Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RC Foobar

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 14
121
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 20.02.14 - klo: 22.56 »
Kummasti mun 780 kV / 7350 W ei vaikuta enää niin kovin kummoiselta :)

Toivonkin tosiaan että HPI:ltä tulisi oikein vahva ja väkevä 1/5 nelivetoinen SC tai buggy tms, niin että voisi laittaa vahvat sähköt sisään. DBXLhän on todella hiaano, mutta kilpailu ja vaihtoehtojen olemassaolo olisi hyvä.

Jossakin vaiheessa tulee tuon Super 5SC:n rajat vastaan.

Mutta rajan löytää vasta, kun sen ylittää :)

122
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 20.02.14 - klo: 22.23 »
Mielenkiinnosta kysyn että millä tavalla se kardaani hajosi??

Tappi irtos. Ihan boring :)

123
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 20.02.14 - klo: 19.19 »
Videopätkä Samulin sähkökonvertoidusta Losi DBXL:stä tänään.

Loppuu harmillisen äkillisesti, kun puhelimesta yllättäen loppui tallennustila.

Losi DBXL Flux - Awesome brushless conversion - Lehner 3060/8, MGM Compro

124
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 20.02.14 - klo: 19.18 »
Videopätkä.

Loppuu harmillisen äkillisesti, kun puhelimesta yllättäen loppui tallennustila.

Losi DBXL Flux - Awesome brushless conversion - Lehner 3060/8, MGM Compro

125
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 20.02.14 - klo: 19.02 »
Tänään minulla oli kunnia nähdä tämä eläin livenä ja sain luvan ottaa ja julkaista muutaman kuvan.

Kuvasetti: http://www.flickr.com/photos/104054339@N08/sets/72157641269386114/



Lisää kuvia tuolla Omat kuvat -aiheen jutussa. Tänne kopsasin vaan tän yhden.

126
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 20.02.14 - klo: 19.01 »
Tänään minulla oli kunnia nähdä tämä eläin livenä ja sain luvan ottaa ja julkaista muutaman kuvan.

Tämä on moggi-samulin Losi DBXL, Lehner/MGMCompro -konversiolla.

Kuvasetti: http://www.flickr.com/photos/104054339@N08/sets/72157641269386114/

RC10.fi-aihe: http://rc10.fi/index.php?topic=80846.0














127
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 20.02.14 - klo: 10.04 »
Center Differential Kit S5SC FLUX

http://shop.alza-racing.com/other-pars/62-center-differential-kit.html

Lainaus
Center Differential Conversion Kit for HPI Super 5SC FLUX models,
designed by ALZA-Racing.
Machined from high quality aluminium.
For mounting it uses original holes on FLUX chassis.
Motors from 36-49mm can be used.
For use with motors with 25mm bolt pattern
 
 
What's in the kit:
Two side plates for attaching the kit to the TVP's
Front diff mount
Rear diff mount with integrated motormount
Set of screws
 
What is needed and is not included in the kit:
1/8 differential with 46-52t spur gear and S5SC specific diff outputs
Smaller pinion gear or motor with lower KV
 
With 42mm motors you can use pinions as low as 11t on 48t spur gear.
For proper gearing please use online available calculators
or just make contact through the shop.

Dejan sanoi myös sähköpostissa, että "You can get it with 25mm or 30mm motor mount."

128
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 23.46 »
Dejan sanoi nyt näin

Lainaus
Original transmission box has 2,2:1 ratio, CD has 1:1 ratio, so with same gearing as stock you will be 2,2x faster with CD.

Eli jos laitan 25T pinionin niin kovaa mennään, ja 45T on ihan hullu. Pitää siis kokeilla.

129
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 19.02.14 - klo: 23.10 »
Sitäpaitsi 1/5-autot pysyy ajettavina paljon suurempiin vauhteihin kuin 1/8-autot.

Niin se kyllä on. Tälläkin ajettavuuden puolesta pystyy helposti 100kmh mennä. Nuo 1/5 bensat on aika hitaita vakiona menemään. Mutta sittenhän niihin saa "pieniä" tehon lisäyksiå investoimalla esim RCMaxin 70cc koneeseen..

Mut hei, sen takia meillä on tää koko sähköauto-puolen aihe ja Samulin megakonversio, koska me preferoidaan sähkön vääntö fossiilisia nesteitä polttaviin ja kasvihuonekaasuja päästäviin ja meluaviin ja haiseviin polttomoottoreihin nähden :D

Ei toi RCMax ikinä väännä lähelläkään samanlaisella käyrällä kuin iso harjaton. Ja maksaa saman verran näköjään suunnilleen kuin Samulin konversioprojekti.


130
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 19.02.14 - klo: 22.07 »
Sitäpaitsi 1/5-autot pysyy ajettavina paljon suurempiin vauhteihin kuin 1/8-autot.

131
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 19.02.14 - klo: 22.06 »
RC Foobarilla vain vauhti mielessä:D Niin mäkin ajattelin kun 4s ajelin että lisää vauhtia. No sit ku Scorppari kulki 104kmh ei ollutkaan enään hauskaa:D

Eiköhän tuo ihan tarpeeks kulje..Bensanakin sen 60kmh, ja jos se on 1,6x nopeus niin aika hyvin kulkee:)

Meren jäällä on tilaa mennä kovaa.

Pienemmillä tonteilla mihinkään vauhteihin ei ehdi kiihtymään ...

Vauhti on RC-huvittelun yksi dimensio :)

132
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 22.05 »
Jos toi reilu 100 ei riitä niin joudut kyllä tekemään jotain aerodynaamisia muutoksia autoon tai sitten voit jatkossa vaihtaa foorumia... http://lennokit.net/
heh heh...

:D

133
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 21.56 »
Noniin... veikkaan että tossa kershawin tekeleessä olis noi välitykset lähellä tota vakio savage fluxia eli 2.22:1
silloin kone olis 780 ja spurri 52 ja pinioni 45 ja huiput 110.

Joo Danin puheista päätelleen välityssuhde on tosiaan luultavasti ihan liki vakiota.

... jolloin saadakseni lisävauhtia mä tarttisin tosiaan 25T tai 45T pinionin. Ihanteellisesti ehkä 30T, mutta kukaan ei taida tehdä moista.

134
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 19.02.14 - klo: 21.50 »
Ohjeen mukaan standardipinioni on 20T, eli sun pinioni tuottaa 20% vähennystä.

Mitä bensakone kiertää? Alle 20000? Eli sulla on tuplakierrokset, -20% niin yksinkertaisella laskulla 1,6-kertainen nopeutus.

Eli mikä on sen normaali max-nopeus? Se kertaa 1,6, ellen laskenut jotain väärin.

Laita samuli kuule isompi pinioni :D

135
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 19.02.14 - klo: 21.39 »
moggi-samuli, oletko laskenut, mitä tuo sun Lehner-viritys tekee tuon DBXL:n laskennalliselle maksiminopeudelle?

136
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 21.37 »
Eli kyllä mä sen 25T pinionin taidan haluta.

Ja ehkä ihan huviksi sen 45T ... :D :D

137
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 21.36 »
25T pinion tuottaa sen 167 km/h, minkä mainitsit.

45T tuottaa 300 km/h.

Mu-ha-ha-ha-ha :D :D

138
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 21.30 »
Kaikki yllä oleva pohdintani siis menee siihen, että haluan näitä kohtia ymmärtää.

Lainaus
HPI Savage 3.31:1
HPI Savage Flux 2.22:1

Alzallako siis jälkimmäinen menee 1.0:aan? ok.

Onko tietoa, miten Kershawn direct drive muuttaa noita?

139
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 21.28 »
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/top_speed.html
Olkaapa hyvä.

Kiitos. Tuota mä olen kurkkinutkin, mutta ärsyttää kun siinä ei suoranaisesti ole tätä 5SC Fluxia. Voisikohan pyytää että lisäävät?

Arvaamalla taitaa mennä mulla vähän pieleen, kun tulee 60 km/h.å

Laitan sinne näin:
HPI Savage 3.31:1
HPI Savage Flux 2.22:1
Spur 53
Pinion 20
Battery 33.6
kV 910
Diameter 8"

Joku menee pieleen?

Sun täytyy vaihtaa toi 2.22:1 siihen Miscellaneous Direct drive or center diff 1.00:1
Koska sulla ei enää ole sitä Savagen laatikkoa siellä.

Ah.

114.31 km/h

140
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 21.22 »
Tulipa laskeskeltua vähän.

A)

Standardimoottori on 2200 kV. Isoin X528 Beast on 780 kV. Eli Beast tuottaa per-voltti vain 35% kierroksista.

Toisaalta laitetaan kaksi kennoa enemmän, eli 8S eikä 6S. Eli tulee 133% lisää kierroksia per voltti.

Yhteensä siis jos laittaa 2200 kV -> 780 kV sekä 6S -> 8S, tulee kierroksiin muutos 35% x 133% = 47%. Vähennystä siis 53%.

Eli jos ei mitään muuta tee niin vauhti tippuu alle puoleen. Right?

B)

Normaalisti on 20/44 pinioni (0,46 suhde).

Jos Alzan kanssa laittaa 20/53 niin se on 0,38 ... eli 17% vähennys.

Eli jälleen kerran tulee nopeuteen pienennystä.

ELI SIIS:

A-kohta tuotti 53% vähennystä ja B-kohta 17% vähennystä lisää.

Jos halutaan huippunopeutta ylös niin tarvitaan joko (1) muutos voimansiirron välityssuhteisiin, tai (2) isompi pinioni.

Eikö?

Laskinko oikein?

Mitä muita mutoksia välityssuhteisiin Alzan ja Kershawn härvelit tuovat? Oletan kuitenkin, että niiden pukit tän moottorin kanssa olisi tarkoitus lisätä vauhtia ...

141
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 19.02.14 - klo: 20.54 »
Jos sää sallii niin huomenna täytyy käydä jossain isommalla kentällä testaamassa autoa. Samalla käytän puntarilla niin näkee lopullisen painon.

Jos suot yleisöä paikalle niin kerro etukäteen paikka ja aika niin katsotaan pääseekö paikalle :) ... vaikkapa kameran kanssa ...

142
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 19.39 »
Dan sanoon näin

Lainaus
Yeah, i'd definitely use the 45T.  20T would lead to a top speed of about 20mph. 

Eli suhteessa omaan Direct Drive -härveliin ynnä 780 kV -moottori.

Minkäköhänlainen sen direct drive oikein on, jos se meinaa että 20T-pinionilla auto menee juoksuvauhtia?

143
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 19.34 »
Lainaus
SHIPPED: HPI 86513 Lightweight Spur Gear 53T: Hellfire New

144
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 19.30 »
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/top_speed.html
Olkaapa hyvä.

Kiitos. Tuota mä olen kurkkinutkin, mutta ärsyttää kun siinä ei suoranaisesti ole tätä 5SC Fluxia. Voisikohan pyytää että lisäävät?

Arvaamalla taitaa mennä mulla vähän pieleen, kun tulee 60 km/h.

Laitan sinne näin:
HPI Savage 3.31:1
HPI Savage Flux 2.22:1
Spur 53
Pinion 20
Battery 33.6
kV 910
Diameter 8"

Joku menee pieleen?

145
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 18.57 »
Juurikin noin teet. Yksinkertaista  :grin:
Tarvitse vaan sen ison spurrin...
20 pinionilla pitää olla 53 spurri... Sillon mahtuu just ja just.. Ja huiput noin 100...

Okke. Dan just ihmetteli että miten mä voin haluta 20T pinionia 8mm akselilla. Sen mä siltä kuitenkin pyysin.

BTW, mistä lasket huiput? Mulla on työn alla oma laskentataulukko, johon syötän itse kaikki rattaat ja koot yms. Ihan huviksi.

Mutta onko jossakin laskuri tuollaiselle?

146
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 19.02.14 - klo: 18.55 »
Kysyin ihan mielenkiinnolla tekelettä kohtaan.. Koska mogulin systeemit näyttää upeilta. ( lue katselee kateellisena)
Tuo auto kiinnostaa ja puntaroin mihin suuntaan tästä myöhemmin lähdetään.

Munkin mielestä se on hienoin RC-auto minkä oon ikinä nähnyt.

147
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 19.02.14 - klo: 18.42 »
Niin.

Jokainen tekee haluamallaan tavalla ja omaan budjettiinsa. Ehkä olisi ollut parempi etten olisi mitään laskeskellut ... mutta toisaalta julkista tietoahan toi on tässä foorumin juttelussa.

Ja on se toisaalta mielestäni reilua peliä, että toiset harrastajat saa jonkun hajun siitä, mitä mikäkin maksaa. Tietää sitten itse, voiko lähteä johonkin leikkiin itse ja jos lähtee, niin millä tyylillä itse tekee.


148
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 18.30 »
http://m.ebay.com/itm?itemId=221339291775&roken=5dF8O6
Tosta sä näät että se spurri ruuvataan kiinni neljällä tohon diffikuppiin.
Siinä vakio Spurrista ei ole reikiä.

Eli onko se siis niin että mun pitää ottaa mun 5SC:ssä valmiina oleva diffi, ja pultata siihen suoraan kiinni spurri? Ja sitten Kershawlta Mod1 8mm-akselinen pinioni, ja sitten kaikki on hienost?

Mä alan ymmärtää. Mutta odotan sitä että pääsen työpöydällä tuota henk-koht tonkimaan.

 

149
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 19.02.14 - klo: 18.28 »
Meinaatko noparin käyttämistä tehtaalla vai koko rakennus projekti?
Meinasin koko systeemiä ilman autoa..   Kiinostaa kun ajattelin hiukan kovempaa haisevaa moottoria hankkia;)

Ahkera ja utelias voi tietty laskea tästä keskustelusta. Ihan pikaisesti ulkoa muistettuna moottori 600, esci 250, akut yht. 500. Satunnaista sälää päälle (maksavat erityisesti jos ei pysty itse tekemään tai kaverilla teetättämään niin kuin moggi-samuli on voinut) eli sanotaanko 100 niistä. Eli muutaman satasen tarkkuudella se on puolitoista tonnia lisää itse auton päälle. Bensamoottorin myynnistä saa jotain pientä taskurahaa takaisin.

Näin siis jos moggi-samulin pieteetillä meinaa tehdä. Toisenlaisia valintoja voi myös tietenkin tehdä, jos meinaa DBXL:stä tehokasta sähkökonversiota.

Esim SkyRC:n isoin Beast X528 ottaa 8 kennoa ja DBXL liikkunee sillä myös mieluisasti - X528 on ehkä noin 120 egee. HobbyKingin Turnigyn 4S-akut on posteineen ehkä 55 egee. Jne.

150
HPI / Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« : 19.02.14 - klo: 18.01 »
Se vakio spurri ei käy koska se ruuvataan suoraan kiinni siihen sulla olemassa olevaan diffiin mikä löytyy sieltä sun ns. vaihdelaatikosta..  Eli sä tarvitset uuden spurrin.

Tätä kohtaa en ihan ymmärrä. Ehkä se on mielikuvituksen puutetta, ja toisaalta homma selviää viimeistään kun kamat on pöydällä levällään.

Tein Google-kuvahaun "alza racing diff" yms, ja yritän katsoa ihmisten valokuvista, että miten tuo nyt oiken meneekään mekaanisesti.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 14