Hommailin jokin aika sitten HW M6B combon 80A/1900kv vehkeiden tilalle, olisin varmaan jättänyt tuon moottorin kiinni jos combon mukana olisi tullut bulletit mootorille, kuten pelkän Xerunin noparin kanssa. Noh jokatapauksessa, heitin kummatkin T8E autoon kiinni.
Pinjoni/spurri 15/44 joka siis oli tehdasvälitys T8E:llä, en kehdannut jättää aikoinaan ostamaani 18T pinjonia tuolle nopeammalle moottorille, koska autossa on jo ihan liikaa nopeutta muutenkin (ja on vieläkin). Combon mukana tullut 13T M1 näytti vierekkäin tarkasteltuna vastaavan 15T/18T Mod1 pinjoneita, mutten sitä kehdannut pistää kiinni varmuuden vuoksi, kun en täysin varmaksi yhteensopivuutta tiennyt/tiedä vieläkään.
Jaarittelut sikseen ja itse asiaan, eli tykkään kovasti combon fiiliksestä ajettaessa, sensorillinen moottori tuntuisi olevan paljon tarkempi kaasulle ja sen kyllä huomaa verrattuna kuminauhanomaiseen sensoroimattomaan. Ongelmaa on hieman siinä, että combo tuntuu hieman liian tehokkaalta syystä tai toisesta. Tiputtelin punchia ihan yköselle asti (vakiona tuo on vitonen), jolloin kiihytykset eivät olleet ihan niin räjähtäviä kuin vakioarvolla. Tiputin myös testeissä ennakon vakioarvosta 5 (15°) arvoon 3 (7,5°) ja nostin tälle punchin kolmoseen, koska ykkönen oli ehkä kuitenkin hieman liian lepsu.
Säätöjen jälkeen auto tuntuu siltikin hieman ylitehoiselta verrattuna entiseen, eli jotenkin pitoa ei yksinkertaisesti saa välttymään maahan, edes silloin kun jo ajaa aika kovaa ja lisää kaasua äkillisesti. Lisäksi akkujen kesto tällä combolla tipahti jotakuinkin vajaaseen puoleen, eli noin 20min saa ajeltua reipasta vauhtia entisen 35-40min sijaan.
Jarrutukselle ei myöskään löydy noparista mielestäni juuri sopivaa säätöä: 25% break force on selkeästi liian vähän ja 50% on taas karvan verran liikaa.
Sen verran pitää vielä sanoa, että XERUN-4274SD on aika paljon viileämpi kuin entinen 1900kv moottori, vaikka akut työntäisi tyhjäksi kovalla kaasulla ja paljon kääntyilemällä, jolloin pidon saa menetettyä kääntymisen jälkeen kiihytellessä. Ei siinä tietenkään kovin pitkään sormia pidä kiinni, muttei se myöskään tunnu tuliselta/hehkuvalta niinkuin vanha moottori.