RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: 200t - 21.07.08 - klo: 19.31

Otsikko: Väljyyden PARHAAT "TUNNUSMERKIT"
Kirjoitti: 200t - 21.07.08 - klo: 19.31
Elikkäs kyseessä 21 crossikone, alkoi oireilemaan sellai ettei pysy käynnissä, savuttaa, ja lähtee oikeastaan käymään vain kaasu auki ja putki tulpattuna. Moottorilla ajettu arviolta 4-5 gallonaa, sisäänajo suoritettu huolella. ja uutta tulppaa kokeiltu Oireilu alkoi yhtäkkiä.

Onko kone vainaa??
Otsikko: Vs: Väljyyden PARHAAT "TUNNUSMERKIT"
Kirjoitti: Poinas2 - 21.07.08 - klo: 20.16
Jos oireilu alkoi yhtäkkiä, niin se viittaisi että vikaa on jossain muualla. Väljä kone alkaa oireilemaan pidemällä aikavälillä, säädöt vaeltaa ja tulee sammumisia. Ensimmäisenä kannattaa tarkastaa tankki, paine ja fuililetkut ettei ole vuotoja jne. Tietysti jos filtteri on päässyt irti tai ollut huonosti kiinni, saattaa vehje mennä sohloksi vajaassa tankillisessa. 4-5 gallonaa ei ole vielä sellainen määrä, että koneen pitäisi olla lpussa. Onko padassa puristuksia lämpöisenä ?
Otsikko: Vs: Väljyyden PARHAAT "TUNNUSMERKIT"
Kirjoitti: 200t - 21.07.08 - klo: 20.28
Filsu ollut kiinni ok,  voi olla 5 gallonaakin to ajettu?? oli tosi hyvässä säädössä ennen kuin alko oikkuilee, oon nyt pää suuttimest koittanu säätää mut ei parana. Täytyy viel tarkistella kaikki letkut jne. puristuksia en älynny kokeilla kokeilla lämpimänä.

Jos toi on vainaa, niin millasta konetta kantsis tollaseen xray 1/8 rally game vehkeeseen katella. hinta/laatu/teho suhdetta silmällä pitäen?
Otsikko: Vs: Väljyyden PARHAAT "TUNNUSMERKIT"
Kirjoitti: pjp - 21.07.08 - klo: 21.08
Eka juttu mikä kantsii vaihtaa on tulppa. Ja silikooni letku on niin halpaa, että paree vaihtaa suosiolla.
Ei niitä kaikkia reikiä huomaa kuiteskaan.
Otsikko: Vs: Väljyyden PARHAAT "TUNNUSMERKIT"
Kirjoitti: 200t - 21.07.08 - klo: 21.19
Tulppa vaihdettu,  täytyy testailla letkut kans vaikka ei vuotoja eikä reikiä näkynytkään.
Otsikko: Vs: Väljyyden PARHAAT "TUNNUSMERKIT"
Kirjoitti: kesseli - 21.07.08 - klo: 23.48
Jos oireilu alkoi yhtäkkiä, niin se viittaisi että vikaa on jossain muualla. Väljä kone alkaa oireilemaan pidemällä aikavälillä, säädöt vaeltaa ja tulee sammumisia. Ensimmäisenä kannattaa tarkastaa tankki, paine ja fuililetkut ettei ole vuotoja jne.

Mulla oireilu alkoi yhtäkkiä ja koneen säädöt muuttuivat radikaalisti tein kaikki ylläolevat kokeilut ja vaihdoin jopa tankin.

Lopulta paloi hihat kun ei ajamisesta tullut mitään otin koneen auki.
Putki ja mäntä näyttivät olevan ihan ok, mutta kiertokanki oli ottanut hittiä alalenkkiin, se oli hiertynyt vetokäynnistintä vasten ja oli kulunut p*skaksi.

Pistin jossain vaiheessa merkille, että koneessa oli aika hurja päittäisvälys syytä en tiedä ilmeisesti se sitten rikkoi koneen.

No otin varamotista kampiakselin kiertokangen, sekä vetokäynnistimen välystä ei enää ollut.

Sitten pikkasen OT
Päätin vaihtaa myös sylinteriputken ja männän.
Uutta putkea asetellessani huomasin, että kanavat ovat aivan terveestä vanhana mopo virittäjänä en voinut vastustaa kiusausta ja pistin mini drillin laulamaan, varoin kuitenkin visusti ettei terä osu aivan sisäreunoihin että sylinteriputken pinnoitus vaurioidu.

Nyt on viisi tankillista mennyt ja kone laulaa kuin kello huomenna kiristellään taas pikkasen neulaa.  :grin: