(https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/41991473_2184383668300077_2282124541947805696_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQmhISHoLUFdKqbPv3SfwXzYxUxvd21gmISzWS3VDdshaTzQgnSJx4UYVCzrIAMmc9M&_nc_ht=scontent.fqlf1-1.fna&oh=9fa8ae044ff1c1c3d1827f4805eaeca7&oe=5E01E9C2)
Suomen suurin RC-auto sarja, Winter Jumps, palaa jälleen talvikaudelle 2019-2020! Tänä vuonna 1/10 2wd ja 4wd buggyt kilpailee viidessä osakilpailussa ympäri Suomea Winter Jumps mestaruudesta.
Kausi alkaa tänä vuonna Fullspeed RC-keskuksessa Hakkilassa 30.11 - 1.12
Kilpailut:Joulukuu: 30.11-1.12 Vantaa (tekonurmi)
Tammikuu: 18.- 19.11 Äänekoski (liukas/betoni/kaakeli)
Helmikuu: 8.- 9.2 Turku (liukas/betoni/kaakeli)
Maaliskuu: 14. - 15.3 Vaasa (liukas/betoni/kaakeli)
Huhtikuu: 17.– 19.4Hupicon ()
Sääntömuutokset:
-HV akut saa ladata HV jännitteeseen
-Honeycomb myös rengasvaihtoehto. Wj organisaatio ja järjestäjä päättävät yhdessä käytettävästä renkaasta.
Lisätietoja tulossa!Yhteyshenkilöt
Sarjapäällikkö: Jarno Siltanen
Säännöt: Arto Heinonen
Media/PR: Aapo Koro
Some: Max Söderlund
Kilpailunumerot 2019-2020
Uusia numeroita ei enää tarvitse etukäteen anoa, vaan ne saa ilmoittautumisen yhteydessä kun osallistut ekaan kisaan.
2wd
1 Haatanen Joona
2 Gabrielsson Jamiel
3 Iivonen Pekko
4 Ruotsalainen Lauri
5 Syrjänen Arttu
6 Otsavaara Tuomo
7 Siltanen Jarno
8 Saarinen Konsta
9 Mäki Oskari
10 Honkanen Markku
11 Lempiäinen Joona
12 Ullakko Ilmari
13 Luopajärvi Mikko
14 Salminen-wj Topi
15 Kuivalainen Eetu
16 Mäkinen-vs Jani
17 Salmela Sami
18 Söderlund Max
19 Salmela Karri
20 Ullakko Kristian
21 Hovi Jani
22 Uotila Vesa
23 Rajaniemi Juho
24 Valtonen Heikki
25 Juvonen Toni
26 Sivill Kalle
27 Jäppinen Lari
28 Kekkonen Joonas
29 Paasto Ville
30 Hartlin Tommi
31 Syrjänen Akseli
32 Peräsalo Urmas
33 Josefsson Niki
34 Silpola Touko
35 Sukanen Kimmo
36 Haahti Kasper
37 Valander Joel
38 Ekholm Victor
39 Koro Aapo
40 Ylikorpi Pete
41 Mäenpää Veikka
42 Hautala Pasi
43 Ylikorpi Eppu
44 Sivill Henri
45 Hytönen Eelis
46 Pottonen Jarno
47 Laitinen Marko
48 Kauppinen Teppo
49 Sarja Vesa
50 Hakala Vili
51 Saari Tomi
52 Salonen Tomi
53 Laurila Miika
54 Vainionperä Pasi
55 Niinivirta Toni
56 Luopajärvi Jussi
57 Paasonen Marko
58 Bengs Kim
59 Itävuori Jari
60 Vainionperä Atte
61 Peräsalo Topias
62 Jormanainen Niklas
63 Halme Jarmo
64 Mykkänen Jori
65 Larronmaa Teuvo
66 Vaher Bruno
67 Vesa Niko
68 Tirroniemi Tommi
69 Lampinen Mikko
70 Suontausta Heikki
71 Liinkangas Janne
72 Laitala Jussi
73 Josefsson Jere
74 Sorri Heikki
75 Lempinen Teemu
76 Suokas Sami
77 Bengs Patrik
78 Reiman Aleksi
79 Laurila Niilo
80 Tenno Olavi
81 Järvinen Kalle
82 Honkasalo Martti
83 Kuuse Meeme
84 Ingman Joakim
85 Vuorenmaa Niko
86 Laitala Atte
87 Toivonen Jari
88 Seppälä Tomi
89 Laitala Onni
90 Lotila Jon
91 Kiiski Janne
92 Kuuse Oliver
93 Ljungqvist Albin
94 Pähn Janek
95 Tervo Tommi
96 Lehtimäki Esa
97 Heikkilä Joel
98 Ljungqvist Johan
99 Ingman Theo
100 Lankinen Pasi
101 Salonen Teemu
102 Palonen Olli
103 Niemenmaa Jani
104 Hellström Jerry
105 Nepponen Mikko
106 Viitanen Jarno
107 Halonen Julius
108 Salonen Mikko
109 Nordsten Jari
4wd
1 Haatanen Joona
2 Iivonen Pekko
3 Gabrielsson Jamiel
4 Saarinen Konsta
5 Ruotsalainen Lauri
6 Honkanen Markku
7 Siltanen Jarno
8 Syrjänen Arttu
9 Salminen-wj Topi
10 Mäki Oskari
11 Ullakko Ilmari
12 Otsavaara Tuomo
13 Söderlund Max
14 Ullakko Kristian
15 Syrjänen Akseli
16 Mäkinen-vs Jani
17 Luopajärvi Mikko
18 Hovi Jani
19 Hiltunen Jouni
20 Salmela Karri
21 Rajaniemi Juho
22 Paasto Ville
23 Juvonen Toni
24 Mäenpää Veikka
25 Haahti Kasper
26 Koro Aapo
27 Jämsä Kai
28 Silpola Touko
29 Valtonen Heikki
30 Tirroniemi Tommi
31 Saarela Oskari
32 Heinonen Arto
33 Myllymaa Esa
34 Poutiainen August
35 Valander Joel
36 Mäki-Petäjä Marko
37 Hytönen Eelis
38 Ylikorpi Pete
39 Suokas Sami
40 Rinteelä Pasi
41 Langenoja Ilari
42 Vesa Niko
43 Ekholm Victor
44 Tenno Olavi
45 Kallonen Harri
46 Halme Jarmo
47 Haahti Juhani
48 Paavolainen Samu
49 Kettunen Mika
50 Salonen Tomi
51 Rinne Jussi
52 Uotila Vesa
53 Kuuse Meeme
54 Paasonen Marko
55 Thusberg Tom
56 Niinivirta Toni
57 Mäkinen-jäs Jani
58 Tuomisto Juhana
59 Siivonen Sakari
60 Huurros Topi
61 Leevi Helenius
62 Vanninen Jarno
63 Myllyntaus Martti
64 Toivonen Jari
65 Vaher Bruno
66 Salminen Teemu
67 Kelt Ever
68 Honkasalo Martti
69 Kekkonen Joonas
70 Luoma Tuomas
71 Lehtojärvi Jethro
72 Niemonen Paulus
73 Pitsner Marten
74 Viitanen Olli
75 Hyytiäinen Pentti-Jussi
76 Sivill Henri
77 Sivill Kalle
78 Pähn Janek
79 Salminen Joni
80 Koponen Jarmo
81 Langenoja Petteri
Onkos tänä vuonna kilpailijanumerot käytössä?
Kalenteri rupeaa uhkaavasti täyttymään. Saisko noille Äänekosken ja Vaasan kisoille päivämääriä? Jos ei ole varmaa viikonloppua antaa niin paras mahdollinen arvauskin on parempi kuin ei mitään.
Äänekoskella pidetään kisa viimeisimmän tiedon mukaan 18.-19.1.2020.
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 15.11.19 - klo: 08.19
Onkos tänä vuonna kilpailijanumerot käytössä?
Oletkos Oskari saanut vastauksen tähän kysymykseen??
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 25.11.19 - klo: 14.59
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 25.11.19 - klo: 14.56
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 15.11.19 - klo: 08.19
Onkos tänä vuonna kilpailijanumerot käytössä?
Oletkos Oskari saanut vastauksen tähän kysymykseen??
Jerzi
En ole.
Noh Eiks se keskiviikkona mennyt Ilmo umpeen ja onhan tässä jokunen päivä vielä kisaan että wj some/media vastaava ilmoittaa asiasta miten mennään...
Jerzi
Moi!
Kalenteri on nyt vahvistettu:
Joulukuu: 30.11-1.12 Vantaa (tekonurmi)
Tammikuu: 18.- 19.11 Äänekoski (liukas/betoni/kaakeli)
Helmikuu: 8.- 9.2 Turku (liukas/betoni/kaakeli)
Maaliskuu: 14. - 15.3 Vaasa (liukas/betoni/kaakeli)
Huhtikuu: 17.– 19.4Hupicon ()
Kilpailijanumerot löytyvät ylempänä säikeen toisesta viestistä.
Uudet kuskit jotka eivät viime vuonna ajaneet saavat numeron kun ilmoittautuu ensimmäiseen kisaan (kisapaikalla), kilpailijanumeroita siis EI tarvitse enää anoa ennen ensimmäisistä osakilpailua.
Kilpailijanumeroa käytetään renkaan merkkauksessa, kisassa käytetään muuten eräkohtaisia numeroita samalla tavalla kuin viime vuonna!
MUISTAKAA ILMOITTAUTUA KAUDEN EKAAN WJ OSAKILPAILUUN TULEVANA VIIKONLOPPUNA!
http://rc10.fi/index.php?topic=107739.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=107739.0)
NÄHDÄÄN HAKKILASSA!
Moi kaikki,
Tiedotan tässä, että Turun WJ-kisassa tullaan ajamaan Schumin Honeycomb renkaalla.
Huomatkaa, että se "tavallinen" vaaleansininen Schumin insertti kuulemma toimii paremmin kuin jossain
valmiiksiliimatuissa Honeycombeissa oleva closed cell insertti.
Kisakutsu tulee lähipäivinä.
t. Kai
Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 04.01.20 - klo: 22.24
Moi kaikki,
Tiedotan tässä, että Turun WJ-kisassa tullaan ajamaan Schumin Honeycomb renkaalla.
Huomatkaa, että se "tavallinen" vaaleansininen Schumin insertti kuulemma toimii paremmin kuin jossain
valmiiksiliimatuissa Honeycombeissa oleva closed cell insertti.
Kisakutsu tulee lähipäivinä.
t. Kai
Sanoisinko että melkoisen tyhmä päätös.
Kaikki tietää että kuluneet minipinnit toimii liukkaalla betonilla, jolloin nämä kolme seuraavaa kisaa olisi voinut ajaa yhdellä tai kahdella minipin sarjalla.
Voin lyödä vetoa että osallistujakato on varma kun yhteen kisaan pitäisi kokonaan taas eri renkaat ostaa.
Itse olin jo ajatellut loput tämän vuoden WJ kisat ajaa, vaan renkaiden takia jos ne eivät ole minipinnit Turun kisassa tulen kisan jättämään väliin.
T:Heikki Sorri
Lainaus käyttäjältä: Hegetus - 05.01.20 - klo: 21.06
Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 04.01.20 - klo: 22.24
Moi kaikki,
Tiedotan tässä, että Turun WJ-kisassa tullaan ajamaan Schumin Honeycomb renkaalla.
Huomatkaa, että se "tavallinen" vaaleansininen Schumin insertti kuulemma toimii paremmin kuin jossain
valmiiksiliimatuissa Honeycombeissa oleva closed cell insertti.
Kisakutsu tulee lähipäivinä.
t. Kai
Sanoisinko että melkoisen tyhmä päätös.
Kaikki tietää että kuluneet minipinnit toimii liukkaalla betonilla, jolloin nämä kolme seuraavaa kisaa olisi voinut ajaa yhdellä tai kahdella minipin sarjalla.
Voin lyödä vetoa että osallistujakato on varma kun yhteen kisaan pitäisi kokonaan taas eri renkaat ostaa.
Itse olin jo ajatellut loput tämän vuoden WJ kisat ajaa, vaan renkaiden takia jos ne eivät ole minipinnit Turun kisassa tulen kisan jättämään väliin.
T:Heikki Sorri
Ei isosti kosketa rengasruletti mua ..lähinnä hymyilyttää kun vuosi sitten oli iso parku kun ei tuota honeycompia saanut käyttää ja nyt kun käytetään niin johan alkoi parku ..Tekevät niin tai näin niin aina menee päin tervettä :)
Käytiin poitsun kanssa wj:tä varten tuupeilla testaamassa renkaita tua arenalla ja tomuisella radalla reilusti kulunut minipinni piti mielestämme hiukan paremmin mutta tuo honey ei juurikaan kulunut päivän aikana toisin kuin minipinnistä tuli ihan kalju.
Lainaus käyttäjältä: Hegetus - 05.01.20 - klo: 21.06
Sanoisinko että melkoisen tyhmä päätös.
Kaikki tietää että kuluneet minipinnit toimii liukkaalla betonilla, jolloin nämä kolme seuraavaa kisaa olisi voinut ajaa yhdellä tai kahdella minipin sarjalla.
Voin lyödä vetoa että osallistujakato on varma kun yhteen kisaan pitäisi kokonaan taas eri renkaat ostaa.
Itse olin jo ajatellut loput tämän vuoden WJ kisat ajaa, vaan renkaiden takia jos ne eivät ole minipinnit Turun kisassa tulen kisan jättämään väliin.
T:Heikki Sorri
Kyllä tämä rengasvalinta perustuu aktiivisesti kisaavien turkulaisten tuuppi- ja nelkkukrossarikuskien kokemuksiin. Honeycomb kestää Turussa verrattomasti pidempään ja pito on tasaisempi koko käyttöiän kuin minipinnissä. Honeycombin tasalaatuisuus uutena on myöskin parempi. Minipinnissä kun se yllätyspussi osuu omalle kohdalle, on ilmeissä kisapäivän aikana pitelemistä. Kun päätökset tekee faktojen eikä tunteiden pohjalta, huomaa yhden rengaskierroksen hinnan olevan mitätön osa kisareissun konaiskustannuksissa. Lisäksi Honeycomb toimii vanhanakin yllättävän hyvin. Meidän junnu on ajajnut tämän talven kymppikrossitreenit viime- tai toissatalvisilla Hc-takarenkailla eivätkä ne ole vieläkään aivan lopussa. Autona XB2 -17 ja 8,5T.
Jonkun pitää peli avata jotta Honeycombin käyttöön kisoissa saadaan tuntuma. Varmasti tulee nyt ostetuille renkaille käyttöä jatkossakin, on ne vaan niin hyvät vetää.
yt Juha Heikkilä
Eli rengaspäätös tehty vain ja ainoastaan oman kylän poikien takia.....
Aktiivisia kisaajia on muuallakin kuin vain Turussa... :wink:
Se ajetaanko minipinnillä vai honeycompilla ei tule muuttamaan top 10 järjestystä millään lailla, se että jos top10 kuskeilta kysytään millä renkailla haluaisivat ajaa, niin olisi melko suurella todennäkösyydellä minipin.
Se vain on nopeampi rengas.
Entä jos saisi itse päättää ajaako minipinnillä tai honeycompilla?
Todennäköisesti kaikki A-finalistit ajaisi minipinnillä.....
Ja se yhden rengaskierroksen hintako mitätön?
Varsinkin kun tuuppiin ja nelkkuun ostaa kumpaankin kierroksen renkaita ja vanteita joilla voi ajaa vain Turussa? :sad:
Mistä hegetus tietää, että Turku on ainoa honeycomp kisa?
Päätöksen tyhmyyteen en osaa sanoa mitään. Se varmaan riippuu mistä näkökulmasta katsoo asiaa.
Tässä pari tosiasiaa, jotka puoltavat Turussa Honeycombin käyttöä.
Aamulla voit laittaa uudet Honeycomb renkaat alle ja ajaa niillä koko päivän. Noin yhdellä akullisella ajaa renkaan sisään.
Honeycomb renkaita ei tarvitse erikseen kuluttaa ennen kuin ne ovat hyvät. Pito on tasainen koko päivän.
Renkaassa on pinta-alaa hyvin paljon, joten rengas kestää hyvin.
Uusia Minipinnejä pitää erikseen kuluttaa jonkin verran ennen kuin niissä on hyvä pito. Näin ainakin Turun radalla.
Turussa Honeycombeja on testattu koko viime talvi ja viime syksy. Eri tasoiset kuljettajat ovat käyttäneet niitä ja todenneet ne hyviksi. Viime talvena ja syksynä Honeycomb kesti nelkussa noin 2500 - 2800 kierrosta ja on yleisesti nopeampi kuin Minipin.
Tuupissakin kulutuskestävyys on parempi kuin Minipinnissä.
Nyt tosiasia loppui ja alkaa spekulointi.
Voisin veikata, että yhdellä kierroksella Honeycombeja voi ajaa molemmat kisapäivät alusta loppuun
olettaen, että vanteet sopii.
En osaa sanoa miten Honeycomb toimii muilla radoilla, koska minulla ei ole siitä asiasta kokemuksia.
En myöskään nähnyt tarvetta kysyä seurakavereiltani miten ko. rengas toimii jossakin muulla radalla.
t. Kai
Kiitokset Kaitsu vastauksesta.
Tuo HC rengas kuullostaa erittäinkin hyvältä renkaalla mutta onko tosiaan näin että Äänekoskella ei kyseinen rengas toimi.
Tuo minipin on aina aiheuttanut senverta ongelmia että ei ole koskaan toiminut heti uutena, noh matolla jos mennään niin silloin mutta liukkaalla ei vaan pitää ajaa sisään jotta ajo olis mielekästä. Ei ole tasavertaista kilvanajoa lähimainkaan...
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 06.01.20 - klo: 14.51
Mistä hegetus tietää, että Turku on ainoa honeycomp kisa?
Enhän minä sitä tiedäkkään kuin että Äänekoskella ajetaan minipinnillä.
Arvelin vain että sen verran Luopajärviä luulen tuntevani, että Vaasassa ajetaan myös minipinnillä.
Hupiconin laatta on niin liukas että siinä ei oikeasti pidä kuin minipin......
Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 06.01.20 - klo: 20.03
Päätöksen tyhmyyteen en osaa sanoa mitään. Se varmaan riippuu mistä näkökulmasta katsoo asiaa.
Tässä pari tosiasiaa, jotka puoltavat Turussa Honeycombin käyttöä.
Aamulla voit laittaa uudet Honeycomb renkaat alle ja ajaa niillä koko päivän. Noin yhdellä akullisella ajaa renkaan sisään.
Honeycomb renkaita ei tarvitse erikseen kuluttaa ennen kuin ne ovat hyvät. Pito on tasainen koko päivän.
Renkaassa on pinta-alaa hyvin paljon, joten rengas kestää hyvin.
Uusia Minipinnejä pitää erikseen kuluttaa jonkin verran ennen kuin niissä on hyvä pito. Näin ainakin Turun radalla.
Turussa Honeycombeja on testattu koko viime talvi ja viime syksy. Eri tasoiset kuljettajat ovat käyttäneet niitä ja todenneet ne hyviksi. Viime talvena ja syksynä Honeycomb kesti nelkussa noin 2500 - 2800 kierrosta ja on yleisesti nopeampi kuin Minipin.
Tuupissakin kulutuskestävyys on parempi kuin Minipinnissä.
Nyt tosiasia loppui ja alkaa spekulointi.
Voisin veikata, että yhdellä kierroksella Honeycombeja voi ajaa molemmat kisapäivät alusta loppuun
olettaen, että vanteet sopii.
En osaa sanoa miten Honeycomb toimii muilla radoilla, koska minulla ei ole siitä asiasta kokemuksia.
En myöskään nähnyt tarvetta kysyä seurakavereiltani miten ko. rengas toimii jossakin muulla radalla.
t. Kai
Täältä myös pari tosiasiaa.
Eli HC vaatii akullisen sisäänajoa, jos kisapaikalle tulee la aamuna missä välissä voi sen akullisen ajaa? akullinen on aika pitkä aika. akusta riippuen 30-60min eli noin 100-200kierrosta
Käytettyjä valmiiksi sisäänajettuja minipinnejä löytyy aika monelta kisakuskilta.
sillä että renkaat kestää 2500-2800 kierrosta ei ole kisa käytössä merkitystä.
Kisoissa ajetaan 5min eriä joihin voi lisätä 1-2min lämmittelyä eli harjoitukset 2xnoin6min alkuerät 4xnoin6min finaalit 3xnoin6min yhteensä noin54min Kierroksia tulee (vedän hatusta) radalla lämmittelyineen
noin 22 eli yhtenä päivänä 9x22=198 Eli päivän päätteeksi renkaat sisäänajettu.....
Lainaus käyttäjältä: Hegetus - 06.01.20 - klo: 22.58
Täältä myös pari tosiasiaa.
Eli HC vaatii akullisen sisäänajoa, jos kisapaikalle tulee la aamuna missä välissä voi sen akullisen ajaa? akullinen on aika pitkä aika. akusta riippuen 30-60min eli noin 100-200kierrosta
Käytettyjä valmiiksi sisäänajettuja minipinnejä löytyy aika monelta kisakuskilta.
sillä että renkaat kestää 2500-2800 kierrosta ei ole kisa käytössä merkitystä.
Kisoissa ajetaan 5min eriä joihin voi lisätä 1-2min lämmittelyä eli harjoitukset 2xnoin6min alkuerät 4xnoin6min finaalit 3xnoin6min yhteensä noin54min Kierroksia tulee (vedän hatusta) radalla lämmittelyineen
noin 22 eli yhtenä päivänä 9x22=198 Eli päivän päätteeksi renkaat sisäänajettu.....
Kannattaisi varmaan käydä testaamassa honeycomp rengasta ennenkuin vauhkoaa sen huonoudesta. En itsekään niitä ole testannut mutta toivoisin, että rengas yleistyisi käytössä.
Kaikilta kisaajilta ei todellakaan löydy vanhoja minipinnejä varastosta ja uusia ei ole tulossa!
Tätä rengaskeskustelua on aina yhtä viihdyttävää seurata. :grin: Ihan sama mitä uudistuksia tai missä luokassa niitä tehdään tai kokeillaan, aina syntyy hirveä parku suuntaan tai toiseen. Minusta on hyvä, että etsitään avoimin mielin vaihtoehtoja pinneille. Minipin on ainakin aloittelijoille ja keskivertokuskeille onneton ja vaikea rengas betonilla, koska se tyypillisesti vaatii älyttömästi kulutusta ennen kuin alkaa toimia ja sen jälkeen taas sen toimintaikkuna jää lyhyeksi. Pointsit siis Turkuun innovointikyvystä.
Kiitos positiivisista kommenteista jerzirccar1 ja burtsi.
Tarkennan vielä tuota yhden akullisen ajallista kestoa. Olisi ehkä pitänyt kirjoittaa vielä tarkemmin, eli Honeycombin sisäänajoon
TUA Areenan rataa pitkin ajamalla tarvitaan yhden erän verran eli tuo noin 5-6 minuuttia. Kisapäivänä kaksi eräharjoitusta riittää siihen mainiosti.
Ajallisesti oma akkuni kestää nelkulla kisa-ajoa sellaisen kaksi ryntäystä, noin 10-12 minuuttia.
Tarkoitukseni ei ole mitenkään kertoa tai vaikuttaa miten Äänekoskella tai muilla paikkakunnilla tulisi toimia. Kerron tässä vain Turun kisaan liittyviä asioita.
Tervetuloa harjoittelemaan ja samalla testaamaan renkaita TUA Areenalle.
t. Kai
Turun kisasta hieno juttu Åbo Underrättelser -lehdessä. Junnuja, sarjapäälliköitä, pa-jaoksen vetäjiä, paksuja turkulaisia :grin:
https://news.abounderrattelser.fi/harda-race-kors-i-bleckstaden-i-abo-tioariga-kasper-haahti-fran-abo-ar-redan-en-rutinerad-tavlare/
Terve!
Kiitos kaikille osalistujille ja järjestäjille kuluvasta kaudesta ja hienoista kilpailuista.
Liitteestä löytyy sarjan loppupisteet.
(Päivitetään myös muutaman päivän viiveellä finrc.com tulospalveluun)
Terveisin
Winter Jumps organisaatio