Ei ole pakkia.
Tuossa ensimmäisessä kuvassa (IMG 5693) näkyy servosarvi, josta olet näköjään irrottanut ohjauslinkin. Irrota tuosta sarvesta se ruuvi, vedä se ulos, laita lähettimeen virrat, laita autoon virrat, säädä lähettimestä ohjauksen trimmi nollaan (st-trim, trm tai joku vastaava), aseta servosarvi kiinni pystysuorassa asennossa (hammastuksen takia ei ehkä asetu absoluuttisen suoraan, asenna niin suoraan kuin mahdollista). Sitten käännä auton renkaat suoraan ja katso osuuko aiemmin irrottamasi ohjauslinkki servosarven reikään, josta olet sen irrottanut. Siinä on todennäköisesti kierreruuvi matkalla, jota säätämällä voit pidentää tai lyhentää sitä. Kun servosarvi on keskellä, ohjauksen trimmi nollissa, renkaat suorassa ja ruuvit kiinni, niin testaa että renkaat kääntyvät molempiin suuntiin kunnolla, ja mikäli auto hieman hakee suuntaan tai toiseen, niin hienosäädä ohjauksen trimmillä.
Mistä suunnasta katsoen oikealla ja vasemmalla, nyt ei ihan avaudu? IMG 5689 kuvassa näkyy kaasarin luistin päässä alaneula, tämä vaikuttaa polttoaineen määrään matalilla kierroksilla ja kaasuvasteeseen. Kuvassa IMG 5698 kuvassa näkyy se musta yläneula, sen kautta kulkee koneen kaikki polttoaine, eli se vaikuttaa koko kierrosalueella. Ja vastakkaisessa päässä alaneulasta katsoen tässä kuvassa näkyy keskialueen'neula', älä koske! Kaasarin kyljessä oleva luistin stoppari (Ei ihan näy kuvassa), eli tyhjäkäynnin säätöruuvi määrää kuinka paljon kaasarin luisti pääsee enimmillään sulkeutumaan. Tällä siis säädetään haluttu tyhjäkäynti (eli missä asennossa kaasu oikeastaan voi alimmillaan olla).
Kun kone käy rikkaalla ja on sisäänajossa, niin se sylkee reilusti palamatonta polttoainetta ja öljytöhnää pillistä. Tämä ilmiö vähenee ja kutakuinkin katoaa, kunhan kone rupeaa olemaan säädöissä. Polttisautoilun perusteet tuntuvat kuitenkin olevan jokseenkin hakusessa, joten suosittelen kääntymään paikallisten harrastajien puoleen (esim. paikallinen polttisrata) näissä asioissa jos mahdollista, kädestäpitäen neuvominen on todella paljon helpompaa.