Juu ei mun tarvitse sitä kuvista katsoa, kun sellainen on tässä pöydälläkin levällään ;) Juuri avasin puoli vuotta sitten ostetun ja runsaasti ajetun VXL speden lootan ja siellä ei ole mitään valittamista yhdessäkään rattaassa. Voitelukin tehdasjäljiltä vielä siinä kunnossa, että laitoin takaisin vaan kiinni.
Muovi idleri on se ihan viimeinen vaihtoehto, joka sinne kannattaa laittaa, kun siitä lähtee hampaat vakio XL-5:ssäkin. Yhdestäkään laatikosta en ole vielä saanut teräs tai alumiinirattaita sileäksi, vaikka autoille kyytiä annetaankin. Mikään ratkaisu ei ole ikuinen eli kaikki kuluu ja hajoaa jossain vaiheessa, mutta kyllä ainakin minun Stampede-kokemuksella nuo teräsrattaat kaipaavat kaikkein vähiten huoltoa.
hades: onko kyseessä se uuden mallinen RPM:n kotelo? Minä en saa ainakaan vanhaan koteloon mahtumaan 90 hampaista spurria ilman että se ottaa koteloon kiinni.
Edit: sen voitelun pystyy kyllä järjestämään siten, että rattaiden ei tarvitse uida rasvassa. On olemassa sopivaa vaseliinia joka pysyy siinä rattaalla kovemmassakin kyydissä, kun noin pienillä rattailla ei se kehänopeus ihan mahdottomaksi kasva. Sitä ei tarvitse siis laittaa lootan täydeltä, vaan ainostaan voidella hammaskehät sillä.