511
Yleinen keskustelu / Vs: Uusimmat RC auto- ja varustehankinnat
« : 18.04.13 - klo: 16.55 »3 kierrosta gt8 renkaita
Samanlainen setti tilattu.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
3 kierrosta gt8 renkaita
Jenkeistä saa samat ~35€, jota voi käyttää argumenttina kotimaasta tinkiessä ;)
Tässähän se dilemma syntyy; siivet ja spoilerit ovat luokan hengen vastaisia, samoin kuin niiden kieltäminen. Kumpi on suurempi ongelma, aloittelijan kannalta hankalat säännöt vai kokeneet kuskit jotka löytävät niistä tarvittavat porsaanreiät? Ajatuksena ainakin Tikkurilan kisassa tuntui olevan se, että jos asiaa ei ole erikseen kielletty, se on sallittu.
Kaikkein tärkein päivitys autoon on jäykemmät jouset.
Eli jäykimmät mitkä kössöltä noihin iskareihin saa.
Taisi olla #75 eteen ja #70 taakse.
Aiemmisssa SC Cupin kisoissa ei ole treenausta rajoitettu eli rata on ollut auki aamulla sekä pidemmissä tauoissa päivän aikana. Sama olisi varmasti järjestynyt nytkin jos tämä olisi ollut järjestäjien tiedossa.
Suuremmalla porukalla voi tosiaan tulla tilanteita että lauteille meinaa ruuhkaa syntyä, mutta siinä tilanteessa paikalliset voisivat jättää ylimääräisen treenauksen väliin ja antaa radalla kertaakaan ajamattomille tilaisuuden tutustua rataan sekä koittaa auton toimintaa.
Ikäväkyllä hyvin turhaa, koska täällä foorumilla käy kuitenkin vain pieni osa esim just M8 luokkaa ajavat.
Olisiko se 13.5T luokka sit niin huono kompromissi TSP ja TSS luokille, tietenkin haastetta siinä olisi aloittelijoille runsaasti.
Nyt kun Aake otti tuon asian esille, niin heitänpä sellaisen pallon ilmaan, että siirryttäisiin FTT luokkajaossa myös kansainväliseen käytäntöön, eli luokkia olisi vain kaksi, Modified ja Stock. Siinä vaihtoehdossa tuo 0-ennakko ja 13,5T kone olisi ihanteellisin yhdistelmä.
Enemmän harrastajia palvelisi mielestäni tuo RCTechiltä tuttu jako:
Electric On-Road (= Touring, Mattoautot, Drifting, Minit, VTR, jne)
Electric Off-Road (= Sähkökrossi & Corr & Foff & jnejne)
Päällekkäisyyksiä turisti-, C12-kisojen kanssa taitaa olla vähän turha murehtia, sen puolen kuskeja taitaa aika vähän Corria ajaakaan? WinterJumpsien kanssa ehkä voisi vähän koittaa sopia mikä olisi sopiva kisojen ajankohta...
Vähän huonolta näyttää, kun ei ole halukkaita kisajärjestäjiä ensi vuodelle. Toistaiseksi on vain kaksi kisaa tiedossa. Tuplakisaviikonlopuista en oikein pidä.
Eiköhän sieltä 2 kisaa tupsahda vielä, kauden alkuun on vielä pitkä matka
Kalenterin kanssa pelaavana mulle se sopisi erittäin hyvin, koska se vapauttaisi viikonloppuja heti 2kpl muille luokille, ja olisi helpompi suorittaa "koko kausi" kun olisi 2 kisaviikonloppua intensiivistä kisaamista.
Työnalla/mietinnässä on vielä maksimivälitys luokkiin TSS-10 ja TSP-10. Talvella 4.5 ja kesällä 4.0.
Kannatan FTT-mallin mukaista toimintaa. Renkaat ostetaan kisapaikalta ja vain sieltä ostetuilla renkailla ajetaan. Tarrat kiinni vanteisiin selvyyden vuoksi. Renkaita pitäisi olla saatavilla 1-2 sarjaa / kisa / kuski.
Ensi kesälle on merkitty vain kaksi kisaa Kuopio ja Kouvola. Toivottavasti tulisi vielä esim: Tattarisuo ja Hyvinkää kisa kalenteriin.