Ihan näin asiallisena kysymyksenä kysyisin minkä takia renkaiksi eivät kelvanneet noin kympin halvemmat LRP CPX.Eikö tarkoitus kuitenkin ollut laskea kustannuksia eikä nostaa niitä.
Kahden auton "tallia" pyörittäville tästä tulee aika huomattava lisäkustannus ja samoin yhtä autoa ajattavillekkin.Laittakaa muutkin kommentteja.
T.H.Valander
Itse kritisoin jo aiemmin tätä rengashommaa ja lisäkustannuksia - viime kaudelta on useampi kassillinen turhia käyttökelpoisia renkaita. Nyt piti syksyksi hankkia LRP:n renkaita, että saa ajella kerhokisat ja sitten jos Fintrackiin lähetään ajelemaan, niin taas joutuu hankkimaan uusia renkaita ensin treenikäyttöön, että saa auton säädettyä ja sitten kisakäyttöön kisapaikalta pitää ostaa vielä erikseen, kun treenikumeilla ei saa ajella... Ihmettelin myös, että miksei viime vuoden stanukoneella saa enää ajella tänä vuonna...
Harrastajan näkövinkkelistä useampaa autoa ylläpitävänä, tuntuu jokseenkin hölmöltä touhulta koko homma - paitsi tietysti kauppiaiden mielestä, jotka ovat varmasti jatkuvista sääntömuutoksista enemmän kuin mielissään...
Luulisin että stanukoneen sääntömuutoksessa on myös sitä takana, että vanhoja kaudella 2010 sallittuja koneita ei välttämättä saa enää niiden valmistajilta?
Säännöt on kumminkin syytä rakentaa niin, että kaupasta saa elokuussakin ostettua vielä sen moottorin? Käsittääkseni tälläiset moottorivalinnat tehdään siten, että kyseisten moottorien saatavuus taataan valmistajalta ennen kun kyseinen moottori hyväksytään sääntöihin.
Mitä tulee tähän rengasrulettiin, niin kuka kaipaa Xenonin sotkuja radan reunoilla, kisapaikalla loton 7 oikein täyttämistä että saa kunnolliset pyörät ostettua alle?
Ihan kuin olisi unohtunut koko Xenonien huonot puolet, muutamassa kuukaudessa?
CPX:llä ajoin itse muutaman akun treeniä viime talven loppupuolella, niistä en voi näiden kokemuksien perusteella kommentoida. Uskon että kun kisakausi alkaa, ja mennään liukkaille radoille (uusilla rataprofiileilla) ollaan tyytyväisiä siitä, että on valittu pitävämpi rengas ja tasalaatuinen sellainen.
Eri asia on treenaamiset kiinteillä radoilla, niihin CPX:t omien havaintojen mukaan ovat mukavammat.