Jos olet aikaisemmin tehnyt kalibroinnin eritavalla kuin nyt niin ei silloin ole kalibrointi onnistunut. Ei ole olemassa eri tyyliä eri radioille, koska kyseinen asia ei liity mitenkään radiomerkkiin. Säädintä ei kiinnosta tuon taivaallistakaan, eikä se tiedä mikä ohjain sitä käskee.
Sulla on aikasemmin vain käynyt tuuri että muilla radioilla on liikeradat kohdanneet paremmin säätimessä olevaan kalibrointiin, mutta kohdallaan se ei ole ollut mikäli kalibrointi on yritetty tehdä eri tavoin kuin nyt oli toimiva ratkaisu.
Tää on sama asia kuin hyppäisit oikean auton rattiin mitä on aikaisemmin ajanut eri kuski... Penkki ei ole kalibroitu sulle kuin ainoastaan tuurilla. Yletät painaa kytkimen pohjaan tai sitten et... Tai sit sulla on polvet suussa eikä jalka mee lähellekään suora vaikka kytkin olis jo pohjassa.
Rupeet kalibroimaan penkkiä itsellesi sopivaksi... Se onnistuu samassa autossa vain ja ainoastaan yhdellä ja samalla tavalla, oli ohjain (kuljettaja) sitten mikä tahansa. Oli se naapuri (spektrum), emäntä (kyosho), äiti (futaba) tai sinä itse (sanwa). Penkki säätyy aina samalla tavalla samoista vivuista... Niin kauan kun auto (nopeudensäädin) pysyy samana.
Bemarissa ja Toyotassa penkki säädetään eri tavoin, mutta silti se bemarin penkki säätyy aina samalla tavalla vaikka ohjaaja vaihtuis naapurin mummoks.
toivottavasti tarkens mistä on kyse.
jos säätimen kalibroinnin jälkeen joutuu lähettimestä säätämään jotain että siihen saa täyden kaasun tai jarrun, tai edes neutraali kohdan, on kalibrointi tehty väärin. (ollu kädet repsikan penkin säätönupeilla)
edit: vasurilla kännykällä näppäiltyjä kirotusvireitä vähennetty.