RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: chimairarocks - 23.10.07 - klo: 21.06
-
Kysytäänpä vaikka ensin kytkimistä:
Eli onko olemassa jokin/joitakin toinen/toisia "kykinkonstruktio/-oita", eli kokonaan toisella tavalla toimiva/-via kytkintä/kytkimiä tuon vakiokytkimen tilalle. Alkaa jo vähän nakertamaan tuo kun autoa ei saa välillä edes ylämäestä ylös kun luistaa niin hirviästi! Käyttökohde on 1/10 krossari(Kyosho TR-15 ST). Luin tossa jostain Centax-kytkimestä. Onko semmosta olemassa ja onko mahdollista saada .15-moottorille (GXR-15).
Ja sitten moottorikysymyksiin:
On tuo moottori jo toiseen kertaan käymässä väljäksi(välissä vaihdettiin mäntä+sylinterinputki ja melkein kaikki muutkin osat :angry:). Se ei ihan vielä ole väljä, mutta täytyy käyttää aika rikkaalla tai muuten ruppee pätkimään se käynti ja sammuileen, kun moottori lämpenee normaaliin käyntilämpötilaansa. Ennen sitä se käy laihemmallakin säädöillä.
Niin että olisiko tämmöinen mahdollista: Jos vaihtaisi tulpan kylmempään, jolloin ei lämpenisi niin paljon --> parempi käynti????
En ole varma asiasta, joen siksi sitä kysynkin. En tiiä onko siinä mittää järkee, mutta ihanaa se ois! :grin:
-
Tosta kytkimestä sen verran että sentax ei taida tulla kyseeseen rakenteensa vuoksi, se on arka hiekalle ja muulle moskalle, niitä käytetään pääasiassa rataautoissa, kuten myös omassa evolvassani..
Jos sulla on nyt se orginaali alumiini kytkin niin suosittelen vaihtamaan vastaavaan komposiitti malliin, se on kevyempi ja "herkempi", joten saat kytkimen ottamaan kiinni korkeammilla kierroksilla, autosi "lähtee" paremmin, näin ainakin homma itsellä toimi..
Muistaakseni hpi:lta saat sellaista joka on kapea(kevyt) ja siinä on muistaakseni kolmet kiinnitys reijät, joten voit myös säätää sitä..
-
Oikeesti tulpan vaihtaminen lämpimämpään johtaa parempaan tyhjäkäyntiin.
-
Muistaakseni hpi:lta saat sellaista joka on kapea(kevyt) ja siinä on muistaakseni kolmet kiinnitys reijät, joten voit myös säätää sitä..
Siis että yhdessä palassa on kolmet rei'ät? Nykyinen kytkimeni on 2 palainen.
Käykö muuten 1/8 auton kytkimet 1/10 auton moottoriin(.15)?
Tosta kytkimestä sen verran että sentax ei taida tulla kyseeseen rakenteensa vuoksi, se on arka hiekalle ja muulle moskalle, niitä käytetään pääasiassa rataautoissa, kuten myös omassa evolvassani..
eihän se ole sama asia kuin "slipper clutch"? Luulen, että se ei ole mutta tuleepahan sekin nyt varmistettua.
-
Oikeesti tulpan vaihtaminen lämpimämpään johtaa parempaan tyhjäkäyntiin.
No tyhjäkäynti ei ole suurin ongelma, vaan se, että kone ei saavuta huippukierroksiaan millään, vaan joko alkaa pätkimään--> sammuu tai ei pääse sinne asti, kun kone lämpiää normaaliin käyntilämpötilaansa. Eli kysyn uudelleen:
Vaikuttaako tulpan lämpöarvo tähän jo mainittuun normaaliin käyntilämpötilaan?(eli siihen, kun se antaa huippukierroksiaan ja kiihtyy hyvin yms. yms.....)
Ja nykyään toi mun koneeni käy vain melko paljon liian rikkaalla.
-
Ei ole centax ja slipperi sama asia..tuolta löytyy räjäytyskuva centax kytkimestä..
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#centax
-
Kylmemmällä tulpalla saavuttaa paremmin mun mielestä huippukierrokset. Korjatkaa jos olen väärässä.
-
Juu, lueskelinkin nuita sivuja vähän aikasemmin. Parhaat sivut tähän aiheeseen mitä olen löytänyt!
Ja vielä, että sain kytkinongelman selvitettyä.
Laitoin ensin kytkinkellon sisäseinillee epoksiliimaa. Pitoa oli todella hyvin, mutta se kului puolessa tunnissa pois.
Sitten tänään, laitoin sinne silikonia, ja pitoa oli vielä enemmän! Epäilisin, että se ei kuluisi kovin nopeasti pois(ihan vaan arvaan). Sitä en ole tarkastanut vielä, mutta ei se ainaakaan n. 15-20 minuutissa(minkä verran tossa äsken pihaa suttailin) kulunut merkittävästi pois.
-
Autakaas viisaammat. Missä vika kun laitan vaihteen päälle niin auto sammuu. Tarkistin Kytkimen ja se on kunnossa.
-
2 vaihtoehtoa: joko sulla on vain säätövika, tai sitten sulla on todella isoja vikoja :mrgreen:
Kokeile ensin tätä:
Käännä tyhjäkäyntiruuvia(se, joka säätää tyhjäkäynnin kierroksia) kiinnipäin eli myötäpäivään(sinne suuntaan, mihin kellon viisarit normaalisti pyörii, ainakin meirän kelloissa :tongue:) niin kauan, kunnes kone pöyrii, ja sitten käännät takasin niin, että moottori ei sammu mutta käy tyhjäkäynnillä mahdollisimman matalilla kierroksilla (kuulee äänestä).
Jos ei toinna mitään, niin kerro tarkempia yksityiskohtia.
-
Ei ole säätö vika koska eilen toimi viellä. Eli Kytkinkello menee jumiin kun Pistää vaihteen päälle. (normaallisti se on pyörinyt vaihdepäällä. Käyntiin kanssa mutta nyt ei (onko liian vaikeasti selitetty) :p
-
Tarkista onko kytkinlaakerit kunnossa.
-
Onko tossa mekaaninen vaihde ? Täysin vieras mulle.
Mutta.. tyypillinen juttu kytkimien kanssa on se että lukitusmutteri löystyy jolloin koko kytkin "pakka" menee jumiin. Avaa ja tarkista.
-
Tarkista onko kytkinlaakerit kunnossa.
Ihan uusi kone n. 10 tankkii ajettu en usko noi olis kytkinlaakerit mennyt huonoksi. Mutta tarkistan.
-
liikkuuko se sun vehje normaalisti eteenpäin kun työnnät????
-
Ei jos siel on Vaihe eteenpäin niin ei liiku taakseppäin ja taas päin vastoin kyllä se liikus ennen normaalisti.
-
no sittenhän se on tuo aikaisemmin mainittu kyoshon neulalaakeri.
kytkinlaakeri risa :undecided:
-
Ne neulalaakerit voi korvata kahdeksalla kappaleella MR85-2RS tai MR85-ZZ.
-
Oke
-
Juu neulalaakerit oli rikki :evil: Iha uudesta koneest mut joo kumpi kannattaa ostaa kyoshon omat laakerit tai noi MR85-2RS (8kpl) ??
-
Älä osta kuöstin omia, ei ne kestä kuten taisit huomata..
-
Voiko joku laitaa linkin? Mistä voi tilata niitä
-
saahan noita ainakin laakeri liikkeistä.hinta voi olla kyllä aika suuri.
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ALHS1058
hobbylinnasta näyttäs löytyvän jos on oikee laakeri :roll:
-
Juu tilasin näitä sopiiko ??? http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=BEA5x8x2,5
-
Eli mulla on nyt semmonen ongelma, että kun painan kaasua vähän enemmän niin pääratas ja kytkinkello pyörii niinkun "tyhjää" eli kytkinkello pyörii tyhjää. Onko nyt niin että mulla ei ota kytkin kiinni vai mikä on vikana? Auttakaa!
-
mikä auto mahtaa olla kyseessä???
ei se vika kytkimessä ole...
-
Auto on Schumacher Havoc
-
Tässä olis vielä kuvia tästä mun kytkimestä.
(http://img382.imageshack.us/img382/3407/img0648gn9.jpg)
(http://img361.imageshack.us/img361/3114/img0649sg1.jpg)
(http://img85.imageshack.us/img85/7995/img0652tk6.jpg)
(http://img510.imageshack.us/img510/2407/img0653ww5.jpg)
(http://img176.imageshack.us/img176/9523/img0655fs3.jpg)
-
Nyt putosin kärryiltä. Eli kun annat enemmän kierrosta niin kytkinkello pyörii tyhjää?
Eli pyöriikö se kytkinkello ja pääratas kun annat kierrosta vai pysyy paikoillaan? Seuraapas että pyöriikö vauhtipyörä koneen mukana kierroksia antaessa?
Ei olis ensimmäinen tapaus kenellä oli vauhtipyörä irti. Eli se siinä kytkinpalojen keskellä oleva mutteri liian löysässä.
Jos sen kiristäminen ei auta niin sitten se kartio siinä vauhtipyörän keskellä pitää vaihtaa.
Jos kaikki nämä edellämainitut pyörivät kunnolla mukana kun annat koneelle kierroksia niin silloin vika on voimansiirrossa muualla.
-
Nyt putosin kärryiltä. Eli kun annat enemmän kierrosta niin kytkinkello pyörii tyhjää?
Eli pyöriikö se kytkinkello ja pääratas kun annat kierrosta vai pysyy paikoillaan? Seuraapas että pyöriikö vauhtipyörä koneen mukana kierroksia antaessa?
Ei olis ensimmäinen tapaus kenellä oli vauhtipyörä irti. Eli se siinä kytkinpalojen keskellä oleva mutteri liian löysässä.
Jos sen kiristäminen ei auta niin sitten se kartio siinä vauhtipyörän keskellä pitää vaihtaa.
Jos kaikki nämä edellämainitut pyörivät kunnolla mukana kun annat koneelle kierroksia niin silloin vika on voimansiirrossa muualla.
Eli kytkinkello ja pääratas pyörii ja mielestäni myös vauhtipyörä. Kiristän tuon vaihtipyörän mutterin jos se on löysällä.
-
Kun kytkinkello ja päärataskin pyörii niin silloin vauhtipyöräkin täytyy pyöriä.
Elikkäs vika jossain muualla voimansiirrossa, Keskidiffin rattaat kakkana?
-
Kun kytkinkello ja päärataskin pyörii niin silloin vauhtipyöräkin täytyy pyöriä.
Elikkäs vika jossain muualla voimansiirrossa, Keskidiffin rattaat kakkana?
Auto on takaveto. Avasin voimansiirron ja kaikki oli kunnossa.
-
havocissa on spurrin alla semmonen metallitapin pätkä joka toimii voimansiirrossa "sulakkeena".
noita menee kuin tupakkia,tsekkaa se..
-
havocissa on spurrin alla semmonen metallitapin pätkä joka toimii voimansiirrossa "sulakkeena".
noita menee kuin tupakkia,tsekkaa se..
"Sulake" on ehjä,tarkistin juuri. Oisko muita ehdotuksia mikä voisi olla rikki tai löystyny? :grin:
-
Auttakaa mua nyt, pliis :embarrassed:
-
Jos pyörität vaikka sormella kytkinkellosta ja pidät autoa paikoillaan niin pyrkiikö auto lähtemään liikenteeseen?
Jos pyrkii niin hyvä, jos ei niin silloin se voima ei välity spurrilta (päärattaalta eteenpäin sinne perään.
Tässä on kyllä käyty melkeinpä kaikki vaihtoehdot läpi.
Jos vauhtipyörä on kiinni, kytkin kaikinpuolin ehjä, sprurri ja sen sulake ehjä, voimansiirto kaikin puolin ehjä niin on todella outo vika.
Auto lähtee siis hienosti käyntiin ja sammuu vaikka vauhtipyörästä pysäyttämällä vai mitä?
Tämä on jo kaukaa haettu mutta voisko kampiakseli olla poikki? Se kyllä paljastuisi jos autoa ei pysty sammuttamaan vauhtipyörästä.
-
Jos vaan kytkinpalat ovat niin kuluneet, ettei ota enää kunnon pitoa kytkinkellosta > ei yllä ottaa kiinni kuin sen hitusen jotta spurrikin pyörii mukana mutta vetämiseen ei pito riitä.
Kaukaa haettua, mutta mahdollista. Ainakin periaatteessa.
-
Niin liikkuikos se auto pienillä kierroksilla mutta enemmän jenkaa annettaessa meno hyytyi vai liikkuiko ollenkaan missään vaiheessa?
-
Niin liikkuikos se auto pienillä kierroksilla mutta enemmän jenkaa annettaessa meno hyytyi vai liikkuiko ollenkaan missään vaiheessa?
Pienillä kieroksilla auto liikkuu joten kuten, mutta isoilla kieroksilla auto vaan "huutaa" eikä liiku eteenpäin.
-
Kuullostais ihan kuin joku luistokytkin luistais. Mutta sinun autossasi ei taida sellaista olla.
Kun katsoin sen auton räjäytyskuvaa niin siinähän on kuuladiffi vai mitä? Onko se nyt varmasti kunnossa?
-
En avannut itse diffiä, mutta pyörittelin sitä käsissäni niin kyllä se tuntu olevan kunnossa, PAITSI yhtä asiaa en siinä tiennyt ja voi olla että se oli juuri se vika, eli jos pidän toisesta päästä kiinni ja pöyritän toista päätä niin saako se pyörii sillon niinkun tyhjää. Pitäisikö sen diffin olla niinkun yhtä "puuta" eli jos pidät toisesta päästä kiinni ja pyörität toisesta päästä niin se diffi ei saisi liikkua ollenkaan? En tiedä ymmärrättekö tosta mitään, mut kysykää lisää jos ette tajunnu.
-
Voi perskule kun mulle ei oikein aukee toi kuuladiffin periaate.
Joku sähköautoilija varmasti osais auttaa paremmin, kun niissä käytetään enemmän tuota kuuladiffiä.
Laitan tuon linkin tuohon räjäytyskuvaan jos siitä olis apua ratkaisua etsiessä.
http://www.racing-cars.com/images/pdf/havoc_exp.pdf
-
onkos toi diffi just tuo mikä on kuvissa? näyttäis jotenki samanlaiselle kun monissa yokomoissa on. yokoissa ainaki on sillee ett jos on liian löysällä se ihan keskellä oleva ruuvi niin se luistaa kun painat kaasua . mutta jos se on täysin kiinni ni se pitää.
nyt iha veikkauksella meni mutta pakko oli tähänki vastata :)
pöyritän toista päätä niin saako se pyörii sillon niinkun tyhjää.
elikkä pyöriikö se pää mitä pyörität vain? ei pyöri esim tuo diffin ratas? ei se nyt ihan normaalia ole. joskus (minulla) kävi noin ku löysty toi keski ruuvi elikkä diffiratas pyöri tyhjää.
-
onkos toi diffi just tuo mikä on kuvissa? näyttäis jotenki samanlaiselle kun monissa yokomoissa on. yokoissa ainaki on sillee ett jos on liian löysällä se ihan keskellä oleva ruuvi niin se luistaa kun painat kaasua . mutta jos se on täysin kiinni ni se pitää.
nyt iha veikkauksella meni mutta pakko oli tähänki vastata :)
pöyritän toista päätä niin saako se pyörii sillon niinkun tyhjää.
elikkä pyöriikö se pää mitä pyörität vain? ei pyöri esim tuo diffin ratas? ei se nyt ihan normaalia ole. joskus (minulla) kävi noin ku löysty toi keski ruuvi elikkä diffiratas pyöri tyhjää.
Juu elikkä siis, vain se pää pyöri, mistä mä pyöritin, ei ollenkaan se josta pidin kiinni. Mun pitää varmaan ottaa se takapää uudestaan auki ja aukasta se diffi?
-
Vika löytyi! Se diffin keskiruuvi oli löystyny. Laitoin siihen ruuvilukitetta ja laitoin tiukalle. Toivotaan, että ei enää löysty. Kiitos teille kaikille avusta! :wink:
-
just tuota meinasin.. se kannattaa sitt ens kerrallaki kun ilmenee jtn hämminkiä ni kiristää uusiks ku meinaa aueta ruuvilukitteen kera :lipsrsealed:
-
just tuota meinasin.. se kannattaa sitt ens kerrallaki kun ilmenee jtn hämminkiä ni kiristää uusiks ku meinaa aueta ruuvilukitteen kera :lipsrsealed:
Juu :wink:
-
Mikähän mahtaa kuvan kytkimen nimi ja malli olla?
Mistä tuohon mahtaisi saada uusia kytkinpaloja?
Olen yrittänyt suomikauppojen sivuilta etsiä, mutta tuloksetta.
(http://www.nbl.fi/~nbl3129/Valokuvat/Kytkin_01.jpg)
-
Fioroni Turbo Slide.
Iso-Hepa ainakin myi tuota mutta kaupan tiimoilta on tuntunut olevan hiljaista mutta RC Sabe myy myös tuota kytkintä.
Paloja löytyy jo http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36935&grpid=5052 mutta vauhtipyöriä http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36934&grpid=5052
ei ollut ainakaan vähän aikaa sitten kysyessä vielä tullut lisää.
Loistokytkin ainakin omasta mielestäni ja mitä olen näitä foorumeita lukenut niin moni muukin on ollut samaa mieltä.
-
Hienoa, kiitos paljon tiedosta.
Ilmankos ei löytynyt kun oli nimi jäänyt mieleen hieman erilaisena :grin:
-
eli onkelma olisi sellanen,että kun autolla on nyt ajettu reilu pari gallonaa ja on säädetty vähän kerrallaan niin nyt ei oikeen jaksa vääntää ja varsinkaan keskialueella.mutta kun kääntää konetta takasin rikkaammalle ni paranee.tekee myös ihme "nikottelua"välillä.vaihdoin letkut ja kaasariin o-renkaat.hjälp meij :huh:
-
Mistä saa etukardaanin lukitus ruuveja autoon Hong Nor X1-CRT ?
-
http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/index.php?sivu=etusivu (http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/index.php?sivu=etusivu)
Kokeileppa vaikka tuolta, aika kätevästi saa hankittua muutkin ruuvitarpeet...
-
ehkä hieman OT, mutta mitä kuusiokoloruuveja tuolta ruuvilinjalta pitäisi tilata perusruuvien (muoviin/metalliin) korvaamiseksi? Kierteitä oli M, Withworth, UNC, UNF..
-
samalla aiheeksi Kytkin-, kardaani-, ruuvi- ja moottorikysymyksiä :grin:
-
ehkä hieman OT, mutta mitä kuusiokoloruuveja tuolta ruuvilinjalta pitäisi tilata perusruuvien (muoviin/metalliin) korvaamiseksi? Kierteitä oli M, Withworth, UNC, UNF..
M kierteisiä. Jos ei ole erikseen ilmoitettu niin yleensä ovat M kierteisiä ruuveja...
esim: http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/index.php?do=tuotelistaus&tuoteryhma=Kuusiokoloruuvit+ja+pid%E4tinruuvit&alaryhma=912&tyyppi=MU (http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/index.php?do=tuotelistaus&tuoteryhma=Kuusiokoloruuvit+ja+pid%E4tinruuvit&alaryhma=912&tyyppi=MU)
ja sitten paremmalla luujuudella joita ainakin suosin pohjalevyn lävistävissä ruuveissa (mutta tietenkin uppokantaisena)http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/index.php?do=tuotelistaus&tuoteryhma=Kuusiokoloruuvit+ja+pid%E4tinruuvit&alaryhma=912-12&tyyppi=MU (http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/index.php?do=tuotelistaus&tuoteryhma=Kuusiokoloruuvit+ja+pid%E4tinruuvit&alaryhma=912-12&tyyppi=MU)
-
M=Machine, koneruuvi
Mutta ei kaikki autot käytä näitä joka paikassa.
-
Kyllä se nyt vain on niin että tuo M tarkoittaa metristä ISO kierrettä... kaikki nuo Blaah:n mainitsemat ovat ns. koneruuveja, nuo loput ovat tuumamittaisia...
ISO kierteissä on vielä kaksi tyyppiä, vakiokierre (ns. M-Kierre) ja hienokierre, joissa ilmoitetaan kierteen nousu erikseen...
Mutta oikeassa olet siinä että jotkut pikkuautovalmistajat (Hobao, Kyosho, GS, Tamiya) käyttävät osassa muoviosia ns. puukierteisiä ruuveja jotka ainakin omasta mielestäni voi korvata M-kierteisillä ruuveilla vallan mainiosti. (Selviää se viimeistään ajamalla :p )
http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/index.php?do=naytadokumentti&id=2002-12-03%2012:33:57 (http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/index.php?do=naytadokumentti&id=2002-12-03%2012:33:57)
...
-
OK no sitten hyvä niin, kiitos oikaisusta. Näin on ruuvien suhteen, sen voi mielestäni tehdä.
-
eli onkelma olisi sellanen,että kun autolla on nyt ajettu reilu pari gallonaa ja on säädetty vähän kerrallaan niin nyt ei oikeen jaksa vääntää ja varsinkaan keskialueella.mutta kun kääntää konetta takasin rikkaammalle ni paranee.tekee myös ihme "nikottelua"välillä.vaihdoin letkut ja kaasariin o-renkaat.hjälp meij :huh:
???????????????
-
Kannataisko sitten pitää säädöt siinä paikkeilla missä ei "puutumista" tapahdu?
Käyntihäiriöiden syyksi 90% varmuudella osoittautuu tulppa (loppu tai väärä lämpöarvo).
-
kyllä on tulppaa vaihdettu ja säädetty joka suuntaan.lähellä tehtaan säätöjäkin lämmöt oli 300F
-
Eipäilenpä, että sulla on käynyt nuo mäntä ja sylinterinputki väljäksi. Elikä sanoisin että nuo kannattaa vaihtaa... varmistakaa nyt joku vielä.
-
jo parin gallonan jälkeen??aika hepposta tavaraa on sitte :angry:
-
Väljistyä kone voi jo puolen gallonan jälkeen jos säädöt on ollut huonot tai sisään ajo on epä onnistunut...
-
Väljistyä kone voi jo puolen gallonan jälkeen jos säädöt on ollut huonot tai sisään ajo on epä onnistunut...
Sieltä se tuli...
-
aika tarkkaan ajoin sisään ja säädetty on todella vähän kerrallaan
-
Joo, mutta on ne moottoritkin jokainen ihan oma yksilö. :mrgreen:
-
niinhän ne on.eilen otettiin palasiks eikä mitään,mutta seosruuvin o-rengas oli ruti kuiva ja laitettiin tippa aseöljyä ja toimi hieman paremmin.saa nähä kuin käy.kiitos avuista
-
Kuinka usein normaalissa harrastekäytössä täytyy vaihtaa kytkinpalat?
Onko se vaikeeta ilman erikoistyökaluja?
-
no eihän se prkl toimi!toisena päivänä säädöt kohallaan noin 115 astetta ja seuraavana 150!!!mikä hemmetti voi vaivata?kelit oli about samat.Koht on sava eurolla myynnissä :cheesy:
-
no eihän se prkl toimi!toisena päivänä säädöt kohallaan noin 115 astetta ja seuraavana 150!!!mikä hemmetti voi vaivata?kelit oli about samat.Koht on sava eurolla myynnissä :cheesy:
No mikäs siinä mättää? Lämmöt vai jokin muu?
-
Kuinka usein normaalissa harrastekäytössä täytyy vaihtaa kytkinpalat?
Onko se vaikeeta ilman erikoistyökaluja?
vaihto väliä ei pysty ennustamaan , kyllä sen huomaa kun kytkin rupee liustamaan ja palojen vaihto on melko helppoa ja ei vaadi mitään erikoistyökaluja
-
Kuinka usein normaalissa harrastekäytössä täytyy vaihtaa kytkinpalat?
Onko se vaikeeta ilman erikoistyökaluja?
Muovipalat kestää muutamia tunteja. Ehkäpä 2-6 tuntia. Yleensä menevät vaihtoon tapin reiän venyttyä. Alumiinipalat kestää vähintään kymmenen tuntia. Saattavat kestää paljon pidempäänkin. Niistä kuluu kulutuspinta ajan kanssa. Kevenevät liikaa sen seurauksena. Myös jousi alkaa hankaamaan kytkinkelloon palan kuluttua liikaa.
Vaihto onnistuu helposti normaaleilla työkaluilla. Kytkinpalat saa kammettua paikaltaan talttapääruuvarilla. Uudet vain työnnetään paikalleen. Jousta joutuu joskus ruuvarilla avittamaan. Tekemällä oppii.
Pihasudittelussa palat kannattaa vaihtaa vasta sitten, kun kytkin levähtää. Kisakäytössä kannattaa vaihtaa vähän ennen. :angel:
-
lämmöthän ne.kun tänään on ok nii huomen ei oo.ja heittää rajusti.
-
lämmöthän ne.kun tänään on ok nii huomen ei oo.ja heittää rajusti.
Ettei jostain vuotaisi ilmaa polttoaineen sekaan kun tollaista tekee, oletko vaihtanut letkut?
-
joo kaikki on vaihdettu,mut joku siel varmaan pihisee
-
Joo. Tota mulla varmaan moottorin vaihto edessa taas ... Rb saa vaistyä kai jos en muuta keksi vaihdoehdot:
Nitro Star K4.6
Kokemuksia on varmaan, kun on savagen vakio motti.
- Sopiiko gigaan ihan heittämällä ?
- Tehot ?
- Helppo säätää ?
- Laatu/luotettavuus?
Nosram .28 EVO Onko moottori vähän "hylätty" ? :undecided:
- Sopiiko gigaan ihan heittämällä ?
- Tehot ?
- Helppo säätää ?
- Laatu/luotettavuus?
Saa toki ehdottaa muitakin vaihtoehtoja.
Kiitän jo valmiiksi...
-
mitäs meinaat tuolla että onko nosram "hylätty"???
jos tehoa haluat kohtuu hintaan niin SH/LRP/NOSRAM 28 hyviä vaihtoehtoja.
kaikki kun ovat perjaatteessa samoja koneita.
mutta itse en enää savageeni mitään noista laita,syy on käynnistyksen yksisuuntalaakeri.
se kun sijaitsee lohkon sisällä ja luistaa niin paljon että hermot menee.
suunnilleen samalla rahalla saa sabesta esim STS-30 konetta 170€.
kokemuksia ei itsellä ole mutta kuulemma tehoa löytyy...
tuo STS varmasti parempi vaihtoehto kuin tuo nitro star 4.6.
löytyyhän tuota sts:sää myös 28 kokona.............
-
Okei, ostan ton nosramin kun se aika koittaa...