Lopultakin on
eLogger asennettu Rustleriin. Kotelona on tuo Bilteman paristokotelo (ks. aiempi postaus), jonka liimasin Loctiten pikaliimalla
tarranauhaa koteloon ja auton pohjalevyyn. Eiköhän noin kevyt kapistus pysy sillä kiinni ihan riittävästi, jos vaan se tarranauha pysyy kiinni. Kotelon huono puoli on se, että liittimet eivät mahdu sen sisään, joten kosteussuoja ei tällä elektroniikalle ole kovin kummoinen, mutta suojaajan se ainakin suuremmalta likaantumiselta.
Antureina on
Edellisten lisäksi asentelin pariin anturiin J-liittimillä olevan
6 tuuman jatkon, jotta sain johdot riittämään loggerille asti.
eLogger asennetaan akun ja noparin väliin, jossa se pystyy mittaamaan akulta noparille menevän virran ja jännitteen ilman ulkoisia antureita. Tämä tietysti tarkoittaa sitä, että eLoggerin läpi voi kulkea hyvinkin suuret virrat. Sitä varten hankin tarjolla olevista vaihtoehdoista suurimmalle virtamäärälle tarkoitetun. Ajattelin, että tätä laitetta voisi käyttää muidenkin autojen/laitteiden kuin nykyiset Rustlerin kanssa, joten valmius suuremmille virroille ei ole välttämättä huono investointi. Jo nyt on suunnitelmissa tilata muutamat anturit myös Stampedeen tai mahdollisesti molempiin ja vaihtaa vain loggeria autosta toiseen. Sen verran työtä oli ainakin noiden Rustlerin antureiden asentamisessa, että ihan jatkuvasti ei viitsi niitä siirrellä autosta toiseen.
Sade on lopultakin tauonnut, joten jos huomenna ei sada, niin Rustler lentää...