151
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.03.11 - klo: 11.54 »
8.106 näyttäisi olevan koko akun jännite
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
JZX100 Tai Laurel... Ei kyllä oo nelivetosia mutta leveitä ja komeita. Itsellä oli joskus aikeilla tehdä tuollainen Laureli mutta katsoin Yokomo-koppien hintaa nii juu selvä, tyydyn korollaanEi voi millään vastustaa kiusausta viilata pilkkua. Cadillac puhui neliovisesta, ei nelivetoisesta
Jalo
.. Niitä uusitaan ilmeisesti aika usein.Taitavat ne piikit joilla hampaita rapsutellaan, olla "kertakäyttöisiä" itse kun olen käynyt nyt viimeisen vuoden aikana lähes kerran kuussa hammaslääkärillä, niin joka kerta ovat repineet uuden suoraan paketista
Miten niin ei vaikuta? Ei kai se soitin sitä kaiutinta kunnolla jaksa "pyörittää", jos kaiutin on vaikka 80 tai 100wattinen ja soitin antaa ulos vain sen 25w? Korjaa toki jos olen täysin väärässäelikkä suurin osa johdoista on melkipä mun tilanteessa turhiaJohtojen turhuus on aika pitkälle siitä kiinni, että minkälaiset kaiuttimet olet soittimeen kytkemässä? En tunne tuota radiota, joten veikkaisin, että se antaa ulos sen 4x25w. Joten mitään älyttömiä kotikaiuttimia en siihen ilman vahvistinta lähtisi tunkemaan
onko tuolla radiossa valmiina jonkinlaiset vahvistimet vai? pitäis saada tarpeen tullen myös ääntä lähtemään
Tohon kyllä sanoisin, että voit huoleti laittaa minkä kokoiset kotikaijuttimet tahansa siihen kiinni.
Se kaijuttimen koko ei vaikuta yhtään mitään.
elikkä suurin osa johdoista on melkipä mun tilanteessa turhiaJohtojen turhuus on aika pitkälle siitä kiinni, että minkälaiset kaiuttimet olet soittimeen kytkemässä? En tunne tuota radiota, joten veikkaisin, että se antaa ulos sen 4x25w. Joten mitään älyttömiä kotikaiuttimia en siihen ilman vahvistinta lähtisi tunkemaan
onko tuolla radiossa valmiina jonkinlaiset vahvistimet vai? pitäis saada tarpeen tullen myös ääntä lähtemään
Kyllä nitro tai sähkö auto olisi aloittelijalle fiksumpi.Ihan pakko puuttua tähän, jos ensimmäiseksi autoksi on tulossa (tässä tapauksessa ei tosin ole) ja polttomoottori auto on saatava, niin lähtisin kyllä mieluummiin suosittelemaan ennemmin sitä bensa, kuin nitro autoa. Edellyttää siis, että käytössä on sellainen paikka, jossa on reilusti tilaa eikä ole niin siitä pikku rahasta kiinni, tai noh bensa-autonhan saa jo laadukkaan nitro auton hinnalla, joten en sitten tiedä, että tuleeko se niin paljon kalliimmaksi. Tämä lähinnä siksi, että sitä bensa-autoa on paljon helpompi säätää ja näin ollen ajaminen/harrastuksen aloittaminen on varmasti paljon mielekkäämpää. Siihen en sitten ota kantaa, että kumpi on turvallisempi aloittelialle, se 1:10/1:8 koon nitro (vain esimerkki kokoja), vai sitten se iso 1:5 kokoluokan bensa mörkö.
Nitro palaaHienosti toteuttu tuo korin "paikalleen laitto" parissa autossa (kohdasta 0.40 eteenpäin)
Taas tämmönen kysymys:Mikä on vikana kun kaasuttaa ja sitten lopettaa sen ni se lyö jarrut päälle?Oisko säädöissä vika?Miten säädetään? (kun en osaa hyvin enkkuu)Auttaisi varmaan, jos kertoisit mikä nopari on kyseessä. Villi veikkaus tässä vaiheessa ilman sen suurempaa tietämystä noparista, että siinä on dragbrake päällä
Ja ei tosiaan saa päästää alle kolmeen volttiin per kenno. Joskus alijännitteeseen menneitä lipoja voi elvyttää NiMh-latauksella, mutta ne kärsivät siitä aina.Mietippä nyt hetki mitä kirjoitat taas. Lipoja voi kyllä elvyttää nimh latauksella MUTTA pienellä virralla, ja vain sen aikaa, että kennojen jännitteet nousevat sinne 3 volttiin. Tämä tarkennus nyt ihan vain sen takia, ettei yksikään aloittelia mene lataamaan sitä kuollutta lipoa täyteen asti sillä nimh ohjelmalla. Siitä kun ei varmasti hyvää seuraa