Parikuukautta katselin, kuukauden mietin, ja loppujen lopuksi löysin jotain sinneppäin mitä hain.
Lähtökohdat:
- Kitti
- Hyvä radio
- 4x4 montulle
- Laadukas jo heti alkuun
Eli paketti pitää sisällään:
- HPI Hellfire SS Kit
- Nosram RS30
- Futaba 3PK 2.4Ghz
- Futaba S3305
- Futaba S3010
- HPI Aluminium Tuned Pipe
- + muita tarvikkeita.
Ohjausservosta mainittakoon että tuli siinä satanen säästettyä mutta jos kiinnostus säilyy niin 305 kaasulle ja futaban HT digiservo tilalle.
Mielelläni ottaisin vinkkejä, vihjeitä ja huomautuksia "missä meni pieleen", nimenomaan erityisesti tästä "kitistä"
Kiitokset kommenteista ja hyvää ystävän päivää näin RC foorumilaisillekkin :grin:
Lainaus käyttäjältä: EramaanKettu - 14.02.09 - klo: 19.29
Mielelläni ottaisin vinkkejä, vihjeitä ja huomautuksia "missä meni pieleen", nimenomaan erityisesti tästä "kitistä"
Kiitokset kommenteista ja hyvää ystävän päivää näin RC foorumilaisillekkin :grin:
Kun kerran pyydetään, niin minun mieletä meni pieleen jo auto valinnassa, 1/8 truggy on kyllä oikea valinta mutta mielestäni muutamalta muulta valmistajalta saa parempaa about samaan rahaan.(tuo hpi:n pillikin varmaan maksoi niin paljon että samalla rahalla olisi maybe saanut in-line pillin, tuo ei vissiin ole) Tuo radio on mainio ja tuo moottorikin on varmaan ihan pätevä.
Mutta kyllä tuokin varmasti on hieno peli montuille.
Ja tämähän on vain minun mielipide..ja hyvät ystävänpäivät munkin puolesta.
HPIltä on tullut uudempi truggy, Trophy vaimikäseoli, kandeisko katsoa se vielä
Vähän menee ohi aiheen mutta kun kävin pomppulinnassa niin vilkasin lattialla ollutta hpi:n 1/8 trophy3.5 buggyä, sehän oli about yksi yhteen vanhan hotbodies lightning buggyn kanssa. Näytti ihan samalta, vain tarrat vaihtuneet.(voihan mun muisti ehkä hieman pätkiä, on joku aika siitä kun viimeksi ollut hb lightning buggy naaman edessä, mutta sikäli kun muistan niin näytti ihan samalta vehkeeltä)
En ole katsonut tuota hpi:n trophy trukkia, että onko se hb lightning st truggy uusilla tarroilla.
EDIT: jees, onhan tuo hpi:n "uusi" truggy sama vekotin jota on saanut hot bodies nimellä vuosikausia..vielä "lakumalli", no rtr:hän se on..
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=trophy_truggy&lang=en
..kannattaa jättää suosiolla väliin.
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 14.02.09 - klo: 21.57
En ole katsonut tuota hpi:n trophy trukkia, että onko se hb lightning st truggy uusilla tarroilla.
Aikalailla samoilla perusideoilla mennään, ohessa linkki (http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=trophy_truggy&lang=en).
Eikä taida jäädä perus ideoihin..näyttää muuten yks yhteen samalta, poikkeuksena levyvanteet ovat vaihtuneet kromivanteisiin(todennäköisesti heikommat) ja rtr moottori on vaihtunut, muuta eroa en näe verrattuna köyhimpään versioon hb lightning st:tä.
Itselläni on ollut kaksi Hellfirea, toinen oli RTR ja toinen SS, molemmat olivat todella lujaa tekoa ja SS malli jopa nopea radalla. SS mallilla mentäisiin ensi kesä mutta HB:lta tulee D8T niin sitten... ...tosin saa nähdä saadaanko yhtään möykkykisaa edes aikaiseksi...
Mainittakoon vielä se että kun Truggyluokka nosti päätään ns. monsteriluokkana oli tuo HB Lightning aivan ylivoimainen kilpailuissa (nykyään siis tuo HPI Trophy Truggy), toki siitä on jo aikaa...
Itsellänikin oli aikoinaan se parempi versio tuosta HB Lightning st:stä, olihan se mahtava peli siihen aikaan kun truggyt oli tuore juttu. Tosin se oli mielestäni melko helppo napsumaan parista kohtaa, osat oli samoja kuin buggyssä ja alimitoitettuja truggyyn.
Eiköhän tuo lightning st hakkaisi radalla vieläkin kaikki monsterit helposti, onhan se kuitenkin muotoilultaan "puhdas" truggy.
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 14.02.09 - klo: 20.30
Kun kerran pyydetään, niin minun mieletä meni pieleen jo auto valinnassa, 1/8 truggy on kyllä oikea valinta mutta mielestäni muutamalta muulta valmistajalta saa parempaa about samaan rahaan.(tuo hpi:n pillikin varmaan maksoi niin paljon että samalla rahalla olisi maybe saanut in-line pillin, tuo ei vissiin ole)
Auto oli kyllä halpa, mutta kokonaisuus tuli melkeen nelinumeroiseksi kaikkine härpäkkeineen, tosin en tiädä mistä olisin halvemmalla saannut, mutta olin kuitenkin tietoinen trophystä. En tosin tiädä mitä niin ihmeellistä trophyssäkään on ja jos raha on ainot mikä meni metsään en suurta virhettä ole tehnyt, jos autosta ei pahaa sanottavaa ole :wink:
Olisin toionut konkareilta vinkkejä mikä kuluu -> millä estää, mitä pitää varoa jne. kiitokset jo kommenteista vaikka välillä aiheesta jo "vähän" eksyttiinkin :huh:
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 14.02.09 - klo: 20.30
1/8 truggy on kyllä oikea valinta mutta mielestäni muutamalta muulta valmistajalta saa parempaa about samaan rahaan.
..rahasta en puhunut, tarkoitin että muulta valmistajalta olisi samaan rahaan saanut paremman pelin. (tosin en tiedä mitä maksoit tuosta)
Ja tämähän on vain minun mielipide :wink:
..en oikeen osaa muuta neuvoa, kuluvat osat kuluu, siis voimansiirron esim. kytkin, diffin ulostulot yms. esim. vetareiden niveliä yms. ei kannata rasvailla(jos siellä on tukevat rasvat niin hiekka muuttaa rasvan kunnon hiomatahnaksi), putsaa vaan ajon jälkeen niinkuin muunkin auton, wd-40 ja rätti/paineilma on aika suosittu resepti auton puhdistukseen), kyllä ne sitten näkee mitkä kuluu, eikai siinä kummemmin tarvi mitään varoa, asiallinen sisäänajo koneelle ja kovaa ajoa.
Mistäs ostit ja paljonko kustansI? Itselläkin on auton osto edessä ja kyseinen mallikin on käynyt mielessä. Mitäs muita "parempia vaihtoehtoja on?
Lainaus käyttäjältä: Äpärä - 27.02.09 - klo: 18.26
Mitäs muita "parempia vaihtoehtoja on?
Hong Nor..enkä sano siksi että itselläni on moinen, on ollut muitakin..Hong nor vaan on ollut ehdottomasti paras millä olen ajanut, niin keston kuin ajo ominaisuuksien puolesta.
Arska, oletko sä ajanut sillä yhtään kisaa koskaan ? Sun ja Mikon honkkarit oli ainakin aika hitaita radalla ku vetelin CENillä samaan aikaan. No ei siinä etteikö olis hyvä auto.
Tossa viime vuoden viimeinen truggy kisan tulos Turuus
Lisäsin merkit eteen sikäli mikäli tiedän:
Truggy
No. Pos Name License Laps Total Tm
HOBAO 1 Josefiina Quagraine UAU 40 30:43.914
CEN 2 Arto Heinonen UAU 38 30:27.562
KYOSHO 3 Jarno Kokkonen TUA 38 30:51.467
HONG NOR 4 Tuomas Lintula UAU 37 30:26.312
HONG NOR 5 Joonas Vuojolahti UAU 37 30:42.624
HONG NOR 6 Petri Mylläri SaloUA 35 28:20.658
LOSI 7 Nana Parjanen TUA 34 30:05.959
8 Petri Nirkkonen UAU 31 30:06.767
LOSI 9 V-P Virtanen TUA 31 30:13.936
HOBAO 10 Kaius Perttilä UAU 29 30:39.991
CEN 11 Mikko Mäkinen VMF 20 30:11.848
HONG NOR 12 Matti Jokelainen TUA 12 30:39.312
Ehkä tosta voi tsiigailla millä merkeillä on ajettu ja onnistuttu myös kisaoloissa, honkkarilla on vahvin edustutus näemmä
Kohtuu uutta truggy markkinoilla ovat myös Xray, Asso ja Tamiya joita ei näy listoilla.
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.02.09 - klo: 19.36
Arska, oletko sä ajanut sillä yhtään kisaa koskaan ? Sun ja Mikon honkkarit oli ainakin aika hitaita radalla ku vetelin CENillä samaan aikaan. No ei siinä etteikö olis hyvä auto.
Ollaanko me muka joskus ajettu sun kanssa "kilpaa"?
Itse ainakin vain kruisalin radalla tuolloin kun ylpeänä pädit asiasta johonkin topikkiin.
Muistan tuon tapauksen edelleen kun piti oiken kympissä pullistella että CEN meni ohi.
Vaikeetakos tuo nyt on jos itse olet höylännyt radan puhki ja itse ajanut koko radalla muutaman kerran.
Se ratahan muuttu koko ajan profiililtaan, ei toi ole mikään hyvä syy :cool:
Laitoin kertaheitolla niin paljon rahaa harrastukseen kokonaisuudessaan, että en osaa sanoa kuinka paljon auton hinta yksittäin olisi... Tällähetkellä kokonaisuudessaan hiukan alle tonni, mutta siinä kallis radio satkulla bensaa jne. vaikea sanoa, mutta auto on nytten kasassa ja voin kyllä vakuuttaa, että et ainakaan huonoa sioitusta nimenomaan SS kohdalla tee.
Pieni vihje HPI kitin ostajille: ennen kun kitti edes tulee niin 3mm 16 pitkii uppokannallisii kuusiokolo ruuveja pitää ehottomasti hakea kunnon ruuvi liikkeestä. nuo HPI:n vakiot kun on jotain? (jotenkin huonosti sain fakomin uusilla avaimilla kiinni) ja aina kanta p*skana. kuitenkin ruuviliikkeen ruuvit olivat parempia mielestäni ja sain diffitkin kunnolla kasaan.
Oliko kisassa edes yhtään Hpi vehjettä mukana?
Saisinko tällä samalla nosramin pannulla edes osallistua (pitää varmaa mennä itte lukee kilpailu foorumilta)?
Tosin pelimies kun vie millä vain varmaan...
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 14.02.09 - klo: 22.30
Itselläni on ollut kaksi Hellfirea, toinen oli RTR ja toinen SS, molemmat olivat todella lujaa tekoa ja SS malli jopa nopea radalla. SS mallilla mentäisiin ensi kesä mutta HB:lta tulee D8T niin sitten... ...tosin saa nähdä saadaanko yhtään möykkykisaa edes aikaiseksi...
Mainittakoon vielä se että kun Truggyluokka nosti päätään ns. monsteriluokkana oli tuo HB Lightning aivan ylivoimainen kilpailuissa (nykyään siis tuo HPI Trophy Truggy), toki siitä on jo aikaa...
Täyttä Pata? vai jotain perää?
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.02.09 - klo: 21.13
Se ratahan muuttu koko ajan profiililtaan, ei toi ole mikään hyvä syy :cool:
Mikä ei ole hyvä syy.
Se että olet höylännyt lavangon rataa 100 kertaa enemmän kuin minä?
viime kesänä ajoin tasan 2 tankkia.
Jos nyt pitää ruveta pullistelemaan niin mihin se kyoshon punainen pujottelukeppi jäi viime kesänä?
Olitko ostanut tontin radalta :p
Ihan yhtä hyvä vertauskuva kuin tuo sun ohittelus mun autosta jos ajelen puolella kaasulla...
Mut onhan se mukavaa sun kannalta että olet sentään jonkun ohittanut.
Mahto olla hyvä mieli monta päivää.
Ei nuo sunkaan kisa tulokset päätä huimaa.
Noloo rupee edes heittää tollasta kommenttii.
Ihan sama, kommentoin vaan siihen että pysyyhän TheARSKAN auto ehjänä jos sillä ajaa hiljaa :grin: :grin: :grin: Ja te ajoitte säälittävän hiljaa, jos minäkin pääsin heittämällä ohi
Mun tulokset on sitä paitsi muuten keskimäärin ihan hyviä niinki vanhalta ukolta kuten mä (melkein 40), tarkistapa faktat
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.02.09 - klo: 21.37
Ihan sama, kommentoin vaan siihen että pysyyhän TheARSKAN auto ehjänä jos sillä ajaa hiljaa :grin: :grin: :grin: Ja te ajoitte säälittävän hiljaa, jos minäkin pääsin heittämällä ohi
Mun tulokset on sitä paitsi muuten keskimäärin ihan hyviä niinki vanhalta ukolta kuten mä (melkein 40), tarkistapa faktat
Ohoh.jos se on sulle noin tärkeetä olla mestari ni hieno homma että olet joskus oppinut ohittamaan.
Mutta voidaanhan me kokeilla että miten käy kun ajetaan kilpaa.
Olis kiva tietää että meillä oli jotku "kisat" pystyssä.
Muista ensi kerralla kertoa että millon ajetaan "kilpaa"
Ja että sillä ruvetaan pari vuotta myöhemmin pätemään.
Okei okei tehdään niin. Jätetään tää nyt tähän ettei lähde enempää käsistä, ok?
Hyvin me kaikki ajettiin vai mitä. Kaikki hyviä autoja mitä tuolla on pyöriny, tavalla tai toisella.
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.02.09 - klo: 19.36
Sun ja Mikon honkkarit oli ainakin aika hitaita radalla ku vetelin CENillä samaan aikaan. No ei siinä etteikö olis hyvä auto.
Aika hitaita :lol: No, empä muista mistä kerrasta on kyse, mulla saattoi silloin(toissa kesänä kun olin enemmän lavangossa ja ekoja kertoja truggyllä radalla) olla se yksi lrp kone jonka kanssa oli paljon ongelmia ja eihän siinä mitään voithan sä olla mua nopeempi truggy kuski..en tiedä(en muista että oisin ajanut "kisaa" sun kanssa), mutta miten tämä liittyy keskusteluun?
Enkä ole ajanut tuolla HN:llä kisaa mutta usein radalla kyllä ns. kisakuskien kanssa, enkö ole pätevä sanomaan mielipiteitä autoista joita olen omistanut ja joilla olen radalla ajanut...vai mitä ajat takaa tuolla kysymyksellä että olenko kisannut HN:llä? ..ettei vaan ahistas mun kommentit jostain autoista..
Ja mites ajatko itse vielä krossia? ..oliko lopettamisen syy se kun et oikein pärjännyt..no ehkä siinä kyosho gt luokassa sitten.
Ja pliiis, älä ala lähettelemään tällä kertaa mitään yyvee viestejä, mulla on muutakin tekemistä kuin vääntää jostain turhasta.
ps. muutenkin tosi fiksua heitellä moisia kommentteja..sori jos olen ajanut joskus hitaammin kuin sinä.
Ja tämä on mun osalta tässä, jatketaan jos puhutaan oikeasta asiasta.
lue mun ed. viesti
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.02.09 - klo: 19.36
Arska, oletko sä ajanut sillä yhtään kisaa koskaan ? Sun ja Mikon honkkarit oli ainakin aika hitaita radalla ku vetelin CENillä samaan aikaan. No ei siinä etteikö olis hyvä auto.
Tossa viime vuoden viimeinen truggy kisan tulos Turuus
Lisäsin merkit eteen sikäli mikäli tiedän:
Truggy
No. Pos Name License Laps Total Tm
HONG NOR 1 Josefiina Quagraine UAU 40 30:43.914
HONG NOR 2 Arto Heinonen UAU 38 30:27.562
KYOSHO 3 Jarno Kokkonen TUA 38 30:51.467
HONG NOR 4 Tuomas Lintula UAU 37 30:26.312
HONG NOR 5 Joonas Vuojolahti UAU 37 30:42.624
HONG NOR 6 Petri Mylläri SaloUA 35 28:20.658
LOSI 7 Nana Parjanen TUA 34 30:05.959
8 Petri Nirkkonen UAU 31 30:06.767
LOSI 9 V-P Virtanen TUA 31 30:13.936
HOBAO 10 Kaius Perttilä UAU 29 30:39.991
XRAY 11 Mikko Mäkinen VMF 20 30:11.848
OCM 12 Matti Jokelainen TUA 12 30:39.312
Ehkä tosta voi tsiigailla millä merkeillä on ajettu ja onnistuttu myös kisaoloissa, honkkarilla on vahvin edustutus näemmä
Kohtuu uutta truggy markkinoilla ovat myös Xray, Asso ja Tamiya joita ei näy listoilla.
Nyt täytyy hiukan korjata MikaR:n listaa.
JQ ajoi koko viime kauden Hong Nor X1X-CRT truggyllä.+ Arto Heinonen ajoi kyseisessä kisassa Honkkarilla kuten useassa muussakin kisassa, joten se siitä.
+ edellisenä vuonna kokonais sijoituksissa taisi honkkarille tulla 1,2 ja 4 sija ainakin.
Edit:korjailin listaa (mitä muistan)
Kiitos oikaisusta. Harmi kun ei ollut tuloksissa esillä. Vahva esitys Hong Norilta!
Onko nyt ok?
Truggy
No. Pos Name License Laps Total Tm
HONG NOR 1 Josefiina Quagraine UAU 40 30:43.914
HONG NOR2 Arto Heinonen UAU 38 30:27.562
KYOSHO 3 Jarno Kokkonen TUA 38 30:51.467
HONG NOR 4 Tuomas Lintula UAU 37 30:26.312
HONG NOR 5 Joonas Vuojolahti UAU 37 30:42.624
HONG NOR 6 Petri Mylläri SaloUA 35 28:20.658
LOSI 7 Nana Parjanen TUA 34 30:05.959
8 Petri Nirkkonen UAU 31 30:06.767
LOSI 9 V-P Virtanen TUA 31 30:13.936
HOBAO 10 Kaius Perttilä UAU 29 30:39.991
CEN 11 Mikko Mäkinen VMF 20 30:11.848
HONG NOR 12 Matti Jokelainen TUA 12 30:39.312
Jees, luin, ehti kirjoittaessa tulla viestejä..ja jos epäilee että minä säästelen/ajan hiljaa ja sen takia vehje nipussa niin voi tulla katsomaan/itse kokeilemaan :wink: ..frendit tietää että mun vehkeitä ei säästellä :lol:
Ja vanha HB ei sitä kyytiä kestänyt.
Sellasta, hyvät illan jatkot kullekin..
No en epäile. Tämähän on vaan ajanvietettä vai mitä :grin:
Jees, jengillä näppikset keulii kun ei pääse radalle..
Sitähän se on... hehe :grin:
Jos ei nytte aiheesta täysin eksytty, niin tuli kyllä tehtyä Hangzhoun aasin silta...
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Kilpailu on sillon kun se on molemmilta sovittu
eikä ole mitään "mä ajoin nopeempaa" ellei kisaa ole sovittu.
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 14.02.09 - klo: 22.30
Itselläni on ollut kaksi Hellfirea, toinen oli RTR ja toinen SS, molemmat olivat todella lujaa tekoa ja SS malli jopa nopea radalla. SS mallilla mentäisiin ensi kesä mutta HB:lta tulee D8T niin sitten... ...tosin saa nähdä saadaanko yhtään möykkykisaa edes aikaiseksi...
Mainittakoon vielä se että kun Truggyluokka nosti päätään ns. monsteriluokkana oli tuo HB Lightning aivan ylivoimainen kilpailuissa (nykyään siis tuo HPI Trophy Truggy), toki siitä on jo aikaa...
Täyttä P "askaa" vai jotain perää?
Noista tuloksista vielä sen verran, että tasossa on totisesti kova haitari kun ei edes 2 ekaa pysy samalla kierroksella?
Jos tarkoitat että onko perää että HB lightning st ollut ylivoimainen monsteri kisoissa, niin vaikka en paikalla ole ollut niin varmasti pitää paikkansa, onhan truggy huomattavasti nopeampi radalla kuin monsterit.
...vai takoititko ylempää tekstiä?
Ja m8/t8 kisoissa voi tulla isoja eroja kun finaali on tosi pitkä ja tulee kaatoja yms.
No jää nähtäväksi miten Hellfire ss liikkuu lavangossa jos sinne saakka joskus saan itteni raahattua.
Ehkä sitte kun osaan edes ohjata autoa keilojen välistä :shock:
Onko kaikilla muuten pieni klappi jokaisessa renkaassa (vanteen kiinnityksestä johtuen), eli kuuluuko asiaan?
Jos jotain kiinnostaa ja jaksaa ladata manuaalin http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/10505.pdf oheisesta linkistä, niin
sivulla 18 Osa 86387 joka pujotetaan 86502 päälle ja kiinnitetään z272 sella ja z740 aiheuttaa sen klapin joka sitten tuntuu jo renkaissa.
tarkistelin vielä, niin kyllä ainakin omasta mielestäni olen kiristänyt kaiken kunnolla (en rikkonut kierteitä, mutta kiristänyt kunnolla kuitenkin)
ja senkus klappaa vaan. Jää nähtäväksi vaikuttaako ajettavuuteen muutenkaan millään tavalla.
tuota, oletko laittanut myös tuon osan 86387, joka tunnetaan myös esim. nimellä pyörän hexa sekä osan 85506 (ohjauspala) väliin tuossa kasauskuvassa näkyvät shimmiprikat (Z877)...?
eli nuo shimmiprikat tulevat edessä ohjauspalassa sekä takana hubissa olevien laakereiden ja hexojen väliin ja niillä saa poistettu tuota mahdollista klappia...
Kyllä olen, juuri niin, niin kuin tuosta kuvasta näkyy ja siltikin vain tuntuu se "klappi" mutta kun ei yhtään tiädä saako olla ollenkaa tuota klappia.
Eli pitääkö minun nytten lähteä hakemaan varaosina noita 0.2mm paksuja prikkoja vai vain antaa olla?
:shock:
ookke...
siis, joku sanois varmaan, että eihän tuollainen pieni klappi näissä laitteissa haittaa, mut itse olen ainakin pyrkinyt kaikista omistamistani laitteista minimoimaan välykset pois...
ja onhan se niin, että mitä enemmän välyksiä, sitä suurempi hajoamisriski... :roll:
eli, homma on susta kiinni... :wink: ja jos päätät alkaa ostelee noita shimmejä, ni eiköhän niitä löytyne joka rc-putiikista ja mitenkään Hobbylinnaa mainostamatta, niin ainakin heiltä pitäs löytyä, koska tuovat noita HPI:n autoja maahan...
Sieltäpä tuokin on ostettu, eli sieltä varmaan kyselen sitte shimmejäkin :shock:
Jäi askarruttamaan, että mikä on se Hongnorin auto malli, joka painii samassa sarjassa, eli ei mitään buggyjä??
HN x1 crt ja x2 crt, noista löytyy niin rtr kuin pro mallit..
Täs on ihan kohtalainen putiikki mistä ainakin itse olen shimmit tilannut, ja saa aikamoisen kasan samaan rahaan mitä rc puodeista.
Eli linkkiä http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/index.php?do=tuotelistaus&tuoteryhma=Aluslaatat&alaryhma=988&tyyppi=MU (http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/index.php?do=tuotelistaus&tuoteryhma=Aluslaatat&alaryhma=988&tyyppi=MU)
Mulla on hobaon shimmiprikkoja 1pussillinen että jos tarvitset nii otas yhteyttä yveellä.
Kokeilin siirtämällä edestä shimmejä taakse ja ongelma ei poistunut, niin en näe syytä hankkia shimmejä.
Kiitos tarjouksesta kuitenkin.
Tarkista laakerit.
Täydellisesti klappia ei voi poistaa, mutta "tuntuma" pitää säilyä.
tuli tuossa mieleen semmonen, että onko tuo välys edessä vai takana...? :undecided:
kun Hellfiressä on eripituiset etu- ja takavetarit... eli jos on sattunut menemään etuvetarit taakse, ni klappia tulee sellaset 2 milliä... :wink:
Ne on eri pusseissa kokoomis vaiheessa eli käytännössä ei voi mennä sekasin jos ei säädä, joka "tietenkään" en voi tehdä. :shock:
jos tuon haluaisi pois kokonaan tarttis pyörän hexan olla sisäpuolelta varmaan yhtätarkkaa työstöä, kun männän pyttyyn, jotta klappia ei pääse syntymään sen "vetonivelen" ja Heksan väliin. ja en halua sitä kiristää millään mömmöllä hexan sisältä, jottei rengas jää "harittamaan" johonkin suuntaa kokoaika. varmaan vain "ylireagoin" tuota aika vähäistä klappia, mutta klappia kuitenkin. :shock:
Mahtaiskohan, joku osata kertoa mistä tilata pari paria noita futaban liittimiä, kun vastarin akkuun tarttee vaihtaa ja laturiin myös...?
Kattelin hobbylinnasta ja sielä ei ole samanlaisia ja kuvalaatu on niin "Arvelluttava", että en saa selvää mahtaako joku olla orkkis?
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftkwvoa.blu.livefilestore.com%2Fy1peiM6XRRJ_MPz3RtbmOEAMw3v76iG-2H60l1OmFRQIkp1tYfCEF4kKZtfPDVtyOruztC4tebg6xyPoCZbrt-Sdg%2FFutaba%2520liitin2.jpg&hash=d90ce9ff0159859160f3eeec4e0f81814e9f18a2)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftkwvoa.blu.livefilestore.com%2Fy1peKCTDyWWJQXMaqtmyCwzCIuWhSQVRTEXGdrnTQPQ3hFEudA1ZA9ukU58UbHEeuXowDqEiFQKQPmaU11zYgAijg%2FFutaba%2520liitin.jpg&hash=cd0c0a89b82401c5ad145f553c95c302b2dd749d)
No löytyihän noita "jatkojohtoja" Hobbylinnasta, mutta eipä sielä ns. Apicoja ollut...
abicoja löytyy ainakin motonetistä/biltemasta
Hellfire (http://cid-6752f7a7c2171119.skydrive.live.com/self.aspx/Futaba%20liitin/Hellfire/Hellfire%20Valmiina%7C_08maalis2009%7C_0249.JPG), Hellfire (http://cid-6752f7a7c2171119.skydrive.live.com/self.aspx/Futaba%20liitin/Hellfire/Hellfire%20Valmiina%7C_08maalis2009%7C_0262.JPG), Hellfire (http://cid-6752f7a7c2171119.skydrive.live.com/self.aspx/Futaba%20liitin/Hellfire/Hellfire%20Valmiina%7C_08maalis2009%7C_0263.JPG), Hellfire (http://cid-6752f7a7c2171119.skydrive.live.com/self.aspx/Futaba%20liitin/Hellfire/Hellfire%20Valmiina%7C_08maalis2009%7C_0274.JPG) ja Hellfire (http://cid-6752f7a7c2171119.skydrive.live.com/self.aspx/Futaba%20liitin/Hellfire/Hellfire%20Valmiina%7C_08maalis2009%7C_0292.JPG)
Siinä muutamia kuvia juuri sisäänajetusta autosta. Keskidiffin jouduin heti uusimaan huonon kiristyksen takia. vaihdoin "omat" mutterit tilalle ja toimii 100% :shock:
Muokattu kuvat näkyviin
Missä sun korin kylki on tosta pakoputken päältä?
Leikkasin pois ku oli tiellä ja aattelin et tulis iha siisti tollee :shock:
Ei oo alkuperäisputki ni ei oikee istu.
Musta ihan hyvä tollee, ompahan vähä omaperänen :shock:
Lainaus käyttäjältä: EramaanKettu - 14.02.09 - klo: 19.29
Ohjausservosta mainittakoon että tuli siinä satanen säästettyä mutta jos kiinnostus säilyy niin 305 kaasulle ja futaban HT digiservo tilalle.
Molemmathan ne kyrvähti, kun en sitte vissii ressutanu radioo "oikein" ja HRS poltti ne noi 20 min säätämisel...
(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu) (Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)(Sensuroitu)
Tuli sitten uusien servojen aika ennen ku edes radalle pääsin, taas joutuu 2vk odottaa, että saa servot, tilauksesta eli kertoisikos joku riittääkö,
BLS451 molempiin vai tarviiko ohjaukseen BLS351 (http://www.futaba-rc.com/servos/brushlessservos.html)?? Eli onko tuo 0.03 sek ratkaseva ja riittääkö tuo teho?
ja olisko jotain mitä mun pitäs ottaa huomioon mikä on menny "vähän" ohi? Jos vaikka joskus pääsis nautiskelemaan työn hedelmistä :shock:
Kiitos vastauksista :cheesy:
Lainaus käyttäjältä: EramaanKettu - 08.03.09 - klo: 01.40
Hellfire (http://cid-6752f7a7c2171119.skydrive.live.com/self.aspx/Futaba%20liitin/Hellfire/Hellfire%20Valmiina%7C_08maalis2009%7C_0249.JPG), Hellfire (http://cid-6752f7a7c2171119.skydrive.live.com/self.aspx/Futaba%20liitin/Hellfire/Hellfire%20Valmiina%7C_08maalis2009%7C_0262.JPG), Hellfire (http://cid-6752f7a7c2171119.skydrive.live.com/self.aspx/Futaba%20liitin/Hellfire/Hellfire%20Valmiina%7C_08maalis2009%7C_0263.JPG), Hellfire (http://cid-6752f7a7c2171119.skydrive.live.com/self.aspx/Futaba%20liitin/Hellfire/Hellfire%20Valmiina%7C_08maalis2009%7C_0274.JPG) ja Hellfire (http://cid-6752f7a7c2171119.skydrive.live.com/self.aspx/Futaba%20liitin/Hellfire/Hellfire%20Valmiina%7C_08maalis2009%7C_0292.JPG)
Siinä muutamia kuvia juuri sisäänajetusta autosta. Keskidiffin jouduin heti uusimaan huonon kiristyksen takia. vaihdoin "omat" mutterit tilalle ja toimii 100% :shock:
Muokattu kuvat näkyviin
Huh huh kun on hieno toi musta koppa, pitääpä maalata moinen honkkariin.
Lainaus käyttäjältä: pukki81 - 09.03.09 - klo: 21.30
Huh huh kun on hieno toi musta koppa, pitääpä maalata moinen honkkariin.
Joo, näyttää aika vihaselta, mutta toi FoXin tarra katolla kruunaa koko menopelin :shock:
Ei parane vaa pimeellä ajaa, ettei näköyhteys petä :grin:
Btw mikä servo sulla ohjaukses? ja mitä mietit riittäiskö tuo 451?
Joopajoo, BLS 451 ja 351 eron huomaa kun yön ja päivän noihin alkuperäisiin verrattuna. Helposti sai säädöt ja vääntöä riittää ja autokin pysyy hanskassa huomattavasti helpommin kun on kääntyvillä etupyörillä varustettu :shock:
Hiukan epäonnea matkassa kun laturi hajosi ja etudiffistä tärisi yksi "sokka" pois. Osat kun saapuu niin ei muutakun kovaa ajoa :laugh:
Mietityttää vain onko nuo servot vedenkestäviä vai vain roiskettiiviitä nytten kun nuo ilmat ovat mitä ovat? Googgelilla yritin etiskellä mutta ei sanaakaan tiiviydestä.
S9451 kyllä löytyi että on (futaban sivuilta). Luotettavaa tietoa kaipaisin vai pitääkö lakkaa marssia ostamaan?
Eivät ole sukellusveneservoja ja voivat ottaa nokkiinsa jo sulamisvedestä, mikäli sitä päätyy väärään paikkaan. Tippa tappaa tässä tapauksessa.
Vesitiiviydellä tuskin yksikään valmistaja markkinoi, roisketiiviys on myös varsin suhteellinen käsite. Mikäli servo vedestä hajoaa on vika oma, niin tai näin. Omista lisäkäsittelyistä tuskin haittaa on.
Uskoisin noissa kuitenkin olevan saman tason suojaus kuin 9451 ja 9351:sessä, onhan kyseessä melkein sama tuote.
Tarvitsee sitten varmaan olla vähän varovaisempi kun nuo ei nytten ollut halvimmasta päästä ja toivon että ne toimisi vähintään vuoden yhtä moitteettomasti kun nytten :shock:
Ainakaan ei kahdella ekalla kerralla miksikään mennyt :cheesy: