Pieni kisarapsa:
Kisat oli kohtuu hyvin järkätty ja vaivaa oli nähty. Uudet matot, rata-alueen laajennus, rata tehty hyvin. Miinukseksi voi laittaa roskapussien puuttumisen ja palkintojen uupumisen (vain top3 palkittiin + luokan paras alle 18v), eikä kuljettajille/team managereille ollut mitään tunnisteita. Myös aikataulun kanssa oli hieman sekoilua, kun ei tehty asioita suoraan sääntöjen mukaan. Olisi ollut mukava se 6 rundia alkueriä, mutta yksi jätettiin pois.
Suomen tiimissä tulikin mekattua aika lailla. Perjantai ajot itsellä sujui yli odotusten, luulin ETS mattoa ja pitoa sekä pitoainetta haastavaksi. Suurin haaste oli saada auton keula puremaan mattoon. Erilaisia rengaskovuuksia kokeili moni, ja itsekin (magenta-magenta, s35-s35, magenta-s30). Olin eräryhmässä selvästi muita nopeampi ja reseedissä nousin toisiksi kovimpaan erään.
Siinä ajaminen oli osittain hieman haastavaa kun piti antaa tietä jos oma ajo ei onnistunut nappiin. Vauhti vaikutti olevan selvästi b fin puolella, kunhan pysyisi rännien välissä.
Lauantaina sitten niitä rännejä tuli kokeiltua.. Eka alkuerä oli varsin haparoiva ajo, ja annoin tietä. Siitä huolimatta sija 17. - kovin moni keskeytti. 17. ja 15. sijat Q2 ja Q3, sitten loppupäivä olikin ajon kannalta mustaa ja erät päättyivät keskeytyksiin.
Lopulta 22. sija AE jälkeen.
Sunnuntaille freeseimmin silmin ja kolme finaalivoittoa. Ekassa finaalissa varmistellen n. 2 läpin ero seuraavaan ja toisessa olikin hieman enemmän tapahtumaan, mutta tuli sekin hoidettua kotiin.
Enpä ole aiemmin koskaan kisassa niin paljoa osia rikkonut mutta tulipahan sekin koettua
Päivät oli sunnuntaita lukuun ottamatta lopulta varsin pitkiä, ja se näkyi ainakin lauantain suorituksessa...
Huomioita kisoista:
-6.5T virissä vauhti hyvin tasaista ja vaativasta radasta huolimatta puhtaampaa ajoa
-Inline autoja oli vain meidän Destiny tiimillä
-Lopulta C35 renkaat oli oikea valinta monella noihin olosuhteisiin - en (päässyt) kokeilemaan
-Stokissa moottoreissa oli hieman eroja - Team Orion Ultimate Stock oli nopeimpien valinta
-Katsastus toimi johdonmukaisesti koko kisan. Joka erään tarkistettiin jännite, korkeus, paino ja leveys.
-Talon säännöksi kerrotiin max 15A latausvirta. Pärjäsin itse kyllä 10A..
-Koreissa BlackArt 006 oli kovin suosittu, ja AMR. Itse jatkoin suosikilla BlackArt 008
-Xray kuskit ajoi flex alurungolla ja peräpodilla.
Erityiskiitos Jukalle matkajärjestelyistä. Suomen tiimi suoritti keskimäärin vahvasti!
Seuraavat kisat on kai taas Hudy Areenalla. Ehkäpä sinne vuoden päästä!