Eli siis tuli vaan tällänen juttu mieleen ja päätin kysyy et oisko kukaan teistä päästelly vetten päällä? :grin: Minkäläisellä autolla tämä onnistuisi jos onnistuisi millään. Oliskohan parempi ajaa sileäpohjaisella buggy/truggyllä vai isorenkaisellä monsulla? Vaiko kenties sileäpohjaisella monsulla tai monsurenkaisella byggyllä/truggylla? :p Luulisi että neliveto oli täs tapauksessa järkevämpi kuin takaveto. Ja autohan pitäis tehä jollakinlailla vesi tiiviiksi ja olisko se mahdollista? ainaki vedenkestävii sähköjähän kai jo löytyy mut poltikset taitais olla jo vähän haastavanpi homma. Entäs miten auton sais pois vedestä jos sattuis uppoaan? Tekis jotenki kelluvaksi? Vai sitois naruun kiinni ja narun toinen pää rannalla? Ja jos tämä olis mitenkään mahdollista niin tarvitaan kai riittävä nopeus. kuinkahan nopea tämä nopeus olisi?
Oliko ihan tyhmä topic?
Kommentoikaa
Laparenkailla vois mennä rc auto veden päällä kun menee oikeatkin formula offroad autot jos on vaan tarpeeksi vauhtia :azn:
http://www.youtube.com/watch?v=6MjySBPFCvw
Mie ajoin kerran spedellä veden päällä.
Alla oli Sand Paw laparenkaat, ja harjaton HIGH TECH -laitteisto vauhti antamassa.
Menoa oli että päätä heikotti.
Mutta sitten tapahtui jotain odottamatonta...
-Mä heräsin. :lol:
LOL :lol:
Tarkotus ois että kertositte oisko ees mahollista ettekä kertois tarinoita
(mut kyl repesin) :grin:
miten mahtaisi pede mennä jos laittaa eteen sukset ja taakse laparenkaat ja hemmetisti vauhtia vaan.
pysyyhän moottorikelkkakin siinä pinnalle paitsi jos sukset käy pinnan alla niin se uppoaa siihen sitten.
Miten meinasit saaha kunnon vauhit kesällä jos on sukset eessä? Jotta vetten päällä ajo ois mahdollista enemmän kun pari metriä niin: 4wd, kunnon laparenkaat, KEVYT, tehokas moottori, tyyni vesi.
kyllä hätä keinot keksii.
ja eihän joet vielä jäässä alkutalvesta ole kun on jo lunta maassa.
ois monsteri niin koittaisin, olis tossa mökillä vähintäänkin bueno paikka moiseen testiin. 7m levee ja 1,5m syvä väylä, molemmin puolin tasasta hiekkaa vauhdin ottoon. :p
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkoti.kapsi.fi%2F%7Edivi%2Fkuvia%2Fvesialhaalla%2FDSC00325.JPG&hash=144c0a021179c37a6b059ba6b2c54f5f11915a07)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkoti.kapsi.fi%2F%7Edivi%2Fkuvia%2Fvesialhaalla%2FDSC00328.JPG&hash=5c8bb98bf707f2a5af0fd62f2d43025017bfe4ef)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkoti.kapsi.fi%2F%7Edivi%2Fkuvia%2Fvesialhaalla%2FDSC00329.JPG&hash=b0bec5c260c672639d51228a8776e18979808591)
Divi laita Hobaoon lavat alle ja ei kun kokeilemaan :evil:
Tai sit pistä johonki sun muuhun autoon järjettömän suuret laparenkaat tai lainaa joltaki kaveriltas monsu. ei taitais kaeri saaha enää takas ku lojuu järven pohjassa
emmä viitti hobbaa uittaa. vähän liian kalliit laakerit, vastari, servot ja moottori :)
vuokrataan savage! :grin:
uhraudu meidän muiden puolesta
okei, koitan ens kerralla juosta siitä yli räpylät jalassa.
vois joskus yrittää mun cenillä ku on muutenki niin ruoskas kunnos :grin:
youtubesta löysin ja hukkasin yhen videon, jossa vetivät polttiksella rapakon yli. en oo varma menikö se veden päällä, mutta ainaki siltä näytti. sitte oli toinen jossa jotku särki jäätä ja veti avannon yli. ite voisin koittaa mutta ku ei oo ku tuo micro-b ja mini-x drifteri.
Lainaus käyttäjältä: skelari - 11.06.08 - klo: 14.43
sitte oli toinen jossa jotku särki jäätä ja veti avannon yli.
Tarkoitat varmaan tätä? http://www.youtube.com/watch?v=sNtI_TIkMYU (http://www.youtube.com/watch?v=sNtI_TIkMYU)
Kahtokaapas jätkät tätä! Ois aika hyvät mahikset onnistuu.
http://www.youtube.com/watch?v=1xJZCggE4e8
no se kelluminenhan ei varsinaisesti mitään auta. Sitten vasta jos auto tippuu pinnalta niin saattaa tuo pelastaa tekniikkaa hajoamiselta. Parhaiten ehkä onnistuis tuolla mun ex-autolla. Tässä video. (http://kapsi.fi/divi/videot/sandstorm.wmv) Vielä paremmin hiilettömällä tekniikalla mutta lapakumit ja 4wd on ehdottomuus.
Lainaus käyttäjältä: apt93 - 11.06.08 - klo: 22.32
Kahtokaapas jätkät tätä! Ois aika hyvät mahikset onnistuu.
http://www.youtube.com/watch?v=1xJZCggE4e8
No jos tuollaisella nuhapumpulla pääsee tuonkin verran vedenpäällä, niin taatusti jollain foff-autolla jolla kiivetään jyrkkiä hiekkakasoja ylös, pääsisi monta kymmentä metriä keposeen veden päällä.
Laparenkaisiin ilmaa sisään :tongue:
tänään eli maanantaina (16 päivä) käytiin kaateleen ja säätään mottii kaverin kaa kaverin kodin läheisellä hiekkakentällä. Ja sattuipa niin kivasti että tällä kyseisellä hiekkakentällä oli sateen jälkeen kivankokoinen rapakko. Autolla veettiin niin lujaa kuin siinä tilassa pääsi rapakkoon ja veden päällähän se meni ihan selvästi. Renkaita kun käänsi niin meni jopa sivuluisussa. :shocked: Autohan oli sis mta4 nosramin .28 evo koneella ja vakio renkailla eli pysyi pinnalla ilman laparenkaita. Pitää koittaa vielä kaverin savalla ku kuitenki nopeempi, kevyempi ja paremmat renkaat alla. Siis jos vaan kaveri suostuu: :grin:
No en nyt tiedä että voiko rc autolla edes ajaa 2 m veden päällä ku pitäs sitä tehoo löytyy ku oikeissa Formula Offroad autoissaa on automaatinen nitro elikkä jos painaa polkimen pohjaa nii se kytkee myös samalla nitrot päälle että tulee lisää vauhtia nii kyllä foff autot menee veden päällä hyvikin mutta rc auto tarvii melkosen tehoja ja sen pitäs olla 4wd ehkä joitai 2 harjatonta tarvis :D ja sit jotai mambaxii viel
Mutta onneksi KL:ltä tulee maailman selkeimmät ja fiksuimmat jutut :smiley:
Onneks:D mut kyl vois harkita vähä selvempää tekstii :lol:
Lainaus käyttäjältä: KL - 17.06.08 - klo: 11.52
Onneks:D mut kyl vois harkita vähä selvempää tekstii :lol:
"Harkita"? Tee se :wink: Tehoa saadaan kyllä. Kaikkein tärkeintä on seurata tehopainosuhteen kehittymistä, joka olisi tietenkin saatava mahdollisiman hyväksi. Oikeissa Formula OffRoad-autoissa on todella hyvä tehopainosuhde, kun ne voivat mennä veden päällä.
Top Gear asiaa tutkimassa:
http://www.youtube.com/watch?v=obACVk9lklY&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=obACVk9lklY&feature=related)
eikös nyt olis hyvä koittaa kun sitä vettä tulee, totuttaa autoa ensin sateessa ajamalla, ennenkuin sukellusveneenä sitä käyttää... :mrgreen:
laparenkaat alle ja paljon kierroksia renkaille (eli ei mitään mateluvaihdetta), niinkun tossa videossakin todettiin että täyskaasulla on pakko mennä muuten uppoo.
http://youtube.com/watch?v=usKFoZ244sk (http://youtube.com/watch?v=usKFoZ244sk)
No jos tuo on mahdollista niin luulisi 4wd rc autolla onnistuvan.
Lainaus käyttäjältä: KL - 17.06.08 - klo: 11.33
No en nyt tiedä että voiko rc autolla edes ajaa 2 m veden päällä ku pitäs sitä tehoo löytyy
Eiköhän kunnollinen harjaton moottori muutaman kennon lipolla tuota auton painoon nähden hieman enemmän tehoa, mitä oikeista foff autoista löytyy.
1500kg ja 1000hp noissa vohvareissa. ei siis kovin hurja teho-paino suhde. :wink:
Kyllähän se on mahdollista jos vain haluaa viettää aikaa ja rahaa tommoseen projektiin. :wink:
Jos iso auto paino 1500 kg ja sillon oli riittävä 1000HP? jotain 760 kilowattia ?
- ja tommonen laparenkainen inferno parilla maxampsin 8000 akulla painaa alle 6 kg
- ja tehontarpeeksi pitäs saada noin 3 kilowattia..
Mamba monstermax ja 22.2 voltin lipot ylittää vaatimukset kirkkaasti jos painon saa pysymään tossa alle 6:n kilon..
kun nyt näkis suomessa niitä.
Bk 120A noparilla saa 2664 wattia teoreettisesti =
hyötysuhteen huomioiden alle 4 kilosella alkas mennä olla varaa leikkiä
ei kun punnailemaan :police:
Lainaus käyttäjältä: Divi - 17.06.08 - klo: 18.29
1500kg ja 1000hp noissa vohvareissa. ei siis kovin hurja teho-paino suhde. :wink:
Huomioi myös sen, että harjattomalla saa rc auton kulkemaan helposti foff auton vauhtia -> pyörät paljon pienemmät niin pyörivät paljon nopeammin -> lavat kauhovat paljon enemmän. Ja vaikka teho/paino -suhde sama olisikin, niin kyllä rc autot paljon rivakampia on, vai oletko monenkin foff auton heittäneen voltin ilmassa ku on kaasun painanu pohjaan :P Pienestä painostaan johtuen rc auton liikkeet ovat selkeästi nopeammat ku foff autolla.
nopeat liikkeet--- --- ... tuttua vain kaatonopeus :afro:
Mutta oletteko laskeneet lapojen kauhomisvoimaa, vrt 1/1? Keveys kyllä auttaa.
Kuka kehtaa kokeilla ekana? Kunnon vesitiivistykset vaan. Tuolla rc-offillahan Äijä kehui kelluneensa crawlerillaan. Ajoa sekin :laugh:
Mulla olis hyvä auto tähän hommaan, mutta eipä taida jaksaa ruveta vesitiiviiksi sähköjä laittamaan.
Eli 1/12 Crt.5 Truggy. Talvella tulee laparenkailla ajettua ja kyllä se lumella menee kuin pieni eläin. Oikeastaan ei niin pehmeää lunta löydy, ettei vauhdilla menisi.
Tuolla vois olla mahiksia veden päällä mennä kun välityksiä muuttais tai kireempi kone. Ja vielä tasainen pohjalevy niin ei niin herkkään haukkais vettä.
Veden päällä menoon on veneet :grin: :wink:
Ps: Joku jos sponsoroi uudet sähköt jos hajoaa niin voin kokeilla :lol:
ite purin mini-x:sän ja aattelin siitä veneen tehä, ainaki sillain pääsee "autolla" veden päällä. :grin: 15 minuutissa tein testi rungon ja kokeilin venettä vesille, kaatu kokonaan ympäri kolme kertaa ja toimi silti... neljännellä kerralla meni mykäksi, mutta kuivattelun jälkeen toimi taas! projekti jatkuu...
kertokaa ihmeessä sitte ku onnistutta oikeesti ajamaan autolla veden päällä! itekki kokeilisin mutta ei oo tarpeeksi äkästä autoa (viellä)
Ootte ihan selvästi ylivarovaisia noitte autojenne suhteen. Ei muutaku vastari ja nopari kortsuun ja menoksi. Sähkömoottori kyllä kestää ajaa suojaamattakin veden alla. Servoistakin jotkut, ainakin hitec HS-645MG sietää vettä varsin hyvin suojaamattakin. Akkujenki pitäs kestää (itellä kesti). Jossei tiiä ni ainahan sitä voi kokeilla. :grin:
Kovin kummosia renkaita ei tuohon kellumiseen tarvi, jos sitä uppoomista pelkää niin kovasti. Oma crawleri kelluu noilla 2.2" masher 2k:lla varsin hyvin. Ja jos uppoo niin voihan sitä ajaa pohjaa pitkin. Ei se sen kummempaa ole. :wink:
No mikset sitten sinä koettais?
Lainaus käyttäjältä: apt93 - 02.07.08 - klo: 16.55
No mikset sitten sinä koettais?
Lues uudestaan ja ajatuksen kanssa. :wink: Ei tartte enää kokeilla...
Jaahas. Mitenköhän mahtaa harjattomat koneet ja Lipo akut vettä kestää. Akussakin kun on tasausliitin aika tyrkyllä :huh:
Millään harjallisilla tuota ei kannata yrittää kun ei voima riitä. Se on totta, että harjalliset koneet ja NiMh akut kestää kyllä vettä. Onhan tuota pari konetta aikoinaan tullut vedessä sisäänajettuakin.
Ainakin itse ymmärrän veden päällä ajamisen niin, että menee vaikka 100m eikä mitään puolen metrin ojan ylitystä.
Ei muuta kuin 1/8 truggy lapakumeilla, kunnon pannulla(nitro) ja ilmanotto/putsari vaikka about reilu puolen metrin(riippuen lammikon syvyydestä,eihän tuo toimi kovin syvissä vesissä) korkeuteen vaihtamalla lyhyt putsarin käyrä, esimerkiksi letkun pätkään, jonka tukee vaikka reikäraudalla, että pysyy ylhäällä ja pillin päästä myös letku korkeuksiin niin ei kone hörppää vettä jos uppoaa. Noin pysyy tappiot ainakin suht pieninä. Halpis sähköt kiinni vielä.
Ja hompsansaa, nyt loppu kantomatka :grin:
Lainaus käyttäjältä: Äijä - 02.07.08 - klo: 17.03
Lainaus käyttäjältä: apt93 - 02.07.08 - klo: 16.55
No mikset sitten sinä koettais?
Lues uudestaan ja ajatuksen kanssa. :wink: Ei tartte enää kokeilla...
Ohops :grin:
Olisi pitänyt lukea ajatuksen kanssa...
meinaakos joku kokeilla??
ite koitin yhtenä talvena touringilla, hyvin meni veden päällä (noh jäässähän se pinta oli), mutta kun tuli sula kohta... niin uppos kun titanic konsanaan, mutta hyvin toimis sen jälkeenkin. :p
Itsekin kokeillut veden pinnan alapuolella ajamista.. :mrgreen: ..tosin tahtomattani, lavangon radalla ja saldo oli yksi entinen sh:n kone. :huh: Sähköt onneksi selvisivät hengissä, toimivat kuivuttuaan kuin uudet. Kyseisessä sukelluksessa mukana ollut hitecin vastari selviäisi varmaan ydinräjähdyksestäkin, se on kaksi kertaa käynyt vedenpinnan alapuolella ja kerran ottanut kiesit 3s liposta..siis ilman regua(unohtui.. :roll: ), tajusin sen kyllä saman tien ja otin heti irti mutta mikroservo ehti ottaa turpaan.
Believet or not... Ja jotkut kehtaa mollaa hitec:iä. :cool:
Pahoittelen että karkas hiukka ot:n puolelle taas.. :angel:
Jos tuo yksi vanha pannu suostuu toimimaan voisi joskus testata tuota veden päällä ajamista, jollain rtr sähköillä ym... se on vaan suht mopo 21 kone ja tuohon hommaan olisi hyvä varmaan olla pannu joka kiekuu kunnolla.
Mutta paljonkos oli Äijän autolla painoa?
Kokeilkaa vaan kelluuko auto, jos kelluu ei paljoa vaaraa. Helppo kokeilla kotona ilman virtoja, jos uppoa niin kuivaa vaan, eikä hajoa osat.
Eikö tämä toimisi paremmin sähkövehkeellä, vai kummassa on parempi teho/painosuhde?
Voisi laskeskella paljonko 2.2 kumi kelluttaa, jos joku on nopeampi niin laittakaa laskelmat näkyviin tänne.
Lainaus käyttäjältä: Sysi - 03.07.08 - klo: 23.10
Mutta paljonkos oli Äijän autolla painoa?
Ei aavistustakaan. Ei toi meikäläisen pikkuvaaka riitä tolle ja henkilövaaka ei inahakkaan tuon painosta. Enkä jaksa/viitsi purkaa osiin että saisin pikkuvaakalla painon mitattua... :tongue: Yli 2kg kumminki ku siihen asti toi vaaka riittää.
Lainaus käyttäjältä: Sysi - 03.07.08 - klo: 23.10Voisi laskeskella paljonko 2.2 kumi kelluttaa, jos joku on nopeampi niin laittakaa laskelmat näkyviin tänne.
Helpommalla pääsee kun upottaa kumit vaikka ämpäriin ja laskeskelee veenpinnan nousun perusteella tilavuuden. Jos nyt en kovin pahasti väärin muista niin litra vettä painaa kilon. Ja jos kumi(t) syrjäyttää litran verran vettä niin se kelluttaa kilon verran painoa.
Lainaus käyttäjältä: Äijä - 04.07.08 - klo: 06.55
Lainaus käyttäjältä: Sysi - 03.07.08 - klo: 23.10
Mutta paljonkos oli Äijän autolla painoa?
Ei aavistustakaan. Ei toi meikäläisen pikkuvaaka riitä tolle ja henkilövaaka ei inahakkaan tuon painosta. Enkä jaksa/viitsi purkaa osiin että saisin pikkuvaakalla painon mitattua... :tongue: Yli 2kg kumminki ku siihen asti toi vaaka riittää.
Lainaus käyttäjältä: Sysi - 03.07.08 - klo: 23.10Voisi laskeskella paljonko 2.2 kumi kelluttaa, jos joku on nopeampi niin laittakaa laskelmat näkyviin tänne.
Helpommalla pääsee kun upottaa kumit vaikka ämpäriin ja laskeskelee veenpinnan nousun perusteella tilavuuden. Jos nyt en kovin pahasti väärin muista niin litra vettä painaa kilon. Ja jos kumi(t) syrjäyttää litran verran vettä niin se kelluttaa kilon verran painoa.
Kelluttaa kilon, sisältäen renkaiden massan.
Lainaus käyttäjältä: Äijä - 04.07.08 - klo: 06.55
Helpommalla pääsee kun upottaa kumit vaikka ämpäriin ja laskeskelee veenpinnan nousun perusteella tilavuuden. Jos nyt en kovin pahasti väärin muista niin litra vettä painaa kilon. Ja jos kumi(t) syrjäyttää litran verran vettä niin se kelluttaa kilon verran painoa.
Tai laittaa ongenpainoja kumiin sisälle tai pussissa päälle, katsoo paljonko kärsii olla ja punnitsee ne. Pitäisi vain tehdä ajettavilla laparenkailla, niissähän on pienempi ilmatilavuus lapojen takia. Vai vaikuttaakohan niin paljoa.
Miten muuten nuitten Juomunäkkien kanssa sait sähkövehkeet autoon kiinni, nehän on liukkaita kuin ankeriaat, ei niissä taida kakspuoliteippi pysyä. Perinteisesti kuminauhoilla, nippusiteillä, teipillä ja rautalangalla?
Lainaus käyttäjältä: Sysi - 04.07.08 - klo: 18.49Miten muuten nuitten Juomunäkkien kanssa...
:grin: Toimitaan samalla lailla kuin ilmapallojen tai muovipussien kanssa. Romppeet sisään ja nippari juureen kiinni. Sitte jotai rasvaa/kuumaliimaa/tjmv vesieristettä ja toinen nippari perään. Samalla metodilla eli nipparilla hoituu myös kiinnitys autoon. Itsellä tosin oli tuota krawleria uittaessa nopari ja vastari kuumaliimaa täynnä eikä mitään kortsuja... :roll:
Lainaus käyttäjältä: Äijä - 02.07.08 - klo: 16.29
Ei muutaku vastari ja nopari kortsuun ja menoksi.
Sinultahan tuo ensin tuli. Mutta, nehän on hyviä, ovat läpinäkyviä(jotkut) ja kestäviä.
Leikkais toisen pään auki niin vois venyttää suoraan auton päälle, sitten vielä varmistukset kuumaliimalla(jos sekään pysyy), niin olis koko auton suojaukset kerralla :mrgreen:. Varmasti on parempi kuin elmukelmu. Jos toimii niin voi hommata eri väreissäkin, saattavat tosin kulua muuhunkin :roll:.
Polttisten vastarikoteloitten vesisuojauksessa oli kans mielenkiintoinen idea.
Tämähän muuten menee vielä kohtalaisen läheltä aihetta :shocked:.
Kokeilkaahan tätä vauhtityyliäkin joku niin päästään tästäkin.
Elkää yllyttäkö :lol: :lol: :lol: kun muutenkin jo vesillä mennään :wink:
Nostetaas vähäsen vanhaa, kun en uutta kehtaa tehdä.
Löytyi tuubista video jossa ajeltiin vähän vedenpäällä/alla :lol: http://www.youtube.com/watch?v=5pVvfkwS87o&feature=related
-jarkko
Tuossa videossa on kyllä niin järjetöntä bashausta, että olis melkein sama räimiä niitä autoja lekalla :grin:
En huomannut katsoa, lukiko filmin lopussa "Sponsored by Pappa betalar"
Monsteriautoissa esimerkiksi kun niillä ajetaan veden päällä niin se perustuu ilmaan mikä on renkaissa ja sen takia pysyy veden pinnalla...Loppujen lopuksi radio-ohjattavalla autolla vetten päällä ajaminen ei ole kallista puuhaa eikä kovin vaikeaakaan kun käyttää aivoja.
no ei todellakaan ole kallista talvella jokainen rc-auto nikoista lähtien voi ajella vedenpäällä. etsii vaan lätäkön joka ei ole umpijäässä niin voila niin ajemme vetten päällä. kesällä sitten on jo astetta haastavampaa :)
mutta veikkaisin että harjaton, väh 4kenn lipo ,4wd ,sopivat välitykset , lapakumit niin jo mentäs vetten päällä.
Tuossakin videossa se kyllä upposi kun vauhti loppui ekassa pätkässä, renkaitten ilmastahan se on kiinni...
Tässä aiheessa on nyt vain ideana selvittää voisiko (lapa)renkailla saada riittävästi vetoa että pysyisi vauhti yllä eikä upottaisi, tuossa pätkässähän se yksi veto näyttää ainakin tältä. Tuosta kellumisesta onkin jo ollut tässä aiheessa puhetta.
No me ollaan tätä foffi porukoiden kanssa kokeiltu. Ainakin jossain määrin.
Totuushan on kylmästi se ettei renkaat alla kovin pitkää matkaa veden päällä vietetä. Ei edes skaalassa lähellekkään samaa tasoa kuin 1/1 foffin maailman ennätys mies, joka pisti 700m menemään komeasti. Se loppukaasun nitro tekee noissa niin hirveesti.
Koskaan ei kuitenkaan kannata sanoa, että on mahdotonta, mutta töitä jatkuvan etenemisen eteen saa tehdä. Itse en katko enään montaa aivo solua siihen.
Lainaus käyttäjältä: HPI FatPipe - 08.02.09 - klo: 01.08
Se loppukaasun nitro tekee noissa niin hirveesti.
http://www.nitrousexpress.com/Pages/rc_n2o.htm (http://www.nitrousexpress.com/Pages/rc_n2o.htm)
Ja ei muutakun ideaa toteuttamaan. :smiley:
-Antti
Spekulaatiot sikseen, nyt on todisteita. tuunari ajoi tänään RC Foffi autollansa sekä 4S, että 6S lipoilla veden päällä. Tässä video:
http://paron.pp.fi/Rc%20Videoita/Driving%20on%20the%20water%20with%20HocusPocus.wmv
(Tallenna nimellä)
tuunari voikin itse kertoa enemmän speksejä HocusPocuksesta.
Just just! On se näköjään mahollista!
Runkona jatkettu HB Lightning Stadium Pro höystettynä EzRun 150 noparilla, 1800kv kiina motilla ja kiina-lipoilla. Nopari sekä vastari upotettu epoxiin ja näin saatu vedenpitävä. Toi 6S-setuppi toimi jo ihan hyvin. Radio vaan pätki kesken leikin.
Hyvin se siinä pinnalla pysy, kunhan löytyy tehoja, ihmettelenkin että minkä takia jarrutit vedessä mutta radiohäiriö se tais olla.
Mitä se auto painoi 6s lipoillaan?
Mulla oli aikoinaan ton yritystä infernolla, mutta silloin hyytyi 120A / 6½ kiloa teho-paino -suhteeseen. Meni mihin vahti riitti 4-5 m...
Tota perän tunkua sivulle vois ehkä gyrolla helpottaa
Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 04.04.09 - klo: 18.49
Mitä se auto painoi 6s lipoillaan?
Mulla oli aikoinaan ton yritystä infernolla, mutta silloin hyytyi 120A / 6½ kiloa teho-paino -suhteeseen. Meni mihin vahti riitti 4-5 m...
Tota perän tunkua sivulle vois ehkä gyrolla helpottaa
5kg oli toi 6S tehoilla ollut.
Ja eikun Ennätys tehtaaseen maailmanennätys tekemään!
siinä oiskii ennätystä :laugh: rc autolla vedenpäällä ajo sinnevaan yrittämään :p
Hyvin keulittu :lol:
Onko Tuunari tai muu foffisakki koittanu uutta yritystä ja pitempää matkaa veden päällä? Näytti menevän pätevästi plaanissa tossa videolla, hyytykö auto selvästi kun tulee veteen? Funtsin vaan että kuinkahan alkuvauhdeilla ois merkitystä tossa. Sais auton heti plaanaamaan..ainakin pyörän kans näyttää olevan ohjesääntönä se vauhti, kun pinta-alat on niin pienet. Jotenki on tosa alkukesästä asti kiinnostanu uhrata laite testiä varten :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 27.06.09 - klo: 10.08
Onko Tuunari tai muu foffisakki koittanu uutta yritystä ja pitempää matkaa veden päällä? Näytti menevän pätevästi plaanissa tossa videolla, hyytykö auto selvästi kun tulee veteen? Funtsin vaan että kuinkahan alkuvauhdeilla ois merkitystä tossa. Sais auton heti plaanaamaan..ainakin pyörän kans näyttää olevan ohjesääntönä se vauhti, kun pinta-alat on niin pienet. Jotenki on tosa alkukesästä asti kiinnostanu uhrata laite testiä varten :mrgreen:
Ei olla kokeiltu. Ei tuunari varmaan uskalla kesken foffikauden. :roll: tuunari ite ainakin sano, ettei tarvi vauhti ottaa kun rannasta ja sitten kun tulee veteen niin tanaa.
Uskoisin että Maxx paddleilla menee vielä paremmin kuin Panthereilla. Säkylän mätöissä olis tarkotus kokeilla veden päällä ajoa Pyhäjärvellä.
Taitaa olla jo lokakuuta, joten tiedä sitten minkälainen aallokko on tiedossa. Kauheen isossa aallokossa tätä ei kannata kokeilla.
laita kunnon pitorenkaat ja tehokkaampi moottori jos on vakio.
Lainaus käyttäjältä: rc-fani95 - 10.07.09 - klo: 22.09
laita kunnon pitorenkaat ja tehokkaampi moottori jos on vakio.
Sitähän tässä on juuri puhuttukkin. Tarkoitat pitorenkailla varmaankin laparenkaita? ^^
Minkäs teet :grin: .
Saapa nähä miten tuo takaveto huilaa, nyt on tilattu nippu romua jotka uhrataan tieteen nimissä. Eli huilaako T4 veden päällä vai ei. Pakkohan se on prkl, kelkka, mönkijä, mopo ja autoki menee niin miksei tommonen oravan kokonen tötterö.. Parin viikon päästä on varmaan ekat testit :mrgreen:
3s lipo, kiinankombo-ezruni, laparenkaat takana ja normiurat eessä, jännä nähä :mrgreen:
Ja sitte videoo kans!
jos saa veikata niin luulen että ei pelkkä taka veto riitä ainakaan pitemppään siivuun plaanissa menoon :grin:
Saa veikata, ja tuskin toi veikkaus pahasti heittääkään :mrgreen: Mutta pakko saaha faktat pöytään :mrgreen:
Askartele eteen jotku sukset. :)
teoriassa on tullu pohittua kaikennäköstä välipohjaa jne. Veikkaan että nää speksaukset on vähän vaan tätä turhaa intoilua ja homma menee järvenpohjaan, oli tehty sitten mitä hyvänsä :mrgreen: Nitrocircucsessa oli väkevän näköstä rossimopoilua kun renkaan ympärille oli väsätty pienet kantosiivet.. meni muuten ihan perhanan pitkään plaanissa kunnes vauhti pikkuhiljaa vaan hyyty.
Koneet ja akut on vielä matkalla, onko ezrunin tiivistyksessä mitään muuta ihmeellistä kuin että upottaa pohjan epoxiin? Miten johtojen lähdöt, johtaako epoxi tai kuumaliima sähköä?
tekniikkana ois tulossa toi ezrunin 60a + 9t kompo ja 3s 30c lipotin. Otin noita kevyemmän mallin lipoja, käsittääksein niissä riittää tuotto ihan hyvin tolle mottinopariyhistelmälle (30c / 2650mah)
Jos jollain on vedenpitäviin vastari/noparikoteloihin ideoita niin otetaan vastaan. Moottori nyt jää tonne perälle pärskeitä ottaan vastaan, täytyy koittaa noi saumakohdat saada ainaki roisketiiviiksi.
Käy hakkeen elfalta joku passeli kotelo mikä valetaan sitte täyteen vasittua suljua.
Meilä virman sähkömiehet käyttää induktiosilmukoitten johtoliitoksiin (jotka on siis jonku kymmenen sentin syvyyessä tienpenkalla) semmosta normi sähköaskia mihin sitte valetaan hopianvärisestä avaruuspussista 2-komponenttimäski. JA niistä pusseista jää aina yhen noparin verran yli, harmi että nyt ei oo keikkoja tiedossa :tongue:
Lainaus käyttäjältä: AiR - 13.07.09 - klo: 22.51
Askartele eteen jotku sukset. :)
samaa minäkin olen miettinyt.
jos moottorikelkka pysyy pinnalla niin miksei rc auto.
tarttis vaan saada kunnon vauhti ensin.
luulis että takatuuppari noiden kanssa paremmin pysyisi pinnalla kuin niin että edessäkin on renkaat.
Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 13.07.09 - klo: 22.59
Jos jollain on vedenpitäviin vastari/noparikoteloihin ideoita niin otetaan vastaan.
Hommaa vastarikoteloksi Traxxasin kotelo, joka on näissä uudemmissa autoissa vakiona. Se on viimesen päälle suunniteltu mm. johtojen läpiviennin suhteen. Halpa ja varmasti tiivis.
EDIT: Ja jos se kiinanopari kärvähtää, niin Velineonhan on vesitiivis vakiona ja pitäs amppeerien riittää :wink:
http://extremerc.ca/ShowCategory.php?CategoryID=62
Tuommoset :DD aika pirun kalliita vaan.
Mun mielestä menee vaan suksien kanssa vähän "fuskaamiseksi"...autossahan on renkaat.
Lainaus käyttäjältä: RealTaste - 14.07.09 - klo: 00.22
http://extremerc.ca/ShowCategory.php?CategoryID=62
Tuommoset :DD aika pirun kalliita vaan.
Löytyy vastaavat skimbat härmästäkin (Sabe). Täytyy vain tuo tukivarteen tuleva kiinnike itse p*skarrella.
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=3013&grpid=1202
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 14.07.09 - klo: 00.27
Mun mielestä menee vaan suksien kanssa vähän "fuskaamiseksi"...autossahan on renkaat.
Samaa mieltä.
Ja kyllähän kelkka menee helpostikin kun on telassa niin paljon pinta alaa ja isoa kuvioo.
Mutta meneehän crossi pyörät ja mönkijätkin, joten kyllä tehokkaalla 4wd.llä ja laparenkastuksella menee rc autokin. Vesi kyllä jarruttaa aika tehokkaasti, joten uskon ettei pelkkä takapotku mene vaan etunen uppoaa kun ei vedä.
Kyllähän takapotku menee jos painopiste on kohdillaan ja vauhtia tapeeksi, eturengas kantaa koska se on pyöreä edestäpäin alas eli nostetta tulee kuhan vauhtia on tarpeeksi, onhan noita videoitakin missä krossipyörät menee vetten päällä, eihän niissäkään etupyörä vedä.
Eihän se vesisuksikaan kanna jos ei ole tarpeeksi vauhtia painoon nähden.
Lainaus käyttäjältä: niemma-2 - 14.07.09 - klo: 20.49
Kyllähän takapotku menee jos painopiste on kohdillaan ja vauhtia tapeeksi, eturengas kantaa koska se on pyöreä edestäpäin alas eli nostetta tulee kuhan vauhtia on tarpeeksi, onhan noita videoitakin missä krossipyörät menee vetten päällä, eihän niissäkään etupyörä vedä.
Eihän se vesisuksikaan kanna jos ei ole tarpeeksi vauhtia painoon nähden.
Tämä on totta, ja olen todistanut livenä kuin 1/1 Foffiauto veti Islannissa lohijoen yli etukardaanin poikettua pelkällä takavedolla.
Mutta karu totuus on että, se mikä ei vedä niin se jarruttaa.
Noniin, kuulemma Datajäpä ottanu testejä ja potkua riittää mainiosti takapotkullakin :D Varmaan kohtapuoleen tulee laajempaa raporttia siitä jokilaivasta...
Joo seuraavassa evoluutiossa on sitten takana joku peräsin, meinaa hiukan lähteä herkästi vesiliirtoon.
Etuveolla ei tee yhtään mitään, renkaat on ilmassa yli ½kaasun näillä setupeilla. Takaset riittää vallan hyvin.
Seuraavana alkaa pitemmän siivun ettiminen, uskosin että toi menee (jos suorassa pysyy) kevyesti vaikka 100m veden päällä :mrgreen:
Videota tulee myöhemmin.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi199.photobucket.com%2Falbums%2Faa224%2Fkhanran2%2F3-67.jpg&hash=542bd7a2ebe20bfc731582b7d42a22ef45fc2f34)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi199.photobucket.com%2Falbums%2Faa224%2Fkhanran2%2F4-59.jpg&hash=db51b53930f34d29459379431683737c370308a2)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi199.photobucket.com%2Falbums%2Faa224%2Fkhanran2%2F2-76.jpg&hash=3cd6b3c2c6e31defde4b0ca60ee868c3ce7263e0)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi199.photobucket.com%2Falbums%2Faa224%2Fkhanran2%2F1-81.jpg&hash=41ea7903f85c57d53b650d9069aa2069284e3eb6)
Noniin asiaa! Videoo odotellessa :P
mie olin "video" kameran takana noissa datajätkän rc-historiaa tehneissä vedoissa. sen vuoksi editointi vaihe kestää...
kun paikka löytyy niin menee varmaan niin pitkään kuin jaksaa ajaa, sen verran helposti huilasi. suunnan määrittely oli vain hiukan suurpiirteistä.
voidaan tietenkin tehdä evät ja lainataan peräsin tuosta minun rc-veneestä.
Lainaus käyttäjältä: alarauta - 31.07.09 - klo: 22.03voidaan tietenkin tehdä evät ja lainataan peräsin tuosta minun rc-veneestä.
Tässä vaiheessa alkaa kadota jo autolla veden päällä ajamisen idea kokonaan :lol:
Jaa, pojat on taas vauhissa.
Mites ois kääntöjarrut, niinku rattorissa. :cool:
Väkersin tossa perään pienet 10mm korkeat peräsimet, katotaan pitäskö ne autoa suorassa. Nyt on selvä ongelma jos auto on vähänki huonossa twiikissä niin jo lähtee sortaan jompaan kumpaan laitaan ja yleensäottaen saldona oli voltit veden päällä ja upotukset. Onneksi kuivausoperaatiota on reenattu moottorikelkkojen kans kesäaikaan, niin ei tuottanu ongelmia :mrgreen:
Ei vaan, sähköt mulla on sellasessa rasiassa jolla on jotain vesitiiveysmeriittejä ja johtojen läpiviennit oon tilkannu silikoonilla. Servo on silikoonissa ja moottorin päädyt niin tiiviit ku teipillä saa. Äsken testailin, niin viiden upotuksen jälkeen autossa ei ole mitään kosteusvikoja ja kaikki pelaa hienosti.
No seuraavana testataan sitte sitä pituutta, josko tuo menis jopa 10m näin ensalakuun pinnasa :huh:
Tosapa videoota, kuha prosessoi eka.
Sehän menee ihan rennosti, varmasti onnistuu pitempikin siivu :laugh:
Loistavaa loistavaa. Vähän jäykempää diffiä kehiin nii eiköhän se suoraa mee :D
Hehee...
Sehän menee hienosti, lopussa oli näemmä pieni paniikki kameran heilumisesta päätellen.
Toni :grin:
Joo on kyllä ollu makia seurata vierestä paketin rakentumista. Ja hyvinhän se näytti kelluvan...
Ruuti ei ainakaan lopu kesken,seuraavaksi 2kennosta tarjolle ja kokeileen että kuin hiliaa tuo pyssyy veenpäälä... :roll: :shocked: :mrgreen:
Vai aletaanko porukalla rakentaan nuita ja ottaan kiihytyskisoja vettenpäälä?
Luulen, että jos pitkäämatkaa (100m) vedenpäällä haluaisi ajaa, niin joutuisi "pumppaamaan" kaasua, ettei kierrokset ja vauhti lopu kesken matkan.
Noissa matkoissa kannattaa harkita jo katolle ponttonin laittamista jottei auto mene pohjaan asti kun yritys epäonnistuu. Esim tyhjä muovipuollo varmaan pitää pinnalla. Toki rannan suuntasesti kannattaa ajaa mutta mikäli pääsee lipsahtaa parin metrin syvyyteen niin hups :lol:
mie koitin ehottaa auton kiinnittämistä virveliin.
siima autoon kiinni ja avokelasta ripa auki.
autolla suoraan selälle ja sitten kun matkan teko tai siima loppuu niin kelataan takasin...
ei kelvannu omistajalle, kumma juttu :huh:
Pakko nostaa Datajätkälle pipoo, kun todistaa että takavedollakin pysyy pinnnalla.
Lainaus käyttäjältä: svart - 15.07.09 - klo: 19.17
Mutta karu totuus on että, se mikä ei vedä niin se jarruttaa.
Vai että ei takavetosella pääse veden pinnalla.
Lainaus käyttäjältä: tuunari - 01.08.09 - klo: 23.05
Pakko nostaa Datajätkälle pipoo, kun todistaa että takavedollakin pysyy pinnnalla.
haha, salasissa unelmissa kyllä tuli teoriassa mietittyä että menee se veden päällä. Käytäntö vielä todisti.
Ei malttanu jättää tota testaamista yhteen kertaan. Tänään raahattiin kamat tonne joen hiekkapenkoille ja ruvettiin ajaan pitempää matkaa. Harmi kun aikataulu tiukentu entisestään vaihelootikon hajoamiseen (idlerisulake pamahti ku kaikki luistoelementit on veetty tönkkiin).
No kuitenki, takavetosessa tulee ongelmaksi tuo suuntavakaus.Koitettiin tekassa 10mm korkeat evät taka, muttei ne vielä auttanu juurikaan. Vimppa modi ennen auton laukeamista oli taakse abt 50mm leveä muovilista ikäänkuin "wheeliebariksi" jollon pysty aukoon kaasua jo reilummin ilman ylikeulimisvaaraa..funtsittiin että vakaus luultavasti löytys tuolta wheeliebarin perältä, eli sinne pieni köli pitään perän linjassa.
Toinen juttu mitä mietittiin on liiat ulosjoustot, eli alusta suht matalaksi niin renkaan ja pohjan väli ei kasva liian suureksi ja ulosjousto tavallaan puskee rengasta liikaa veteen. Jäi iskarinholkituski testaamatta, joku päivä pitää vielä testata kaikki tän hetken mietteet yhdellä kertaa, itellä jää johonkin toiseen kertaan, purin jo kamat toiseen käyttöön ja rossiratarojut takas autoon kiinni, jäämme odotteleen foffiporukoiden testejä :p
Auttaisiko 100% lukkoperä?
Joo täytyy myöntää että kyllä se näköjään menee, tosin neliveto ja sellainen auto jossa painopiste olis tasaisempi niin ei keulis noin herkkään ja olis jossain määrin ohjattavissa kun etu fillaritkin pysyis vedessä. Aiemmin dusterin kanssa mietittiin tota sähkö konversiollisella pikku honkkarilla.
Kylä tootta pöhölöjä... :grin:
Heikkoa on kun ei ole tarpeeksi potkua... 3s kehiin niin kyllä tällänenkin pysyy pinnalla, vaikka ole edes tasasta pohjaa ja akseliväli kohtuu pitkä.
Säädin tosiaan mamba max ja ainoa veden suojaus koko setissä on maxin lakkaus. Jostain luin, että vakionakin tuon pitäisi kestää vettä, mutta oli kyllä niin ohut lakka eikä varmaan edes joka kohdassa. Joten ruiskin ite lisää en oikein ollut kyllä edes varma kestääkö se vettä, mutta kyllä näköjään. Mukavan viileänä käy myös kone kun saa kylmää vettä niskaansa. Seuraavaksi pitänee yrittää 6900kv koneella kun ei tuota tehoa nytkään liikaa ollut.
Kummalla oli hauskempaa kun pääsi vesilätäköihin leikkimään isällä vai lapsella :wink:
Näytti kovin rauhalliselta toi meno siihen nähden ,että on MambaMax noparina!
Onhan tossa akut jotka ruokkii noparin/koneen tarpeet? 2s mutta lähtöamppeeritunnit?
Mulla jopa 4600 koneella paljon on menevämpää, tosin "ylijännitteellä" 14,8v.
7,4 voltilla yli ton menee crt,5 , muttei välttis vertailukelpoinen nopari sen MMM,
XL kokosella koneellaan on vääntävämpää ja virta saa käydä pilvissä.
Taisi se molemmilal olla yhtähauskaa :). Tänään piti ottaa uusinta kun oli niin hieno ilma. Koneeksi vaihdoin castlen 6900kv. Sen sitten arvaskin kun 3s lipottimen heitti kehiin niin 2min ajelun jälkeen spurri korkkas... 2s:llä kyllä meni varsin mallikkaasti lähinnä veden alla :D. Oli kotelo paikassa niin ei sillä oikein veden päälle pääse vaikka olis vauhtiakin. Ja kun piti ilman koteloa 3s:llä kokeilla niin kerennyt kuin pari vetoa vetämään. Uppaan uitto videon yöllä. Autoon tuli pari kiloa lisää painoakin:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.aijaa.com%2Fimg%2Fb%2F00417%2F5040374.jpg&hash=82bda587280408134e13a333aa37cb6f2ebaf890) (http://www.aijaa.com/v.php?i=5040374.jpg)
Akut nyt ja eilen oli 5Ah 20C ja 4Ah 25C. Kyllä 100A pitäs tolle 4300kv:lle riittää hyvin ja 6900kv:llekkin jotenkin.
taitaa olla sivustakatsomisen eroa,
ei se maalla o hidas.
se vaa hyytyy vedes
Ai että kun on puhtaan näköstä puuhaa :lol: Siitä sitten rapsutteleen hiekkaa pois tunniks :tongue:
Lainaus käyttäjältä: JL- - 10.10.09 - klo: 20.34
Ai että kun on puhtaan näköstä puuhaa :lol: Siitä sitten rapsutteleen hiekkaa pois tunniks :tongue:
Vähän on juu kyllä sitä hiekkaa. Kyllä tuli tuplat ainakin painoa lisää. Mutta eihän tota tartte raaputtaa kun etupuskurista kiinni ja viskaa lammikon keskelle :) sitten vispaa siellä niin kauan, että heikka on poissa. Megan upilla noiden videoiden lataus on vaan sitä jotain hidasta.
Tässä lyhkäsempi pätkä missä oikeasti yritin vetää veden päällä (3s lipo ja 6900kv), mutta eipä sitä saanut kuin yhden kunnon vedon tehtyä ja sitten kuorin spurrin. 2s lipolla leikin kuori päällä ja sillon se tota hiekkaakin keräs. Uppaan sen yöllä kun kohtalaisen kokonen. Mutta sen kun kahtelee niin voi ainakin päätellä, että on veden kestävä setti meikäläisellä :)
Slässi on kyllä 1000 kertaa todistettu että on WP, himottaisi saada se 1/16 malli :cool:. Hienosti kulkee. -Sami
Niin vakio slassi... Tuossa ole vakio sähköistä kuin servo, tosin vastari nyt on wp kotelossa, mutta mulla on tossa jatko kaapelikin(siis vastarissa) eikä näytä haittaavan pätkääkään vaikka ui vedessä. Akuista tai muista puhumattakaan.
Ekan kerran kun testasin vesileikkejä harjattomalla niin paketoisin kaikki liitokset minigrip pusseihin ja nopari oli vesitiivissä lootassa ja kaikki johdon reiät vuorattu kuumaliimalla. Akkukin oli minigrip pussissa... Ja kaikki turhaan. 1/4 purkkia lakkaaa nopariin niin sillä selviää.
Ihan hyvä tuo kyllä siinä mielessä on kun 3s lipo ja 6900kv käy erittäin kuumana jo parin minuutin ajon jälkeen niin pulahdus alta 10C veteen aina välillä nostaa leikki aikaa taas :).
e:Tai no turha tänne sitä on upata kun ei liity aiheeseen pätkä kuitenkin piti pistää kun on mukava näkönen:
Siistiä ku joku muuki intoilee tosta veden päällä ajelusta! Joko foffityypit on pukannu laitteet lampeen, eikö se ois jo ajankohtaista kun kausi alkaa oleen ehtoopuolella.
Jännä kyllä, miten toi slässi menee about suoraan pohjaan. Muutamassa vedossa meni leipäkivenä kyllä yli. Kokeileppa tehä välipohja ihan testimielessä. Ite ku testasin pitemmässä lammessa tota omaa, niin tuntu että vauhti kiihtyy vielä veden päällä, en tiä vaikuttiko toi välipohja sitten niin paljon? Kertaakaan se ei kyllä "sukeltanu" niinku OV:n vilmissä näytti tekevän useamminki.
No ens kesänä jatketaan sit testejä, täälä on jo talvi ja kaikki jäässä.
Jep ite ainakin epäilen, että syynä on hyvin pitkälti se kun tuossa ei ole tasasta pohjaa kuten firestormissa ja rustlerissa. Plus soppaan mukaan vielä pitempi akseli väli...
Käytännössähän tuo menee veden päällä kun etupäästä on paino pois. Heti kun edestä ottaa vähänkin kiinni niin humps. Kyllähän tuonkin saa keulimaan, mutta siinä saa olla vauhtia ja spurreja :D.
Joku amerigaano näkkyy kans rossanneen rapakossa!
Aika hyvän pläntin löytäny... Tossahan sais otettua kunnon vauhdinkin. Mutta mitä tossa luki jotain dewalt drill motor? Siis poran moottori??
Ensi kevään leikkejä ajatellen slashiin tulossa laskettu pohja niin eiköhän nyt pääse paremmin lammikoiden yli plaanissa. Vielä kun spurrit on 32p niin ei tartte pelätä niidenkään puolesta.
se tasanen pohjalevy auttaa plaanaamisessa paljon. Omassaki oli koko mitalla muovilevyä. Ens kesänä pitää jatkojalostaa tuota, funtsin että diffi pitää vetää ainaki tönkkiin, samoten renkaitten palloontuminen pitää saada kuriin. Noi muutamat asiat edesauttaa takavetosessa sitä yllättävää suunnanmuutosta. Ainaki itelä oli toisella testikerralla melko paljon hankaluuksia kun lähtö ei ollukkaan ihan viivasuora ranta, menosuunta vähän riippu missä kulmassa rattaat tuli veteen :mrgreen:
Tee suosiolla myös joku 20cm pitkä muovisoiro eväksi perään, ei tartte jännittää ekoilla testeillä kippaako selälleen. Siittä sitten hienosääteleen kun saa sen kulkemaan plaanissa. Meikällä vaan paukahti laatikko siliäksi siinä vaiheessa ku pysty ajaan kaasu auki lampeen ilman selälleen kippausta ja testit jäi siihen.
Lukkokin tuli juuri ostettua joten se puoli on hoidossa. Eli jokuperäsin vielä. Siihen vielä servo ja ureaa(uretaania) korin sisään niin laiva on valmis. Ei maar hauskinta se on pitää tuo mahdollisimman autona.
Epäilen, että tolla slashilla keuliminen ei ole niin iso ongelma kun pituutta löytyy enempi. No ei tässä muuta voi tehdä kun odotella ilmoja parempia. Eiköhän tossa lumien sulaessa löydy yhtä sun toista baanaa...
Komeesti näyttää kiitävän. Kuhan vesistöt sulaa ni järvelle vaan kuvaamaan uutta pidenpää pätkää :wink:
saatan kesällä testata omalla savagellani tuota veden päällä ajamista :roll:
Ei muuta kun tyynelle järvelle vaan :D. Ensin ruiskuttaa korin täyteen jotain ureaa eiko siis uretaania niin ei uppoa. Vene kyllä varmaan kannattais silti olla kaverina ettei tartte uimaan lähteä
Pakko testata kyllä. Mahtaakohan se nousta sieltä pinnallekkin jos on uretaania korissa ja pysäyttää keskelle järveä.
Tuosta videosta muuten huomaa hyvin, että alkunopeuden ei tartte olla suuri. Helpottaa paikan valintaa :D. Pirskales tuli mieleen yks hyvä paikka lähistötlä missä ei välttämättä tarttis edes venettä. Pitääkin käydä lähipäivinä kattomassa onkos paljonko on vielä jäätä.
Tekee kunnon ponttoonin autoon :lol: Korin päälle jesarilla joku tyhjä 1,5l muovipullo kiinni.
Kalajoella juuri sopivasti yksi pätkä hiekkasärkillä....
Oisko about 10-20cm syvää niin ei autokaan paljoa kärsi
Itse ajoin eilen n.2 metriä veden päällä. Koulun pihassa ajelin Slashilla ja pikkuveli vakiolla maverick atom xb:llä. Pitihän munkin kokeilla sitä kirppua, ja lätäkköön karkas vaan ei uponnut. Kyllä se viimein sitten upposkin, kohta kokeilemaan onko hengissä.
Olisihan se kiva kokeilla tuota, mutta ei oikein tähän aikaan vuodesta vesi lätäköitä löydy... On sitä kiinteän veden päällä tullut ajettua. :laugh: Konehallissa oli tuossa viikko sitten sellainen pari senttiä syvä vesi lätäkkö, mutta sekin on tainnut mennä viemäriin... :grin: Voisihan sitä sittenkun lumet sulaa niin jossain vähän testata... :grin:
Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 19.01.10 - klo: 18.12
se tasanen pohjalevy auttaa plaanaamisessa paljon. Omassaki oli koko mitalla muovilevyä. Ens kesänä pitää jatkojalostaa tuota, funtsin että diffi pitää vetää ainaki tönkkiin, samoten renkaitten palloontuminen pitää saada kuriin. Noi muutamat asiat edesauttaa takavetosessa sitä yllättävää suunnanmuutosta. Ainaki itelä oli toisella testikerralla melko paljon hankaluuksia kun lähtö ei ollukkaan ihan viivasuora ranta, menosuunta vähän riippu missä kulmassa rattaat tuli veteen :mrgreen:
Tee suosiolla myös joku 20cm pitkä muovisoiro eväksi perään, ei tartte jännittää ekoilla testeillä kippaako selälleen. Siittä sitten hienosääteleen kun saa sen kulkemaan plaanissa. Meikällä vaan paukahti laatikko siliäksi siinä vaiheessa ku pysty ajaan kaasu auki lampeen ilman selälleen kippausta ja testit jäi siihen.
Äkkiäkös modaisi sen soiron kääntymään kun käännetään renkaita. Tälloin pääsisi vetämään tyvenellä oikein rallia.
Mikäs ihmeen "Auto veneeksi" topikki tämä on :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: OskuK - 29.04.10 - klo: 16.45
Äkkiäkös modaisi sen soiron kääntymään kun käännetään renkaita. Tälloin pääsisi vetämään tyvenellä oikein rallia.
Modaappa ja kerro onnistuko kääntää :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: -Tuoppi- - 29.04.10 - klo: 17.13
Mikäs ihmeen "Auto veneeksi" topikki tämä on :mrgreen:
Tollanenhan olis varsin kertaallisen asiallinen biili. Tosin ei mitään veneautoa vaan nimenomaan autovene. Ajo-ominaisuudet edelle, mutta pinnallakin pitäs pysyä ja vielä hallitusti.
DUN DUN DUUUUUN!
http://www.fahad.com/pics/gibbs_lockheedmartin_terraquad_amphibious.jpg
Makiasti menee plaanissa, ei enää hirviästi vauhti kiihdy tosa vedessä. Jonkun amerigaanon videota ->
Tosa mahtanee alkaa olemaan ennätystä jo pituuden suhteen :mrgreen:
Huhu, pertana ku meni nätisti. Siinä alkaa olleen jo Kimmollekki ruuvvaamista.. Ainakin kovat reenit on käynnissä :p
:mrgreen: Jovain, venekausi avattu! Harmi ettei ollu soutuvenettä messissä, ois kokeiltu meneeekö koko järvi ylitte :mrgreen:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2Fv17.jpg%2F_medium.jpg&hash=8ccd950d5306c561fe40f3f86374756dc59dd3a8)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2Fv4.jpg%2F_medium.jpg&hash=9eaaf1a49bd3353bd22ec6a87977a9b0ea86ce32)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2Fv13.jpg%2F_medium.jpg&hash=cccc8c74e7f6bac9c292e61eb96fcea69565df40)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2Fv15.jpg%2F_medium.jpg&hash=34fde18aa3b637d7795cd7829ac859af4ad36f04)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2Fv16.jpg%2F_medium.jpg&hash=718e60ba4b2831c0890f1c92ee5d41893a779efb)
Kyllä se pinnallaki pysy :mrgreen: Testattiin 2s ja 3s akun ero, ei tartte kovin pitkää vetoa ajaa 2s lipolla, loppuu kyyti kesken muutaman metrin jälkeen. 3s:llä taas tarttee sit majavanhäntää perään tai menee selälleen..Mukavasti loikkii 3s:llä väliin majavanhännän varaan niin että takarattaat irtoaa vedestä :mrgreen: Tekastiin sit vimpoille testeille perään vielä jäykkäri tolle majavanhännälle ja luonne hieman rauhoittui. Tästä on hyvä jatkaa testejä.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2Fv1.jpg%2Ffull&hash=26ee31cde020603384a4ca9b92c145b02f9b6f24)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2Fv9.jpg%2Ffull&hash=cc2de6bca9c819a7dbd92e85c1ec0b4ffa9ea1b3)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2Fv6.jpg%2Ffull&hash=6673fe41253f8b26051fe8e3c39723530c5add9c)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2Fv7.jpg%2Ffull&hash=293c96fa50ec68303860071253ddf6822a116f01)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2Fv8.jpg%2Ffull&hash=efe5d03ddbe0cb2ef6f91800ffd756f7b4c4f951)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2Fv2.jpg%2Ffull&hash=95d687f78184f3b02717398ff32d3011cf89d537)
Makian näköstä puuhaa. Tietääkö joku onko Oulussa missään matalaa pitkää siivua missä ois hyvä testailla nointa jokilaivahommia?
Näistä kuvista ei saa tarpeekseen. Vaan oli se hienon näköstä livenä!!!
Videokooste treeneistä :grin: Harmi että akku vetelee jo viimesiä, ei oo oikeen rajattomasti enää paukkuja käytössä. Pitää pistää lisää kennoja tilauksiin :mrgreen:
http://vimeo.com/12576818
Aika asiallisen näköstä alkaa olemaan!
Hmm, pitäiskö hommata joku trukki taas...
mikä kysymys tuo oli :mrgreen: Tottakai pitää, ja vene ja sopiva järvi!! Meillä vähän jarruttaa kehitystä tuo lampi, missä -7 asteista vettä on varmaan 20 metriä ja joka jantteri suorittanut uimamaisterikoulutuksen kuivalla maalla pilottitakki päällä.. Eli ku kamppeet jää välille, ne saa piikata talvella irti jäästä ku kukaan ei viitti lähtiä uimaan :mrgreen:
Tommosissa pikku rapakoissa rupiaa tilanpuute vaivaamaan, ei oikeen saa tatsia ja joutuu ressaamaan koliseeko rantapenkat.. No JOS josaki vaiheessa sais sen veneen niin voitas kokeilla pitempää matkaa.
hienon näköstä menoa. onko perä lukittu (voi olla että lukee tässä topicissa) ja jos on kokemusta mikä olis paras vaihtoehto.
Diffi on kuulamallia ja kiritty niin tiukkaan ku saapi, mut ei oo liimattu. Ehottomasti pitää olla jäykkänä(lukittuna) niin jelppaa suunnan säilymisessä. Jos toinen ratas vetää jossain tilanteessa enempi ku toinen, lähtee kamat lapasesta. Ei tosa kuitenkaan mitään ihmeellistä tartteta, 3s lipo ja sopiva tekniikka niin kyllä keulii :mrgreen: Takavetosessa vaan pitää olla jonkinnäköinen wheeliebari perässä tai muuten menee selälleen. Omassa on sellanen muovinen majavanhäntä pitämässä keulaa ees vähän maata vasten..tosin tuommonen joustava lätkä ei hirveitä vielä auta, keulii niin rajusti että takarenkaatkin nousee irti vedestä.
makeesti vedetty. :laugh:
Meinasin jo laittaa nuita joulupunkin videoita, kun vahingossa joskus löysin ne upeiden kelkkailuvideoiden seasta :grin: Mutta hän itse ehti ensin :tongue:
Haku toimii niin hyvin, että en nyt löydä sitä suojaa sähkösi vedeltä triidiä...
Mutta kysytään täällä. Eli mitä massaa kannattaisi ostaa noparin tiivistämiseen. Tarkotus olis vielä parannella omia virityksiä ja laittaa lakan päälle kunnon massat.
Hakuun vain sana talvella, ja hakuoptiona Hae vain otsikoista = tadaa http://rc10.fi/index.php?topic=1515.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=1515.0)
Kyllä toi talvi triidi tuli, mutta mun mielestä oli vesi triidikin?
e: Tai sitten ei ole... Liittyy kyllä tähänkin triidiin jotta ei ole ot niin vastata voi tännekkin...
toll voi ajaa vedes ja maalla amfibi mini
(http://xn--nimetn-0xa)
(http://xn--nimetn1-e1a)
Lainaus käyttäjältä: OV - 05.07.10 - klo: 14.54
Haku toimii niin hyvin, että en nyt löydä sitä suojaa sähkösi vedeltä triidiä...
Mutta kysytään täällä. Eli mitä massaa kannattaisi ostaa noparin tiivistämiseen. Tarkotus olis vielä parannella omia virityksiä ja laittaa lakan päälle kunnon massat.
Elektroniikkaliike PARTCO myy Valmiiksi "elementeiksi" paketoituja piirikortteja, jotka on nimenomaan valettu eristävään lämpenevien trankkujen jne paketointiin tarkotettuun epoksiin.
Ne myyy myös sitä kamaa, niin voi omia piirikorttejaan paketoida. Valoin 120A nopareita 3 kpl sillä. 2 toimii yhä. Se poksunu meni akkujen oikkarointiin alu-telineeseensä, eikä tohon.
- edit sen nimi ja tilausnumero:
Epocy Resin Pack
ER-19 (valkosena)
kertasekoitteinen 2-komponenttituote. Siitä riittää 2-3:een nopariin kun ovat valuvalmiina.
Lainaus käyttäjältä: Jolo - 04.08.10 - klo: 20.36
toll voi ajaa vedes ja maalla amfibi mini
Kansa vaatii videota!
Lainaus käyttäjältä: Divi - 10.06.08 - klo: 16.16
ois monsteri niin koittaisin, olis tossa mökillä vähintäänkin bueno paikka moiseen testiin. 7m levee ja 1,5m syvä väylä, molemmin puolin tasasta hiekkaa vauhdin ottoon. :p
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkoti.kapsi.fi%2F%7Edivi%2Fkuvia%2Fvesialhaalla%2FDSC00325.JPG&hash=144c0a021179c37a6b059ba6b2c54f5f11915a07)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkoti.kapsi.fi%2F%7Edivi%2Fkuvia%2Fvesialhaalla%2FDSC00328.JPG&hash=5c8bb98bf707f2a5af0fd62f2d43025017bfe4ef)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fkoti.kapsi.fi%2F%7Edivi%2Fkuvia%2Fvesialhaalla%2FDSC00329.JPG&hash=b0bec5c260c672639d51228a8776e18979808591)
Hienoja kuvia!
Jos laittaisi vielä horisontin suoraan ja miettisi vähän sommittelua (ainakin kakkos kuvassa), niin olisi vielä hienompia :wink: . Mutta ei kai noi valokuvausfoorumille ollu tarkoitettukaan...
Miten mahtais savage fluxi mennä veden päällä kunnon laparenkailla?
Saattaisi mennä melko hyvinkin, tässähän on tärkeintä nopeus ja keveys.
'Luxilta löytynee ainakin ensimmäinen.
Itse koittaisin mieluiten buggyllä taikka stadiumtruckilla, tuntuu että mataluuskin auttaa asiassa.
Jaa se on jo kesä pitkällä, piti lähteä testaan uusia setuppeja! Unohtu vanahat sääjöt ja tuli pikkusen poukkoilevat ekat vedot. Ens ralleissa meneeki sitten plaanissa ja pitkään.
Vähän onneton paikka, kun törmä on sen verta jyrkkä. Metri vauhtia riittää ihan hyvin.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2F1310069787-v2.jpg%2Ffull&hash=3b1f3d2b239f4f1d16849ec92ef33f99ccd5d691)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2F1310069783-v1.jpg%2Ffull&hash=2b849fd2aa16c681ca3e290dedee8df2c13c2d44)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2F1310069789-v3.jpg%2Ffull&hash=b6e1705a3e1874e8e514b08c66c2013464d66e27)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2F1310069792-v4.jpg%2Ffull&hash=c76b11276e5fa6c46e2978200f329b5e2fa24e78)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2F1310069794-v5.jpg%2Ffull&hash=98ca188d4bc67b9f1402262a540c567fcfcec802)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhalon.kuvat.fi%2Fkuvat%2Fnikko%2Fwatercross%2F1310069796-v6.jpg%2Ffull&hash=cf3057fcde85f8bb2c98e4be53b3102a77cbb720)
Tavote ois pistää amerikan youtubenörteille jauhot suuhun ja hurauttaa joku "maailmanennätys" josaki vaiheessa. Kait se joku 100-200m pitkästi pitäs mennä.
Keulintaa vedenpäällä.. mm.
100m kuulostaa hyvältä, muistan kylläkin nähneeni ameriikkalaisen foff vehkeen kääntyvän veden päällä, eli hallittavuus on melko hyvää siellä päin.
Haittaako jos lipo akun jättää suojaamatta? :shocked:
Ei se niin pitkään aikaan kun vesi ei pääse liittimiin ja oikosulje niitä.
Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 25.07.11 - klo: 22.57
Ei se niin pitkään aikaan kun vesi ei pääse liittimiin ja oikosulje niitä.
Eipä paljon akku välitä vedestä, jos ei suolavedessä aja, sillonkaan akku ei kyllä rikki mene. Makea vesi ei "oikosulje" akkua,
kävin testaamassa sähköjä märkää keliä varten, akkulla ei ole mitään suojausta.
video 2011 08 18 14 28 43 (http://www.youtube.com/watch?v=k_XJlNfNmU4#)
Ei pahalla mut aihehan on veden PÄÄLLÄ ajaminen. :cool:
Hyvältä näyttää Datajätkä. Siis toi ajo :wink:
Videointiin vois olla hyvä laittaa kammera veneeseen ja porskutella vieres.
Onnea yritykseen. :cool:
slash 4x4 365' RC driving on water hydroplane (http://www.youtube.com/watch?v=R324CAhNwxM#ws)
Tässä kaveri ajelee sen 100metrii
Mitenkäs se oikein pysyy pinnalla, vaikka keulii ja menettää vauhtiakin..?
hyvin, nikkopirssi on niin kevyt vekotin että se rengas toimii potkurina. Ei haittaa mitään vaikka välillä (takavetoinen) keulii niin että renkaat irtoaa vedestä :grin:
Eipä tartte enää yritellä ite maailmanennätyksiä, on jo melkoinen ylilyönti tuo gigawatin rossailu :grin:
Lainaus käyttäjältä: hpi-cen - 04.02.09 - klo: 20.44
Nostetaas vähäsen vanhaa, kun en uutta kehtaa tehdä.
Löytyi tuubista video jossa ajeltiin vähän vedenpäällä/alla :lol: http://www.youtube.com/watch?v=5pVvfkwS87o&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=5pVvfkwS87o&feature=related)
-jarkko
Tuo on v**tumainen ilmiö kohdassa 3:25, tuppaa pistämään tukivarret väljäksi. :D
Datajätkän vesikruisailut päätynyt LiveRC:n "Rough weekend at the track?"-youtubelistalle.
http://www.liverc.com/news/special_features/926-Rough_weekend_at_the_track%3F/ (http://www.liverc.com/news/special_features/926-Rough_weekend_at_the_track%3F/)
Traxxas Slash 4x4 hydroplaning across pond video 2 (http://www.youtube.com/watch?v=VsgBy7PFDAg#) siin on ilmeisesti nuo slashit parhaita tuohon hommaan :D