Mika, sama auto millä olin Lavangossa, noissa kuvissa hieman puhtaampi kuin silloin
Jabe, yritän pysytellä KISS periaatteessa ja mahdollisimman vähän liikkuvia/rikkoontuvia osia, tästä syystä yritän välttää myös kytkimen ja mekaanisten jarrujen laittoa.
Ensimmäisen kolmen akun aikana tuhottiin yhteensä 5 puhallinta joten olen hieman skeptinen puhaltimien kestoon krossikäytössä. Kovaa tärskyä tulee siihen malliin että ropellit irtoaa tai puhaltimen moottorin johdot katkeaa, jos ei muuta niin sen verran lentää ratamateriaalia kopan sisällä että siivistä puuttuu kotvasen kuluttua palasia...
Jos siili ei tuo kaivattua lisäjäähdytystä niin sitten voisi kokeilla Castlen puhallinta. Kuvista päätellen kiinnitys on puristesovitteella ja se vähän arveluttaa, krossissa tulee hittiä melkoisesti joten pysyykö rojut kyydissä? Toinen vaihtoehto on tehdä itse teline puhaltimelle ja törkätä 40-50mm puhallin koneen kupeeseen, katotaan nyt mitä tehdään, tässä on talvi aikaa testata eri vaihtoehtoja.
Kytkimestä, jos ei halua laittaa kytkintä niin vaihtoehtona on RC-Monsterin keskidiffi/slipperi yhdistelmä jolla saadaan halutun verran luistavuutta ja pehmeyttä. Käsitykseni mukaan slipperi säästää noparia/konetta kun piikkikuormat vähenevät slipperin luiston kautta, näin ainakin käyttäjät on kommentoineet. Melko varmaan kyseinen aparaatti tulee omaan autoon talven aikana.