RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: wictro - 12.03.09 - klo: 17.45

Otsikko: Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
Kirjoitti: wictro - 12.03.09 - klo: 17.45
Mulle ei ole selvinnyt, miksi niitä käytetään, sen sijaan, että moottori olisi suoraan pohjalevyssä kiinni.

Noissa syntyy kahdeksan ruuvia, joilla on mahdollisuus löystyä neljän sijaan.

Säädetäänkö päärattaan välys siirtämällä pukkeja pohjaan nähden, vai mottoria pukeissa?

.w
Otsikko: Vs: Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
Kirjoitti: TheArska - 12.03.09 - klo: 17.57
Niitä käytetään jotta moottori saadaan kiinni pohjalevyyn. Mitenkäs sen koneen ilman pukkeja saisi kiinni pohjalevyyn, vain jossain kyoshon orkkis koneissa on kiinnitys rei´ät lohkon pohjassa, muuten koneissa on ne korvat lohkon sivuilla.
Ja pukkeja siirretään pohjalevyssä, ei konetta pukeissa.
Otsikko: Vs: Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
Kirjoitti: Mika R - 12.03.09 - klo: 17.59
et sitten voinut laittaa tätä siihen "sun" topikkiin.

Moottoripukit kiinnitetään Kyosho MP75 :ssä aluslevyillä, joiden tarkoitus tehdä irroitus ja kiinnitys helpoksi, koska aluslevyistä irroittamalla ja kiinnittämällä pinjonin (=kytkinkellon) ja spurrin välystä ei tarvitse säätää uudelleen.

Esim. Losissa on vain pukit ja moottori uudelleen kiinnitettäessä pitää välys säätää uudelleen. Siinä ei parane hosua ja joskus helteessä (=kisatilanteessa) voi tämäkin homma olla hikinen.

Välys säädetään luonnollisesti pukeista suhteessa aluslevyihin, koska aluslevyjen sijoittumista pohjalevyssä et voi säätää (sijainti aina sama).
Otsikko: Vs: Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
Kirjoitti: wictro - 12.03.09 - klo: 18.05
et sitten voinut laittaa tätä siihen "sun" topikkiin.

Moottoripukit kiinnitetään Kyosho MP75 :ssä aluslevyillä, joiden tarkoitus tehdä irroitus ja kiinnitys helpoksi, koska aluslevyistä irroittamalla ja kiinnittämällä pinjonin (=kytkinkellon) ja spurrin välystä ei tarvitse säätää uudelleen.

Esim. Losissa on vain pukit ja moottori uudelleen kiinnitettäessä pitää välys säätää uudelleen. Siinä ei parane hosua ja joskus helteessä (=kisatilanteessa) voi tämäkin homma olla hikinen.

Välys säädetään luonnollisesti pukeista suhteessa aluslevyihin, koska aluslevyjen sijoittumista pohjalevyssä et voi säätää (sijainti aina sama).

Kiitos tiedosta.

Laiton oman topicin, kun tämä koskee kaikkia autoja, ja en ole varma lukeeko sitä mun topikkia kovinkaan moni.

Oletan että pukkeja tarvitaan, kun eri koneet on eri korkuisia, ja pukeilla saadaan se vauhtipyörä starttiboksin ulottuviin.

.w

EDIT: selasin kahdeksan sivua taaksepäin, niin niistä 2 topikkia on mun aloittamia. Tämä ja se RTR low budget. Eli en nyt ihan hirveesti ole näitä spämmännyt ^_^
Otsikko: Vs: Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
Kirjoitti: wictro - 12.03.09 - klo: 18.06
Niitä käytetään jotta moottori saadaan kiinni pohjalevyyn. Mitenkäs sen koneen ilman pukkeja saisi kiinni pohjalevyyn, vain jossain kyoshon orkkis koneissa on kiinnitys rei´ät lohkon pohjassa, muuten koneissa on ne korvat lohkon sivuilla.
Ja pukkeja siirretään pohjalevyssä, ei konetta pukeissa.

Ihmettelin siis, että miksi ne pukit ei ole suoraan koneiden lohkoissa valmiina.

.w
Otsikko: Vs: Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
Kirjoitti: TheArska - 12.03.09 - klo: 18.09
Varmaan siksi että autot on erilaisia ja yhdet pukit eivät sovi joka autoon. Eli koneilla on eri käyttötarkoituksia.
Onhan niissä ne koneenkorvat valmiina, ei nuo pukit nyt mikään ongelma ole.

edit: ja jos saat kiinnityspultin katkeamaan pukkiin etkä saa dremelin tms. avulla tynkää pois niin on se pukki halvempi uusia kuin koneen lohko.
Otsikko: Vs: Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
Kirjoitti: Mika R - 12.03.09 - klo: 18.11
Vaikka .21 lohkohan on kohtuullisen hyvin standardoitu so. korvakkeiden kiinnityspaikat jokainen valmistaja sovittaa omilla osilla moottorin autoonsa viime kädessä.
Otsikko: Vs: Moottoripukit ja niiden tarkoitus?
Kirjoitti: wictro - 12.03.09 - klo: 18.12
Kiitos molemmille, tuota en ajatellutkaan!

Asia selevä!

.w