http://www.nordicoffroad.dk/
Nyt keskiviikkona aukeaa ilmoittautuminen!
Suomen lisenssi riittää.
Moi!
Ilmoittautuminen on auki.
http://nordicoffroad.dk/signup/
Mitähän noi swantet peeloilee kun pitää laittaa monta ilmoa samalle jampalle ?? Heti näköjään alkaa vääntäminen :grin:
ilmoittautukaa :grin: :afro: KEIJOT HEIIII!
Nöyryytetään ruotsalaiset
Voitettiin ne jo EM-kisoissa joten se on 1-0 suomelle tällä hetkellä ja PM kisois nöyryytetään lisää!
Järkkään linja-autoreissua PM kisoihin.
Mennään joko 35 paikkaisella autolla tai 50 paikkaisella, riippuen montako halukasta lähtijää. Tai sitten molemmat autot jos niin paljon porukkaa :)
Kyselen tänään hotellihintoja ja odottelen parasta aikaa tarjousta Siljalta. Hytit ovat 4 hengen hyttejä.
Kun saan tarjoukset niin kerron ilmoittautumiselle takarajan.
Alustavaa aikataulua:
2.9.2009 Keskiviikko Lähtö Turusta iltalaiva Tukholmaan
3.9.2009 Torstai aamuna nokka kohti Malmöötä, Malmöstä yli laivalla tanskaan. Perillä illalla/yöllä
4.9.2009 Aamulla harjoitukset kisapaikalla
5.9.2009 Kisataan
6.9.2009 Kisat päättyvät
7.9.2009 Maanantai aamuna lähtö takaisin ja iltalaivalla Tukholmasta Turkuun
8.9.2009 Tiistai aamuna saapuminen takaisin Turkuun
Onko mielenkiintoa?
4.9. on myös alkueräkierroksia
Moro
Niko eikö pystyis lähteen jo sunnuntaina pois että ei menis tiistai päivääkin matkaillessa.
Pitää hiukan miettiä sitä vaihtoehtoa. Aika rankaa mulle vaan, jos kisaan kanssa koko viikonlopun ja siitä suoraan ajan sitten koko yön Tukholmaan asti.
Mukana ollaan.
Joonas+Jani
Sunnuntaina voitaisi kyllä lähteä pois, kun katselin kisan aikataulua. Ehditään maanantain aamulaivaan. Oltaisi siis Turussa ma illalla.
Koitetaan siis järjestellä näin.
Tein bussireissulle oman keskusteluaiheen, niin ei mene tämä keskustelu tukkoon :)
http://rc10.fi/index.php?topic=38609.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=38609.0)
Hiljaista on lähtijöiden rintamalla.
Ajattelin lähteä autolla PM:iin, ja kyytiin mahtuisi kaksi ihmistä...ilmoitelkaa jos jollain on kiinnostusta. Laivaliput taisi maksaa 240 euroa meno-paluu (auto+4 hengen hytti). Lautta Tanskaan Ruotsista maksaa noin 70 euroa. Lisäksi matkalla kuluvat bensat.
Laitelkaa yv:iä tai soittaakin voi 050-3010710
Lainaus käyttäjältä: JUkka-san - 18.08.09 - klo: 18.53
Ajattelin lähteä autolla PM:iin, ja kyytiin mahtuisi kaksi ihmistä...ilmoitelkaa jos jollain on kiinnostusta. Laivaliput taisi maksaa 240 euroa meno-paluu (auto+4 hengen hytti). Lautta Tanskaan Ruotsista maksaa noin 70 euroa. Lisäksi matkalla kuluvat bensat.
Laitelkaa yv:iä tai soittaakin voi 050-3010710
Vaikka en lähdössä olekaan, silta Malmöstä per suunta maksaa henkilöautolla noin 30 euroa.
Eikä siinä kauaa kestä kyllä yli ajaa. :cool:
nim. kokemusta on
Laskin, että 20 suomalaista on lähdössä 140 ilmoittautuneen joukossa. Mahtuisi sinne vielä muutama lisää. Jos ei muusta syystä niin ainakin Pålssonin mammaa katsomaan!
Muistakaa 3200 g painoraja.
tjäna,
Päätin sittenkin lähteä kisoihin pakulla (hyvällä varoitusajalla). Onko kiinnostusta tulla vara-kuskiksi ja jakamaan matkakustannuksia, lisätietoja esim huomenna/sunnuntaina kisoissa.. Paikkoja virallisesti 2+kuljettaja, mutta keskimmäinen istumapaikka ei sovi yli 2 metriselle bodarille.. Kärrynä uudenkarhea ja ripeä Vito Tdiesel.
Kaius
2x Werks Racing 25% Fuel gallonaa vois tulla sinne sun seuraks.
Onko joku saanut erälistoja. Unohdin eilen tarkistaa siviilimailini. Sitä vaan että moneltako huomenna show alkaa...
Ruottista saadun infon mukaan jo klo 8 alkaisi harjoittelu.
Rata tarkastettu tänään...näyttää aika tahmealta jos juuteilla ei ole mitään erikoista keinoa kuivata savea jollain konstilla yön aikana. Iltapäivällä ei ollut asiaa radalle kävelemään, olisi tullut puoli rataa mukaan hotellille!
Ilmeisesti aika-ajot on nyt ajettu
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.neobuggy.net%2Fimages%2FNews%2Fnordiq.jpg&hash=fd21a878ac3d403882815c39849a9f1bec331e2c)
Nousufinaalien tuloksia voi selailla täällä
http://results.nordicoffroad.dk/
edit 1
1/16 nousut ajettu. Tuomas Lintula ja Juha Sartesuo nousseet omissa erissään.
Kohta 1/8 kierros alkamassa. Kisa jatkuu....
edit 2
-1/8:ssa olleet Lintula, Sartesuo ja Jari Valkola eivät päässeet jatkoon erissään. Ilmeisesti rata on varsin hankalassa kunnossa, kun erot average ja best lappien välillä on suuret ja hajonta kierrosajoissa muutenkin on suurta.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpics.nordicoffroad.dk%2FVandalism%2F.cache%2F640x428-DSC_0001.JPG&hash=7d28d4214656f1e3c79f3e701b3accf84ad764d2)
Kovaa on tuo henkinen vääntö.
Ei kuulema sada ainakaan nyt
http://pics.nordicoffroad.dk
kuvii
Semifinal B
Pos Name Club Country Laps / Time Fastest laptime
1 Car 5 Ari Heinonen UAU Finland 37 - 30.28.90 46.46
2 Car 59 Linus Thern staffanstorps hs Sweden 37 - 30.33.19 45.63
3 Car 73 Mikael Pålsson Furulunds RCK Sweden 36 - 30.49.71 48.57
4 Car 62 Marcus Sandberg Furulunds RCK Sweden 36 - 30.53.51 47.84
5 Car 97 Robert Hansen GRCC Denmark 35 - 30.21.99 47.86
6 Car 14 Claus Nielsen HRCR Denmark 35 - 30.39.61 48.32
7 Car 43 Joseph Quagraine UAU Finland 35 - 30.40.32 46.78
8 Car 106 Silas Høgholt GRCC Denmark 34 - 30.12.32 47.66
9 Car 42 Joonas Vuojolahti UAU Finland 33 - 30.24.13 49.35
10 Car 31 Jarno Siltanen Jynsrk Finland 25 - 30.44.56 47.56
JQlla lähteny johtopaikal servosarvi irti. (kuulemma itketti)
final:
1. Car 13 Christoffer Svensson SHS Sweden
2. Car 5 Ari Heinonen UAU Finland
3. Car 15 David Ronnefalk Karlskrona MRK Sweden
4. Car 59 Linus Thern staffanstorps hs Sweden
5. Car 96 Robert Gustafsson Norrtälje Sweden
6. Car 73 Mikael Pålsson Furulunds RCK Sweden
7. Car 105 Rune Karlsen Hof mbk Norway
8. Car 62 Marcus Sandberg Furulunds RCK Sweden
9. Car 89 Peter Harder HRCR Denmark
10. Car 97 Robert Hansen GRCC Denmark
ProLap 3.2.8
Final
Pos Name Club Country Laps / Time Fastest laptime
1 Car 15 David Ronnefalk Karlskrona MRK Sweden 75 - 1.00.19.85 45.87
2 Car 13 Christoffer Svensson SHS Sweden 75 - 1.00.39.94 45.23
3 Car 96 Robert Gustafsson Norrtälje Sweden 73 - 1.00.09.33 46.26
4 Car 73 Mikael Pålsson Furulunds RCK Sweden 71 - 1.00.31.70 48.10
5 Car 89 Peter Harder HRCR Denmark 71 - 1.00.34.41 48.39
6 Car 5 Ari Heinonen UAU Finland 71 - 1.00.48.64 45.88
7 Car 62 Marcus Sandberg Furulunds RCK Sweden 71 - 1.00.49.27 47.43
8 Car 105 Rune Karlsen Hof mbk Norway 61 - 1.00.07.22 47.00
9 Car 97 Robert Hansen GRCC Denmark 57 - 1.00.11.50 47.10
10 Car 59 Linus Thern staffanstorps hs Sweden 17 - 13.44.18 46.05
HEJA SWERIGE FRISKT HUMÖR, DET ÄR NI SOM SYSEN GÖR,SWERIGE SWERIGE :lol:
Jerzi
Oli melko kosteat alkuerät :afro:
http://pics.nordicoffroad.dk/Smeden2/dsc_0054.jpg
Ihan mukavat karkelot vaikka kokoajan keli vaihtui ja perinteiseen tapaan penalttia tuli enemmän tai vähemmän järkevistä / aiheellisista syistä mutta se siitä.
Torstaina näytti vielä aika synkältä kun rata oli melkoista mömmöä, mutta siitä se sitten lähti ja perjantaina itseasiassa saatiin ajella aika hyvissä olosuhteissa. Lauantai alkoi taas kosteammissa merkeissä kuivuen päivän mittaan ja päättyen 1/128 ja 1/64 finaalien vesisateeseen. Eli siltä pohjalta rata muuttui käytännössä kokoajan.
Omat ajot meni joten kuten ja erinäisten sekoilujen jälkeen päädyin 1/128 finaaliin eli siihen lauantai-illan sadesessioon. Pääsin vielä nousemaan 1/64 mutta siihen kyyti sitten loppuikin. Plussana oli, että auto oli sunnuntaina mekattuna joten pystyi keskittymään kisojen seuraamiseen.
Jos puheet piti paikkaansa kuinka paljon tuo länsinaapuri on käynyt radalla reenaamassa, niin siihen nähden oli suomalaisilla vauhdit ihan kohdallaan. Epäonnea oli tällä kertaa runsaasti mukana kun Josella hajosi auto semissä ja Arilla oli finaalissa sitten muuta ohjelmaa joten jäi se lopullinen mittelö hiukan valjuksi. Tosin tää Ronnefalk oli sen verran nopea, että noinko olisi kyyti kellään riittänyt.
Joka tapauksessa ihan kiva reissu ja ensivuonna uudestaan :wink:
Kisaraportti:
Perjantain harjoitukset menivät rataa opetellessa.
Lauantain alkuerät oli melko haastavat kelin muuttuessa joka kierroksella, välillä sataa ja välillä yrittää kuivua. Radan pinta ja pito vaihtelee kokoajan.
Alkuerien jälkeen 26:s.
Sunnuntain finaalit alkoi minulla 1/4 B:stä. Ajo kulki,auto toimi ja mokailut jäi vähälle. Finaalin 2:n ja semiin.
Semin alku kulki hyvin, pääsin keulille melko alussa ja sitten Pålsson konttiin. Oma auto ulos radalta ja nostaja heitti auton takaisin radalle ponderilinjan ohi. Ei läppiä, raju pudotus keulilta vikaksi. Tuomarit huomasivat nostajan virheen ja lupasivat korjata tuloksen, mikä jäi kuitenkin korjaamatta. Hiukan puolenvälin jälkeen auto alkoi rutista ja kuten arvata saattaa ääni vaan paheni joka kierroksella. Vauhti tippui yli 10 sekunttia/kierros ja peli oli pelattu. Takadiffin poskilaakeri rikki ja pinioni/lautaspyörä sileenä.
Lopullinen sijoitus 17. (16. jos virhe olisi korjattu).
Ihan tyytyväinen fiilis jäi kisoista, toki olisi ollut mukava saada ajaa semi loppuun ja katsoa mihin vauhti riittää.
Joonas
Lainaus käyttäjältä: *jonttu* - 07.09.09 - klo: 09.04
Ihan tyytyväinen fiilis jäi kisoista, toki olisi ollut mukava saada ajaa semi loppuun ja katsoa mihin vauhti riittää.
Joonas
Mulla oli kolmen PM:n putki samoissa merkeissä (tosin ihan eri finaaleissa), nyt jättänyt vähemmälle josko putki katkeaisi :)
Jontulla kuitenkin komea tulos...
Arille onnittelut sijoituksestan myös vaikka en tiedä onko mies itse täysin tyytyväinen. Onnea joka tapauksessa (lähtöpaikka 2 kuitenkin jne)
Jostain syystä kisasää korreloi fiilareita. Sattui huono mäihä koko ajan säiden suhteen. Koko aikana ei taidettu kuivalla ajella. Ei se sijoitusta jälkikäteen ajateltuna muuttanut, mutta sen kuran kanssa läträäminen varikolla alkoi erityisesti lauantaina ottaa pattiin. Sunnuntai aamuna nousuissa sama toffeessa ajelu jatkui. Silloin sattui hyvät ajot nousten 32 ja 16 finaaleista ylöspäin. 1/8 tie pystyyn lähinnä kuskin vateilun takia sekä siksi, että auton perä jäi aavistuksen alas, kun arveltiin ettei kuraa autoon enää niin tartu. Vaan loppumatka tuli perä kelkkana aiheuttaen pomppimista. Lopputulema oli huonoin sijoitus PM kisoissa, joita on nyt tahkottu vuodesta 2004.
Yksi uusi ilmiö tuli koettua. Lauantaina tuuli niin kovaa, että auto lähti hypystä leijailemaan hallitsemattomasti. Eipä olisi moista uskonut yli 3 kilon kimpaleen tekevät tai taisivat olla kuran kera jopa 4 kiloisia.
Rata oli muuten mainio paitsi kovavauhtiset mutkat puuttuivat.
Loppukisan suomilinssien läpikatsottuna harmitti kaikkien neljän semiin saakka päässeiden tekniset murheet. Finaali olisi ollut mukavaa katsottavaa, jos Linuksen auto ei olisi hajonnut sekä Arin pari teknistä murhetta olisi jäänyt tulematta. Ekan tankin aikoihin oli neljä autoa selkeästi omassa vauhdissa, Ronnefalk, Svensson ja kaksi edellä mainittua. Ronnefalk ja Svenssoni sitten kisailivat voitosta. Svenssoni oli noin sekunnin nopeampi mutta mokailevampi. David vei ansaitusti voiton.
7 suomalaista 30 joukossa on ihan kelpo suoritus, mutta semissä ja finaalissa pitäisi olla enemmän meikäläisiä. Se vaatisi ehkäpä Suomen toptenin etukäteisvierailua kisaradalla. Ensi vuonna siihen on paremman mahdollisuudet...
Täytyy myöntää, että Tanskan kisasää oli hyvin mielenkiintoinen. Vastatuuleen hypätessä piti vain yrittää pitää keula alhaalla. Jos keula otti ilmaa alleen, auto muistutti enemmän liidokkia kuin crossiautoa.
Ekan eräkierroksella mutarallissa kaadoin takasuoran tuplahypyn päälle, jonka pinta oli tehty matosta. Matto oli niin liukas että nostaja ei päässyt nostamaan autoa vasta kuin n.15s yrityksen jälkeen. No ei siinä voinut kuin nauraa ja odottaa... :lol:
Omat nousut pääsin ajamaan kuivassa kelissä. 1/4:ssa rata oli hyvin liukas. Artsi pääsi hätyttelemään ja ohikin kun kaadoin muutamaan otteeseen. Mutta Artsi sortui samaaan heti perään ja pääsin nousemaan semiin.
Semi loppui alkuunsa taka-auraus palan murtuessa kolmannella kierroksella. 10min korjauksen jälkeen matka jatkui. Auto toimi kuivalla mainiosti, joten olisi ollut hauska nähdä mihin asti vauhti olisi riittänyt.
Muutamia kuvia semien reeneistä ja Finaalista.
http://www.bridge.kuvat.fi/kuvat/M8+PM%2C+Tanska+2009/ (http://www.bridge.kuvat.fi/kuvat/M8+PM%2C+Tanska+2009/)