakilpailu III (varapäivä 26.7.)

Elokuussa
1.-2.8.2015      Maastosarja, osakilpailu III

4.-9.8.2015      M8, EM-A (Italia)

11.-16.8.         TP10, EM-A (Turkki)

22.8.2015        M8, osakilpailu IV (varapäivä 23.8.)

29.-30.8.2015  Maastosarja, osakilpailu IV

29.-30.8.2015  TP10/C8, osakilpailu IV

Jouko Hyvärinen

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #1 : 04.06.14 - klo: 09.14 »
Ajatusmallinahan tämä on hyvä, eikä ole kyse siitä ettemmekö mekin lajiryhmässä haluaisi uskoa sen toteutuvan näin helposti. Näin ei ainakaan ole ollut kertaakaan kun olen itse ollut lajiryhmässä eli viimeiset 4 vuotta. Eikä sitä ennenkään.

 Enpä vain muista yhtään sellaista vuotta jolloin EFRA:n kalenteri ei olisi vielä kevättalvellakin elänyt, ja jos ei suurelta osin, niin sillon marraskuussa ne kisat päätetään. Eli ei sitä ennen voi kuitenkaan lyödä sitä lukkoon, valitettavasti näin. EFRA AGM:ssä päätetään kisapäivät ja kalenteri, jota sitten sorvataan ja on sorvattu joka ikinen vuosi 1-3kk eteenpäin, koska tulee päällekkäisyyksiä jne.



Tuohon vielä lisäksi sähkökrossin EM ja MM kisat, sekä  FTT-kisa(t).

edit: + TSM- M-10 TP-10 ja M-8 PM kisat eli 6 viikonloppua lisää kalenteriin, jotka poissulkevat 2-4 muuta viikonloppua lisäksi koska EM ja MM-kisat kestää viikon.
« Viimeksi muokattu: 04.06.14 - klo: 09.29 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #2 : 04.06.14 - klo: 09.18 »
Loistava juttu, että löytyy aktiivisuutta kalenterin kanssa (vinkkinä, että lajiryhmän paikat tulevat hakuun alkusyksystä ja tekijöitä kaivataan lisää). Valitettavasti tuo kalenterin rakentaminen ei suju ihan noin yksinkertaisesti. Ensinnäkin EFRA:n ensi vuoden päivät eivät ole millään tavalla sitovia ja kalenteri rakennetaan moneen kertaan uusiksi marraskuun alussa. Näin ollen tiettyjen viikonloppujen pyhittäminen tietyille luokille ei onnistu. Joka vuosi alustava kalenteri menee uusiksi EFRA-kokouksen jälkeen KV-kisojen aikataulun takia ja se yleensä johtaa tilanteeseen, että uudet päivät eivät käy järjestäjille tai tulee päällekäisyyksiä.

Tämän faktan kanssa pitää vain elää ja siihen ei tule lähitulevaisuudeessa muutosta. Enemmänkin pitäisi miettiä uusia tapoja hoitaa kalenterin rakentaminen EFRA-kokouksen jälkeen. Onko esim SM-järjestäjien koulutuspäivä marraskuun lopussa hyvä vaihtoehto? Siellä saataisiin kaikki järjestäjät saman pöydän ääreen ja kalenteri kerralla kuntoon.

Huomiona, että myös PM-kisat tulevat samaan listaan.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #3 : 04.06.14 - klo: 13.32 »
Kun päällekkäisyyttä tulee kalenteriin joka tapauksessa jo SM:ienkin kohdalla niin minusta on turha rakentaa kalenteriprosessia niin vahvasti EFRAn päivämäärien varaan.

Tämän kesän kalenterin osalta äärimmäinen tilanne on tuleva viikonloppuna. Kalenterissamme on kaikkiaan 7 eri luokkaa joita ajetaan ja tulevana viikonloppuna on JOKAISESSA LUOKASSA KISA.
Päällekkäin ovat siis
- ETS kilpailu (sähkötouring)
- Maastosarjojen PM:t ja EM warm-up
- M-8 EM-B
- M-8 kansallinen
- TP-10 SM
- C-8 kansallinen
- LS-5 SM
- SC kansallinen

JOKA LUOKASSA kilpaillaan samana viikonloppuna ja silti elämä jatkuu. Jotkut harrastajat joutuvat tekemään valintoja kun eivät voi ajaa jokaista kisaa jokaisessa "omassa" luokassa. Sellaista elämä on usein myös tämän harrastuksen ulkopuolella.

Ei ole tarpeen olla tässäkään asiassa se "luokan mallioppilas" joka tekee kaiken euro-tasoisen kattojärjestön ohjeistojen mukaan. Joissakin EFRA-maissa on mahdollista laatia kalenteri kaksi kertaa pitemmälle kesäkaudelle kuin täällä pohjoisimmassa EFRA-maassa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #4 : 04.06.14 - klo: 13.56 »
Kun verrataan Suomen kalenterin tekoa muihin euroopan maihin, pitää muistaa että Suomi on pohjoismaista ainoa(?), jossa ajetaan mestaruusarja, eli kisoja on 2-5 enemmän per luokka verrattuna muihin pohjoismaihin. Myöskään esimerkiksi saksassa ei ajeta touringissa sarjakisoja vaan yksi mestaruuskisa. Talvella on vain 2 mestaruuskisaa, C-12 ja TSM-luokat sekä näiden stokki-prostikkiversiot.

Ei ole minunkaan mielestäni tarve miellyttää kattojärjestöä olemalla esimerkillisen sääntöjä noudattava. Mutta historia on osoittanut että päällekkäisyyksistä kärsii sekä seura, että kilpailijat. Kauhavan M-8 kisa on hyvä esimerkki - päällekkäisyys kesän AINOAN sähkötouringkisan kanssa - eikä Kauhavalle riitä toimitsijoita Suomen kokoisessa maassa.

Kuten sanottua ja todettua aiemminkin, jos ajatellaan yleisellä tasolla, kisoja ja luokkia on yksinkertaisesti liikaa. Jos ajatellaan kuljettajan tasolla, on tehtävä valinta siitä mitä ajaa. Käytännössä useimmat ajavat 2 luokkaa eli kisoja on vuodessa se 8-10kpl (+ kv-kisat). Jos mennään vielä enemmän yksilötasolle ja ajatellaan yhtä luokkaa ajavan kannalta, ei ongelmaa ole. Mutta ongelma alkaa muodostua siinä vaiheessa, kun kisoja aletaan järjestää. 90% toimitsijoista on yleensä kuskeja itsekin, tai heidän huoltajiaan. Se että kalenteri sovitetaan kaikkien toimitsijoiden mukaan, joita siis on hyvin rajallisesti, päädytään tilanteeseen jossa seurojen on ulkoistettava useimmat tehtävät. Tästä on jo pitkästi toistakymmentä vuotta kokemusta, EM-tason kisajärjestäjänäkin.

Ylläoleva vertaus 7 kisan päällekkäisyydestä ei sinänsä ole relevantti, koska 3 kisoista ajetaan ulkomailla, 2 kisoista on kansallisia, joka ei vaadi toimitsijoita kuten valvoja, katsastus, tuomarit jne. Loput kisoista ajetaan samalla radalla.

Mielestäni on hienoa, että näkemyksiä kalenterin rakentamiseen tulee. Vuosien ajan on kuitenkin kuultu jos minkälaista valitusta kalenterin sopimattomuudesta, ehkä ajattelematta, että sitä kalenteria on oikeasti tehty ajatuksen kanssa ja hyvin monet asiat huomioiden.  Myöskään niitä todellisia parannusehdotuksia tai vaihtoehtoisia kalentereita ei ole kertaakaan tullut vaikka "kauden aloitus on liian aikaisin jne". Koko kalenteri on nähtävillä ja siitä voi tehdä omanlaisensa vedoksen, ottaen huomioon kaikki mahdollinen muuttuja ja ajankohta sekä logistinen puoli, mutta myös järkevä väliaika kisojen välissä.

Pääosin jengi on tyytyväinen siihen että kisoja ylipäänsä ajetaan.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #5 : 04.06.14 - klo: 14.25 »
Kun verrataan Suomen kalenterin tekoa muihin euroopan maihin, pitää muistaa että Suomi on pohjoismaista ainoa(?), jossa ajetaan mestaruusarja, eli kisoja on 2-5 enemmän per luokka verrattuna muihin pohjoismaihin. Myöskään esimerkiksi saksassa ei ajeta touringissa sarjakisoja vaan yksi mestaruuskisa. Talvella on vain 2 mestaruuskisaa, C-12 ja TSM-luokat sekä näiden stokki-prostikkiversiot.

FTT:n kohdalla yhden kesäkisan mallin testaaminen oli minusta hyvä idea Lajiryhmältä.

Ei ole minunkaan mielestäni tarve miellyttää kattojärjestöä olemalla esimerkillisen sääntöjä noudattava. Mutta historia on osoittanut että päällekkäisyyksistä kärsii sekä seura, että kilpailijat. Kauhavan M-8 kisa on hyvä esimerkki - päällekkäisyys kesän AINOAN sähkötouringkisan kanssa - eikä Kauhavalle riitä toimitsijoita Suomen kokoisessa maassa.

Toimitsijapula on vielä kalenteriasioitakin haastavampi juttu ratkaistavaksi.

Ylläoleva vertaus 7 kisan päällekkäisyydestä ei sinänsä ole relevantti, koska 3 kisoista ajetaan ulkomailla, 2 kisoista on kansallisia, joka ei vaadi toimitsijoita kuten valvoja, katsastus, tuomarit jne. Loput kisoista ajetaan samalla radalla.

Kommentti liittyi siihen, että kilpailijan välillä täytyy tehdä valintoja, kun kaikkea haluamaansa ei voi saada. Ja kilpailijan osalta päällekkäisyys on käytännön syistä välillä pakko hyväksyä.
Mutta Vesa on oikeassa, kyllä toimitsijoiden saatavuuskin liittyy päällekkäisyyksiin.

Ollaankohan jo piankin siinä tilanteessa että kalenteri laaditaankin kokonaan kotimaisten toimitsijoiden ja kisajärjestäjien toimesta ja heidän ehdoillaan, kun järjestäminen alkaa näyttää kriittisimmältä pullonkaulalta?
Silloin valmis kalenteri tulee kilpailijoille tiedoksi, eikä kommentoitavaksi.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #6 : 04.06.14 - klo: 14.54 »
Kyllähän kalenteri on aina tehtävä kompromissina toimitsijat ja kilpailijat huomioiden. Prioriteettina toki on kisaajan etu, että kisat ovat tasaisin väliajoin jakaantuen tasaisesti koko kauden pituudelta. Siis ideaalitilanteessa, jos kv-kisat ja järjestäjät vain ovat kisapäivistä samaa mieltä.

Niin kauan kuin kilpailunjärjestäjistä ei ole ylitarjontaa, mennään tehden kompromisseja. Tämä on vaikuttanut mielestäni myös suurelta osin siihen, miksi Suomessa ajetaan monia kisoja ja sarjoja, eikä keskitytä vain yhden luokan ajamiseen, kuten maailmalla on tapana. Useissa maissa kisaorganisaatio on joko kansallisen liiton paikalle järjestämä tai kaupallinen toimija. Suomessa toimitapa on vähän kuin vertaisi kisaajia ja kisajärjestäjia korttipakkaan - kuskien ja toimitsijoiden määrä on tiedossa, ja lähes vakio. Jos aletaan jakamaan kortteja (kuskeja) väreittäin (luokittain), niin aina se on kokonaismäärästä pois - sama kortti eli kuski tai toimija ei voi olla kahdessa paikassa yhtäaikaa. Mitä enemmän on luokkia, sitä suuremmaksi ongelma tulee. Kansallisten luokkien sarjoissa tosin helpottaa se, että toimitsijoita ei tarvitse. Mutta taas toisaalta kuskit ovat tehneet valinnan ajaa "jotain muuta", ja ovat poissa sieltä, jonne kaikki effortti on kansallisen liiton taholta laitettu, eli arvosarjoihin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #7 : 04.06.14 - klo: 15.02 »

Ollaankohan jo piankin siinä tilanteessa että kalenteri laaditaankin kokonaan kotimaisten toimitsijoiden ja kisajärjestäjien toimesta ja heidän ehdoillaan, kun järjestäminen alkaa näyttää kriittisimmältä pullonkaulalta?
Silloin valmis kalenteri tulee kilpailijoille tiedoksi, eikä kommentoitavaksi.


Lajiryhmä laatii runkopäivät ja niputtaa luokat mitkä voidaan ajaa saman viikonloppuna. Jos EM-kisojen ajankohdat muuttuvat, niin on helpompi siirtää isompia kokonaisuuksia uuteen ajankohtaan. Kisajärjestäjä tietää, että päivämäärät voivat muuttua ja tietävät ressusoida tarvittavat henkilöt. Ovatko kisaorganisaatiot liian raskaita Suomen kisojen kokoon nähden? Pienemmillä luvituksilla, tarvitaanko tuomariston puheenjohtajia ja jne...

Kansainvälisen ja PM kisat tulevat ja menevät, osuu kalenteriin jos osuu. Suomessa ajettavat PM kisat ajetaan SM osakilpailussa. Esim, Ruotsin M8 PM kisat olisivat tänä vuonna vaatineet 7 pv reissun, voi voi, ei onnistu, jätetään väliin.

Kilpailijat tietävät hyvissä ajoin milloin, missä ja mitä luokkaa ajetaan.

Siirrytäänkö kerta SM kaikissa luokissa ja ajetaan Open tyyppistä luokkia? 4-5 open sarja (rankkaus) TulpaSM viikonloppu....

Nykymenolla kilpailijat vähenee entisestään.
Jouko Hyvärinen

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #8 : 04.06.14 - klo: 15.22 »
[Ollaankohan jo piankin siinä tilanteessa että kalenteri laaditaankin kokonaan kotimaisten toimitsijoiden ja kisajärjestäjien toimesta ja heidän ehdoillaan, kun järjestäminen alkaa näyttää kriittisimmältä pullonkaulalta?
Silloin valmis kalenteri tulee kilpailijoille tiedoksi, eikä kommentoitavaksi.

Olen täysin samalla kannalla.
Kisojen järjestäminen menee mielestäni sen mukaan, että järjestävä seura anoo järjestettäväksi kilpailua tiettynä ajankohtana, mikä heille sopii parhaiten. Heidän resurssit ovat mahdollisesti käytettävissä vain sinä ajankohtana sekä kilpailupaikka käytettävissä - sillä joskus myös ulkokisoissa  tapahtumapaikka on isommassa moottoriurheilukeskuksessa ja siellä samaan aikaan toinen tapahtuma voi estää RC-kilpailun pitämisen.
Niin kauan kun ollaan tilanteessa että kilpailujen hakijoita ei ole karkeasti sanottuna tuplat nykyisiin hakijamääriin nähden, joudutaan elämään ns. enemmän hakijoiden ajankohtia kunnioittaen kuin valkkaamalla kisat&kisajärjestäjät sen mukaan miten ne istuu ennalta määritettyyn kalenteriin, joka on sinällään hieno idea mutta vaikea toteuttaa ym. vuoksi.

Lievä OT:
Tämä nettiaikakausi tekee liiankin. helpoksi kritisoinnin ajankohdista "liian aikaisin", "liian myöhään", "samaan aikaan kuin kisa xx tai yy".
Kilpailtavien luokkien määrä on jatkanut tasaista kasvua +10v, ja valintojen maailma missä ajaa.
Tärkeintä on se, että Suomessa arvokilpailuja halutaan ylipäänsä järjestää. Tätä pitäisi painottaa enemmän ja kilpailijoiden arvostaa niitä.
Harmillista on kilpailujen saaman palautteen väheneminen.
Ei tarvitse kuin katsoa n. 5v päähän rc10.fi:n tulosviestiketjuja, kilpailuista tuli enemmän arvokasta palautetta kilpailujärjestäjille vs. nykyisin keskustelu painottuu enemmän kilpailua ennen tapahtuvaan.
/lievä OT päättyy.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #9 : 22.07.14 - klo: 11.36 »
Nitro rata luokat eli 1/10 Touring ja 1/8 rata: kolmen kisan sarja  (Kouvola-Hyvinkää-Hesa) jossa kaikki lasketaan SM arvoon...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa PRCA

  • Kalenterivastaava
    • Profiili
    • www.prc-autoilijat.fi
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #10 : 30.07.14 - klo: 09.35 »

PRCA eli Pirkanmaan RC-autoilijat ry haki tämän kalenteriluonnoksen pohjalta KITI:n kautta itselleen 4.7.2015, M8, osakilpailu II (varapäivä 5.7.). Toiveissa olisi myös ajaa ennen kilpailua Finnish Open osakilpailu jos sellainen järjestetän ensi kesänä ja sopiva ajankohta löytyy.

Laittakaahaan muutki seurat aktiivisesti kisoja hakuun, niin saadaan kalenteri ajoissa valmiiksi. Eikö viimeinen hakupäivä ensi kesän kilpailuille ole jo 31.7.2014?

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #11 : 30.07.14 - klo: 12.17 »
Suomen kisojen hakuaika päättyy joo.
Mutta kun kv-kisojen paikat selviää joskus marraskuussa niin kalenteria säädetään taas lopulliseseen muotoon vielä maaliskuussa.
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #12 : 01.08.14 - klo: 16.03 »
Kannatan vahvasti sitä, että lyödään kisa kalenteri lukkoon mahdollisimman aikaisin, viimeistään vuoden loppuun mennessä. Kilpailijat kun kuitenkin joutuvat tekemään valintoja mitä luokkaa ajaa niin näin on sitten aikaa säätää omia lomia ja työ asioita ja valita luokka mihin eniten panostaa.
Jos vielä maaliskuussa viilataan kalenteria niin helposti jää sitten kaikki kisat ajamatta, kun on työ matkoja ja loma matkoja sovittuna.
Minulle sopii tällainen järjestely parhaiten. Tietää heti vuodenvaihteessa mihin kalustoon laittaa rahat kiinni.
Petteri L

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #13 : 02.08.14 - klo: 11.32 »
Moi,

Turkuun on haetu AKK:lta 2015 M8 SM-kilpailua kesäkuun alkuun. Varapäivä on juhannuksen jälkeinen viikonloppu. Tarkoitus on ajaa myös Finnish Open pari viikkoa ennen tätä.

Tänä vuonna järjestimme kokeiluna M8 SM-kisan heinäkuussa. Emme kokeile enää. ;)

Finnish Openia käynnisteltiin liikkeelle. Ensi vuonna on tarkoitus saada neljä kisaa. Tänä vuonna
sähkökasit olivat mukana ja se tuntui onnistuvan melko hyvin.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #14 : 17.08.14 - klo: 17.33 »
M8 EC-A 2015 Sacile Italy on ainakin EFRA kalenterin mukaan 7-11.7.2015
M8 EC-B 2015 Ware England järjestävän seuran sivuilla lukee 2015 July ?? onkohan molemmat kisat heinäkuun aikana...

http://ongaroring.jimdo.com/english/  EC-A Track 2015
http://www.hertsnitromodelclub.co.uk/index.php?ID=1  EC-B Track 2015
-Henry Mort

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #15 : 17.08.14 - klo: 17.47 »
Kuten on ollut aina ennenkin, efran kalenteriin ei kannata katsoa vasta kuin marraskuun jälkeen kun ensi vuoden kalenteri siellä tehdään. Eli selviää marraskuun ekana viikonloppuna, siihen asti voi vain arvailla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa sakari72

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #16 : 17.08.14 - klo: 18.10 »
RSRCA ja ATAK/UA ovat hakeneet yhdessä FTT kisaa kitin kautta  4.7.-5.7. 2015 Raision kaupunki myöntänyt luvan vain kyseiseen viikon loppuun, joten varapäivät ei mahdollisia.
« Viimeksi muokattu: 05.09.14 - klo: 21.07 kirjoittanut sakari72 »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #17 : 09.09.14 - klo: 11.26 »
OSPA on hakenut FTT IV eli talvisarjan päätöskisaa maaliskuun 21.-22.3., varapäivä viikkoa myöhemmin.

Myös kesäksi maastosarjan II -kisa haettu 18.-19.7. Varalla viikkoa aiempi ajankohta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #18 : 09.09.14 - klo: 17.59 »
Olisikohan mahdollista että lajiryhmä julkaisisi alustavan version talvikauden kisakalenterista lähiaikoina? Ei sen tarvitse olla lopulinen, versiossa 0.1 voisi olla ne kisat mitkä on jo tiedossa, esim. Lahden LTCC kisa ja Vantaan FTT/PM. Myös AKK-gaalat ja muut vastaavat talvisarjojen suunnittelun vaikuttavat päivät voisi sinne laittaa.

Wacky Stack Racing Team

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kilpailukalenterin laadinta kesäkaudelle 2015
« Vastaus #19 : 09.09.14 - klo: 19.16 »
http://www.autourheilu.fi/

oikea yläkulma

Ehdotan että kalenteri tehdään ainoastaan kansainvälisten arvokilpailujen (EM/MM) ja SM-kilpailujen ympärille, kaikki muut kansalliset luokat ja kerhokilpailusarjat voi jättää virallisen kalenterin ulkopuolelle, eikä niillä saa olla vaikutusta kalenteriin merkittyjen kisojen ajankohdan suhteen. On riittävän vaikeaa saada virallisiakaan luokkia mahtumaan kolmen kuukauden ajanjaksolle. Malli jossa kalenteriin merkitään kilpailut ja seurat sitten anovat merkittyjä päivämääriä voisi olla toimiva.

Sami
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jouko Hyvärinen