Tuohon painoasiaan kommenttia.
Kumma kyllä, mutta sähkökrossiluokissa ei ole ihannoitu kevyttä autoa huipulla.
Esim. Britit käyttivät viime kesän EM kisoissa takana lisäpainoa (ja 6 kennoa), myös kickup blokin olivat tehneet messingistä.
Autot olivat täten taatusti reilusti ylipainoisia.
Myös 5 ja 6 kennoisen auton toiminta hypyn aikana on hyvin erilaista, toki kummankin omaksuu kun päättää kummalla ajaa.
Sisällä touhu taitaa olla niin erilaista kuin ulkona että keveästä autosta hyötyy?
En ihan usko että perinteisellä rakenteella tehty takavetokrossari toimii kunnolla ulkona jos laitetaa vain lipo kyytiin ilman lisäpainoja.
Saatika 4WD krossi jossa on pötköakku tyylisesti akut, toispuolisuuden ennemmin tai myöhemmin näkee.
Hieno nähdä että joku valmistaja viitsii paneutua laatuun. Odotan mielenkiinnolla ulkokautta vaikka en välttämättä metriäkään ajakaan.
Jos vaikka tuloksien tasokin nousisi niin kovaksi että heikompia hirvittäisi
nim. Asso/Tamiya mekaanikko jo vuodesta 2006...