Kirjoittaja Aihe: Team Academy GV2  (Luettu 108418 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #480 : 23.12.09 - klo: 15.50 »
Lipotin varmaan, itsellä on GM V-MAXX 2s 4200mah ja 30C. Ihan riittävä. -Sami
Jeps

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #481 : 23.12.09 - klo: 15.58 »
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #482 : 23.12.09 - klo: 16.18 »
Ei paljon 25C puruilla ole iloa, ainakaan kireimmille koneille. -Sami
Jeps

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #483 : 23.12.09 - klo: 16.21 »
Ny muuten hajos joku :D

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #484 : 23.12.09 - klo: 16.30 »
Eurgloezhingchang. Nimi kertoo kaiken. En tiedä tuosta. -Sami
Jeps

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #485 : 23.12.09 - klo: 16.32 »
Ei paljon 25C puruilla ole iloa, ainakaan kireimmille koneille. -Sami

Mistäs tommosen päätelmän repäsit? Kannattaa vähän katsoa noita aikaisempiakin viestejä.

Jos akusta irtoaa 105 ampeeria jatkuvaa virtaa ja nopari kestää 60A (konesuositus 5,5t), niin tuskin jää ajot akun suorituskyvystä kiinni.

onkos tommonen mistään kotosin? http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=ebc2S2P355200

Eurglen akuista ei oo mitään hajua, mutta jos speksit pitää paikkansa, niin ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #486 : 23.12.09 - klo: 16.41 »
En tiedä mihin asti on iloa ja mihin asti riittää mutta koko viime talven ja kesän ajot mitä  ajoin niin 4WD autossa 6.5T koneella ja 4000 25C lipolla ajoin ja hyvin meni ja riitti akussa potku ja ajoaika.

Harvemmin Krossi autossa loppuu akusta puhti kesken ja en usko että alle 5.5T koneella tarvii ajaa missään tilanteessa.

Veljeni taisi ajaa 5.5T koneella koko viime talven ja hän käytti samoja akkuja enkä muista että hänellä olisi ollut mitään ongelmia asian suhteen.



-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #487 : 23.12.09 - klo: 16.42 »
Riittääkö tämä GM Lipo 4200 25C 7,4V Car akku GV2 autoon, jos koneena on CS Sport 9.5T harjaton? Tehoa tarvis olla sen verran, että kilpailuissa pärjää... (;
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #488 : 23.12.09 - klo: 16.43 »

onkos tommonen mistään kotosin? http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=ebc2S2P355200

Eurglen akuista ei oo mitään hajua, mutta jos speksit pitää paikkansa, niin ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.
[/quote]pitää paikkaansa koska kaveri oli tilannut lennokki kamaa ja akkuja tilaillu niin kaikki oli pitäny paikkaansa tiedoissa ja akku oli kestänyt hyvin
Ny muuten hajos joku :D

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #489 : 23.12.09 - klo: 16.47 »
Kyllä riittää.

Lähinä kyse on että riittääkö kyseisessä moottorissa (9.5T) teho niin se on suuremmassa roolissa.

Uskon kyllä että tuolla paketilla voi ajaa kilpaa ihan hyvin.

Ilmeisesti nyt talvella 8.5t moottori on ollut suosituin vaihto ehto kisaajien keskuudessa 2WD autoissa.
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #490 : 23.12.09 - klo: 16.49 »
Juu, Winter Jumpseissa kuskit käyttävät 8.5T moottoria ja muutamat 9.5T moottoria
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #491 : 23.12.09 - klo: 16.53 »
Eli Kamat kiinni autoon ja kisoihin! :mrgreen:
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #492 : 23.12.09 - klo: 17.39 »
Kamat ovat jo kiinni, treenaamaan... (;
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #493 : 23.12.09 - klo: 17.57 »
sisäradoilla ehtii mainiosti 9.5:n kanssa
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #494 : 23.12.09 - klo: 18.38 »
No ei kyllä ehdi ainakaan meidän radalla  :grin:


Axial SCX 10 TR

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #495 : 23.12.09 - klo: 18.45 »
Missäs rata on ?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #496 : 23.12.09 - klo: 18.47 »
Joensuussa.
Axial SCX 10 TR

Poissa -MiKe-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #497 : 23.12.09 - klo: 21.39 »
onkos tommonen mistään kotosin? http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=ebc2S2P355200

Just pari tuollaista akkua sain ja ihan hyviä näin ensitestien perusteella.
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #498 : 23.12.09 - klo: 23.15 »
onkos tommonen mistään kotosin? http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=ebc2S2P355200

Just pari tuollaista akkua sain ja ihan hyviä näin ensitestien perusteella.

Tulikos noissa akuissa, tuo piuha myös mukana?
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #499 : 24.12.09 - klo: 12.52 »
onkos tommonen mistään kotosin? http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=ebc2S2P355200

Just pari tuollaista akkua sain ja ihan hyviä näin ensitestien perusteella.

Tulikos noissa akuissa, tuo piuha myös mukana?
mike voi kertoa tarkemmin jos olen väärässä mutta pitäisi tulla.
Ny muuten hajos joku :D

Poissa -MiKe-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #500 : 24.12.09 - klo: 16.01 »
Kyllä piuha tulee mukana.
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #501 : 27.12.09 - klo: 01.48 »
No ei kyllä ehdi ainakaan meidän radalla  :grin:




Pistähän se lipo akku kyytiin, punchit täysille ja vaikka ennakot kaakkoon...
Jos ei rupee kerkeemään niin on välitykset hakusessa ja pahasti.

Ps... Itsellä tällähetkellä Speed Passion Competition 3.0 8.5T
Tarpeeksi pitkä välitys niin tehoa on sen mitä takatuupilla pystyy hyödyntämään. Itsellä tällähetkellä 25 pinioni ja 80 spurri... ennakot tehdas keskellä. (nollassa)
Kiihdytyksissä nostaa keulaa ja suorilla nopeutta vähintäänkin riittävästi sisäbaanoille.
Jos teillä isompi ja avoimempi rata niin ei muuta ku välitystä pidemmäks.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #502 : 27.12.09 - klo: 11.00 »
3-4 vuoteen en ole muita kuin Lipoja käyttänyt ajoakkuina, punchit ei ole täysillä kun ei oikein tuuppi niitä pysty hyödyntämään.
Koneena Speed Passion Competition 3.0 7.5T  :wink:
Rata on sisäkarting rata osittain mattoa ja betonia eli leveyttä 3-4m ja pituutta riittävästi. Parit pitkät suorat luokkaa 20-25m eli huiput on sit kovat  :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=tCRcUNi9YwA&feature=player_embedded

Tokihan välittämällä saa vähempi kierroksisen kulkemaan kanssa, mutta totta myös sekin että niissä on vähemmän tehoa, joten kiihtyvyys on huonompi sitten pitemmällä välityksellä.
Axial SCX 10 TR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #503 : 27.12.09 - klo: 11.20 »
Rata ei suinkaan ole niin iso kuin annat ymmärtää.
Ja itseasiassa muutenkin hieman ristiriitasesti nyt sanoit...
Eli sanot että pienempikierroksisen saa kulkemaan kun sen välittää...
Sanot että punchit ei oo täysillä koska ei pysty hyödyntämään...

Kuten sanoin.
Punchit täysille ja tarpeeksi pitkää välitystä.
Ennakkoa myös hieman lisää jos ei tunnu koneesta tarpeeksi kierroksia irtoavan.

Lussummalla koneella nimenomaan saa sen tehon rataan varsinkin kun välittää hieman pidemmäksi ja pistää punchit täysille.
Pääsee sillä smuutisti tulevalla teholla nätisti etenemään ja kun vielä välitykset on tarpeeks pitkät niin huippuja kyllä riittää.
Kireemmässä koneessa myös nuo tehot tulee hieman repivästi ulos, eli just takatuupissa siinä mielessä huonosti että sitten tarttee punchilla olla rajottamassa jne...
Eli tosiaan lussumpi kone oikein välitettynä hoitaa saman homman ja on vielä jopa paremmalla kaasutuntumalla.
Tehot tulee hyvin lineaarisesti koko kierrosalueella.
Tehoa vähemmän joo... mutta pääseepähän ottamaan sen turhan punchin pois käytöstä joka omaan kaasusormeen ei käy... Punchit aina enemmän tai vähemmän tappaa kaasutuntuman, kun et saa itse sormella käskytettyä juuri sitä tehoa mitä haluat.
Niiin... ja lussumpi kone täydellä punchilla + pidemmällä välityksellä viepi virtaakin hieman vähemmän.

Jokainenhan ajaa miten haluaa, mutta edelleen...
8.5T koneet todellakin riittää takatuupissa kun käytössä on lipo akut, välitykset ja säätimen säädöt linjassa.

Perus harrastajalla / aloittelevalla kuskilla 8.5-9.5 kone on  välillä jopa liian tehokas radalla ajelemiseen.
Ei pystytä hyödyntämään tehoja... kuten sinäkin mainitsit.

(ei riitä meidän radalla... punchit rajotettu kun ei pysty koneen tehoja hyödyntämään)... joko nyt huomaat ristiriidan?
« Viimeksi muokattu: 27.12.09 - klo: 11.23 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #504 : 27.12.09 - klo: 11.24 »
Taas ihmettelen tässä, että itselläni ei keulaa nosta auto millään... Ei edes piikkirenkailla ulkona. Ja koneena on CS Magnetic 7.5 (4700kv) ja akkuina GM V-MAXX 30C 4200mah. Ja välit on 23/83. Tosin en ole lipoilla vielä kokeillut. Mutta ei Novakin 3.5R koneellakaan keulinut ulkona. Outoa  :shock:. -Sami
Jeps

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #505 : 27.12.09 - klo: 11.29 »
Laita nyt lipo akkua paikalleen...
Huomaat miten tehoa tulee todella reilusti lisää.
Ja kuten olen tuosta keulimisesta sanonut...
Auto keulii JOS pitoa RIITTÄÄ.

Mikäli sulla ei ulkona auto keuli niin sutiikos se???

No tottamooses sutii...
Ja siis mihinkäs sitä tehoa katoaa???
Tyhjään...
Tyhjää sutimiseen.

Kaikki teho joka menee sutimiseen tai auton keulimiseen on hukkaan heitettyä tehoa noin karusti sanottuna.

Olen jatkuvasti puhunut sisäradoista...
Ja varsinkin yleistäen näistä sisäradoista joilla ajetaan tänäkin talvena kilpaa...
Esim WJ osakilpailut.

Jokaisella näistä radoista on ollut niin paljon pitoa sääntöjen vaatimilla renkailla että takatuupit kyllä keulii kaikella yliteholla mitä sille syötät.
Ja siihen riittää mikä tahansa 8.5 kone oikein välitettynä mikäli punchia on reilusti.
Jos pitoa riittää, eikä auto siis sudi niin sitten slipperi lyö tyhjää, tai diffi luistaa.

Edit: Siis hetkinen... sanot että et ole lipoilla vielä kokeillut mutta puhut GM V-MAXX 30C 4200mah akusta...
Tuohan on sadlepack LIPO

Sori mutta mä en kyllä pysy kärryillä teidän puheista kun jatkuvasti on jotain ristiriitaa
« Viimeksi muokattu: 27.12.09 - klo: 11.37 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #506 : 27.12.09 - klo: 11.45 »
Mulla on CS 9.5T moottori, punchit täysillä, ennakot kaakossa ja LiPo akut autossa kiinni ja pienestä maton rypystä lähtee keuliin niin kerpeleesti... CS 9.5T moottorissakin riittää tehoa hyvin sisäradoille, ei missään nimessä tarvita mitään 7.5T moottoreita... Minullakin 9.5T moottorilla välitys on 24/80...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #507 : 27.12.09 - klo: 11.50 »
HOKE : Se on saddle. Ostin, koska olen nelkkua tässä miettinyt. Ja niin, tosiaan ajelemme kajaanin radalla foumeilla, ja rata on neulahuopaa suurimmaksi osaksi. Ja jos laittaisi vaikka holeshotit alle, niin olis pitoa, mutta kuluu äkkiä. Nuokin mun foumit on jo ihan pesusieniä, eli pehmeitä. -Sami
Jeps

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #508 : 27.12.09 - klo: 11.57 »
No mitenkäs sitten sekoitit sen LiPon tähän keskusteluun, jos et ole sillä ajanut? höh. Mulla on AE B44 ja sitten 450cc nelitahtikone. En ole kyllä sitä konetta tohon autoon laittanut.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #509 : 27.12.09 - klo: 12.00 »
Ei paljon 25C puruilla ole iloa, ainakaan kireimmille koneille. -Sami

Meinaatko ettei 105A (4200mAh/25C) eli yli 750W (täyteen ladattuna 880W) riitä takavetoisessa?  :roll: