Tervetuloa Vato takaisin KerhoCup-kehiin ...... Ovet ovat aina auki paluumuuttajille !!!!
Sääntökeskustelua on käyty tässä taannoin sen verran kiihkeästi (ja epäasiallisesti) , ettei minulla ole ollut halua esittää omia näkemyksiäni vähään aikaan.
Mutta nyt kun Vato avautui muutamasta asiasta , voin varmaankin kertoa ajatuksia niihin liittyen;
1. Compin moottori ; Xerun-Hobbywingiä ei saa enää ja toinen sallittu (vastaava) kone kyllä on eli siinä mielessä on homma vielä hanskassa ......
Eipä olekaan vrt. seuraava viesti !!!!Nyt kun Classicissa on hyvä kone; lähes samoilla arvoilla kuin Compissa , olisi järkevää sallia se myös Comppiin , tietyillä rajauksilla(välitykset) > pitemmällä tähtäimellä ratkaisu olisi helppo, järkevä ja kustannustehokas. Totuushan on , että mikään moottorityyppi ei tässä maailmassa ole ikuinen saatavuuden kannalta ... eli jos
nyt otettaisiin Comppiin rinnalle vielä tuo Classicin kone tietyllä välityksellä , olisi se hyvä ratkaisu tulevaisuuden kannalta , turha sitä on ottaa myöhemmin enää , kun HW:n QuicRun-koneet joskus poistuvat tuotannosta....
Ja mikäs sen parempaa, jos Compissa voisi ajaa samalla koneella (samalla säätimellä) vain pinionia vaihtamalla ...... (ja renkaillakin)
2. Compin rengas; itse olen aikanaan ollut valitsemassa 60D B-type renkaan luokkaan , silloin se puolsi paikkaansa(kun ajettiin myös ulkona asfaltilla) , nykyään ei ,
KOSKA : rengasta on vaikea saada oikeaan profiiliin(lievästi pyörähtävä) , riippuu vanteista suurelta osin , niissä kun on eroja ..... kaikki vanteet ovat tietyllä tapaa eriparia ko.renkaiden kanssa, ts. joutuu jumppaamaan kun niitä liimailee ....
No mitä sitten tehtäisiin> samat kumit kuin Classicissa ja valmiiksi liimatut/irralliset kumit rinnalle. Tämähän liittyy siis tuohon moottorisääntöön myös......
Että näin.
Barbie;Isä Aurinkoinen