Jyväskylään kiitos kisoista. Kisapäivä on raskas kun kärrää kahta eri vaunua rataa ympäri, onneksi oli yksi apuri "puoliksi" mukana niin ei tullut niin kiire. Tosin pieni hoppuilu kostautui kuitenkin sitten finaaleissa. Truggyyn laitetut uudet kytkinlaakerit kesti reilu 5 minuuttia (jos sitten jatkossa laittaisi vain AVIDeja), Hoke jaksoi kolme kertaa hakea auton radalta ja käynnistää uudelleen, sitten ääni oli sitä luokkaa että ei kannattanut enää ajaa, sisempi laakeri oli ns. sylkenyt kuulat pihalle... Hokelle kiitos mekkausavusta.
Lomat alkoi ja ehdin ajaa ennen Jyväskylää ihan oikeaa testiäkin HB D8:lla ja se kyllä selkeästi näkyi vauhdissa, tai ei oikeastaan vaudissa vaan tasaisuudessa. 1.AE 7. toka AE oli erittäin huono mutta sijoitus ei pudonnut kuin puolenkymmentä sijaa, ilmeisesti moni muukin töppäili. Viimeinen oli ihan OK ja lopullinen AE tulos oikeutti sijaan 10, se oli hyvä juttu. Semifinaalin lämmittely otettiin kaksi kertaa, auto toimi hienosti, luottavaisena odottelin starttia. Surkuhupaisaa kuitenki oli että jo eka kierros jäi kesken. Etukardaanin nivelen pinni oli karannut omille teilleen, perhana että harmitti, rahkeet olisivat voineet hyvinkin riittää pääfinaaliin asti.
Rata oli profiililtaan hieno, mukavasti erilaisia rytminvaihdoksia ja erittäin vaativia osuuksia kuten se whoops osa (8 hyppyrit). Rataan parempi lähtöruudukko ja nostopaikat hiotaan paikalleen kunnon merkkipaaluilla niin baanasta tulee erinomainen muiltakin osin.
Korokkeeseen tuplasti lisää pituutta niin mahtuu tuomarit ja ajanottajakin lauteille, radalle kyllä mahtuu se 12 autoa hienosti.
+/- Listani
+++ HB:t eteenkin Jaakon suoritus
+++ Matti E ajanotossa, hyvää selostusta koko päivä ja jakosi naureskellakkin ;) vaikka ei niin pärinästä välitäkkään...
+ Rata ja profiili
+ Ajo kokonaisuudessaan, kohtuullisen siistiä ja herrasmiesmäistä, hyvä näin.
+ GRP Cayman X, koko päivä samoilla renkailla...
+ Truggyfinaalin alku, finaalistit jakaantui nopeasti taistelupareiksi, Jontun kanssa olisi tullut taas hyvä vääntö, harmi että molemmat keskeyttettiin
+ Tuomarointiakin oli...
+ Team Tampere jaksaa aina nauraa :), "suoralla hajos"
- Molemmat omat finaalit jäi kesken tekniikkamurheiden takia
- Mustan lipun arvoinen suoritus jäi huomioimatta buggy finaalissa
- Kotona vasta 1:30, vieläkin vähän väsyttää, mutta oli sen arvoista :) Onneksi olen "lomalla"
- Kiirettä piti vissiin muillakin kun jokainen finaali aloitettiin teknisellä kympillä
OT osuus,
Heulin kanssa juteltiin että ensi kaudeksi voisi ajatella että jos ajetaan FO tyylistä kerhosarjaa niin Truggykisapäivään voisi ottaa tuon "M8e" luokan mukaan, ilmeisesti tälle olisi kysyntää. Heuli voisi avata vaikka topikin jossa tätä "kisaluokkaa" voisi alkaa viritellä kaudella 2010, ehtii sitten halukkaat hankkia lelut valmiiksi. Teknisissä säännöissä ei liene suurta epäselvyyttä mutta ajokaaviota voisi alkaa hiomaan. Jos kisoihin saataisiin kiertämään noin 10 autoa niin se riittäisi alkuun hyvin. Näin myös truggyn tulevaisuus näyttäisi valoisammalta.