RC10.FI
Kilpailut => KerhoCup-ratasarja => Aiheen aloitti: macman - 04.10.18 - klo: 20.57
-
Tässä keskustelussa voi kysellä M-Chassis Comp luokan sääntö asioihin liittyviä kysymyksiä.
Ja vaikka käydä sääntöväännöt syksyllä Compin osalta osalta..
-
Olisiko porche 914 mahdollista saada korilistalle? Korihan on ruma kun synti, mutta olisipahan taas muitakin autoja radalla :grin:
Linkin takaa hyviä kuvia korista http://www.914world.com/bbs2/index.php?s=e3ce42bf68db79b781528c73bd20a979&showtopic=87234&st=80&p=1116628&#entry1116628 (http://www.914world.com/bbs2/index.php?s=e3ce42bf68db79b781528c73bd20a979&showtopic=87234&st=80&p=1116628&#entry1116628)
Korihan olisi siis Carson 914
-
Olisiko porche 914 mahdollista saada korilistalle? Korihan on ruma kun synti, mutta olisipahan taas muitakin autoja radalla :grin:
Linkin takaa hyviä kuvia korista http://www.914world.com/bbs2/index.php?s=e3ce42bf68db79b781528c73bd20a979&showtopic=87234&st=80&p=1116628&#entry1116628 (http://www.914world.com/bbs2/index.php?s=e3ce42bf68db79b781528c73bd20a979&showtopic=87234&st=80&p=1116628&#entry1116628)
Korihan olisi siis Carson 914
Ääni tälle :grin:
-
Olisko tätä mahdollista saada combin korilistalle
http://www.rcmart.com/mbahamut-lexan-clear-body-mchassis-p-72832.html (http://www.rcmart.com/mbahamut-lexan-clear-body-mchassis-p-72832.html)
Virta viivasta ei ole kun perä
Vai ruvetaanko suunnitteleen Mini truck sarjaa?
-
Ööö eikö tuota truck sarjaa ajeta jo ?
-
Ööö eikö tuota truck sarjaa ajeta jo ?
Juu muttei minin alustalla :laugh: mut tää sarja heitto oli kevennyksenä.
-
Olisiko porche 914 mahdollista saada korilistalle? Korihan on ruma kun synti, mutta olisipahan taas muitakin autoja radalla :grin:
Linkin takaa hyviä kuvia korista http://www.914world.com/bbs2/index.php?s=e3ce42bf68db79b781528c73bd20a979&showtopic=87234&st=80&p=1116628&#entry1116628 (http://www.914world.com/bbs2/index.php?s=e3ce42bf68db79b781528c73bd20a979&showtopic=87234&st=80&p=1116628&#entry1116628)
Korihan olisi siis Carson 914
Kyllä minun puolestani käy .....
Onhan se sentään "oikean auton" näköinen ...... eli realistinen.
Käykös tämä porukalle?
:cool: Barbie :cool:
-
Mulle sopii.
-
Kyllä käy
-
OK.
Lisätään sitten listalle.
:cool: Barbie :cool:
-
Olisiko porche 914 mahdollista saada korilistalle? Korihan on ruma kun synti, mutta olisipahan taas muitakin autoja radalla :grin:
Linkin takaa hyviä kuvia korista http://www.914world.com/bbs2/index.php?s=e3ce42bf68db79b781528c73bd20a979&showtopic=87234&st=80&p=1116628&#entry1116628 (http://www.914world.com/bbs2/index.php?s=e3ce42bf68db79b781528c73bd20a979&showtopic=87234&st=80&p=1116628&#entry1116628)
Korihan olisi siis Carson 914
Lisätty listalle ......
:cool: Barbie :cool:
-
Mites tommonen sämpylä? :roll:
http://team-titan.com.tw/products_b_60910.php (http://team-titan.com.tw/products_b_60910.php)
-
Mites tommonen sämpylä? :roll:
http://team-titan.com.tw/products_b_60910.php (http://team-titan.com.tw/products_b_60910.php)
Ääni tälle :afro:
-
Ääh...Nyt voisin olla vastarannan kiiski eli ei....
Tällä hetkellä listalla olevilla on jonkun sortin esikuva.
Tämän perusteella jätin joskus muutaman muukin saippuarasian laittamatta listalle....
-
Ääh...Nyt voisin olla vastarannan kiiski eli ei....
Tällä hetkellä listalla olevilla on jonkun sortin esikuva.
Tämän perusteella jätin joskus muutaman muukin saippuarasian laittamatta listalle....
:laugh: :grin:
-
Mites tuollanen Porsche? Saisko listalle tämän?
https://tamico.de/1973-PORSCHE-CARRERA-RSR-BODY-WB210mmF3-R6mm
-
Näyttäisi olevan kelvollinen;
- esikuvansa näköinen
- ei modattu eikä shopattu suuressa määrin...
- realistinen
Tällä perusteella ...
KÄY !!
:cool: Barbie :cool:
-
Melkein voisin väittää että tuo HPI 7211 kori löytyy jo listalta ?
-
Melkein voisin väittää että tuo HPI 7211 kori löytyy jo listalta ?
Tää puusilmä ei vaan huomannu sitä :grin:
-
Moro,
Nyt kun alkoi taas autoilu kiinnostaa,ja koska olen "moniluokkahuora",niin rupesin katsomaan compille päivitystä.
Vaan homma tyssäsi koneeseen ekana.On mulla se vanha SP kone,mutta sillä on satoja lähtöjä takana niin ehkä sen on pian aika päästä laitumelle..
Eli näitä koneita ei sitten olekkaan oikeen saatavana mitkä Compissa sallittuna?
Ilmeisesti näitä aika monella tietysti on,mutta asiasta hiukan keskusteltuani,pompahti pöydälle seuraavanlaisia ajatuksia,mitkä tietysti toivon että otettaisiin pohdintaan seuraavalle sisäkaudelle.Pihakisat vissiin olleet aika hiljaisia..
-Matalat renkaat(esim EuroRc pre-glued) tai samat renkaat irrallisina jos haluaa omat vanteet laittaa.
saattavat olla aika kestävät?
Pääsisi siitä liimaus-sonnasta eroon,jos et osaa liimata etukummin reunaa,et ajaa kärkeen.Tämä piti paikkaansa silloin 5v sitten kun ajoin ja taitaa olla vieläkin renkaiden kanssa?
-Maavara samalla vaikka 4mm lukemaan minimi?Tämä sen takia että JOS olisi matalat renkaat,saadaan pidettyä etua Classikiin?
-Matalalle renkaalle esim 20/21 pinion
-Moottori+nopari sama kuin Classic.Classikissa pikkurengas,se Tamiya edelleen,pienempi pinion niin vauhti eroa luulisi olevan?
Olisiko testattavissa olevia asioita?
Vatanen
pian taas mukana...
-
Tervetuloa Vato takaisin KerhoCup-kehiin ...... Ovet ovat aina auki paluumuuttajille !!!!
Sääntökeskustelua on käyty tässä taannoin sen verran kiihkeästi (ja epäasiallisesti) , ettei minulla ole ollut halua esittää omia näkemyksiäni vähään aikaan.
Mutta nyt kun Vato avautui muutamasta asiasta , voin varmaankin kertoa ajatuksia niihin liittyen;
1. Compin moottori ; Xerun-Hobbywingiä ei saa enää ja toinen sallittu (vastaava) kone kyllä on eli siinä mielessä on homma vielä hanskassa ...... Eipä olekaan vrt. seuraava viesti !!!!
Nyt kun Classicissa on hyvä kone; lähes samoilla arvoilla kuin Compissa , olisi järkevää sallia se myös Comppiin , tietyillä rajauksilla(välitykset) > pitemmällä tähtäimellä ratkaisu olisi helppo, järkevä ja kustannustehokas. Totuushan on , että mikään moottorityyppi ei tässä maailmassa ole ikuinen saatavuuden kannalta ... eli jos nyt otettaisiin Comppiin rinnalle vielä tuo Classicin kone tietyllä välityksellä , olisi se hyvä ratkaisu tulevaisuuden kannalta , turha sitä on ottaa myöhemmin enää , kun HW:n QuicRun-koneet joskus poistuvat tuotannosta....
Ja mikäs sen parempaa, jos Compissa voisi ajaa samalla koneella (samalla säätimellä) vain pinionia vaihtamalla ...... (ja renkaillakin)
2. Compin rengas; itse olen aikanaan ollut valitsemassa 60D B-type renkaan luokkaan , silloin se puolsi paikkaansa(kun ajettiin myös ulkona asfaltilla) , nykyään ei , KOSKA : rengasta on vaikea saada oikeaan profiiliin(lievästi pyörähtävä) , riippuu vanteista suurelta osin , niissä kun on eroja ..... kaikki vanteet ovat tietyllä tapaa eriparia ko.renkaiden kanssa, ts. joutuu jumppaamaan kun niitä liimailee ....
No mitä sitten tehtäisiin> samat kumit kuin Classicissa ja valmiiksi liimatut/irralliset kumit rinnalle. Tämähän liittyy siis tuohon moottorisääntöön myös......
Että näin.
:cool: Barbie;Isä Aurinkoinen :cool:
-
Eipä löydy enää tota skyrc konettakaan Hobby linnasta..
Säännöistä voisi poistaa kone listan yhteydessä olevat, ei saatavilla olevien koneiden ostopaikat, kun suurinta osaa kauppoja ei edes ole olemassa. Aiheuttaa vaan turhaa hämmennystä..
-
Jep.
Kiitti tiedosta !!!!!
Tämähän selventää asiaa ...... ihan huolella !!!!
:cool: Barbie :cool:
-
Eipä löydy enää tota skyrc konettakaan Hobby linnasta..
Säännöistä voisi poistaa kone listan yhteydessä olevat, ei saatavilla olevien koneiden ostopaikat, kun suurinta osaa kauppoja ei edes ole olemassa. Aiheuttaa vaan turhaa hämmennystä..
Koneasiaan oma homma myös kaatui. Ebaysta lennokkikonetta löytyi, mutta koskaan se ei perille saapunut. Hobbylinnasta koneet loppu ja sepä alkoikin olla siinä. Auto myynnin ja express alle :) ... todella haastavaa oli kyllä.mylly löytää :/
-
Äänekosken "Huimat" poijaat testailee Classicin konetta Comppiin.... eri välityksillä sekä ns. pikkuslickseillä , saadaan sitten vertailutietoa , josta sitten tehdään johtopäätöksiä sääntöjä varten.....
Jos kiinnostusta on kellä hyvänsä , testitieto on tervetullut.
Tarkempaa tietoa jaetaan , het ku sitä on .....
:cool: Barbie :cool:
-
.
-
Äänekosken "Huimat" poijaat testailee Classicin konetta Comppiin.... eri välityksillä sekä ns. pikkuslickseillä , saadaan sitten vertailutietoa , josta sitten tehdään johtopäätöksiä sääntöjä varten.....
Jos kiinnostusta on kellä hyvänsä , testitieto on tervetullut.
Tarkempaa tietoa jaetaan , het ku sitä on .....
:cool: Barbie :cool:
Tänään testejä ajettu.
Kisa laillinen Comppi Mini pikku slickseillä tutkaan, joka kierroksella 42km/h. Kisa laillinen Classic Mini harjattomilla sähköillä, 20 pinjoni vaihdettu 16 tilalle testiä varteen, tutkaan joka kierroksella 42km/h.
Eli näiden testien perusteella voisi ajetella ensikaudelle comppi miniin samat sähköt, kuin classikin harjattoman 20 pinjonilla, ja pikku slickseillä.
Pinjonin vaihdolla saisi classikin muutettua comppi miniksi.
Kalle
-
Jos compissa siirrytään pikkuslicseihin, niin maavarasääntöä olisi myös syytä tutkailla. Nykyisilläkin renkailla M07:n säädöt meinaa loppua.
-
Jos compissa siirrytään pikkuslicseihin, niin maavarasääntöä olisi myös syytä tutkailla. Nykyisilläkin renkailla M07:n säädöt meinaa loppua.
Sivukorvalla kuunnellut viisaampien puhetta, että compissa maavara muutos voisi olla tulossa, jos pikku slickseihin muututaan.
Katsellaan mihin tilanteet etenevät.
-
Alkaa Comppi ja Classic mini muistutamaan niin paljon toisiaan, että pitäisikö tuo classic säilyttää aitona tamiya mini luokkana mahdollisesti vaihdettaisiin rengas esim. tuohon Volanten valmiiksi llimattuun renkaaseen?
Comppi luokasta voisi tehdä vapaan temmellys luokan noille muille M-chassis alustoille samalla classicin koneella ja Volanten renkailla mutta vapaalla välityksellä?
Turkulaisilla on ilmeisesti ollut tosi hyviä kokemuksia Volanteista? Stinde varmaan kertoo paremmin?
-
Compin moottori testeissä haetaan harrastaja ystävällisempää luokkaa, jos oikein olen ymmärtänyt. Periaatteessa yhdellä autolla, voit kisata molemmissa luokissa pinjonin vaihtamalla.
Mutta nää vaan mun ajatuksia :roll:
-
Compin moottori testeissä haetaan harrastaja ystävällisempää luokkaa, jos oikein olen ymmärtänyt. Periaatteessa yhdellä autolla, voit kisata molemmissa luokissa pinjonin vaihtamalla.
Mutta nää vaan mun ajatuksia :roll:
Compille haetaan nyt rinnakkaisratkaisua(moottori) syystä , että nykyisiä moottoreita ei saa enää ... ainakaan"kaupasta".
Testejä tehdään nyt , kun siihen on mahdollisuus laajemmaltikin, jotta sitten ratkaisut ovat ennakoitavissa ennen seuraavaa kautta eli syksyä.
Katsotaan ......
:cool: Barbie,Isä Aurinkoinen :cool:
-
Alkaa Comppi ja Classic mini muistutamaan niin paljon toisiaan, että pitäisikö tuo classic säilyttää aitona tamiya mini luokkana mahdollisesti vaihdettaisiin rengas esim. tuohon Volanten valmiiksi llimattuun renkaaseen?
Comppi luokasta voisi tehdä vapaan temmellys luokan noille muille M-chassis alustoille samalla classicin koneella ja Volanten renkailla mutta vapaalla välityksellä?
Turkulaisilla on ilmeisesti ollut tosi hyviä kokemuksia Volanteista? Stinde varmaan kertoo paremmin?
Sallitaankos M-Four tonne comppien sekaan :D
Volanteen on ollut Xpressissä käytössä ja positiivista sanottavaa on. Renkailla on ajettu nyt stanukunkkukisat ja treeniä todella paljon, edelleen pintaa on jälkellä. Käsittääkseni renkaan voi ajaa aivan loppuun. Vannetta en ole saanut rikki , mutta tiedän tapauksen jossa vanne on mennyt säpäleiksi, tosin kovasta iskusta. Sitä , kuinka rengas kestää etuvetoisen minin vetävissä pyörissä en osaa sanoa. Rengas on kuitenkin hyvä ja hintansa väärti
-
Alkaa Comppi ja Classic mini muistutamaan niin paljon toisiaan, että pitäisikö tuo classic säilyttää aitona tamiya mini luokkana mahdollisesti vaihdettaisiin rengas esim. tuohon Volanten valmiiksi llimattuun renkaaseen?
Comppi luokasta voisi tehdä vapaan temmellys luokan noille muille M-chassis alustoille samalla classicin koneella ja Volanten renkailla mutta vapaalla välityksellä?
Turkulaisilla on ilmeisesti ollut tosi hyviä kokemuksia Volanteista? Stinde varmaan kertoo paremmin?
Sallitaankos M-Four tonne comppien sekaan :D
Volanteen on ollut Xpressissä käytössä ja positiivista sanottavaa on. Renkailla on ajettu nyt stanukunkkukisat ja treeniä todella paljon, edelleen pintaa on jälkellä. Käsittääkseni renkaan voi ajaa aivan loppuun. Vannetta en ole saanut rikki , mutta tiedän tapauksen jossa vanne on mennyt säpäleiksi, tosin kovasta iskusta. Sitä , kuinka rengas kestää etuvetoisen minin vetävissä pyörissä en osaa sanoa. Rengas on kuitenkin hyvä ja hintansa väärti
Meneekö liian isolleen, jos 4wd "minit" otetaan comppi luokkaan mukaan?
Mutta tämäkin vaan minun mielipide
-
Alkaa Comppi ja Classic mini muistutamaan niin paljon toisiaan, että pitäisikö tuo classic säilyttää aitona tamiya mini luokkana mahdollisesti vaihdettaisiin rengas esim. tuohon Volanten valmiiksi llimattuun renkaaseen?
Comppi luokasta voisi tehdä vapaan temmellys luokan noille muille M-chassis alustoille samalla classicin koneella ja Volanten renkailla mutta vapaalla välityksellä?
Turkulaisilla on ilmeisesti ollut tosi hyviä kokemuksia Volanteista? Stinde varmaan kertoo paremmin?
Sallitaankos M-Four tonne comppien sekaan :D
Volanteen on ollut Xpressissä käytössä ja positiivista sanottavaa on. Renkailla on ajettu nyt stanukunkkukisat ja treeniä todella paljon, edelleen pintaa on jälkellä. Käsittääkseni renkaan voi ajaa aivan loppuun. Vannetta en ole saanut rikki , mutta tiedän tapauksen jossa vanne on mennyt säpäleiksi, tosin kovasta iskusta. Sitä , kuinka rengas kestää etuvetoisen minin vetävissä pyörissä en osaa sanoa. Rengas on kuitenkin hyvä ja hintansa väärti
Meneekö liian isolleen, jos 4wd "minit" otetaan comppi luokkaan mukaan?
Mutta tämäkin vaan minun mielipide
Menee todellakin, rupeaa alkuperäinen idea katoamaan aika rankasti. Eikös GT2000 ole sitä varten, jos haluaa ”hipo” 4wd kalustolla kurvailla?
-
Paljonko eroa vauhdissa Classic 16 pinion ja Comp 20?
Jos molemmissa samat pikkurenkaat?
Ajettiinko testi niillä Tamiyan pikkuslikseillä?Antaako Comppiin esimerkiksi etulyöntiä jos ajaa silla Eurorc preglued?
-
Tamiyan pikkusliksi' ja Volanten R30 valmiiksi liimattua rengasta kun vertailee...
Niin Volante tuntuu enemmän kisarenkaalta.
Ja se on ollut hyvä ja kestävä rengas nelkkuminissä.
Oma ajatus Comppiin olisi vapaampi tuunailu... vaikka useimmiten tuunauksella vain vauhti hidastuu :shocked:
Kone kun alkaa olla ongelmallinen, niin voisiko konesäännössä olla max KV-arvo??
Nythän se on ollut 3000kv-16piikkisellä pinionilla.
Heitetään nyt vaikka 3500kv olis maksimi , Harjaton tietty ja jos sensorillinen niin sitten nopari Blinky-moodissa,niin saataisiin vähän enemmän eroa Klassikin vauhtiin..
Joka esim Vaasassa oli ihan samoissa Compin kanssa... Oma vauhti Compilla tais olla Klassikin toppia hitaampaa..
Jos "nelkkuminit" tulee KerhoCup-Ratasarjaan, niin omana luokkanaan sitten. Ei sotketa 2WD ja 4WD sekaisin samaan luokkaan/lähtöön.
-Timppa
-
Komppaan timppaa tässä. Huumorilla heitettiin tuo, että fourit compin kanssa samalle radalle. Mutta täältä tulee iso peukku , jos nelkkuminit vielä saadaan jotenkin mukaan omana luokkana. Ne kun eivät ole edes hintavia, toimivat suoraan paketista ( ainakin xpress ) ja niitä voi jo oikeasti säätää kuten 1/10 turistia
-
Eikö neliveto Minillä voisi ihan hyvin mennä ajamaan GT2000 luokkaa? Minin oikeaan kokoon suhteutettuna se on kokoluokassa ihan oikea auto GT2000 autojen sekaan ja taitaa säännötkin sen verran venyä koska eikö nelikko Mini kata kaikki nää säännöt
Auto:
-1/10 kokoinen 4-veto tai FWD etuvetoauto ns. touring alusta (käytännössähän se on 1:10 alkuperäisestä ja noihan on myös hiilikuitusia ns. touring autoja)
-Minimipaino 1350g
-Leveys ilman koria max 190 mm (min leveyttä ei oo määrätty)
-Akseliväli max 273 mm (min akseliväliä ei ole määrätty)
-
Siinä tulee GT-kuskille tippa linssiin , kun "pikku-auto" pyyhkäisee ohi :wink: :grin:
-
Sinänsä hauska idea , mutta voi olla että on hiukan haastavaa saada 1/10 gt renkaat sopimaan tuon pikku kinnerin alle.
Sinällään minulle ei aivan täysin avaudu tämä 4WD mini innostus.
Tuo perus 1/10 neliveto alusta kun taipuu niin moneen eri luokkaan.
Mutta ehkä minun ei tarvitsekaan ymmärtää.
-
Myös M-fourin painon saaminen tuohon GT-2000 minimiin on melkeimpä mahdottomuus. Nykyisten sääntöjen mukaan jolla olemme ajaneet, minimi paino on 1200g. Auto on sen verran.ahdas, että lisäpuntteja sinne ei juurikaan laiteta. Ja kuten timppa sanoi, kyllä GT kuskeille tulee itku silmään .
Itse päätin muutaman muun innostamana kokeilla tuota nelkku miniä siksi, koska comppiin alkoi tulla vaikeuksia löytää moottoria. Lisäksi ihastun xpressissä siihen, että auton saa toimimaan ilman lisäpalikkaa hyvin, verrattuna esim comppiin. Comppiin sai lyödä rahaa pirusti ja silti se oli vain ämpärimuoviauto. Comppi on kiva laite , mutta monien asioiden syistä se jäi
-
Hiukan ehkä mennään aiheen ohi näillä M-foureihin liittyvillä jutuilla, mutta niissä myös puoltaa yhtenä mielenkiinnon kohteena autosarjan hinta. Auto + renkaat + kori on yhteensä noin 180€ ja sillä rahalla saa auton, jolla pystyy vakiona haastamaan stanuja. Hinta-laatusuhde on melkoisen kova. Asiaan enempää perehtymättömänä, kilpailukykyinen GT2000 runko taitaa olla kuitenkin useamman sadan euron arvoinen hankinta. Siitä toki on hankala sanoa, että onko tuo lähes 400€ hintainen hiilikuituexpress miten ylivoimainen vs. perusmalli, mutta tuolla reilun satasen rungollakin pääsee todella mukavaa vauhtia.
Mutta ihan aiheeseen liittyen. Tuo Volanten R30 minirengas on todellakin varsin toimiva. Pito on varsin hyvä eikä eturenkaita tarvitse edes pidottaa koko leveydeltään. Kulutuskestoa on reilusti ainakin näillä M-foureilla eikä rengas ainakaan omasta mielestä tarvinnut juurikaan sisäänajoa vaan ajettavuus ja pito olivat heti ekasta akusta lähtien varsin kohdallaan. Eikä ainakaan M-fourilla ole mennyt kuopalle vaan kuluu varsin tasaisesti.
-
.
-
Testasimme Classic combo +20T pinjonin tarjoamaa kyytiä MikUA:n matolla. Jalkapallotutkaa tarkempaa mittalaitetta ei ollut, joten tulokset eivät ole kovin tieteellisiä. Lyhyellä pääsuoralla classic 16T pinjonilla meni 33km/h ja 20T:llä 36km/h. Lisääntynyt kyyti vaikeuttaa hallintaa, joten toplapissa huippunopeus ei syheröllä radalla oikein näkynyt. Compin kanssa yhdessä ajettaessa autot ovat hyvin samavauhtisia. Nämä havainnot näyttävät olevan linjassa aikaisempien vertailujen kanssa.
-
Testasimme Classic combo +20T pinjonin tarjoamaa kyytiä MikUA:n matolla. Jalkapallotutkaa tarkempaa mittalaitetta ei ollut, joten tulokset eivät ole kovin tieteellisiä. Lyhyellä pääsuoralla classic 16T pinjonilla meni 33km/h ja 20T:llä 36km/h. Lisääntynyt kyyti vaikeuttaa hallintaa, joten toplapissa huippunopeus ei syheröllä radalla oikein näkynyt. Compin kanssa yhdessä ajettaessa autot ovat hyvin samavauhtisia. Nämä havainnot näyttävät olevan linjassa aikaisempien vertailujen kanssa.
Millähän rungolla tätä testiä tehtiin ?
M03, M05 vai M07 ... Äkkipäätä voisi kuvitella vanhempien runkojen ajo-ominaisuuksien ( niiden puuttumisen ) vaikeuttavan ajamista vauhdin noustessa...
-Timppa
Ps. Juu kisa / mainostus muualle
-
.
-
Mikkelin porukan testiautot kaikki M05 runkoja.
-
Testasimme Classic combo +20T pinjonin tarjoamaa kyytiä MikUA:n matolla. Jalkapallotutkaa tarkempaa mittalaitetta ei ollut, joten tulokset eivät ole kovin tieteellisiä. Lyhyellä pääsuoralla classic 16T pinjonilla meni 33km/h ja 20T:llä 36km/h. Lisääntynyt kyyti vaikeuttaa hallintaa, joten toplapissa huippunopeus ei syheröllä radalla oikein näkynyt. Compin kanssa yhdessä ajettaessa autot ovat hyvin samavauhtisia. Nämä havainnot näyttävät olevan linjassa aikaisempien vertailujen kanssa.
Millähän rungolla tätä testiä tehtiin ?
M03, M05 vai M07 ... Äkkipäätä voisi kuvitella vanhempien runkojen ajo-ominaisuuksien ( niiden puuttumisen ) vaikeuttavan ajamista vauhdin noustessa...
sinänsä nouse , mutta
-Timppa
Ps. Juu kisa / mainostus muualle
Huomenna testi tehdään M03 ja M07 autolla.
Luulen , ettei nopeus sinänsä nouse vaan eroa saadaan painopisteen muuttumisella matalammalle..... SIIS LUULEN .... Huominen näyttää.
-Barbie-
-
No niin ..
Testipäivä takana.
Tulokset jäivät odotettua laihemmiksi: harjaton Classic kone + 20t pinion+pikkuslicksit(volante) vs Nyky Comppi: Ei ollut kilpailukykyinen , häviää selkeästi suoralla (n. 20-23m) , ei vastaa kaasuun eli ei samaa potkua kuin nyky compilla.
Sama ,mutta 60D renkailla > menee suoralla suunnilleen saman, mutta on edelleen "tussukka" kaasun vastaavuudessa.
Lisäksi meidän matoilla(vähän aikaa käytössä vasta olleet eikä ihan puhtaat(pöly) volante toimi aluksi erinomaisesti , mutta menetti pitoa jo parin minuutin jälkeen>5min. jälkeen ei ollut kovin miellyttävä enää.... Voi siis johtua meidän vastakäyttöönotetuista matoista ......
Että näin.
Nyt sitten miettimään compin moottoriratkaisua ... Näillä näppäimillä olen kallistumassa Stinden kantaan päin.
-Barbie-
-
Testi jatkuu...... Äänekoskella ja sunnuntaina Kouvolassa ....
Testataan:
Classic-konetta sensorilla+ennakot "kaakossa"+pikku slicksit
QuickRun 10,5T ilman sensoria + pikkuslicksit
Tuloksia maanantaina .....
:cool: BarbieTheCrashTestDummy :cool:
-
Pari päivää tahkottu testiä ...Lukion pääsuoran tutkan lukemaa ja läppiaikaa vertaillen
Nopari "blinky-moodissa"
Matto imuroitu ennen ajoja , joten pito parani ajomäärän lisääntyessä
3000kv kone + 16T + isosliksi
* Tutkaan 39-40km/h
* kierrosaika n.14,1 s
10,5T HW + 16T + isosliksi
* tutkaan 42-43km/h
* kierrosaika n.13,8 s
10,5T + 16T + Volanten pikkusliksi
* tutkaan 40-41km/h
* kierrosaika n.14 s
Ajotuntuma Volantella tarkempi/terävämpi, mutta pito oli hyvä.
Kone ei juuri lämpene tuolla välityksellä / 0-ennakolla
Tokana päivänä RataCup ja pitihän sitä sitten koittaa M07:n kulkua....ja kyllä lähtee :wink:
20 napsua ennakkoa ja pääsuoralla kulkua lisää, mutta kierrosaika heikkeni... kurvit laajalla linjalla :shocked:
0-ennakko + 18T , niin homma pysyi taas paremmin hankassa ja kääntösäde pieneni
0-ennakko + 20T, vieläkin ajettava
Toki vaikka pääsuoran vauhti nousi,tuon suht lyhyen matkan osuus koko kierroksesta on kovin vähän..
Eli kierrosajoissa olitiin suht samoissa, kun toisena ajopäivänä tais bestläp olla 13,6s luokkaa
Ja nyt pitää muistaa ,että Raision radat ovat aika vauhdikkaita muihin kisapaikkoihin verrattuna..
syheröllä radalla jollaisiksi melkein lasken loput kisat , niin ero vaan tasoittuu :wink:
Suurin etu on mielestäni ... et koneita saa kauppiailta jopa suomesta. Kaasunvaste smootimpi,koska on sensorijohto. Ei esim rykäise startissa, vähemmän rasitusta rattaille
Summasummaarum, varteenotettava vaihtoehto koneeksi tuo 10,5T HobbyWingi
-Timppa
-
Pari päivää tahkottu testiä ...Lukion pääsuoran tutkan lukemaa ja läppiaikaa vertaillen
Nopari "blinky-moodissa"
Matto imuroitu ennen ajoja , joten pito parani ajomäärän lisääntyessä
3000kv kone + 16T + isosliksi
* Tutkaan 39-40km/h
* kierrosaika n.14,1 s
10,5T HW + 16T + isosliksi
* tutkaan 42-43km/h
* kierrosaika n.13,8 s
10,5T + 16T + Volanten pikkusliksi
* tutkaan 40-41km/h
* kierrosaika n.14 s
Ajotuntuma Volantella tarkempi/terävämpi, mutta pito oli hyvä.
Kone ei juuri lämpene tuolla välityksellä / 0-ennakolla
Tokana päivänä RataCup ja pitihän sitä sitten koittaa M07:n kulkua....ja kyllä lähtee :wink:
20 napsua ennakkoa ja pääsuoralla kulkua lisää, mutta kierrosaika heikkeni... kurvit laajalla linjalla :shocked:
0-ennakko + 18T , niin homma pysyi taas paremmin hankassa ja kääntösäde pieneni
0-ennakko + 20T, vieläkin ajettava
Toki vaikka pääsuoran vauhti nousi,tuon suht lyhyen matkan osuus koko kierroksesta on kovin vähän..
Eli kierrosajoissa olitiin suht samoissa, kun toisena ajopäivänä tais bestläp olla 13,6s luokkaa
Ja nyt pitää muistaa ,että Raision radat ovat aika vauhdikkaita muihin kisapaikkoihin verrattuna..
syheröllä radalla jollaisiksi melkein lasken loput kisat , niin ero vaan tasoittuu :wink:
Suurin etu on mielestäni ... et koneita saa kauppiailta jopa suomesta. Kaasunvaste smootimpi,koska on sensorijohto. Ei esim rykäise startissa, vähemmän rasitusta rattaille
Summasummaarum, varteenotettava vaihtoehto koneeksi tuo 10,5T HobbyWingi
-Timppa
Hyvä Stinde !!!!!
Kiitokset testityöstä , ja sitten miettimään ...... Mihin päädymme .....
Ei ainakaan hunningolle , kun on sen verran tehty asian eteen töitä !!!!
:cool: Barbie :cool:
-
Pari päivää tahkottu testiä ...Lukion pääsuoran tutkan lukemaa ja läppiaikaa vertaillen
Nopari "blinky-moodissa"
Matto imuroitu ennen ajoja , joten pito parani ajomäärän lisääntyessä
3000kv kone + 16T + isosliksi
* Tutkaan 39-40km/h
* kierrosaika n.14,1 s
10,5T HW + 16T + isosliksi
* tutkaan 42-43km/h
* kierrosaika n.13,8 s
10,5T + 16T + Volanten pikkusliksi
* tutkaan 40-41km/h
* kierrosaika n.14 s
Ajotuntuma Volantella tarkempi/terävämpi, mutta pito oli hyvä.
Kone ei juuri lämpene tuolla välityksellä / 0-ennakolla
Tokana päivänä RataCup ja pitihän sitä sitten koittaa M07:n kulkua....ja kyllä lähtee :wink:
20 napsua ennakkoa ja pääsuoralla kulkua lisää, mutta kierrosaika heikkeni... kurvit laajalla linjalla :shocked:
0-ennakko + 18T , niin homma pysyi taas paremmin hankassa ja kääntösäde pieneni
0-ennakko + 20T, vieläkin ajettava
Toki vaikka pääsuoran vauhti nousi,tuon suht lyhyen matkan osuus koko kierroksesta on kovin vähän..
Eli kierrosajoissa olitiin suht samoissa, kun toisena ajopäivänä tais bestläp olla 13,6s luokkaa
Ja nyt pitää muistaa ,että Raision radat ovat aika vauhdikkaita muihin kisapaikkoihin verrattuna..
syheröllä radalla jollaisiksi melkein lasken loput kisat , niin ero vaan tasoittuu :wink:
Suurin etu on mielestäni ... et koneita saa kauppiailta jopa suomesta. Kaasunvaste smootimpi,koska on sensorijohto. Ei esim rykäise startissa, vähemmän rasitusta rattaille
Summasummaarum, varteenotettava vaihtoehto koneeksi tuo 10,5T HobbyWingi
-Timppa
Hyvä Stinde !!!!!
Kiitokset testityöstä , ja sitten miettimään ...... Mihin päädymme .....
Ei ainakaan hunningolle , kun on sen verran tehty asian eteen töitä !!!!
:cool: Barbie :cool:
Timpalle hatun nosto, kun jaksaa testata.
Harmaita hiuksia aiheuttaa sensori johto M03 rungossa. Meinaa ottaa ohjaus palaan kiinni. Pieni kolaus mutkassa, ja piuha poikki. Konetta ei saa käännettyä silleen ettei ottaisi kiinni 16 pinjonilla, toki ohjauspalasta siivu pois vois toimia.
Katsotaan mitä toimikunta päättää asian suhteen.
Kalle
Jep.Jep.
Hyvä huomio !!!!!
Myös M07:ssa sensoripiuha aiheuttaa dremelöintiä , kun ei mahdu "avonaiseen sektoriin" .....
Olikos nämä nyt sitten ajettu ilman sensoria ... paitsi tuo RataCup-kokeilu .....??
:cool: Barbie :cool:
-
Sensoripiuha kiinni Pääsiäisen testeissä ... sensorin vuoksi ei tarvinnut Dremeliä näyttää.
Mutta moottorijohtojen juotospintoja varten pitää runkoa avartaa ,että saa moottorin kiinni runkoon.
-Timppa
-
Sensoripiuha kiinni Pääsiäisen testeissä ... sensorin vuoksi ei tarvinnut Dremeliä näyttää.
Mutta moottorijohtojen juotospintoja varten pitää runkoa avartaa ,että saa moottorin kiinni runkoon.
-Timppa
Juu ... Niinhän se taisi ollakin ...
Wanha ei enää muistanut ku "jonkun ongelman" asiassa , mutta ei mitään tietoa mikä se oli !!!!! Eläköön Osa-aikaDementia !!!!! Jes !!!!
:cool: BarbieGoesToPalvelutalo :cool:
-
Hei!
Täällä kesän ratoksi rakennetaan uutta Comppia ja pian olisi moottorin kiinnittämisen aika. Joko konsernin sääntökirjamestarit ovat saaneet riittävästi testidataa, jotta compin uuden moottorivaihtoehdon merkki ja malli on tiedossa? Minkälaista kiuasta ensi syksyn kerhokahinoihin laitetaan?
T: Jani H.
-
No viel ei oo paatosta eiku päätöstä tehty .....
Ei pysty lupaamaan ku elokuun loppuun mennessä....... kun painaa nää "kesäluokat" päälle ....
Mutta koitetaan saada mahd. pian .......
:cool: Barbie :cool:
-
Päivää Hemmot !
Johtuen strategisesta päätöksestä tulla mukaan sisäradoille ja sähköluokkiin , kaipaan vähän selvennyksiä sääntöihin... GT-12 ja 1/10 touring luokkien säännöt on sisäistetty, sekä GT 200 luokan säännötkin on hanskassa, mutta näistä Mini 10/4wd säännöissä on vielä pähkäilemistä. Tarkoitukena on aloittaa XPRESS brändin maahantuonti, jossa Drift, 1/10 touring on selviö, mutta miten tämä Mini M-luokka tällaisella alustalla:
http://www.rcmart.com/execute-xm1s-sport-touring-p-78753.html?cPath=420_1204 (http://www.rcmart.com/execute-xm1s-sport-touring-p-78753.html?cPath=420_1204) ??
Bodilista, renkaat jne...
Tällaista motti/säädin comboa olen ajatellut tarjota:
https://www.italtradingstore.it/it/1-10-on-off-road/18359-sistema-combo-brushless-esc-45a-motore-trofeo-215t.html (https://www.italtradingstore.it/it/1-10-on-off-road/18359-sistema-combo-brushless-esc-45a-motore-trofeo-215t.html)
Sweep brändillä on hyviä ja edullisia M alustaan tarkoitettuja valmiita settejä. kunhan valintakaruselli menee päätäntävaiheeseen niin katsotaan mikä olisi hyvä valinta uudeksi"hand out" setiksi..
eli alusta pikkasen päälle satkun ja motti-säädin pikkasen alle toisen satkun, vähän kuin aloittelija ystävälliseen hintaan...
vastauksia odotellessa, hyviä helteitä ja lomakiireitä.. :)
-
Päivää Hemmot !
Johtuen strategisesta päätöksestä tulla mukaan sisäradoille ja sähköluokkiin , kaipaan vähän selvennyksiä sääntöihin... GT-12 ja 1/10 touring luokkien säännöt on sisäistetty, sekä GT 200 luokan säännötkin on hanskassa, mutta näistä Mini 10/4wd säännöissä on vielä pähkäilemistä. Tarkoitukena on aloittaa XPRESS brändin maahantuonti, jossa Drift, 1/10 touring on selviö, mutta miten tämä Mini M-luokka tällaisella alustalla:
http://www.rcmart.com/execute-xm1s-sport-touring-p-78753.html?cPath=420_1204 (http://www.rcmart.com/execute-xm1s-sport-touring-p-78753.html?cPath=420_1204) ??
Bodilista, renkaat jne...
Tällaista motti/säädin comboa olen ajatellut tarjota:
https://www.italtradingstore.it/it/1-10-on-off-road/18359-sistema-combo-brushless-esc-45a-motore-trofeo-215t.html (https://www.italtradingstore.it/it/1-10-on-off-road/18359-sistema-combo-brushless-esc-45a-motore-trofeo-215t.html)
Sweep brändillä on hyviä ja edullisia M alustaan tarkoitettuja valmiita settejä. kunhan valintakaruselli menee päätäntävaiheeseen niin katsotaan mikä olisi hyvä valinta uudeksi"hand out" setiksi..
eli alusta pikkasen päälle satkun ja motti-säädin pikkasen alle toisen satkun, vähän kuin aloittelija ystävälliseen hintaan...
vastauksia odotellessa, hyviä helteitä ja lomakiireitä.. :)
Ei ainakaan näillä näkymin ole tarkoitus lisätä luokkia Kerho Cup kisoihin ..... Olemassa olevilla luokilla täyttyy kisapäivä jo nyt aiwan riittävästi. Käsittääkseni Turun suunnalla on ajettu M-Chassis 4wd autoilla kerhokisaa.... Siellä varmaan tiedetään asiasta enemmän .......
Säännöt tullaan päivittämään M-Chassis Compissa (koskee lähinnä moottoria) joiltakin osin. Mutta muuten mennään edelleen samoilla luokkakokoonpanoilla.
Myöskään emme ole mitenkään maahantuoja orientuneita ...... Eli ei ole peruste luokan "synnylle" se , että joku nyt haluaa maahantuoda tiettyä kalustoa tai muuta tilpehööriä. Maahantuojat voivat ihan vapaasti itse luoda luokkansa kilpailutoiminta mukaan lukien.
:cool: Barbie :cool:
-
Tämän hetken sääntö runkojen osalta: "• Sallitut rungot etuvetoiset Tamiya M03, M05 ja M07 sekä takavetoiset M04 ja M06"
-
Vähän "off-topic"... :roll:
Juu Turkkuses on ajeltu Xpressin mineillä 21,5T koneella ja on ihan eri luokassa kun etuvetoinen Tamiya.
Eli kaksi eri luokkaa, ei sotketa toisiinsa :wink:
Timppa
-
Tämän hetken sääntö runkojen osalta: "• Sallitut rungot etuvetoiset Tamiya M03, M05 ja M07 sekä takavetoiset M04 ja M06"
M08 varmaankin sallitaan myös tulevalle kaudelle?
-
Tämän hetken sääntö runkojen osalta: "• Sallitut rungot etuvetoiset Tamiya M03, M05 ja M07 sekä takavetoiset M04 ja M06"
M08 varmaankin sallitaan myös tulevalle kaudelle?
+1 tälle
-
Heitetään pikkukommentti M4 luokasta . Mukavaa on ollut ajaa , autot saa säätöön suoraan paketista , eikä hop osia tarvitse. Lisäksi tuo xpress on ollut hintalaatusuhteeltaan loistava .
- auto xpress
- säädin vapaa kunhan blinkynä
- moottori 21.5 sensorillinen . Kannusta saa säätää ennakkoa ( ei outlaw-koneita )
- renkaana volanteen
Karkeasti nuilla säännöillä .
Ja samaa mieltä , ei enään miniin lisäluokkia , Stanukunkun ekapäivä oli aika tuskainen , kun autoja ja luokkia ajettiin paljon
-
Heitänpä tässä uuden asian sääntöihin liittyen:
3Racing on julkaissut juuri uuden M-Chassis etuvetoauton : 3RSakura Mini MG
Hyvin pitkälle samankaltainen Tamiya M07:n kanssa , ja osaksi käy osat myös ristiin.
Mahtuisi siis Compin sääntöihin pääpiirteissään , ja muuntautuu suoraan kaikkiin kolmeen akseliväliin.
Hinta RCMartissa 79,90USD rullaavana ilman koria..... kuulalaakerit , vakaajat sisältäen.
Kysymys kuuluukin: Voiko olla jokin muu valmistaja kuin Tamiya ????
Hyviä puolia: halpa (myös varaosat) , normi pinioni ja pääratas , jotkut osat käy ristiin M07:n kanssa .....
Huonoja puolia: tilattava ulkomailta , katsastuksessa enemmän tarkastettavaa , kun katsottava muutakin kun pinionin koko (vaikka sama ongelma on kyllä M07:ssa , kun on saatavissa vaihtoehtoja sisäisiin rattaisiin nytkin)
Mielipiteitä (asiallisia) saa esittää !!!
Että näin.
:cool: Barbie :cool:
-
Kaitsu.
Kysymyshän kuuluu että onko se selkeästi nopeampi, saman vauhtinen tai hitaampi....
Jos on selkeästi nopeampi niin miettimään sitten uudestaan.
On hienoa nähdä sivusta että tää on pysynyt merkki luokkana näinkin pitkään.
Jerzi
-
Kaitsu.
Kysymyshän kuuluu että onko se selkeästi nopeampi, saman vauhtinen tai hitaampi....
Jos on selkeästi nopeampi niin miettimään sitten uudestaan.
On hienoa nähdä sivusta että tää on pysynyt merkki luokkana näinkin pitkään.
Jerzi
Ei voi tietää , kun ei oo ollut viel käytössä..... tai edes livenä nähty.
Mutta , jos rattaisto käytännössä sama , välityssuhde sama ,painopiste yhtä korkealla/matalalla , geometria suunnilleen sama(samanpituiset tukivarret) => sama vauhti.
Noin niinku äkkiä ajateltuna.....
:cool: Barbie :cool:
-
Just näin Kaitsu.
Se täytyy muistaa että varikollahan sen pienen edun saa jo😆😆
Jerzi
-
Kaitsu.
Kysymyshän kuuluu että onko se selkeästi nopeampi, saman vauhtinen tai hitaampi....
Jos on selkeästi nopeampi niin miettimään sitten uudestaan.
On hienoa nähdä sivusta että tää on pysynyt merkki luokkana näinkin pitkään.
Jerzi
Ei voi tietää , kun ei oo ollut viel käytössä..... tai edes livenä nähty.
Mutta , jos rattaisto käytännössä sama , välityssuhde sama ,painopiste yhtä korkealla/matalalla , geometria suunnilleen sama(samanpituiset tukivarret) => sama vauhti.
Noin niinku äkkiä ajateltuna.....
:cool: Barbie :cool:
Tämähän kävi sitten joutuisasti: nim. unkka omistaa ko. laitteen ja lupautui antamaan sen käyttöön testausta varten ...ja vieläpä pisti samantien kustin poljettavaksi .... HIENOA ja KerhoCup-konsernin puolesta Suuuuuurkiitokset , tällaisista teoista ja asioista koostuu se yhteishenki >yhteisen asian edistämiseksi.
Elikkäs laitetta nyt sitten testataan Äänekosken matolla Saku Moilasen ja Kalle Raatikaisen toimesta.....
ja sitten vasta aletaan tekemään johtopäätöksiä.
:cool: Barbie :cool:
-
Unkka han on hieno mies.
Häneltä voisi tällaista jopa ihan odottaakin😊😊
Jerzi
-
Compin sääntömuutostestit ovat käynnissä Äänekoskella; moottoria haetaan nykyisen rinnalle. Pohjatyötä on jo tehty keväällä , Stinden toimesta. Kiitokset siitä hänelle!!!
Sen verran on hajua , että todennäköisesti se olisi HW 10,5T QuickRun sensorittomana , tämä VAIN väliaikatieto..... vielä testataan.
3R MR alusta on myös testissä , ja sen osalta näyttää , ettei siitä olisi Comppiin ......
Myös rengasruletti pyörii testissä .....
NÄMÄ VAIN VÄLIAIKATIETOJA , vielä ei kannata "klikata" tämän perusteella.....
Pikku hiljaa aletaan myös hahmottelemaan KerhoCup-kisakalenteria, Äänekoski ilmoittanut halukkuutensa järjestää 1. osakisa ja muutkin mahd. kisajärjestäjät voisivat ottaa minuun yhteyttä asian tiimoilta.
KyPakin osalta tilanne on auki , mutta jotain hajua on uudesta kiinteästä ajopaikasta.... aika näyttää.
Endurancen osalta on myös ollut puhetta akkujen kapasiteettirajoituksesta, mahd. se olisi 6000mAh.
Että silleen.
Saa kommentoida.
:cool: Barbie :cool:
-
Mites M-08?
Ja mites se brz subarun kori?
Ja vielä mites maavara?
-
M08 nähdäkseni tulisi sallia.
BRZ korin tarina tässä luokassa on päättynyt ..... siitä oli jo keväällä puhetta.
On myös ehdotettu seuraavien korien hyväksymistä:
BittyDesign HC-M Honda? BD FWD-HCM ja ProtoForm Seat? PL1567-25 , kumpikin ilman siipeä.
Kumpikin EuroRC:n listalla...... ProtoForm on 176mm leveä ja luulisin myös BD:n olevan samaa luokkaa , realistisen näköisiä ainakin ovat...... eikä matalia läpysköjä.
Maavara ... niin joo ..... keskustelun paikka. ..... Hyvä huomio !!
Tarkoitushan olisi tehdä selvempää eroa Compin ja Classicin välille.
:cool: Barbie :cool:
-
Vähän "lookki" kärsii...ilman siipeä siis :wink:
Kenties Compin korkeutta vois laskea, varsinkin jos renkaan halkaisija pienenee
-Timppa
-
Menipä ohi silmän tuolla edellä ollut viesti...
Itse kyllä sallisin sensorijohdon Compissa, moottori toimii pehmeämmin kun nopari "tietää" missä vaiheessa kone on.
Nopari tietty "blinky-moodissa", eli 0-ennakolla
-Timppa
-
Onko edellä mietityt rengas- ja moottorimuutokset tarkoitus toteuttaa nykyisten rinnalle vai nykyisten tilalle? Toisin sanoen voiko menneen kauden comppiautolla varmuudella osallistua tulevan kauden kisoihin?
-
Onko edellä mietityt rengas- ja moottorimuutokset tarkoitus toteuttaa nykyisten rinnalle vai nykyisten tilalle? Toisin sanoen voiko menneen kauden comppiautolla varmuudella osallistua tulevan kauden kisoihin?
Nykyisten rinnalle.
Kyllä voi.
:cool: Barbie :cool:
-
Viimeiset testit suoritettu ja dataa analysoidaan elikkäs
Compin säännöt alkavat hahmottua .....
:cool: Barbie :cool:
-
Sääntöpäivitykset lisätty punaisella sääntöosioon.......
Saa kommentoida !!!!
:cool: Barbie :cool:
-
EI HUONO!
-
Isolla ( D60 ) renkaalla jatketaan... sittenkin...kö ?
-Timppa
-
Joo ... kyllä tuleva kausi vielä ......
:cool: Barbie :cool:
-
Eiks maavara säännön ois voinu ottaa pois kokonaan?
Vai onko ideana, et jos joku ajaa samalla autolla myös classikkia? :huh:
-
Maavaran suhteen tehtiin kompromissi; M03:sta alkaen M06:een asti rungot on suunniteltu tietylle (suuremmalle) maavaralle ja jos vapautettaisiin kokonaan , ei tehtäisi oikeutta vanhemmille rungoille , siksi päädyttiin kax milliä matalampaan ratkaisuun. Taustalla on myös Compin vauhdin lisääminen jonkin verran suhteessa Classiciin. Classicissahan on edelleen 6mm maavara sääntö.
:cool: Barbie :cool:
-
Sitä tässä pohdin, että onko yleisesti tiedossa millä noparilla saa parhaat turbot ja tehot moottorista ilman sensorikaapelia?
Siksi kyselen ääneen kun vaikuttaisi sääntöjen perusteella ettei kyseisiä säätöjä ole erikseen kielletty ja viime talven endurancessa osa kilpureista meni heittämällä suoralla ohi :police:
Ainakin krossipuolella usein säädän itse drive frequency asetusta, isompi taajuus pehmentää moottorin luonnetta ja matalammalla taajuudella saa viimeisetkin tehonrippeet irti koneesta.
-
No niin .... Niinpä niin.
Kyllä mahdollisuuksia on tietysti , jos aletaan leikkimään "moottorikartoilla" ....... Vaan tämähän ei ole tarkoitus, alkaa kuullostaa pro-meiningiltä.
Kaikkiko pitäisi erikseen kieltää ? .... Hmmmm
No okei kielletään , kaikenmoiset ohjelmoinnit sitten eli nopari pakettisäädöillä .... Toinen asia on sitten asian todentaminen , mutta ei hätää ; "kuskihan vastaa autonsa laillisuudesta".
Muotoilen asian sääntöihin(jos katsotaan tarpeelliseksi) ja sinne on myös muutamia koreja lisää.
:cool: Barbie :cool:
-
Mulla on kyllä semmonen käsitys et turbot ei toimi ilman sensoria.
Korjatkoon viisaammat jos olen väärässä.
-
Citikka tosiaan lensi pääsuoran lopussa....Mutta tais olla kyllä Pinionin piikeistä kiinni :roll:
Ei lähtenyt kurvista...mut suoran pää tuli silmille
Ei noparin turpot ja ennakot minunkaan mielestä toimi ilman sensorijohtoa.
Mutta Blinky-moodi eli nolla-ennakko noparista ja sensorijohto olis ratkaissut tämän ongelman :wink:
Helppo "katsastaa" ja kyllä sen sit tosiaan huomaa jos joku koittaa kusettaa . Vauhdin muutos on senverran merkittävä.
-Timppa
Ps. Ilman sensorijohtoa moottori rusahtaa tosi ikävästi liikkeelle lähdettäessä.
Rasittaa moottoria, noparia ja vetorattaita :sad:
Ainakin mun halpisnoparilla
-
tuli tuossa mieleen että saako iskaritornit rakentaa itse hiilikuidusta? suunnilleen samoissa mitoissa kuin nuo kaupalliset.
eihän ne kalliita toki ole mutta nyt tuo postin lakko vähän aiheuttaa ongelmia tilatessa ulkomailta.
ps. mahdollisesti tulossa korialle kisoihin.
-
Periaatteessa ei saa ........ Säännöthän sanoo"M-Chassikseen tarkoitetut osat ...." eli tarkoittaa kaikkien kaupallisesti saatavilla olevat M-Chassis osat.....
Mutta .........
"Ei kai se tule olemaan este kilpailuihin osallistumiselle" ...... Jos omatekemä ei poikkea mitoiltaan alkuperäisestä........
Ymmärtänet ...
:cool: Barbie :cool:
-
Mikäs on M Comp moottorisäännön laita tänä vuonna? Ilmeisesti kumpaakaan listattua Hobbywing -konetta ei ole saatavilla.
Terv,
Erno
-
En tiedä tuleeko moottori muutoksia,mutta kumpaakin 10.5/13.5 koneita on saatavana. Jos tarvetta niin tiedustelua
fastmotorsrc@gmail.com
-
Juu niinpä onkin :azn:
10.5 on ainakin ihan hyvin saatavilla kun vähän enemmän surffasi.
-Erno
-
Luokkayhteyshenkilö Kalle Raatikainen nim.pitsinki tietää missä asian suhteen mennään .....
Kokeilussa on muutama korvaava vaihtoehto nykyisten rinnalle , sen verran tiiän .......
:cool: Barbie :cool:
-
Luokkayhteyshenkilö Kalle Raatikainen nim.pitsinki tietää missä asian suhteen mennään .....
Kokeilussa on muutama korvaava vaihtoehto nykyisten rinnalle , sen verran tiiän .......
:cool: Barbie :cool:
Sääntöihin ei muita muutoksia tule, kuin renkaat.
Kalle
-
Hakkilassa pientä kiinnostusta herännyt tähän luokkaan.
Löytyykö moottoreita Suomesta?
Jos löytyy niin voisiko joku laittaa tähän palstaan suoraan linkin tuotteeseen. Kiitos :smiley:
-
Hakkilassa pientä kiinnostusta herännyt tähän luokkaan.
Löytyykö moottoreita Suomesta?
Jos löytyy niin voisiko joku laittaa tähän palstaan suoraan linkin tuotteeseen. Kiitos :smiley:
https://fast-motors.vilkas.shop/
Tuolta saapi ainakin, kun laitat Samille kyselyä.
-
Fast Motors Rc löytyy HW 10.5 ja 13.5 miniluokan koneet n.2 viikon päästä hyllystä
https://fast-motors.vilkas.shop/p/hobbywing-quicrun-3650-g2-brushless-motor-sensored-10-5t
-
Mini Classic koneita, nopareita sekä akkuja löytyy myös GSB Racingin verkkokaupasta (https://www.gsb-racing.fi/verkkokauppa/)
Tavarat kulkee mukana myös kisapaikoilla ja treeneissä.
-
Saako säännöissä kirjattuja Shimizu renkaita mistään kaupasta Suomessa vai pitääkö tilailla ulkomailta?
-
Saako säännöissä kirjattuja Shimizu renkaita mistään kaupasta Suomessa vai pitääkö tilailla ulkomailta?
Renkaita on tulossa. Toivottavasta jo alkuviikosta(vko46) suomen kaupoissa (Hobbylinna, fast Motors Rc). Liikkeisiin oltu yhteydessä.
Kalle
-
Hienoa, renkaita odotellessa kyssäri koskien M08, onko pinioni 10.5t Qrunilla 16 vai 17T? Auton manuska ilmaisee pienimmäksi 17, mutta saattaapa sen 16 kin siihen saada. Mutta kumpi on sääntöjen puitteissa oikein?
-
Hienoa, renkaita odotellessa kyssäri koskien M08, onko pinioni 10.5t Qrunilla 16 vai 17T? Auton manuska ilmaisee pienimmäksi 17, mutta saattaapa sen 16 kin siihen saada. Mutta kumpi on sääntöjen puitteissa oikein?
16 sääntöjen mukaan.
-
Hienoa, renkaita odotellessa kyssäri koskien M08, onko pinioni 10.5t Qrunilla 16 vai 17T? Auton manuska ilmaisee pienimmäksi 17, mutta saattaapa sen 16 kin siihen saada. Mutta kumpi on sääntöjen puitteissa oikein?
16 sääntöjen mukaan.
Sama asia on M07 kohdalla , tehdas ilmoittaa 17T pinionin minimiksi , mutta todellisuudessa sinne menee 16T:kin eli compin säännön mukaan ....
Luulisin , että M08 kohdalla on asia samaten (käytännössä sama vetopyörästö lu M07:ssä) .... ei oo kyl kokemusta ....
:cool: Barbie :cool:
-
Ok, lienee sitten samoin kun M07. Asiaan saan vastauksen kunhan tuollaisen saan joskus nippuun. Kiitokset tästä, ostan siis 16t pinionin ja katsotaan kuinka se istuu
-
Ok, lienee sitten samoin kun M07. Asiaan saan vastauksen kunhan tuollaisen saan joskus nippuun. Kiitokset tästä, ostan siis 16t pinionin ja katsotaan kuinka se istuu
Istuu hyvin, kerholaisella on M08.
-
Ok, lienee sitten samoin kun M07. Asiaan saan vastauksen kunhan tuollaisen saan joskus nippuun. Kiitokset tästä, ostan siis 16t pinionin ja katsotaan kuinka se istuu
Istuu hyvin, kerholaisella on M08.
Saa kyl aikalailla vääntää että saa edes kohtuullisen järkevän välyksen, mutta toiminee. Just asensin omaani.
-
Ok, lienee sitten samoin kun M07. Asiaan saan vastauksen kunhan tuollaisen saan joskus nippuun. Kiitokset tästä, ostan siis 16t pinionin ja katsotaan kuinka se istuu
Istuu hyvin, kerholaisella on M08.
Saa kyl aikalailla vääntää että saa edes kohtuullisen järkevän välyksen, mutta toiminee. Just asensin omaani.
Mä en kyllä omasta m08r yksilöstäni saa välystä likimainkaan sopivaksi 16t pinionilla.
Liian vähän voimaa vai vaan toleranssit äärilaidoissa :shocked:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg.aijaa.com%2Ft%2F00549%2F15114249.t.jpg&hash=d66a9dc78a0504303966ec410c9805f3b3bbc9e7) (https://aijaa.com/LzbosA)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg.aijaa.com%2Ft%2F00674%2F15114250.t.jpg&hash=95ac75cf793b05f04e2c477076f219c74596a579) (https://aijaa.com/u74QXZ)
-
Moi!
Aika huulille näyttäs hampaat jäävän. Omasta jyrsin vähä Dremelillä moottorilevyn pultin reikää pidemmäksi niin sitten sattui hampaat paremmin kohdalleen.
-
Eipä tuo mun moottori tuosta eteenpäin mene kun ottaa runkoon kiinni. Laitoin 17t pinionin, sillä välys on ok.
-
Millä alustoilla tällä hetkellä ajetaan? Ajaako kukaan comppia takavetoisella? Minkälainen esim. M-08 on etuvetoon verrattuna?
-Henkka
-
Millä alustoilla tällä hetkellä ajetaan? Ajaako kukaan comppia takavetoisella? Minkälainen esim. M-08 on etuvetoon verrattuna?
-Henkka
Suurin osa ajaa M07. Muutamat ajaa M05. M08:ta ei mitään kokemusta itsellä, niin siihen en ota kantaa.
-
Talven kisoissa ei enää ole rajattu renkaiden määrää, eikä renkaita merkata. Halutessasi voit laittaa, joka lähtöön uudet renkaat. Koskee classic ja comp luokkaa.
Kalle
-
Terve!
Onko ollut ikinä keskustelua noiden muiden edullisten FWD mchassisten sallimisesta?
Ajan gt2000 cartenin etuveto turistilla ja tuossa m210 fwd olisi paljon samoja osia turistin kanssa.
-
Terve!
Onko ollut ikinä keskustelua noiden muiden edullisten FWD mchassisten sallimisesta?
Ajan gt2000 cartenin etuveto turistilla ja tuossa m210 fwd olisi paljon samoja osia turistin kanssa.
Tamiyan tuotteilla ajetaan ainoastaan kilpaa.
Kalle
-
Tuli hommattua tämmöinen vekotin.ex omistajan jäljiltä koneena oli speedpassion 2500 kv motti.ei vauhti riitä.tämän hetkisen huonon saatavuuden takia en virallista konetta tähän hätään tilannut.mutta laatikosta löytyi edellisen minin jäljiltä kiina hoppypro 13t 3000kv motti.laitoin sen paikalleen et pääsöö kruisailemaan.jos vauhti asettuu samaan oikean koneen kanssa,niin onko mahdoton ajatus et silla pääsisi kisaamaan?
Olen kyllä lukenut säännöt,ja ikään kuin ymmärtänytkin ne.mutta kun?
-
Tuli hommattua tämmöinen vekotin.ex omistajan jäljiltä koneena oli speedpassion 2500 kv motti.ei vauhti riitä.tämän hetkisen huonon saatavuuden takia en virallista konetta tähän hätään tilannut.mutta laatikosta löytyi edellisen minin jäljiltä kiina hoppypro 13t 3000kv motti.laitoin sen paikalleen et pääsöö kruisailemaan.jos vauhti asettuu samaan oikean koneen kanssa,niin onko mahdoton ajatus et silla pääsisi kisaamaan?
Olen kyllä lukenut säännöt,ja ikään kuin ymmärtänytkin ne.mutta kun?
https://www.hobbylinna.fi/fi/product/motor-quicrun-3650sd-10-5t-g2/HW30404309?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw8J6wBhDXARIsAPo7QA9EX81xM-ezuSC36hQm80GyHxFNUlMdP2oJlwjO0VVvfDWTw-Kc-e8aArylEALw_wcB
https://tamico.de/QuicRun-3650-G2-Motor-105T
Fast motorin kautta saa myös. Jos kiire multa löytyy myös 1 ylimääräinen kone.
-
Niin tuo 10,5,mutta ymmärsinkö nyt kuitenkaan oikein?onko niin että se glassik 13t kone käy myös kompiin kun pistää 18 pinjonin?
-
Niin tuo 10,5,mutta ymmärsinkö nyt kuitenkaan oikein?onko niin että se glassik 13t kone käy myös kompiin kun pistää 18 pinjonin?
Tuo 13t kone on vanha kombin kone, johon voi laittaa 18 pinjonin. Classikissa 13.5 kone.