Päävalikko

Moottoripukit ja niiden tarkoitus?

Aloittaja wictro, 12.03.09 - klo: 17.45

wictro

Mulle ei ole selvinnyt, miksi niitä käytetään, sen sijaan, että moottori olisi suoraan pohjalevyssä kiinni.

Noissa syntyy kahdeksan ruuvia, joilla on mahdollisuus löystyä neljän sijaan.

Säädetäänkö päärattaan välys siirtämällä pukkeja pohjaan nähden, vai mottoria pukeissa?

.w
-Lithium Love Racing-

TheArska

Niitä käytetään jotta moottori saadaan kiinni pohjalevyyn. Mitenkäs sen koneen ilman pukkeja saisi kiinni pohjalevyyn, vain jossain kyoshon orkkis koneissa on kiinnitys rei´ät lohkon pohjassa, muuten koneissa on ne korvat lohkon sivuilla.
Ja pukkeja siirretään pohjalevyssä, ei konetta pukeissa.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

et sitten voinut laittaa tätä siihen "sun" topikkiin.

Moottoripukit kiinnitetään Kyosho MP75 :ssä aluslevyillä, joiden tarkoitus tehdä irroitus ja kiinnitys helpoksi, koska aluslevyistä irroittamalla ja kiinnittämällä pinjonin (=kytkinkellon) ja spurrin välystä ei tarvitse säätää uudelleen.

Esim. Losissa on vain pukit ja moottori uudelleen kiinnitettäessä pitää välys säätää uudelleen. Siinä ei parane hosua ja joskus helteessä (=kisatilanteessa) voi tämäkin homma olla hikinen.

Välys säädetään luonnollisesti pukeista suhteessa aluslevyihin, koska aluslevyjen sijoittumista pohjalevyssä et voi säätää (sijainti aina sama).

wictro

#3
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 12.03.09 - klo: 17.59
et sitten voinut laittaa tätä siihen "sun" topikkiin.

Moottoripukit kiinnitetään Kyosho MP75 :ssä aluslevyillä, joiden tarkoitus tehdä irroitus ja kiinnitys helpoksi, koska aluslevyistä irroittamalla ja kiinnittämällä pinjonin (=kytkinkellon) ja spurrin välystä ei tarvitse säätää uudelleen.

Esim. Losissa on vain pukit ja moottori uudelleen kiinnitettäessä pitää välys säätää uudelleen. Siinä ei parane hosua ja joskus helteessä (=kisatilanteessa) voi tämäkin homma olla hikinen.

Välys säädetään luonnollisesti pukeista suhteessa aluslevyihin, koska aluslevyjen sijoittumista pohjalevyssä et voi säätää (sijainti aina sama).

Kiitos tiedosta.

Laiton oman topicin, kun tämä koskee kaikkia autoja, ja en ole varma lukeeko sitä mun topikkia kovinkaan moni.

Oletan että pukkeja tarvitaan, kun eri koneet on eri korkuisia, ja pukeilla saadaan se vauhtipyörä starttiboksin ulottuviin.

.w

EDIT: selasin kahdeksan sivua taaksepäin, niin niistä 2 topikkia on mun aloittamia. Tämä ja se RTR low budget. Eli en nyt ihan hirveesti ole näitä spämmännyt ^_^
-Lithium Love Racing-

wictro

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 12.03.09 - klo: 17.57
Niitä käytetään jotta moottori saadaan kiinni pohjalevyyn. Mitenkäs sen koneen ilman pukkeja saisi kiinni pohjalevyyn, vain jossain kyoshon orkkis koneissa on kiinnitys rei´ät lohkon pohjassa, muuten koneissa on ne korvat lohkon sivuilla.
Ja pukkeja siirretään pohjalevyssä, ei konetta pukeissa.

Ihmettelin siis, että miksi ne pukit ei ole suoraan koneiden lohkoissa valmiina.

.w
-Lithium Love Racing-

TheArska

#5
Varmaan siksi että autot on erilaisia ja yhdet pukit eivät sovi joka autoon. Eli koneilla on eri käyttötarkoituksia.
Onhan niissä ne koneenkorvat valmiina, ei nuo pukit nyt mikään ongelma ole.

edit: ja jos saat kiinnityspultin katkeamaan pukkiin etkä saa dremelin tms. avulla tynkää pois niin on se pukki halvempi uusia kuin koneen lohko.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

Vaikka .21 lohkohan on kohtuullisen hyvin standardoitu so. korvakkeiden kiinnityspaikat jokainen valmistaja sovittaa omilla osilla moottorin autoonsa viime kädessä.

wictro

Kiitos molemmille, tuota en ajatellutkaan!

Asia selevä!

.w
-Lithium Love Racing-