1. varmista, ettei mikään kone-nopari välin liitin ole huonolla tinauksella.
2. sama akkuliittimelle.
3. ferriittirinkula johon mahtuisi 3 kierrosta +, ja 3 kierrosta miinus -päävirtajohtoja olisi iso ja painava. Pienemmällä kierrosmäärällä jää imastu taajuusaluekkin pienehköksi.
4. Radiolle menevissä se taas olisi samalla antenni imenmään "taivaalta". Maadoitettuna: eos.
5. Mulla on nyt 4 erilaista harjattoman noparia perheessä( ja 8 muuta käynyt). Aina kantomatka muilla radioilla kuin 2.4G on jäänyt lyhyeksi ja pätkinyt ulkorajalla.
Suurimman avun olen saanut lisäämällä sekä
- vastarin batt-liittimeen, lyhyillä johdoilla, näköjään 100 mikroseksi merkatun konkan
- että tarvittaessa päävirtajohtoihin lähelle noparia 10.000 (-30.000) konkan.
Tällä olen saanut kantomatkan riittämään suunnilleen ojanreunoja pitkin futiskentän ympäri.
Maalien vieressä pätkii jos ei kierrä niitä kauempaa = metallitolpat.
"Hutit" tms oudot:
------------------
Folioleikit alumiinilla ei auttaneet mitään, kuparilla auttoi,mutta se syöpyi.
Piuhojen kierto keskenään auttoi vähän, pimeässä huolto meni keljummaksi saman verran.
-- sama auto muovisilla vanteilla käyttäytyi paremmin kuin kromikoristeella pinnoitetuilla muovivanteilla! Häikkä katosi kun ko auto sai 2.4G:t.
--- tod.n. pyörivä MAGNEETTINEN rauta vaikuttaa!
(lue terässpurri, kytkinlevyt, vetoakselit, joka ruuvi pyörivissä)
Älkää pistäkö kaikkea roikkumaan ex ankkurista pesun jälkeen. Auto on ihan kaamea.