Ikuisesta sähkötouring-luokkien riesasta (renkaiden kulumisen/painumisen vaikutus korin korkeuteen) päästäisiin eroon ottamalla käyttöön korin (ja siiven) korkeuden mittaamiseen TP-10 autojen tyyli: runko palikoiden päälle jotta renkaat irtoaa pinnasta ja rungon ja korin korkeus pitää olla tietty.
Tästä voisi aivan efra sääntöehdotuksenkin tehdä.
Krossiluokissa ennakkokatsastus on sinänsä katsastajalle ystävällinen - hankalissa olosuhteissa autot painaa erän jälkeen tuhottomasti ja tiettyjen seikkojen tarkastamisen mielekkyys kärsii.
Myös märkä keli tekee mahdollisuuden keventää auto laittoman kevyeksi ennen erää.
Eikä myöskään ajamiseen liittyen tarvi pidottaa yms, joka kärsisi ennakkokatsastuksesta.
Yleisesti ottaen voisi olla pätevää ennakkokatsastaa autot ennen alkueriä harjoituksien jälkeen ja sen jälkeen pistotarkastuksia (luokassa kuin luokassa). Niin kovat penalttit huijaamisesta, että ei rohkene kukaan huijata
Silloin katsastukseen ei sidottaisi niin paljoa henkilökuntaa pysyvästi koko kisan ajaksi - voisi auttaa järjestäjiä?