Kirjoittaja Aihe: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti  (Luettu 14530 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« : 22.05.07 - klo: 19.46 »
Nonni Nyt sain vihdoin hankittua ekan polttiksen Hobao Hyper ST

Tuota muutama ongelma heti aluksi...

1.vetostartti on jäykkä! Olen koittanut lämmittää mutta ei tule naru "esiin" ei liikahdakkaan jos
lisään voimaa käyttää ni jää kyllä naru vetävän käteen... Olisko neuvoa  tähän
asiaan?

2.Kun laittaa sähköt niin ohjaus kääntyy vasemmalle täysin, ohjaimen säätö
ei paljoakaan auta ja kun kääntää ohjaimesta ei käänny edes suoraan asti.
???

3. Miten saa Nitroa eteenpäin tenkista kun ei ole "pumppausta"

4. Miten auto pitää sammuttaa oikein?

Siinä olisi jotain pulmia purtavaksi?

Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #1 : 22.05.07 - klo: 19.59 »
Pyöriikö kone vauhtipyörästä pyörittämällä(uudet koneet eivät kai pyöri helposti)
Siitä en enmpää tiedä,mutta tarkoitatko ohjaimen säädöllä trimmiä vai ohjausta?
Nitroa saa eteenpäin pitämällä sormea pillinpäässä ja vetämällä narusta ite kyllä otan pillin kyljestä paineletkun ja puhallan siihen kunnes bensa on kaasarilla.
Hyvä tapa laittaa esim sormi pillin päähän.Osa koneista kuitenkin tällä tavalla hörppäävät.

Itellä ekalla käynnistyksellä kun kaasu jäi pohjaan ni tuli kyllä vedettyä ties mitä letkuja pois.
[Hong Nor x1crt]

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #2 : 22.05.07 - klo: 20.00 »
1. Mäntä on luultavasti yläkuolossa, käännä ruuvimeisselillä kampeamalla vauhtipyörää pohjan aukosta koneen pyörimissuuntaan. Se on luultavasti nyt jäykkä (kokeile ensin) ja tuon toimenpiteen jälkeen sen pitäisi liikkua kevyemmin. Tätä voi uudella koneella tapahtua enemmänkin. Lämmitä konetta, löyhää tulppaa ja yritä uudelleen.

2. Irrota servosarvi servosta, säädä ohjauksen trimmi nollille, käännä auton renkaat suoraan ja kiinnitä servosarvi.

3. Tuki pillinpää sormella ja vetele narusta. Nyt kun kone on tiukka eikä välttämättä pyöri, niin injektioruiskulla voit laittaa tankin painenippaan painetta, jolloin polttoaine työntyy kaasariin.

4. Kengän kärki vauhtipyörään pohjasta, mikäli kone syystä tai toisesta kiertää paljon (karkaustilanne tai vastaava), niin pilli tukkoon.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #3 : 22.05.07 - klo: 20.01 »
Hitto ehitte ensin. siinä meni romaani hukkaan.  :cheesy:

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #4 : 22.05.07 - klo: 20.29 »
...puhallan siihen kunnes bensa on kaasarilla...

Ite en kyllä suullani koskis noihiletkuihi ;)

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #5 : 22.05.07 - klo: 20.41 »
...puhallan siihen kunnes bensa on kaasarilla...

Ite en kyllä suullani koskis noihiletkuihi ;)


Koskaan ei ole liian paljon varoiteltu näissä käytettävän bensan vaaroista, joten tehdääs se taas...

Lue ja sisäistä
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #6 : 22.05.07 - klo: 22.24 »
1. Mäntä on luultavasti yläkuolossa, käännä ruuvimeisselillä kampeamalla vauhtipyörää pohjan aukosta koneen pyörimissuuntaan. Se on luultavasti nyt jäykkä (kokeile ensin) ja tuon toimenpiteen jälkeen sen pitäisi liikkua kevyemmin. Tätä voi uudella koneella tapahtua enemmänkin. Lämmitä konetta, löyhää tulppaa ja yritä uudelleen.

Kiitos nopeista vastauksista! Mutta saisko tuon vielä Radiosuomen selkouutisena  :azn:

Tuli lyhyessä viestissä paljon outoja sanoja...  Voisiko joku vääntää tuon vähän selkeämmin.. vaikka kuvan kera niin aloittelijan olisi helpompi toimia...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #7 : 22.05.07 - klo: 22.40 »
1. Mäntä on luultavasti yläkuolossa, käännä ruuvimeisselillä kampeamalla vauhtipyörää pohjan aukosta koneen pyörimissuuntaan. Se on luultavasti nyt jäykkä (kokeile ensin) ja tuon toimenpiteen jälkeen sen pitäisi liikkua kevyemmin. Tätä voi uudella koneella tapahtua enemmänkin. Lämmitä konetta, löyhää tulppaa ja yritä uudelleen.

Kiitos nopeista vastauksista! Mutta saisko tuon vielä Radiosuomen selkouutisena  :azn:

Tuli lyhyessä viestissä paljon outoja sanoja...  Voisiko joku vääntää tuon vähän selkeämmin.. vaikka kuvan kera niin aloittelijan olisi helpompi toimia...


Vauhtipyörä on siis se alumiininen pyöreä osa koneen päässä. Sen alla on auton pohjalevyssä aukko, josta voit sormin tai meisselin avustuksella pyöräyttää auton edestä katsottuna vastapäivään. Kun sanotaan että mäntä on yläkuolossa, se tarkoittaa että mäntä on melkein niin ylhäällä kuin voi olla - siinä kohdassa puristukset ovat kovat.

Tulpan löysäämisellä siis tarkoitetaan että pyöritetään sitä vaikka kierroksen verran auki, jolloin paineet sylinterissä(puristukset) pääsee sitä kautta hieman pois.

Jos mikään noista ei auta, niin irroita tulppa kokonaan pois, käännä auto nurinpäin ja vetele narusta pari kertaa. Sitten tulppa takaisin, hehkutin paikoilleen ja nykäise käyntiin. Muista kuitenkin laittaa se kuparin värinen rikka tulppaan takaisin aina kun käytät tulppaa pois.

Ja joskus, ainakin minulla, ohjaus kääntyy täysin vasemmalle kun akku alkaa loppumaan. Mutta suosittelen säätämään Sami L:n neuvon mukaisesti, mikäli täydellä akulla sama juttu.
« Viimeksi muokattu: 22.05.07 - klo: 22.44 kirjoittanut Vikketsi »

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #8 : 22.05.07 - klo: 22.53 »
1. Mäntä on luultavasti yläkuolossa, käännä ruuvimeisselillä kampeamalla vauhtipyörää pohjan aukosta koneen pyörimissuuntaan. Se on luultavasti nyt jäykkä (kokeile ensin) ja tuon toimenpiteen jälkeen sen pitäisi liikkua kevyemmin. Tätä voi uudella koneella tapahtua enemmänkin. Lämmitä konetta, löyhää tulppaa ja yritä uudelleen.
Vauhtipyörä on siis se alumiininen pyöreä osa koneen päässä. Sen alla on auton pohjalevyssä aukko, josta voit sormin tai meisselin avustuksella pyöräyttää auton edestä katsottuna vastapäivään. Kun sanotaan että mäntä on yläkuolossa, se tarkoittaa että mäntä on melkein niin ylhäällä kuin voi olla - siinä kohdassa puristukset ovat kovat.

Tulpan löysäämisellä siis tarkoitetaan että pyöritetään sitä vaikka kierroksen verran auki, jolloin paineet sylinterissä(puristukset) pääsee sitä kautta hieman pois.

Jos mikään noista ei auta, niin irroita tulppa kokonaan pois, käännä auto nurinpäin ja vetele narusta pari kertaa. Sitten tulppa takaisin, hehkutin paikoilleen ja nykäise käyntiin. Muista kuitenkin laittaa se kuparin värinen rikka tulppaan takaisin aina kun käytät tulppaa pois.

Kiitos nyt ymmärsin muuten mutta koskenko tulppaan ollenkaan ennen kuin pyöritän ratasta vai otanko heti aluksi tulppaa löysälle ennen kuin teen mitään?
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #9 : 22.05.07 - klo: 22.56 »
Löyhää tulppaa vasta kun yrität autoa käyntiin. Sitten kun auto käy, niin kiristä se uudelleen, ettei kierry itsestään auki yms. ikävää.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #10 : 23.05.07 - klo: 10.18 »
Moi, kiitos hyvistä vastauksista nyt kun sade taukoaa niin kokeilemaan..

Mutta vielä jos saan käyntiin millä kaasulla ajetaan ensimmäiset tankilliset
Niin että pysyy just ja just käynnissä vai niin että ei lähde liikeelle mutta käy vai miten?
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #11 : 23.05.07 - klo: 10.50 »
Tässä linkki foorumin yhden moden erinomaisen hyödyllisille sivuille
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/

Sieltä löytyy vastauksia joihinkin kysymyksiisi ja myös sellaisiin, joita tulet miettimään myöhemmin harrastuksessa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Uusia onkelmia...
« Vastaus #12 : 24.05.07 - klo: 15.51 »
Nonni nyt auto pöröttää kivasti tyhjäkäynttiä, opeista oli apua ja auton saa käyntiin...
Tosin sotkee paljon... vissiin kun on rikkaalla niin tulee palamatonta polttoainetta pakoputkesta..

1. Nyt ongelma että kun pitäs lähteä liikeelle ajeleen pikkasen niin vaikka kierrokset nousee kun kaasuttaa mutta auto ei meinaa liikkua eteenpäin millään.
Pitääkö säätää jotain?

2. Oliko kuvassa oleva ohjaus-servon oikea kohta joka piti irroittaa ja säätää keskelle?

3. Toisessa kuvassa on kaasun ohjaus. Onko tässä pakkia ollenkaan? mistä tietää siis pakin olemassa olon kun auto sammuu kun koittaa "peruuttaa"  tuossa AP_n sivuissa oli jotain ohjeita mutta oliko selvemmin taitoisenlaisia?

Lisäksi mitä noi oikeanpuoleiset säädöt on? Tuosta vasemmalta puolen säädin tyhjäkäyntiä että sain sisäänajossa pysymään käynnissä...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Kaasarin säätö
« Vastaus #13 : 24.05.07 - klo: 16.02 »
Kaasarin säätö..
Ohessa kuvakaasarista mihin vaikuttaa kumpikin säätö? Tuo musta ruuvi on ilmeisesti tuohon "rikkaala" säätöön vaikuttava juttu...???
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #14 : 24.05.07 - klo: 16.13 »
Ei ole pakkia.

Tuossa ensimmäisessä kuvassa (IMG 5693) näkyy servosarvi, josta olet näköjään irrottanut ohjauslinkin. Irrota tuosta sarvesta se ruuvi, vedä se ulos, laita lähettimeen virrat, laita autoon virrat, säädä lähettimestä ohjauksen trimmi nollaan (st-trim, trm tai joku vastaava), aseta servosarvi kiinni pystysuorassa asennossa (hammastuksen takia ei ehkä asetu absoluuttisen suoraan, asenna niin suoraan kuin mahdollista). Sitten käännä auton renkaat suoraan ja katso osuuko aiemmin irrottamasi ohjauslinkki servosarven reikään, josta olet sen irrottanut. Siinä on todennäköisesti kierreruuvi matkalla, jota säätämällä voit pidentää tai lyhentää sitä. Kun servosarvi on keskellä, ohjauksen trimmi nollissa, renkaat suorassa ja ruuvit kiinni, niin testaa että renkaat kääntyvät molempiin suuntiin kunnolla, ja mikäli auto hieman hakee suuntaan tai toiseen, niin hienosäädä ohjauksen trimmillä.

Mistä suunnasta katsoen oikealla ja vasemmalla, nyt ei ihan avaudu? IMG 5689 kuvassa näkyy kaasarin luistin päässä alaneula, tämä vaikuttaa polttoaineen määrään matalilla kierroksilla ja kaasuvasteeseen. Kuvassa IMG 5698 kuvassa näkyy se musta yläneula, sen kautta kulkee koneen kaikki polttoaine, eli se vaikuttaa koko kierrosalueella. Ja vastakkaisessa päässä alaneulasta katsoen tässä kuvassa näkyy keskialueen'neula', älä koske! Kaasarin kyljessä oleva luistin stoppari (Ei ihan näy kuvassa), eli tyhjäkäynnin säätöruuvi määrää kuinka paljon kaasarin luisti pääsee enimmillään sulkeutumaan. Tällä siis säädetään haluttu tyhjäkäynti (eli missä asennossa kaasu oikeastaan voi alimmillaan olla).

Kun kone käy rikkaalla ja on sisäänajossa, niin se sylkee reilusti palamatonta polttoainetta ja öljytöhnää pillistä. Tämä ilmiö vähenee ja kutakuinkin katoaa, kunhan kone rupeaa olemaan säädöissä. Polttisautoilun perusteet tuntuvat kuitenkin olevan jokseenkin hakusessa, joten suosittelen kääntymään paikallisten harrastajien puoleen (esim. paikallinen polttisrata) näissä asioissa jos mahdollista, kädestäpitäen neuvominen on todella paljon helpompaa.
« Viimeksi muokattu: 24.05.07 - klo: 16.30 kirjoittanut Sami L »
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #15 : 24.05.07 - klo: 16.19 »
Kun katsotaan tuota kuvaa jonka laitoit viimeisenä niin, tuo musta ruuvi messingin 'sisällä' on se jota kutsutaan 'main needle'ksi eli suomeksi pääsuutin tai yläneula. Tuossa kuvassa näkyvä toinen ruuvi on keskialueen neula(midrange needle), ja tarkalleen sen vastakkaisella puolella - siis kaasuttimen toisella puolen on alaneula(Lowspeed needle). Tyhjäkäyntiä ei siis alaneulasta säädetä.

Palamatonta löpöä kuuluukin valua putkesta sisäänajon aikana hieman enemmän, jotta ei kone leikkaa kiinni. Kun koneen osat on hioutunut sopiviksi keskenään, eli kun sisäänajoa on takana useampia tankillisia, voidaan alkaa säätämään kaasutinta kohdilleen alkaen yläneulasta. Yläneula juurikin vaikuttaa suurimmaksi osaksi siihen miten kone ottaa kierroksia sekä lämpöihin.

Suosittelisin kuitenkin että ajat pientä ympyrää sievästi/annat käydä tyhjäkäyntiä sievästi kaasutellen pari tankkia ainakin.

Ihan oikeasta kohdasta säädit ohjausta, jos tuossa kuvassa näkyvän ruuvin aukaisit ja irroiti servosarven toimien Sami L:n ohjeiden mukaisesti.
« Viimeksi muokattu: 24.05.07 - klo: 16.28 kirjoittanut Vikketsi »

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #16 : 24.05.07 - klo: 16.29 »
Ei ole pakkia.

Onko se kovin yleistä näissä? Saako jotenkin pakin tähän?
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #17 : 24.05.07 - klo: 16.33 »
Kiiti kaasuun liittyvistä vastauksista...

Tuo auto on nyt käynyt 3 tankillista tyhjänä (ekana toki liian kovilla kierroksilla kun oli ohjaimen säädin väärinpäin ja auton oli aika vaudikas olevinaan tyhjäkäynnillä  :laugh:

Pitäs lähteä ajaan tuota rinkulaa, mutta kun kaasun saa painaa pohjaan, kierroksia kyllä tulee mutta auton liikeet on aikas nihkeitä eli ei voi ajella "löysällä" kaasulla niin kuin pitäisi...
Onko apuja?
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #18 : 24.05.07 - klo: 16.34 »
Pakin 'puute' on yleistä ja sen käyttökohteita loppuviimmeksi on aika vähän. Olemassaolollaan lisäisi mahdollisesti hajoavia paikkoja jne. Kun nyt tuon truggysi voimansiirto on hyvin yksinkertainen ja siksi kestävä. Monissa autoissa joissa pakki on, se otetaan pois.

EDITtinä tuohon kulkupuoleen: Auto ilmeisesti on vielä niin tolkuttoman rikkaalla, ettei sen vuoksi oikein liiku. Kokeile säätää yläneulaa kiinni vaikkapa 10min (1 kierros=60min=360', ei siis ajan kanssa mitään tekemistä) ja katso mikä on vaikutus.
« Viimeksi muokattu: 24.05.07 - klo: 16.37 kirjoittanut Sami L »
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #19 : 24.05.07 - klo: 16.40 »
Kokeile laittaa laihemmalle pääneulaa eli sitä messingin sisällä olevaa ruuvia laitat ihan vähän myötäpäivään.

edit:sami ehti
[Hong Nor x1crt]

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #20 : 24.05.07 - klo: 16.46 »
Pakin 'puute' on yleistä ja sen käyttökohteita loppuviimmeksi on aika vähän. Olemassaolollaan lisäisi mahdollisesti hajoavia paikkoja jne. Kun nyt tuon truggysi voimansiirto on hyvin yksinkertainen ja siksi kestävä. Monissa autoissa joissa pakki on, se otetaan pois.
Hyvä tietää, Noilla sähköautoillani taisin enemmän peruutella kun päästä eteenpäin :grin:
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #21 : 24.05.07 - klo: 19.04 »
No niin: kokeilin "mustaa" säätää sen "10min" kireemmälle mutta en huomannut eroa...
Laitoin joutilaalle kotisivulle www.huvis.fi videoita 3 kpl mitä auto tekee kun kaasuttaa, videot tuli hieman kookaiksi 10-15mt mutta toivattavasti joku jaksaa ladata ja antaa neuvoa. Eli kyseessä liikkeelle lähtö, kaasua pitää antaa "täysille" että auto liikkuu kävelyvauhtia vaikka loiva alamäkikin kyseessä..

Jos jotain säätöjä lisää kertokaa mitä ja mihin suuntaan...

Lisäksi taitaa olla normaalia kun rikkaalla kone vielä että piilistä tulee hirveemäärä vihreää nestettä oransseilla pilkuilla kun vähän käätää piiliä kohti maata...

PS. Tänään oppinut enemmän kuin aikanaan koulussa 9:ssä vuodessa  :afro:
*KIITOS SIITÄ KUULUU TEILLE KOKENEEMMILLE HARRASTELIJOILLE*
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #22 : 24.05.07 - klo: 19.11 »
Auto on videoiden perusteella todella rikkaalla. Kokeile laittaa yläneulaa 10min kiinni kerrallaan, kunnes huomaat eron. Sisäänajossa kuitenkin auton on tarkoitus olla nuhainen, joten älä rupea huipputehoa hakemaan vielä, vaikka siitä neulan ruuvaamisesta innostuisitkin.  :tongue:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #23 : 24.05.07 - klo: 19.46 »
Auto on videoiden perusteella todella rikkaalla. Kokeile laittaa yläneulaa 10min kiinni kerrallaan, kunnes huomaat eron. Sisäänajossa kuitenkin auton on tarkoitus olla nuhainen, joten älä rupea huipputehoa hakemaan vielä, vaikka siitä neulan ruuvaamisesta innostuisitkin.  :tongue:

Kiitti, kokeillaan huomenna...
Milloin noita muita säätöjä aletaan haetaan?
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #24 : 24.05.07 - klo: 19.51 »
Ajetaan tankillinen, säädetään, annetaan mahdollisesti jäähtyä, ajetaan tankki, säädetään jne. Joko kone näin saavuttaa ajosäädöt kutakuinkin, tai sitten siinä 8-10 tankin korvilla voi ruuvata vähän enemmän oikeaan suuntaan. Sitten kun yläneula on säädöissä, niin alaneula kohdilleen ja viimmeisenä tyhjäkäyntiruuvi.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #25 : 24.05.07 - klo: 20.07 »
Kiitti taas.. Pitänee huomenna säätää tuo eka säätö ja palataan sitten asiaan jos tulee kysyttävää...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #26 : 26.05.07 - klo: 20.04 »
Noniin nyt 10:n tankillista takana ja säädetty 6*10 min eli kierros olisi täynä ja auto paljon parempi mutta liikkeelle lähtö tuottaa ongelmia eli pitää antaa melkein täyskaasu että liikahtaa lisäksi savuttaa vielä ja röpeltää.. Videot www.huvis.fi tai www.huvis.fi/4.AVI tai www.huvis.fi/5.AVI

Ollaanko vielä lähelläkään oikeaa? Miten jatkan säätämistä tästä? Sen huomaa justiin ennen kuin menovesi loppuu niin tulee aivan eri ääni ja tehot... eli saa ilmeiseti sopivasti ilmaa...

Pitääkö säätöruuvin muuten mennä sisään vai säätääkö se sisältäpäin?

Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #27 : 26.05.07 - klo: 21.14 »
Juu kyllä se menee useasti sisään. ja vaikka en itsekään kovin taitava vielä ole niin kyllä tuo aika rikkaalla on. Jos sulla on lämpömittaria niin sillä saa vähän vinkkiä kun säätää niin että kone käy n.100 asteisena. Siis ihan kunnon ajelun jälkeen. Ja lämmöthän mitataan sitten tulpan juuresta , ja IR-lämpömittarilla.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Säätöä Säätöä...
« Vastaus #28 : 27.05.07 - klo: 21.20 »
Noniin nyt on säädetty 9*10min tuota "ekaa" säätöä, olen lukenut tuota AP:n ohjetta moneen kertaan mutta meinaa mennä vähän yli.., vielä kun ei tiedä paljoa tästä asiasta..
Siellä puhutaan aukaisusta rikkaammalle päin kun nyt ruuvataan kiinnipäin... ???

Mistä tietää että on suurin piirtein sopivasti säädetty tai ettei mene liian laihalle ja riko konetta. Koneelle pitää antaa kierroksi paljon liikkeelle lähtöön ja kiihtyvyys on heikko mutta kulkee jo kivasti mutta savuttaa pirusti ja vaimon mielestä ääni on kuin "hyttysen itinä"

Onko jossain videoita jossa näkee ja kuulee miten "normaalisti" toimii?

Tuolla "halpa" inframittarilla sain tulpan juuresta mitattua n.70-75 asteen lämpöjä...

Lähinnä olisi siis löydettävä säädöt jolla viittii ajella ja sitten katsoa jos törmäisi kesän aikana johonkin kokeneempaan käyttäjään jolta neuvoja sekä apuja saisi että löytyisi "oikeat säädöt"
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #29 : 27.05.07 - klo: 22.31 »
Jonkun verran sen pitääkin savuttaa ja tiputtaa palamatonta öljyä putkesta. Silloin tietää, että kone saa voiteluakin. Mielluummin pikkuisen rikkaalla, kuin aavistuksen laihalla. Ja ääni todellakin on hyttysen ininää muistuttavaa, ainakin jossain mielessä...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja