Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jon.lindgren

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 97
31
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.06.19 - klo: 11.27 »
Mekkarin löytäminen ei ole ihan helpoa. Osallistumisen kynnys laskisi huomattavasti, jos mekkaria ei tarvitsisi olla.

32
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 11.04.19 - klo: 06.53 »
Me kierretään myös SM-sarja.
Osiakin on, saa tulla kysymään.
Nättiä telttaa ei ole, pitää tyytyä MX24:n telttaan.

33
Sähköautot / Vs: JQ Racing The E Car
« : 17.01.19 - klo: 15.51 »
JQ:lla ei ole enää omaa nettikauppaa. Osia ja autoja saa EuroRC:ltä.

Sähkikseen taisi olla tulossa uusi pohjalevy ja molempiin kaikkea "pientä" osaa.

34
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 14.12.18 - klo: 15.52 »
Renkaisiin saa neuvoja, kyllä. Valitettavasti aika usein on niin, että kyseisellä renkaalla ei ole ajettu metriäkään eikä sitä silloin ole kovin fiksua laittaa alle. Eli olisi pitänyt testata ne renkaat, joita käyttävät kauppiaat/ kuljettajat joilta kysyy... Aika määrä.
Niin ja ei, emme yritä kärkipaikoille. Keskikastiin olisi realistinen tavoite. Harrastusta haittaa lähinnä siihen käytettävissä olevan ajan puute ja tästä syystä ei riittäviin rengastesteihin ole mahdollisuutta.

35
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 11.12.18 - klo: 06.37 »
Tässäkin topicissa taitaa olla enemmän vastustajia kuin kannattajia, missä se suurin osa kilpailijoista on joille yksityyppirengas kelpaa?

Tällä foorumilla on enemmän vastustajia kun kannattajia. Riippumatta aiheesta.
Suurin osa kilpailijoista ei osallistu näihin vääntöihin ja hyvä niin. Toivottavasti kukaan ulkopuolinen ei lue näitä... Tulee aika huono kuva lajista.
Kehittää pitää, muuten laji ukkoontuu ja kuihtuu. Tekijöitä on vaan kovin vähän eikä tämäkään keskustelu houkuttele lisää väkeä tärkeisiin tehtäviin jotka on hoidettava jos halutaan kisata.

36
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 28.11.18 - klo: 09.15 »
Suoraan sanottuna täysin höpöhöpöä.

Toki jos ei vaan halua uskoa kokeneempia niin sitten niitä renkaita testaillaan ja suditellaan sinnetänne eikä homma oikein ota kulkeakseen.

Kysykääs Laurilta monellako eri renkaalla ajoi koko kautena.
Montaako testas aivan turhaan.

Suurin osa porukasta ei hyödy tuon taivaallista renkaiden testaamisesta.
He hyötyvät kysymällä lähimmältä kauppiaalta, ajamalla renkaalla mikä käteen lyödään ja keskittymällä nimenomaan treenaamiseen.

Enemmän ajavat, kokeneemmat jne kyllä testaa ne renkaat teidänkin puolesta.


Niin, siinä kakkoslausessa ne rengaskulut juurikin on.

Joo... On aina niin kiva lukea kisarapsoja kun joku on löytänyt sen oikean renkaan millä kulkee kotiradalla. Ei auta kauppiaiden kuuntelu, rahalla saa kelvollisen renkaan mutta ei nopeinta.


Miten mitataan nopein rengas? Jos se on se kuvio ja seos jolla ajetaan kisan voitosta niin niitä renkaita oli ainakin viime kesänä joka kisassa saatavilla kaupasta ennen kisaa sekä kisan aikana.

Lähinnä niin että millä kuski kokee pärjäävänsä. Yleensä oikea tieto renkaasta on ollut saatavana vasta kisan jälkeen, joskus jo ennen finaalia.

Meidän ajoihin tämä ei vaikuta mitenkään. Luulisin. Tuskin sijoituksiinkaan. Budjettiin niin että jää ostamatta ne renkaat jotka eivät toimineet... Harvinaista mutta sitäkin sattuu, pari kertaa käynyt niin.

Parasta yksityyppirenkaassa on, että kisasta yli jääneet renkaat ovat ne parhaat (ja ainoat!) mitä seuraavassa kisassa käytetään.

37
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 27.11.18 - klo: 09.27 »
Suoraan sanottuna täysin höpöhöpöä.

Toki jos ei vaan halua uskoa kokeneempia niin sitten niitä renkaita testaillaan ja suditellaan sinnetänne eikä homma oikein ota kulkeakseen.

Kysykääs Laurilta monellako eri renkaalla ajoi koko kautena.
Montaako testas aivan turhaan.

Suurin osa porukasta ei hyödy tuon taivaallista renkaiden testaamisesta.
He hyötyvät kysymällä lähimmältä kauppiaalta, ajamalla renkaalla mikä käteen lyödään ja keskittymällä nimenomaan treenaamiseen.

Enemmän ajavat, kokeneemmat jne kyllä testaa ne renkaat teidänkin puolesta.


Niin, siinä kakkoslausessa ne rengaskulut juurikin on.

Joo... On aina niin kiva lukea kisarapsoja kun joku on löytänyt sen oikean renkaan millä kulkee kotiradalla. Ei auta kauppiaiden kuuntelu, rahalla saa kelvollisen renkaan mutta ei nopeinta.

En tiedä, miten isoja erot oikeasti ovat. Emme ole testanneet renkaita koska budjetti ei anna periksi. Eikä aika. Ajetaan niillä mitä on joku joskus suositellut. Välillä saattaa osua kohdalleen. Finaaliin pitäisi olla uudet renkaat ja mielummin aika-ajoonkin ja se tarkoittaa kahdeksaa kierrosta uusia renkaita jos on kaksi kuviota kahdella kovuudella. Jäähän siitä aina treenirenkaat ja seuraavaan kisaan.

Yksityyppirenkaan etu on, ettei tarvitse enää miettiä mikä olisi nopein ja pitäisikö autoa muuttaa renkaan mukaan vai mitä. Säätäminen ei lopu mutta yhden kertojan poistaminen tekee lausekkeesta merkittävästi helpomman.

Nopeat tulee jatkossakin olemaan nopeita mutta luokka on paljon helpommin lähestyttävä kun ei tarvitse olla kaikkia mahdollisesti toimivia renkaita joka kisassa. (Ei, meillä ei ole ollut kaikkia mahdollisia, vain muutamia.)

38
Kuivaaminen ei ole mikään ongelma, buggyt pestään aina ajon jälkeen ja kuivataan paineilmalla. Helppoa kun radalla on kunnollinen kompura :smiley:

Ongelma on moottorin jäähtyminen kylmällä ilmalla.
Nitrokone pitää säätää ilman lämpötilan ja kosteuden mukaan.
Jäähdytyssiili on optimoitu "normaaleihin" ajolämpötiloihin joten talvella se on liian tehokas. Jotkut ovat käyttäneet foliota siilin ympärillä.
Koneen saaminen kunnollisiin säätöihin pakkasella voi olla haastavaa ja väärillä säädöillä ajaminen tuhoaa koneen.

Suosittelen talveksi sähköautoa. Helppoa ja tehoa löytyy.

39
Tukivarret ja kaikki muut osat on mitoitettu 1/8 luokan renkaille. Vaikka saisit renkaat sovitettua autoon ei se todennäköisesti kestä ajoa eikä varsinkaan kunnollisia kärrynpyöriä.

40
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 09.10.18 - klo: 20.40 »
Oletko katsonut kotimaisten kauppiaiden tarjonnan?
Mulla on v1 ja 2 sopiva maalaamaton JC:n Finisher-kori jos kiinnostaa. Kulkeutuu vaikka huomenna Hakkilaan.
Siiveksi sopii melkein kaikki 1:10 autoihin tarkoitetut siivet.

41
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 03.10.18 - klo: 14.00 »
mikäs on kun amain ei lähetä traxxasin tuotteita suomeen? saan vain vastaavanlaisen vastauksen: "We're sorry, Traxxas cars and trucks may not ship to certain destinations"

Traxxas painostaa jälleenmyyjiä, pitäs tavara tavara eu-jakelijoiden kautta. Tilaa ebays:tä

Jos kotimaan kaupoista ei löydy on Ebay hyvä. Sieltä löytyy autopurkaamoja joista saa osia edullisesti. Yksi on http://www.ebaystores.com/Jennys-RCSports

42
Jep, X-car 60A ja 120A on melkein sama kun HW 2.1. Eri fetit ja ekä jotain muutakin.
Hyviä säätimiä harrastajalle.

43
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 07.09.18 - klo: 09.20 »
Aika harvalla on omaa tarraleikkuria käytössä, ainakin maalarinteipin neste voittaa omasta mielestä helposti.

Monessa kirjastossa, ainakin Espoossa, on tarraleikkuri. Ja jotain materiaalejakin.
Eli aika monella, kaikilla pk-seudulla asuvilla ainakin, on tarraleikkuri käytössä halutessaan. Ei tosin omaa  :roll: :tongue:

44
Niiden muutaman vuoden aikana mitä itse olen hauskoja hetkiä lajin parissa viettänyt on kisat kasvaneet yhden tai kahden miehen vetämästä hupitapahtumasta ihan eri mittakaavaan. Osallistumismaksukin on noussut mutta ei missään mittakaavassa suhteessa kisojen paranemiseen. Nykyiset kisat on ihan oikeita tapahtumia, ei huvikseen järkättyjä kokoontumisia.

Kisabudjettia en ole laskenut koskaan, yritän parhaani mukaan kätkeä todisteet harrastukseen käytetyistä summista... Kisamaksun korotus on kuitenkin kuin pieru saharassa tässäkin mittakaavassa. Halvemmalla tuskin voi tosissaan kisata.

Ne jotka haluavat ajaa sijoista 1-10 käyvät varmaankin tutustumassa rataan jotkut jopa useampaankin kertaan ennen kilpailua oli perjantaitreeniä tai ei. Me emme ole käyneet eikä suunitelmissakaan ole, yksinkertaisesti ei ole aikaa eikä muitakaan panoksia tähän harrastukseen niin paljon (haluja olisi...). Tämä näkyi meillä hyvin Salon M8-kisassa kun säälifinaalin puolenvälin jälkeen kuski oppi radan. Kukin harrastaa tavallaan. Vaasaan mennään ja taas on ajamaton rata vastassa.

Iso kiitos kisoja järjestäneille.

45
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 14.08.18 - klo: 07.34 »
Toinen kysymys koskee diffien öljyjä tai rasvoja. Kyseisen auton alkuperäiset diffit ovat huonoja pitämään nesteitä sisällään. Kuinka iso virhe on käyttää diffeissä jotain paksumpaa rasvaa, jos ne pysyisi paremmin sisällä?

Kuulostaa ongelman kiertämiseltä.
Avaa diffi ja tarkista tiivisteet, että rattaa pyörii ilman vastusta ja ettei edellisessä kasauksessa ole jäänyt jotain roskaa väliin, mikä aiheuttaisi vuodon.

Edit: ja ylipäänsä, että se on kasattu oikein. Ohjekirja / räjäytyskuva avuksi.

Kastele paperitiivisteet diffiöljyllä niin ne pitävät paremmin.

46
Traxxas / Vs: Suspension arms pidike rikki.
« : 10.06.18 - klo: 21.52 »
Joo pitää poistaa, sisältä myös. Koko rataslaatikko pitää vaihtaa ja samalla voi huoltaa tasauspyörästön.
Se pieni avain on 1.5mm.

47
Traxxas / Vs: Rustler alkoi pakittamaan. Apua!
« : 29.05.18 - klo: 08.54 »
No, olisko siinä sitten vastaus kysymykseesi  :wink:

48
Traxxas / Vs: Rustler alkoi pakittamaan. Apua!
« : 29.05.18 - klo: 07.17 »
Radiosta kaasu mennyt reverselle?
Eli kanavan suunta vaihtunut. Radiossa on nappi (tai valikko), jolla sitä voi vaihtaa

49
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 25.05.18 - klo: 10.39 »
Lyhyesti... Nitrossa ei voi kasvattaa kuskien määrää/ erä jos ratavarikolle tehdä kunnolla lisää tilaa. Jokaiselle pitää olla metrin verran pöytää starttiboksille yms. ja mekkareiden pitää mahtua toimimaan. Aika-ajoissakin.

50
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 23.05.18 - klo: 12.51 »

51
Valitettavasti aktiivikuljettajia on kovin vähän ja pitäisi saada lisää kilpailijoita. Varsinkin niitä, jotka ovat aloittamassa harrastusta ja joilla "tiimissä" (lue perhessä) on useampia kuskeja. Näihin korotus iskee kipeästi.
Aktiivisille kisaajille tai muutaman kisan vuodessa huvikseen ajaville korotus on tosiaankin merkityksetön.

52
Tonyn viestiin lisäyksenä, turffilla voi ajaa melkein millä vaan vanhalla ja kuluneella renkaalla.

53
Nyt kun ei enää yleensä tarvitse maksaa kun yhden kuskin kisamaksuja tuo ei ole niin paha. Kisamaksu on ollut pieni osa budjetissa kun pahimmillaan kisattu kahdella kuskilla kahdessa luokassa... VJ-viikonlopun pelkät renkaat on ollut ~200€.
Tenavan kanssa kisaamaan lähtevä saattaa joutua miettimään, meniskö sittenkin treenaamaan kun on kiva ajaa itsekin ja kisamaksulla saa aika paljon muutakin.
En osaa sanoa, mikä on oikea maksu. Jos maksuun ei sisälly mitään "extraa" niin korotettu saattaa tuntua kovalta.

Olisi kiva, että profiili tehtäisiin kisoja varten. Voipi olla, että nykyisellä talkooporukoilla se on utopiaa. Omakin aika menee nykyään ihan liian paljon muualla kun radalla.

54
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 06.04.18 - klo: 08.14 »
Testaan prm-puhelinta headsetillä kun rata aukeaa. Hinta näille on aika sopiva (~10€) varsinkin kun puhelimet oli jo eikä nekään paljoa maksa.

55
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 03.04.18 - klo: 10.42 »
Semmoset kuulokkeet että pystyy kuulemaan myös ajajakorokkeelta tulevat kuulutukset.

Heh, kovin monessa kisassa ei kuule kuulutuksia korokkeelle oli päässä luurit tai ei.

56
Voitaisiin kokeilla, ettei rataa pidottettaisi ehkä ollenkaan vaan pidotettaisiin renkaat?
Näin jokainen saa sen pidon kun haluaa eikä SC:t kippaa pidosta.

59
Team Durango / Durangon osia
« : 05.03.18 - klo: 10.52 »
Hei, avasin aiheen johon voi listata mistä löytyy osia valmistajan lopetettua.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 97