RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: koivistonkylä - 14.07.09 - klo: 08.07
-
Kivannäköinen peli. Kenelläkään kokemuksia täältä suomesta
http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=254191
-
No assosta ei oikeen tartte kysyy kokemuksia kun se on aina hyvä auto.
-
Eikö tällasta oo muka kellään suomessa? Ite tilasin tuollasen pari päivää sitte ja ajattelin siirtää savage fluxista sähköt siihen.
-
Eikö tällasta oo muka kellään suomessa? Ite tilasin tuollasen pari päivää sitte ja ajattelin siirtää savage fluxista sähköt siihen.
Muut konversiot tulenee edullisemmaksi kuin juuri tuo asso, ehkä se on syy.
-
Esim mikä?
-
Muut konversiot tulenee edullisemmaksi kuin juuri tuo asso, ehkä se on syy.
Mutta tuo Asso ei olekaan konversio :wink:
-
Siitä pitäs alottaa
-
Pitäisköhän minunkin laittaa..
Pistähän juttua/kuvia kun kerkeet.
Towerista?
-
Esim mikä?
Itse rakennettuna tulee edullisemmaksi. Ei ehkä niin hyvä tai hieno ku tuo asso, mutta alustalle ei hintaa jää paljoa. Murto-osa käytettyyn.
-
Mitäs sähköjä meinaat laittaa autoos?
-
Sähköt vielä vähän avoimena kun ilmeni että tuo savagen tork motti ei assoon sovikkaan noitten "isojen* jäähdytysripojen takia.
-
Juu,sitä on valitettu ulkomaisilla forumeillakin.
-
Mitenkähän ne rivat sais siitä irti? Ne näyttäis olevan tiukalla sovitteella ja liimalla kiinni. Vai voisko ne olla kiinteä osa kannua, tuskin?
-
En tiedä millä ne on kiinni, mutta lujassa ne varmasti on :afro:
noin 24h ja sata pikku pussia myöhemmin... Laitan parempia kuvia kuhan saan paremman kameran ja korin maalatuksi.
-
Onko siinä runkojäykkärit "komposiittiä"(eli muovia) niinku monessa muussaki tän päivän jopa pro-version autossa?
-
Onko siinä runkojäykkärit "komposiittiä"(eli muovia) niinku monessa muussaki tän päivän jopa pro-version autossa?
Joo muovia ne on ja auto tuntuu Muutenkin melko kevytrakenteiselle jos vertaa esim hong norin nitro truggyyn.
-
Ne Fluxin rivat on osa kannua ja lähtevät "irti" sorvaamalla ne pois.
-
Nyt on koriki maalattu ja tarrat laitettu. Ilmakuplat tarrojen alla keventää autoa entisestään :afro:
Auton kasasin aika perus setupeilla. iskareihin eteen ja taakse 50w öljyt. Etu ja keski diffiin 7000 ja taakse 3000. Kasaus Vihossa luki että prot laittaa taakse 3000 öljyt niin kääntyy paremmin :cheesy: Muutenkin kasaus onnistu kivuttomasti ja osat istu hyvin toisiinsa.Ainoat miinukset jotka pisti silmään oli muovinen spurri,takahubit ja nuo runkojäykkärit.Niin ja sähköiksi ajattelin tilata mamba monster 2200kv setin ku oon jo ostanu nuo 4s 5a zippyt ja muutenki ollu tyytyväinen noihin savage fluxin sähköihin.
-
Jos oikein muistan,niin tuo MMM:n 2200kv konekkaan ei tunnu istuvan tohon asson pukkiin,muutakun modaamalla.Korjatkaa jos olen väärässä.
-
Jos oikein muistan,niin tuo MMM:n 2200kv konekkaan ei tunnu istuvan tohon asson pukkiin,muutakun modaamalla.Korjatkaa jos olen väärässä.
Joo ei sekään sovi ihan heittämällä. Pitää laittaa pari prikkaa keski diffin pultteihin.
-
Onneksi tuli käytettyä tuota kuuluisaa hakua.
Laitoin towerizissa ostoskoriin kyseisen kamppeen, ja likipitäen maksoin.
Tuli mieleen katsoa ja ihmetellä mitä löytyy kyseisestä autosta, ja yleinen ongelma juurikin nuo käypäset moottorit.
Löytyis meinaan joutilaana Tekinin rx8 2250kv combo, ni vois tilailla jonkun auton siihen ympärille.
Ku nykytaalalla on niin halpakin, ei paljon kannata alkaa rakentelemaan mistään, kuluineen n. 300€. :shocked:
Miltäs auton kasaaminen ylipäätänsä vaikutti ?
Iskareita ihmettelin kummastelin, kuvissa näyttäis olevan "muoviset" vailla säätöjä (kierre).
Tietysti ei ongelma jos spurrikin on muovia. Tosin E-Revossakin harjattomalla ei mitn ongelmaa muovi spurrin kanssa, muutaku hiljainen.
-
Eikös Slim sanonu,että oli helppo ja mukava kasata?
-
Eikös Slim sanonu,että oli helppo ja mukava kasata?
Niinhän siinä näytti olevan, jotenkin silmät hyppi tai ei tajunnut lukemaansa..
Viitsisiköhän Slim/kuka tahansa auton omistava mittailla pohjalevyn paksuuden.
Meikäläinen ei sitäkään googlen avustuksella löytänyt, nitro versisossa näyttäs olevan 3mm.
Jos vaikka kävis munkki ja olis 4mm, ni vois moottorin kohdalta hyvin keventää 2mm.
Ei tarvis paljoa nostella enää diffipukkia.
e: no nyt löyty pohjalevyn paksuus, 3mm.
-
Ainoat miinukset jotka pisti silmään oli muovinen spurri,takahubit ja nuo runkojäykkärit.
Noi ei taida varsinaisia miinuksia olla, ne on muovia miltein kaikissa uusissakin pro vehkeissä. Spurri vastaavasti on muovia, että auto on äänettömämpi (losin E-versiossa taisi olla sama homma).
-
Joo runkolevy tosiaan se 3mm.Joten sitä ei kannata alkaa työstämään. Ja siitä kasauksesta vielä sen verran että itellä pitää olla ruuvilukitetta ja ns mustaa rasvaa. Ja kyllä pitäisin vieläki noita edellämainitsemiani muoviosia miinuksena varsinkin ajateltuna talviajoa.
Sähköt pitäis vielä tilata towerilta Kunhan ehtii/raskii(uusi kamera harrastus on vienyt kaiken ajan/eurot :cheesy:)
-
Nyt on ensi testit otettu ja auto tuntuu tosi ketterälle ja hallittavalle. Osu vielä tuurilla oikeat öljytki diffeihin. Liukkaalla soralla saa aikaan hallittuja sladeja ja auto yliohjaa sopivasti jyrkemmissä mutkissa.
Testisähköiksi löyty kaverin mekkaus boksista mmm v3 nopari ja hobbycityn joku xl motti 1900kv arvolla. Akkuna 5a 4s 30c zippy flightmaxx(ei istu akkukoteloon moitteettomasti)ja pinjoni 16t. Servona futaban 3305,joka ei riitä alkuunkaan.Tuolla setupilla auto kulkeen mutulla noin 40-45km/h ja välejä vois ehkä aavistuksen pidentää. 2200kv moottori taitaa olla paras vaihtoehto 4s akulla ajettaessa.
-
JConcepts tehnyt uutta koria RC8T:hen.
(http://i126.photobucket.com/albums/p102/merza07/rm1irs.jpg)