RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Chevy - 04.11.07 - klo: 00.25
-
Elikkäs tuollainen polttis monsteri kiinnostaisi, ja aikaisempaa polttis kokemusta ei ole, mikä olisi teidän kokeneempien harrastajien valinta ekaksi autoksi (sähkövehkeistä ja 1:1 autojen rassaamisesta on kertynyt kokemusta jo jonkinverran)
Itse olen ajatellut jotain näistä autoista:
HPI Savage X 4.6 (+ paljon osia saatavilla +osat ilmeisesti kohtuu hintasia)
Kyosho Mad Force (+ kyoshon kauppa samalla kylällä +hinta -kalliit osat -ajettavuus?)
Schumacher Menace (ei varsinaisesti monsteri) (+sähäkkä -osien saanti -vaikea ajaa?)
Joku muu mikä?
Niin ja auto tulisi sellaiseen "sekakäyttöön" = välillä radalla välillä metsässä välillä vain jollain kentällä revittämistä.
Kiitos ja kumarrus... tai jos "turha viesti" niin anteeksi jo valmiiksi...
-
itte kyllä ostaisin ton savage x 4.6!
ja kyosho gigacrusher ois kans ihan jees!
-
Traxxas Revo 3.3 .
-
itte kyllä ostaisin ton savage x 4.6!
ja kyosho gigacrusher ois kans ihan jees!
Ihan jees onkin sitten eri asia kuin hyvä. Revoa suosittelen minäkin, mutta kannattaa monstereiden ohella katsella truggyja.
-
Truggyistä: Hobao Hyper ST RTR tai pro tai sitten HongNor X1CRT RTR tai pro. Onhan noita muitakin, esim. Losi 8ight-T ja muita vastaavia.
-
Jos on pakko monsteri ostaa niin ehdottomasti savage x....
Mad force ja mitkä ajoominaisuudet?..tais jäädä suunnittelupöydälle..
Menace, paha sanoo mitään,ei monsteri ja muistaakseni pieni 1/10,isolla koneella, osta 1/8, paljon ajettavempia vehkeitä..
Giga crusher..jaa-a, kannattaako läjästä murheita maksaa mitään..
Revo, onko se monsteri ja melko lussuja orkkiskoneella(, jos matalempaa haluaa osta suoraan truggy..
T-maxx, voisi olla muuten käypä mutta kuten revo, hieman luuska orkkiskoneella..
Havoc kannattaa unohtaa esim. pelkän takavedon takia..
Muista monstereista niin vähän tietoa/kokemusta että jätän mielipiteet niistä väliin..
Jos meinaat yhtään enemmän radalla ja hiekkakentällä/montuilla vetää niin 1/8 truggy voisi olla paras vaihtoehto, hitaammassa rypemisessä monsteri voi olla parempi esim.keskidiffittömyytensä vuoksi, mutta toki monsterin kanssakin voi elää ja joo, kyllä, monsteriahan hän etsi, mutta ajattelin mainita että vaihtoehto olisi(1/8truggy), koska menacekin oli kiinnostanut ja revoakin tyrkytetään vaikka kovin matala ym. monsteriksi on ja nähtiinhän niitä kesällä truggykisoissakin..ja tämä on vain minun vaatimaton mielipide.. :wink:..joten ei herneitä tällä kertaa, please.. :wink:
EDIT: joo, noista truggyistä minäkin valitsisin joko Hong nor x1crt tai hobao hyper st, kuten teinkin..
-
Jees...
Eli ei se Truggykaan periaatteessa mitenkään mahdoton vaihtoehto ole, mutta toisaalta tuo monsteri kiinnostaisi sinällään enemmän koska isojen poikien kertoman mukaan olisi helppo tarvittaessa modata tuo monsteri truggysi, kun taasen toisinpäin muutos on lähes mahdoton...
Paikallinen (kyosho) kauppias oli sitä mieltä, että paras vaihtoehto minulle olisi Kyoshon Inferno ST/US, mutta jostain syystä en ole niin hirveästi lämmennyt noihin kyoshon tuotteisiin, lähinnä johtuen noista varaosien sikamaisista hinnoista ja muutenkin tuosta kyosho laadusta... (omistan 2 ko. merkin sähkäriä...)
Ja mitä tuohon ajamiseen vielä tulee, niin tavoitteena ei todellakaan ole mikään "verenmaku suussa parhaista sijoista taistelu" ja radalla parhaan ajan hakeminen, vaan puhdas hauskanpito/ "turhien paineiden purkaminen..."
Ja vielä sellainen kysymys, että onko noista 1:1 autojen/moottorien virittely kokemuksista mitään hyötyä näiden vehkeiden kanssa, vai kannattaako tässä tapauksessa kaikki opittu heittää romukoppaan?
-
Savageen olen ollut tyytyväinen. Paketti on sellaisenaan ihan käyttökelpoinen, tehoa piisaa ja tarvittavat varaosat löytyy kohtuuhintaan.
Kyllä monsteri on "sekakäyttöön" varmaan se monipuolisin, tarvittaessa sitä voi laskea lähes Truggyn tasolle, vaikkakaan radalla sillä ei oikeille truggyille saati buggyille pärjää. Toisaalat hiekka- ja kivimontut ovat sille ominta valtakuntaa, minne taaseen buggyilla ei juuri ole asiaa.
Muista autoista ei kommentteja.
-
Truggystä saa iskareita/jousia säätämällä yhtä korkean kuin monesta monsterista, mutta esim. savagen korkeata painopistettä on mahdoton saada tarpeeksi alas esimerkiksi rataajoa varten..Tuo kyoshon inferno us/st on juuri truggy, mutta itse en kyllä ostaisi, samalla rahalla saa mielestäni muilta valmistajilta parempaa tavaraa,kuten hong nor, hobao, mugen ja cen...Ja tuosta rataajosta vielä sen verran että on kyllä monsterilla jokseenkin ankeeta puuhaa, auto nurin kokoajan..Mutta hauskanpitoon jossain montuilla varmaan ihan jees vekotin.
Eipä näitä koneita jengi paljon ite ronki, toki mahdollista, esim. kanavia sylinteriputkesta muotoilla, mutta kyllä nämä kulkevat mielestäni tarpeeksi, kun on hyvä kone ja pilli..truggyyn ja monsteriin 28 koko on hyvä..
-
Mä sanoisin että osta Revo 3.3 just hyvä tuollaiseen "sekakäyttöön". Itse ollut tyytyväinen Revoon, menee montullakin hyvin.
Savage x vois olla myös hyvä kunnon bashaukseen/hyppimiseen.
-
TheArska, ei mun revo vaan koskaan kaatunut vaikka nopeutta oli about 70km/h parhaimmillaan harjattomalla, mun revossa oli noin 4cm maavaraa, eli saa tuon painopisteen todella alas jos haluaa.
-
Joo, jos sä luit kaikki viestit ni ilmaisin kyllä mielipiteeni revostakin ja esimerkki autona olen käyttänyt savagea kuten joka viestissä lukeekin...ja revo onkin aika poikkeuksellinen monsteriksi jos sitä siksi voi kutsua(joo, nimessä on monster sana), sillähän on osallistuttu(keskidiffillä modattuna) myös truggy kisoihin tosin huonolla menestyksellä...ja jos haluaa matalan auton miksi ostaa revoa, ellei vaan halua poikkeuksellista rakennetta..pieni ja laiska kone tuon kokoiseen vehkeeseen esimerkiksi..
ja kuten sanottu nämä on vain mun mielipiteitä sulla saa toki olla omasi :wink:
ja jos on henk.kohtasta asiaa aina voi toki yyveetäkin laittaa eikä huudella täällä :wink:
-
Tuon revo on truggy/monsteri, ihan kuinka vain haluat. Eikä ole myöskään laiska, et ole koskaan itse kokeillut ajaa tuollaisella ? Tietääkseni Savage X ei ole myöskään keskidiffillä varustettu/matalaksi tarkoitettu auto, joten miksi valitat revosta ja vertailet sitä truggyyn muttet Savagea vertaile mihinkään ? Revossa on fiksu starttaus systeemi ja tehoja löytyy, on suorituskykyinen ja menee maastossa kuin maastossa, sanoisin että revo on aloittelijalle helpompi kuin Savage.
-
tottakai savage jos monsterin haluaa!!!!!
itsellä oli savage jonkin aikaa mutta vaihdoin truggyyn.tulee ajettua enemmän radalla kuin puskissa.
hyvä ja kestävä auto kaikin puolin.
mad forcella ei tee yhtään mitään,ellei sitten halua vain keulia koko ajan.muuhun siitä ei oikein ole.
truggy kyllä menee siitä mihin savage jää katolleen :p
revo on vakiona tosi tuhnu!!! älä osta!!!!!
ja näin se on!!! turha rupee kenekään väittämään ettei ole.
-
Olen kokeillu ja mun mielestä oli laiska..Enkä ole väittänyt että savagessa olisi keskidiffiä ja savagesta lähinnä puhuin niin kauan ennen kuin äsken vastasin sun viestiisi, revosta en sitä ennen puhunut juuri mitään...ja savagea en vertaile mihinkään? sitähän mä olen esimerkkiautona noissa viesteissä käyttänyt...jos joku kritisoi autoa mikä sulla on tai mistä tykkäät, ei varmaan tarvii ottaa itseensä ihan kauheesti, mulla saa vissiin olla erimielipide ja turha alkaa vääntää ja vääristelee mun kirjotuksia..
-
Blaa blaa blaa, BS . Revo ei ole mielestäni laiska 3.3 mallina, ja voihan koneenkin tosin vaihtaa. Vanhempi versio revosta oli varmaan melko laiska, mutta siitä mulla ei ole kokemuksia. Huom. revon vanhempi malli oli pienempi kuin savage ja muut monsterit, hieman isompi kuin 1/10. Revo on vaan se paras aloittelijan monsteri mun mielestäni, sillä sipuli. Jos haluaa isompaa mosteria niin suosittelen Losin LST2 monsua, se on hyvä monsteri myöskin. EN ole sanonut ettei savaget ois hyviä mutta mä vaan tykkään revosta koska se on mun mielestäni helpompi käyttää aloittelijan kanssa. Savage on varmaankin tehokkaampi kuin revo mutta sillähän ei ole niinkään merkitystä aloittelijalle otaksun, ja edelleen voi ostaa uuden pillin tai sitten ihan koneen tai säätelee välityksiä. Jos haluaa hyvän monsterin niin saa niitä käytettyinäkin, niissä saattaa olla parempi malli kuin orkkiksissa, ja muuta kivaa, kuten viriosia.
-
Itsellä oli myös jonkin aika sitten samanlainen mietintä, että minkäs monsterin sitä hommais. Lopulta valitsin T-Maxxin, Revon ja Savagen väliltä. T-Maxx tippui pois kun lueskeltuani juttuja, todettu kohtuu heikoksi/aika vanha malli vissiin muutenkin. Revo tuntui taas jontenkin kompromissi laitteelta ominaisuuksissa (monsteri vai truggy).
Joten Savageen päädyin -> kestävä laite, paljon erilaisia osia tarjolla, vanha konsepti(mutta autoa "päivitelty"). Nyt on n. 3 gallonaa takana ja eka osa meni rikki, ylätukivarsi (7 egellä saa 2 ylä ja 2 alatukivartta) joten aika edullisia osia. Maavaraa tossa on n. 8-9cm, hyvin tuntuu riittävän ja menee maastossa kuin maastossa. Mutta tosiaan saa olla varuillaan jos meinaa asfaltilla tehdä tiukkoja käännöksiä -> meinaa lentää ympäri, mutta kyllä siihen tottuu ja oppii pelastamaan tilanteen.
Savagestahan on myös Kitti versio, jonka saa itse kasailla, jos haluaa tutustua autoon paremmin.
Kauheasti ei muita vertailukohteita ole ja nämähän vain omia mielipiteitä :grin:
-
SAVAGE !
-
Ei ainakaan madforce vaikka omistan sen. Mutta siinä on niin huono ajo tuntuma ja kalliit varaosat. :evil: Ehkä joku savage tai jotain jos haluaa varman pelin.
-
Jees... Kiitoksia kaikille tähän asti vastanneille...
Mitenkäs muuten tuon Savagen 3.5 RTR malli, onko täys tuhnu tohon X 4.6 malliin verrattuna?
ainakin hintaeroa näillä vehkeillä on 170e tuon 3.5 eduksi. Mutta toisaalta jos tuon 170e panostuksella saa selvästi paremman auton niin...
-
Tuo X malli on reilusti tehokkaampi ja siinä on lisäksi huoltoa helpottavia muutoksia verrattuna tuohon 3.5 malliin joten suosittelen kyllä noista tuota X 4.6 mallia.
-
on se X 4.6 paaaaaaljon parempi ja tehokkaaampi ym ym.
-
JR-Hobbysta CEN Racing Genesis GST 7,7 ehdottomasti!
7,7 kuution nitrokoneessa on vääntöä kunnolla, toisin kuin jossain revon tai savagen pirpana pannuissa.
Tässä auto joka liikkuu!!!
3 vaihdetta, pakki, 8 öljyiskaria, 8mm teräsvetoakselit ja kaiken lisäksi toimiva ja halpa varaosapalvelu.
Miksi tyytyä johonkin pieneen tuhnuun, johon kyllästyy äkkiä ja tekee mieli hankkia viripalikoita, kun samalla rahalla saa suurimman ja tehokkaimman monsterin mitä markkinolla on?
Uskallan suositella lämpimästi, tutustu autoon:
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_93&products_id=1560
http://www.cenracing.fi/
-
eihän tuo edes ole suurin ja tehokkain!!!!!!
ja taatusti heikoin näistä vaihtoehdoista.... :p
-
Jep. Savage on ainakin kestävä..
-
JR-Hobbysta CEN Racing Genesis GST 7,7 ehdottomasti!
7,7 kuution nitrokoneessa on vääntöä kunnolla, toisin kuin jossain revon tai savagen pirpana pannuissa.
Tässä auto joka liikkuu!!!
3 vaihdetta, pakki, 8 öljyiskaria, 8mm teräsvetoakselit ja kaiken lisäksi toimiva ja halpa varaosapalvelu.
Miksi tyytyä johonkin pieneen tuhnuun, johon kyllästyy äkkiä ja tekee mieli hankkia viripalikoita, kun samalla rahalla saa suurimman ja tehokkaimman monsterin mitä markkinolla on?
Uskallan suositella lämpimästi, tutustu autoon:
mitä tommosella pienellä tuhnulla tekee? gas devil tai fg:n bensa monsteri vaan sitten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ei herneitä :p :angel:
-
Ei ikinä madiä eikä gigaa (mielipide). Itellä on inferno st us ja vähän harmittaa että ois pitänyt ostaa Hong Norin X-1 CRT Proon :angry:.
-
Joo, monstereiden ykkönen savage ja truggyjen x1 crt pro.. :mrgreen:
-
Just niin.... :mrgreen:
-
JR-Hobbysta CEN Racing Genesis GST 7,7 ehdottomasti!
...saa suurimman ja tehokkaimman monsterin mitä markkinolla on...
Suurin :grin:
Omani on likimain yhtä leveä kuin tuo on pitkä...
-
Team Losin LST II sanoisin parhaaksi monsuksi mitä on. On kalliimpi ehkä, mutta jos vertaa vähääkään sitä että mitä rahalla sitten saa, niin ei tunnukkaan enää lainkaan niin kalliilta. Ja on lähes pommin kestävä ja helppo säätöinen.
-
Savage rules monsuissa :mrgreen:.
-
Jees... tuntuu tuo savage olevan suosittu peli :)
Vielä pälkähti päähäni niinkin tyhmä kysymys, että milloin olisi "järkevin" hetki ostaa auto... ajattelelin lähinnä tällä sitä, että tuleeko näistä yleensä joulun alla jotain kovia tarjouksia/tippuvatko hinnat vuodenvaihteen jälkeen jos/kun uudet mallit julkaistaan...
Ajattelin tällä vaan sitä ettei käy sitä perinteistä että kun jotain ostat nyt niin viikon päästä olisit saanut saman tuotteen XXXe halvemmalla...
-
Ei ole itellä ollut, mutta juttujen perusteella kyllä Savage tai revo. Ja luulisin näin itsekkin.
-
Jees... tuntuu tuo savage olevan suosittu peli :)
Vielä pälkähti päähäni niinkin tyhmä kysymys, että milloin olisi "järkevin" hetki ostaa auto... ajattelelin lähinnä tällä sitä, että tuleeko näistä yleensä joulun alla jotain kovia tarjouksia/tippuvatko hinnat vuodenvaihteen jälkeen jos/kun uudet mallit julkaistaan...
Ajattelin tällä vaan sitä ettei käy sitä perinteistä että kun jotain ostat nyt niin viikon päästä olisit saanut saman tuotteen XXXe halvemmalla...
joskus on jotain tarjouksia joka liikkeellä.en kyllä muista joulutarjouksista.mutta luulisi niitäkin olevan ainakin isommissa liikkeissä.
-
Taitaa olla noiden pakettien hinnat aika vakioita. tietysti aina, kun autosta tulee päivitysversio, vanhan version hinta tippuu (tai vastaavasti uuden nousee), mutta kukapa sitä sitten vanhaa pakettia enää haluaa. Paras ostoajankohta taitaa olla se, kun tilillä on rahaa, eli normaalisti se yksi päivä kuussa.
-
Tuli tuosta millon kannattaa jne...jos sulla Chevy ei oo polttista vielä ollu niin mun suositus on et ostat sen nyt kohta puoliin.
Ihan siitä syystä et kerkeet tutustua siihen vempaimeen, purkaa ja koota, ja lukea siihen liittyvät jutut täältä. Kesällähän on
tarkotus ajella ja jos jotain sattuu ja varmasti sattuu niin jotain tietoa sit valmiiksi löytyy omasta päästäkin
-
Oli tarkoitus että hommaan auton tuossa kun veronpalautukset tulevat, joten eiköhän se ala siitä sitten etenemään...
Ja tällä hetkellä näyttää hyvin vakaasti siltä, että tuo savage X 4.6 se tulee mitä suurimmalla todennäköisyydellä olemaan.
Toinen ihan mielenkiintoisen näköinen laite olisi tuo Team Losin LST (juurikin se eka malli), mutta tätä ei taida Suomessa mistään enään saada?
-
On niitä myynnissä.
-
peitsamo, en halua olla ilkeä, mutta periaatteessa omien myynti-ilmojen promotointi muualla forumissa ei ole hyväksyttävää.
-
Hyvä huomio, asia korjattu.
-
Kylläpä se taitaa itselläkin sueraavaksi olla Savage. Ja reilusti herkkuja tietysti päälle! :cool:
Pitääkö nykyjään enää paikkansa, että jos tilaa jotain Amerikan mantereelta, niin hinta pitää kertoa 1.22 tai jotain siihen suuntaan, jotta saadaan lopullinen hinta selville? Löysin yhden liikkeen, josta löytyisi Savage 4.6 RTR lopulliseen 420 euron hintaan.... ja noin 900-1000 viritysosaa on saatavilla myös, ja HALAVALLA pojjaat...
Tässä linkki Savage Centralin sivulle:
http://store.savagess.com/index.php?cPath=29
-
Kun tilaa esim. amerikan maalta, lisätään kaikkeen 22% arvonlisävero, myös posti- ja toimituskuluihin. Tämän lisäksi joudut maksamaan 4,7% tullia (RC-laitteille), sitä ei kuitenkaan peritä jos tullimaksun loppusumma on alle 10 euroa. Eli aina vähintään tuo 22% veroa.
-
Kyllä niitä savageita löytyy suomestakin aika halvalla, ainakin luulisin :smiley:. Hong Norin X-1 CRT Proon saa RC-Garagelta hintaan 409€ ainakin ois hyvä ja varma peli :shocked:.
-
sitä honkkaria onkin sitte mukava ihailla ilman moottoria ja sähköjä :roll:
-
Kiitos tiedosta! tuli todella tarpeeseen :grin:
-
Ostaa SH.28 moottorin ja futaban servot, ohjaimen ja vastarin :tongue:.
-
Olitko ostamassa sä chimairarocks sitä Hong Norin x-1 CRT Proota, ilman sähköjä ja moottoria :mrgreen:.
-
Joten Savageen päädyin -> kestävä laite, paljon erilaisia osia tarjolla, vanha konsepti(mutta autoa "päivitelty"). Nyt on n. 3 gallonaa takana ja eka osa meni rikki, ylätukivarsi (7 egellä saa 2 ylä ja 2 alatukivartta) joten aika edullisia osia. Maavaraa tossa on n. 8-9cm, hyvin tuntuu riittävän ja menee maastossa kuin maastossa. Mutta tosiaan saa olla varuillaan jos meinaa asfaltilla tehdä tiukkoja käännöksiä -> meinaa lentää ympäri, mutta kyllä siihen tottuu ja oppii pelastamaan tilanteen.
Sama täällä. 3.galloona nyt revo3.3lla menossa tukivarsi myös mennyt ja suunnilleen saman hintaista osaa sabesta löytyy (ehkä vähän kalliimpaa kyllä).
Maavaraa revossa 10,1cm (paketin mukaan) jonka olen alentanut ettei tule tuota asfaltti käännös ongelmaa. Tuo vakio motti on tehokas kone kokoisekseen ja maastossakin kulkee valaan hyvin ja viellä paremmin kun nostaa takaisin ylös(4 kuusiokolo ruuvvia säädössä)
Aika hyvin kestää hyppyjäkin kun hyppinyt suunnileen 4 metrin korkuisia voltteja rakennustyömaalla ja joskus laskeutunut kyllä perälleen ja iskarin pää lähtenyt kerran irti, joka korjaantui vain laittamalla pää takaisin paikoilleen ja ruuvvilukitetta väliin.
-
Olitko ostamassa sä chimairarocks sitä Hong Norin x-1 CRT Proota, ilman sähköjä ja moottoria :mrgreen:.
itsehän sinä sitä ehdotit :police:
-
Anteksi herra pollari :grin:.
-
Kylläpä se taitaa itselläkin sueraavaksi olla Savage. Ja reilusti herkkuja tietysti päälle! :cool:
Pitääkö nykyjään enää paikkansa, että jos tilaa jotain Amerikan mantereelta, niin hinta pitää kertoa 1.22 tai jotain siihen suuntaan, jotta saadaan lopullinen hinta selville? Löysin yhden liikkeen, josta löytyisi Savage 4.6 RTR lopulliseen 420 euron hintaan.... ja noin 900-1000 viritysosaa on saatavilla myös, ja HALAVALLA pojjaat...
Tässä linkki Savage Centralin sivulle:
http://store.savagess.com/index.php?cPath=29
Eli lähetyskulut luokkaa 60 euroa ko kö???
-
Paketti näyttää kokolailla samalta kokoonpanolta, mitä Suomessakin myydään.
RTR paketti $430 + toimituskulut noin $50 = $480. $480/1,43 = 336€ * 1,047 (Tulli) = 351€ *1,22 (vero) = loppusumma Suomeen tuotuna noin 430€
Karkea nyrkkisääntö on, että näillä vaihtokursseilla voi dollarin ja euron välille laittaa yhtäsuuruusmerkin.
Kokonaan toinen kysymys on takuu ja mahdolliset puutteet tai ongelmat toimituksessa.
-
RTR-Savagen paketti taitaa olla aika iso...luulen että rahti on lähempänä satasta kun viittäkymppiä....
-
Se on totta. Rahtikustannuksiin vaikuttaa myös se mistä paketti alunperin lähtee ja millä se tulee. Tuolla laskentamallilla voi kuitenkin arvioida kustannuksia.
-
Itellä tunnarit tonne niin katoin paljon se automaattinen laskuri antaa. Eipä kyllä mitään hajua mikä noista on käypä suomeen kuljettamiselle, kannattaa varmistella liikkeestä ennenkuin tilaa. Ja myös noi toimitusajat kannattaa kysyä, pisinhän tuolla on 4-12 viikkoa toimitukselle.
Please select the preferred shipping method to use on this order. Please Select
United Parcel Service (1 x 22lbs)
$246.69
Worldwide Expedited $236.44
United States Postal Service (1 x 22lbs)
Express Mail International (EMS) $112.74
Priority Mail International $93.59
-
Joo, ja hintakeskusteluillekin on oma topikkinsa tuolla yleisellä puolella :police:
Priority ja Express ovat kelpo tapoja. Express on kallis mutta todella nopea, siinä on lisäksi seurantakoodi; kandee käyttää jos tarvii jonku osan alle viikossa. Priority vaihtelee hieman, pienempi paketti tulee yleensä jossain viikossa tuolla ja yleensä ilman seurantakoodia.
-
Paketti näyttää kokolailla samalta kokoonpanolta, mitä Suomessakin myydään.
RTR paketti $430 + toimituskulut noin $50 = $480. $480/1,43 = 336€ * 1,047 (Tulli) = 351€ *1,22 (vero) = loppusumma Suomeen tuotuna noin 430€
Tullia ei näistä laitteista mene, ainoastaan verot.
-
Pystytkö perustelemaan Tullille että kyseessä on lelu?
Leluhan on sellanen lasten juttu, näissähän lukeekin jo ohjeessa että "This is not a Toy"
-
Tullia ei näistä laitteista mene, ainoastaan verot.
Kyllä tullia menee jos tunnustat, että kyseessä on RC-tavara. Näin ainakin minulla, kun tullipostissa olen asioinut.
-
Viimeksi kun tullista jouduin hakemaan, niin sanoin että radio-ohjattavia autoja on paketissa, ei pitäis mennä tullia. Virkailija oli samaa mieltä asiasta ku tarkisti asian.
Mika R: Tullia ei mene pienoismalleista/niiden varaosista. Näin minulle on monta kertaa kerrottu ja sama asia on foorumilla sanottu lukemattomia kertoja.
Ainakin kun noita nanodragoneita tilailin ja kyselin meneekö tullimaksua, niin jotain numerokoodia minulle tyrkytettiin joka kuulemma on tullikoodi pienoismalleille/niiden varaosille, ja sen mukaan tullia ei niistä perittäisi.
Edit: Kopterit.netistä lainattua: Tullia ei pitäisi mennä kun on lelu/pienoismalli, mutta alvit tulee maksuun...
Eli tuokin tukisi samaa väitettä minkä minä esitin, eriasia tosiaan sitten miten paljon tiskin takana oleva henkilö sitten tietää asiasta. 19 nanodragonia oon yhteensä tilannut ilman tullia. Tuossapa vielä tuo koodikin 9503909990.
-
No olen kymmeniä tilauksia hoidellut tullipostin kautta ja tullia on mennyt. En kyllä enää pahemmin ja linja on niillä vähän muuttunutkin mutta polttomoottoreista ja autosarjoista kyllä yleenä menee tulli. Niitä kun on vaikea luokitella leluksi. Kyllähän tästä on ollut useita kertoja juttua. Paljon riippuu siitä kuka tiskin takana on. Sukkana ei välttämättä mee. Jenkkitilausten kanssa ne on todella tarkkoja.
-
Tossa vielä keskustelua tästä asiasta tältä foorumilta: http://rc10.fi/index.php?topic=19149.0, niitä ootkin mika lukenut ja kommentoinut jo vuosi sitten :) Tosiaan, Nano Dragonit hain nimenomaan Hki-Vantaan tullipostista, eikä mitään tarvinnut selitellä ja vain alv mätkähti maksettavaksi. Tiiä sitten oliko kassatäti lepsu kun ihasteli siinä meitin koiraa kun hänellä itsellään oli samanlainen :D
-
Savage ja nano on kuitenkin vähän eri kategoriassa sille kassatädillekin. Ja varmaan sun koiran pärstäkerroin auttoi omasi lisäksi hehe
Hienoo jos tulee läpi. Aika tiukka on ollu linja. Enkä lähe vääntämään. Automaattista se ei kuitenkaan ole ettei tulleja menis.
-
Veikkaisinpa, että tullikasittely on eri jos kyseessä on pienoismalli tai RC-osat. Ilmeisesti tullikäsittelyssä jälkimmäisellä viitataan jonkinlaisiin moottorilla toimiviin härveleihin ja aikaisemmassa taas ei välttämättä. Jokatapauksessa RC-Auton osat- koodilla 9503003500 joutuu maksamaan 4,7% tullin, joka kuitenkin veloitetaan vain jos tullin suuruus on yli 10 euroa.
-
Tullia menee ainakin jos radiot mukana sata varmasti jos et kuseta tullin tätiä. Osat ja rakennussarjat menee yleensä ilman tulleja. Näin ainakin itsellä. Meinasivat tsekata radioista vieläpä Ce merkinnät sekä taajuudet mutta yksityiskäyttöön tuotuna ei Ce merkinnällä olekaan kuulemma väliä jos et myy tuotetta kertoi toinen kaveri tullista, no siinä jäi sitten taajuudetkin tarkistamatta mutta ne olis olleetkin OK.
-
Jos paketissa lukee esim Firelap Nanodragon II RTR niin mistäs tullitäti tietää onko paketissa radioita? Tuskin tietää mitä RTR meinaa :p mitään en kusettanu viimeks ku hain 9 nanoa tullista, näytin kopion kuitista ja rouva sanoi että tullia ei mene mutta alv tulee.
-
No meilläpäin täti kyselee hieman
-
Niin meilläkin. Kysyi jopa erikseen, onko sisällä radiolaitteita. Onneksi en valehdellut, sillä seuraavaksi paketti avattiin...
-
Pari kertaa olen joutunut tullin maksamaan ja ne oli Lipo akuista. Viimeisellä akun haku reissulla täti katsoi tullittoman koodin, vaikka mulla oli maksullinen koodi jo valmiina :azn:
Tullut on varaosia, rakennus-sarjoja ja Rtr autokin radioineen päivineen ilman tulleja. Kun eivät pakettia availleet eikä mitään kyselleet niin enpä ruvennut siinä sanomaan että haluan tullit maksaa :lol:
Nykyään eivät ees katso mitä paketissa on. Joskus pitää itse avata ja katson vaan onko kaikki tavara mukana. Täti ei ees kurkkaa vaan kysyy onko kaikki.
Syynä tähän lienee se, että tuntevat mut jo tullissa ja kun mulla on aina kaikki liput ja laput valmiiksi mukana sekä noita pakettejakin on monia kymmeniä tullut niin luottavat mitä ilmoitan.
Koodilla 9503009990 mennään 0%.
Onneksi nykyään on helpompaa, kun ei tarvitse sitä tullaus kaavaketta täyttää.
-
EN EN EN! Kun ei se ilmeisesti ole monsteri... ainakaan jos savageen verrataan :roll:
-
Jees...
Elikkäs nyt on auto sitten löytynyt, ja vaikka Savagea olinkin kovasti ostamassa, niin Team Losin LST:hän sitä tuli sitten lopulta hommattua.
Tosin autossa on tällä hetkellä kiinni Savagesta peräisin oleva HPI:n Nitro Star 4.6 kone, joten on sitä sentään jossain osin pysytty alkuperäisessä suunnitelmassa :lol:
Joten vielä kerran kiitoksia kaikille ihmisille jotka jaksoivat vastailla, ja pahoittelut siitä että nyt viimeistään saitte tänne taas uuden noviisin "häiriköimään" ja piinaamaan teitä typerillä kysymyksillään :p