Vaasan Urheiluautoilijat ry. / RC-Team toivottaa kaikki tervetulleeksi ajamaan Short Course Masters 2013 kilpailuun.
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/993962_681504475196506_2094081475_n.png)
Ajankohta: 24.8.2013
Paikka: Pitkämäen pienoisautoilukeskus, Vaasa
Rata:
- Pituus: 204 m (MM 2WD profiili)
- Leveys: vähintään 3 m
- Materiaali: savipintainen
Luokat:Ajotapa:Katso tämän viestin liite. Kommentteja otetaan vastaan.
Kilpailunjohto:Kilpailunjohtaja: Joonas Lyyski
Ajanottopäällikkö: Joonas Lyyski
Tuomari: Juha Mäki
Katsastuspäällikkö: Petri Somppi
Ratamestari: Timo Huhmarsalo
Lisenssit:Kilpailu ajetaan kerhokilpailuna ja lisenssiä ei tarvitse.
Säännöt:Kilpailussa noudatetaan SC Summer Cup 2013 mukaisia teknisiä sääntöjä.
http://rc10.fi/index.php?topic=75626.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=75626.0)
Aikataulu:Perjantai 23.8.
Vapaa harjoittelu 9:00-21:00
- Vapaa harjoittelu 10 min erissä.
- Äänimerkistä vaihto. Jonotus portailla.
- Maksimissaan 10 autoa radalla. Mikäli enemmän autoja radalla, niin kyseinen erä keskeytetään ja erä päättyy siihen.
- Mylaps Practice käytössä ja kierrosajat löytyy osoitteesta http://practice.mylaps.com/practice/showTrack.jsp?tid=1153 (http://practice.mylaps.com/practice/showTrack.jsp?tid=1153)
Lauantai 24.8.
Ohjattu harjoitus 8:00-10:00
Alkuerät 10:30-15:00
Finaalit 16.00-18:30
Palkintojenjako 18:45
Tämä on ainoastaan alustava aikataulu ja lopullinen versio julkaistaan kilpailu viikon alussa.
Vastuu:Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan sääntöjä ja järjestäjän ohjeita. Järjestäjällä on oikeus peruuttaa, siirtää tai muuttaa kilpailuaikataulua olosuhteiden niin vaatiessa. Kilpailija on velvollinen antamaan kilpailukalustonsa sääntöjenmukaisuuden selvittämiseksi tai vastalauseen esittämisen johdosta tarkistettavaksi.
Ilmoittautuminen:Ilmoita vähintään: nimi, sähköpostiosoite, ajoluokat, seura, henkilökohtaisen transponderin numero (ei pakollinen) ja ajokiteet. Transponderin vuokra on 5 euroa.
Ilmoittautumismaksu on SC2-10 ja SC4-10 30 euroa per luokka. Ilmoittautumismaksu on M2-10 ja M4-10 20 euroa per luokka. Useamman luokan ajajille ilmoittautuminen on yhteensä 40 euroa. Ilmoittautumismaksu maksetaan kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.
Ilmoittautumiset kisojen nettisivujen kautta www.scmasters.info (http://www.scmasters.info). Ilmoittautuminen päättyy 20.8.2013.
Majoitus:matkailu.vaasa.fi
Muuta:
- MRT transponderit eivät toimi. Mylaps RC2-RC4 transponderit toimii.
- Kilpailupaikalla on kahvio ja päivän aikana tehdään useampia pitsatilauksia
- Perjantaina on käytössä ratamaksu, joka on 10 euroa per päivä.
- Alueella on majoitus mahdollisuus asuntoautolla/vaunulla tai teltalla. Kartingradan huoltorakennuksessa on sauna ja suihkut. Saunamaksu on 5 euroa per henkilö.
- Varikkoalue ei ole katettu eli omat teltat mukaan. Pöytiä ja tuoleja on tarjolla erittäin rajoitetusti, joten varattava etukäteen, jos on tarvetta.
Official sponsors:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fvuawiki.dnsalias.com%2F%40api%2Fdeki%2Ffiles%2F1087%2F%3Dvaasa_vasa_rgb_1_pieni.png&hash=eb06e847761812c14a68988c7442e308cef2cf51)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fvuawiki.dnsalias.com%2F%40api%2Fdeki%2Ffiles%2F1085%2F%3Djc.png&hash=f2e308ed4660dc870844b6c1eefdccda3597420c)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fvuawiki.dnsalias.com%2F%40api%2Fdeki%2Ffiles%2F1083%2F%3Dorion.png&hash=ea4ad13b61a53031e54aa5c2fa78f3aa11a7b473)
Erälistat harjoituksiin ja aika-ajoon
Erä 1 (M4-10)
Nro Etunimi Sukunimi Seura
1 Petri Ström JoeUA
11 Jussi Luopajärvi VUA
14 Lari Jäppinen TamUA
36 Oskari Mäki VUA
90 Max Söderlund PKSRCA
99 Joonas Hyvärinen PRCA
Erä2 (M2-10)
Nro Etunimi Sukunimi Seura
64 Petri Somppi VUA
66 Kim Bengs VUA
101 Joonas Lyyski VUA
95 Jori Mykkänen EKPA
93 Antero Hirvo VUA
85 Mikko Lampinen PRCA
106 Hermanni Taimisto VUA
105 Johan Ljungqvist ETMKUA
Erä 3 (M2-10)
Nro Etunimi Sukunimi Seura
1 Petri Ström JoeUA
4 Jussi Luopajärvi VUA
12 Lari Jäppinen TamUA
28 Matti Eskelinen RccJkl
32 Oskari Mäki VUA
41 Riku Tolonen LemUA
44 Mikko Luopajärvi VUA
92 Ilmari Ullakko VUA
Erä 4 (SC2-10)
Nro Etunimi Sukunimi Seura
22 Mikko Luopajärvi VUA
23 Santeri Jokela RaumRC
25 Petteri Langenoja PRCA
27 Johan Ljungqvist ETMKUA
31 Kim Bengs VUA
34 Mathias Liljeberg ETMKUA
36 Kari Pesonen VUA
Erä 5 (SC2-10)
Nro Etunimi Sukunimi Seura
1 Riku Tolonen LemUa
5 Jussi Luopajärvi VUA
7 Mikko Heikkilä PRCA
12 Mikko Mäkelä PKSRCA
26 Jarno Peltoniemi VUA
28 Albin Ljungqvist ETMKUA
30 Ilmari Ullakko VUA
37 Petri Ström JoeUA
Erä 6 (SC4-10)
Nro Etunimi Sukunimi Seura
5 Ossi Hämäläinen EKPA
7 P-J Hyytiäinen PKSRCA
22 Joel Hallenberg PKSRCA
30 Aki Kaukovirta PRCA
43 Jani Ravantti PKSRCA
46 Harri Mäki-Paavola VaasanUA
53 Jesse Lindholm ETMK-UA
Erä 7 (SC4-10)
Nro Etunimi Sukunimi Seura
23 Kai Jämsä TUA
25 Ilari Langenoja PRCA
27 Eeli Vieno PKSRCA
34 Sami Riihimäki VUA
39 Mikko Ylinen PRCA
40 Jori Mykkänen
44 Jarno Peltoniemi VUA
50 Lauri Ruotsalainen PKSRCA
Erä 8 (SC4-10)
Nro Etunimi Sukunimi Seura
8 Mikko Mäkelä PKSRCA
9 Tommi Suuripää PRCA
10 Max söderlund PKSRCA
12 Sami Suokas PKSRCA
96 Martti Myllyntaus PKSRCA
32 Team Heikkilä & Tolonen
41 Mikko Lampinen PRCA
42 Petri Ström JoeUA
Aikataulu
Harjoitukset & aika-ajo
Luokka Harjoitus 1 Harjoitus 2 Aika-ajo
Erä 1 M4-10 8:00 9:05 10:30
Erä 2 M2-10 8:07 9:12 10:37
Erä 3 M2-10 8:14 9:19 10:44
Erä 4 SC2-10 8:21 9:26 10:51
Erä 5 SC2-10 8:28 9:33 10:58
Erä 6 SC4-10 8:35 9:40 11:05
Erä 7 SC4-10 8:42 9:47 11:12
Erä 8 SC4-10 8:49 9:54 11:19
Ohjaajakokous 10:00
Alkuerät
Luokka Kierros 1 Kierros 2 Kierros 3 Kierros 4
Erä 1 M4-10 12:00 13:20 14:40 16:00
Erä 2 M2-10 12:08 13:28 14:48 16:08
Erä 3 M2-10 12:16 13:36 14:56 16:16
Erä 4 SC2-10 12:24 13:44 15:04 16:24
Erä 5 SC2-10 12:32 13:52 15:12 16:32
Erä 6 SC4-10 12:40 14:00 15:20 16:40
Erä 7 SC4-10 12:48 14:08 15:28 16:48
Erä 8 SC4-10 12:56 14:16 15:36 16:56
Finaalit
SC4-10 C-finaali 17:20
M2-10 B-finaali 17:30
SC2-10 B-finaali 17:40
SC4-10 B-finaali 17:50
M4-10 A-finaali 18:00
M2-10 A-finaali 18:10
SC2-10 A-finaali 18:20
SC4-10 A-finaali 18:30
Palkintojenjako 18:50
Saako 7200mah ROAR hyväksytyillä akuilla ajaa?
Lainaus SC säännöistä:
LainaaAkku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)
Ilmoittautumistietoja päivitetty. Kertalisenssillä ajavat ilmoittautuvat sähköpostitse ja heillä täytyy olla jäsenyys AKK:n alaisessa seurassa. Mikäli jäsenyys on ongelma, niin ilmoittakaa asiasta ilmoittautuessa. Selvitämme mahdollisuutta tarjota kertalisenssin yhteydessä Vaasan UA:n jäsenyyttä.
Mitä renkaita suosittelette tälle radalle nelkku corriin?
Ps.Ilmeisesti KITI ei ole vielä auki? En ainakaan löytänyt kisaa kalenterista?
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 29.07.13 - klo: 19.54
Mitä renkaita suosittelette tälle radalle nelkku corriin?
Ainakin JC:n Double Dee ja Subcultures on toiminut hyvin.
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 29.07.13 - klo: 19.54
Ps.Ilmeisesti KITI ei ole vielä auki? En ainakaan löytänyt kisaa kalenterista?
Joo, ei ole vielä KITI auki. Toivottavasti saadaan homma pakettiin mahdollisimman nopeasti.
Lainaus käyttäjältä: Soo - 28.07.13 - klo: 21.40
Lainaus SC säännöistä:
LainaaAkku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)
Tähän akkukysymykseen olisi hyvä saada varmistus vielä kisajärjestäjältä suoraan. PJ:n kysymys oli sinänsä validi koska aiemmin keväällä käytiin keskustelua siitä että AKK:n luvalla ajettavissa kansallisissa kisoissa olisi noudatettava vastaavia sääntöjä kuin Maastosarjassa ja FTT:ssä eli EFRA/ROAR hyväksytyt akut tai hyväksyttyä mallia vastaavat akut (alle 7.000 mAh).
http://rc10.fi/index.php?topic=73010.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=73010.0)
HUOM! Kilpailu ajetaan kerhokilpailuna, joten lisenssiä ei tarvitse. Ilmoittautumisohjeet päivitetty kutsuun. HUOM!
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 30.07.13 - klo: 13.06
Lainaus käyttäjältä: Soo - 28.07.13 - klo: 21.40
Lainaus SC säännöistä:
LainaaAkku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)
Tähän akkukysymykseen olisi hyvä saada varmistus vielä kisajärjestäjältä suoraan. PJ:n kysymys oli sinänsä validi koska aiemmin keväällä käytiin keskustelua siitä että AKK:n luvalla ajettavissa kansallisissa kisoissa olisi noudatettava vastaavia sääntöjä kuin Maastosarjassa ja FTT:ssä eli EFRA/ROAR hyväksytyt akut tai hyväksyttyä mallia vastaavat akut (alle 7.000 mAh).
http://rc10.fi/index.php?topic=73010.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=73010.0)
Päätimme vaihtaa kilpailun kerhokilpailuksi, koska se olisi tuonut hankaluuksia sekä osallistujille että järjestäjälle. Tämän johdosta yli 7Ah akku ei ole ongelma. Se olisi ollut OK myös kansallisessa kilpailussa.
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 30.07.13 - klo: 13.16
Päätimme vaihtaa kilpailun kerhokilpailuksi, koska se olisi tuonut hankaluuksia sekä osallistujille että järjestäjälle. Tämän johdosta yli 7Ah akku ei ole ongelma. Se olisi ollut OK myös kansallisessa kilpailussa.
Samoin tarrat voivat olla yli 7000mah mutta itse akku ei, eli joku voisi vielä spekuloida miten tuo määritellään :)
Toimiiko RC4 ponderi vai pitääkö olla hybridi-versio?
Lainaus käyttäjältä: Johan_L - 30.07.13 - klo: 13.56
Toimiiko RC4 ponderi vai pitääkö olla hybridi-versio?
RC4 ponderit toimivat OK. Kilpailukutsua päivitetty.
Ilmoittautuminen lähetetty! Toivottavasti moni tulee kesän kovimpaan SC kisaan. :wink: Ilmoittautuminen ei voi jäädä radasta kiinni, eikä nyt ainakaan lisenssistäkään, eli nyt kaikki ilmoittautumaan!
Lainaus käyttäjältä: goos - 30.07.13 - klo: 13.20
Samoin tarrat voivat olla yli 7000mah mutta itse akku ei, eli joku voisi vielä spekuloida miten tuo määritellään :)
Sorry vaan offtopic, mutta miten niin ei voi olla yli 7000mah akkua? just latasin 7385mah omaan 7200mah smc akkuun. Tarroihinko se virta meni? :grin:
OT lisää . Menihän Maxin 5600 akkuunkin 11000mah :)
Kysymys kisasta.
Tuleeko kisapaikalle kauppiaita?
Onko esim DURANGOn tai LOSIn kauppiaat paikalla turvaamassa varaosien saannin. Entä rengaskauppiaat?
Tuolla voisi olla mahdollista tehdä hyviä kauppoja esim sisäkauden autoista?
Onko M2-10 rengas-suositus sama kuin aikaisemmin mainitut renkaat SC4-10:lle?
Takarenkaina M2-10 luokassa.
· Pro-Line Hole Shot 2.0 M3 (#PL8206-02)
· Pro-Line Hole Shot 2.0 M4 (#PL8206-03)
M4-10 luokassa on seuraava rengasyhdistelmä (taka + etu):
· Jconcepts Double Dee (#3002-02) + Jconcepts Double Dee (#3003-02)
Nämä renkaat toimivat Vaasassa.
Lainaus käyttäjältä: Johan_L - 31.07.13 - klo: 08.46
Onko M2-10 rengas-suositus sama kuin aikaisemmin mainitut renkaat SC4-10:lle?
Suurin osa kuskeista (kaikki?) ajanee samoilla renkailla kuin SM-sarjassa, eli takana Proline Holeshot M3 tai M4 seoksella. Edessä yleisin vaihtoehto lienee JConcepts Rips tai Groovy. Jos märkää niin edessä ehkä jokin nappularengaskin voi toimia, esim Proline Scrubs.
Kilpailun ajoformaattia ollaan laittamassa uusiksi. Tarkoitus on yhdistää Reedy Race formaattia Jyväskylän Nitrocrossissa käytettyyn formaattiin. Nyt ilmoittautumisia kehiin ja saadaan kokeilla formaattia isommalla määrällä kuskeja. Tarkempi kuvaus tulee lähiaikoina.
Pisti silmään toi aika kova osallistumismaksu, kerhokilpailulle.
Lainaus käyttäjältä: akau - 01.08.13 - klo: 11.34
Pisti silmään toi aika kova osallistumismaksu, kerhokilpailulle.
M2-10 ja M4-10 luokkien osalta ilmoittautumismaksussa oli virhe. SC-luokkien osalta hinta on sama kuin crossiluokkien SM-kisoissa. Valitettavasti kilpailujenjärjestäminen ei ole ilmaista ja seuralle täytyy jäädä kohtuullinen korvaus tehdystä työstä.
Vaasan UA järjesti kilpailuja nollatuotolla monta vuotta siitä syystä, että crossiluokat saatiin pidettyä hengissä. Valitettavasti seurat eivät elä sillä. Rahaa tarvitaan ja kilpailut ovat rahoittamiseen paras keino. Jos kilpailuista ei jää rahaa seuralle, niin kilpailujen järjestäminen loppuu siihen paikkaan.
Vaikka kyseessä on kerhokilpailu, niin kilpailu järjestetään edelleen Vaasan UA:n standardien mukaan. Kisasta on kuitenkin tarkoitus rakentaa kansainvälinen kilpailu pitkällä aikavälillä. Järjestelyt pitää olla kunnossa ja osallistumismaksu on suhteutettu siihen.
Onko reissun kokonaiskustannuksissa oikeasti hirvittävä ero, jos yhden luokan ilmoittautumismaksu on 20 tai 30 euroa? Kuitenkin useampaa luokkaa ajaville on tarjolla kohtuullinen alennus.
Terveisin,
Jussi Luopajärvi
Sm-kisojen ja kerhokisojen kulurakenne on varmaan aika erilainen?
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 01.08.13 - klo: 12.40
Onko reissun kokonaiskustannuksissa oikeasti hirvittävä ero, jos yhden luokan ilmoittautumismaksu on 20 tai 30 euroa? Kuitenkin useampaa luokkaa ajaville on tarjolla kohtuullinen alennus.
On sillä pitkässä juoksussa väliä, näillä asioilla on pahatapa standardisoitua.
Tulee mieleen torikahvit, kun mentiin euroon kahvi maksoi 50 senttiä, nostettiin
euroon kun ei kukaan kuitenkaan tajua ja sitten kahteen. Mitä sillä väliä on euro vai
kaksi, kun ovat kuitenkin pikkurahoja.
Vaikka tämä ei olekkaan Summer Cup -sarjan osakilpailu niin 20€:n kilpailumaksu
on mielestäni ollut hyvä.
Tuskimpa kympinkään kerhokisoja järjestävät seurat takkiinsa kisoista ottavat,
ei kai niitä muuten järjestettäisi. Itse kävin sellaisen kokeilemassa Epuan järjestämänä
ja kaippa sielläkin jokin standardi oli, koska homma toimi hyvin.
Lainaus käyttäjältä: akau - 01.08.13 - klo: 15.51
Sm-kisojen ja kerhokisojen kulurakenne on varmaan aika erilainen?
On sillä pitkässä juoksussa väliä, näillä asioilla on pahatapa standardisoitua.
Tulee mieleen torikahvit, kun mentiin euroon kahvi maksoi 50 senttiä, nostettiin
euroon kun ei kukaan kuitenkaan tajua ja sitten kahteen. Mitä sillä väliä on euro vai
kaksi, kun ovat kuitenkin pikkurahoja.
Vaikka tämä ei olekkaan Summer Cup -sarjan osakilpailu niin 20€:n kilpailumaksu
on mielestäni ollut hyvä.
Tuskimpa kympinkään kerhokisoja järjestävät seurat takkiinsa kisoista ottavat,
ei kai niitä muuten järjestettäisi. Itse kävin sellaisen kokeilemassa Epuan järjestämänä
ja kaippa sielläkin jokin standardi oli, koska homma toimi hyvin.
Ensinnäkin kulurakenteessa ei juurikaan ole eroa. Jätehuolto on kiinteä. Äänentoisto on kiinteä kulu. Palkinnot maksaa suhteessa enemmän. Radan korjaamiseen menee yhtä paljon rahaa. Ainut mistä tulee eroa on AKK:n lupamaksu ja kilometrikorvaukset.
Vaasassa kaikki tuotto käytetään nuorisotoiminnan kehittämiseen ja veikkaan näin olevan kaikissa seuroissa. Onko kilpailumaksujen nostaminen oikeasti paha asia? Yleinen kustannustaso kuitenkin nousee joka vuosi ja kilpailumaksut ovat pysyneet lähes ennallaan sen 17 vuotta jonka olen harrastanut.
Onko todella niin, että seurojen pitää tehdä hyväntekeväisyyttä, että herrat saa harrastaa mahdollisimman halvalla? Ilmeisesti Vaasan UA ahneuksissaan vie harrastajien rahat eikä tarjoa rahoille vastinetta. Tämä vielä huudeltuna ennen kilpailua.
Vaasan Ua porukan kisat olleet poikkeuksetta vuoden parhaita järjestelyiltään! Kannattaa poiketa toteamassa asia paikanpäällä.. Ens viikolla työvuoro ongelma selviää, jos se ok niin taas tulee varmaan ahnedittua monta luokkaa ajoon :)
Riku
Noh, missäs kaikki ilmoittautumiset on. Laitelkaas ny ilmoja menemään ni saadaan kunnon kisat aikaseksi. Eihän tällä ilmomäärällä saada kuin muutama erä aikaiseksi ja ei se oikeen passaa kun kyseessä on sentään SC Masters kisa.
Millon listat päivittyy? Pitäisi jo näkyä vähän Tammisaarelaisia. :)
Olisiko jotain esittelyvideota radasta? Voisi kiinnostus nousta kun jengi tietäisi kuinka hienot puitteet hyvälle kisalle siellä on.
Löysin yhden
2011 IFMAR Worlds RC Racing - Vaasa, Finland (http://www.youtube.com/watch?v=6chVGe1VAcw#ws)
Tässä rata nykykuosissaan:
2WD A1 - Vaasa - Maastosarja 2013 #1 (http://www.youtube.com/watch?v=qMLZg6bAsGw#ws)
Ja se on nimenomaan tuo 2wd profiili jota ajetaan kisoissa.
Ja viimevuoden SC Masters kilpailusta löytyi tämmöinen pätkä...
scmasters12 (http://www.youtube.com/watch?v=nY_geLhNeFE#ws)
Ajantasalla oleva lista löytyy osoitteesta http://www.scmasters.info/index.php?option=com_contentbuilder&view=list&Itemid=134&lang=fi (http://www.scmasters.info/index.php?option=com_contentbuilder&view=list&Itemid=134&lang=fi)
Kilpailukutsuun lista päivittyy isommalla viiveellä. Tarkoitus on pitää myös arpajaiset osallistuneiden kesken. Palkinnot tarkentuu myöhemmin, kunhan saamme sponsseilta infoa.
Hienot sponsorit olette saaneet. (Luin webbisivulta.)
Weppisivutkin on tehty. Hyvältä näyttää tapahtuman järjestäminen.
Viimeksi oli kivaa kun moni palkittiin.
t. Kai
Ei onnistu ilmoittautuminen. Onko palvelin nurin vai linkki rikki?
Pari kuskia olisi tulossa....
Lainaus käyttäjältä: FLANA64 - 07.08.13 - klo: 19.58
Ei onnistu ilmoittautuminen. Onko palvelin nurin vai linkki rikki?
Pari kuskia olisi tulossa....
Näyttäisi olevan sivuilla häikkää. Yritetään saada sivut pikaisesti takaisin pystyyn.
Lainaus käyttäjältä: FLANA64 - 07.08.13 - klo: 19.58
Ei onnistu ilmoittautuminen. Onko palvelin nurin vai linkki rikki?
Pari kuskia olisi tulossa....
Nyt olis sivut taas pystyssä.
No nyt sivut aukeaa, mutta ilmoittautumislomaketta ei saa auki.
Lainaus käyttäjältä: FLANA64 - 08.08.13 - klo: 21.56
No nyt sivut aukeaa, mutta ilmoittautumislomaketta ei saa auki.
Kyllä ainakin itsellä aukeaa ja käytin tätä linkkiä http://www.scmasters.info/kilpailijat/ilmoittautuminen (http://www.scmasters.info/kilpailijat/ilmoittautuminen)
Nyt olisi saatu ensimmäinen versio kilpailuformaatista näytille. Löytyy ketjun ensimmäisestä viestistä liitteenä. Tässä vielä suora linkki http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=77543.0;attach=45411 (http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=77543.0;attach=45411)
Mitä yritetty saavuttaa?
- Enemmän mies miestä vastaan ajamista
- Yleisölle helpompi ja mielenkiintoisempi seurata.
- Skaalautuvuus eli voidaan ajaa vaikka 10 tai 100 kuljettajalla
- Ajamista saman verran kuin nykyformaateilla.
Varmasti kaikkia skenaarioita ei ole mietitty ja avoimia kysymyksiäkin vielä on. Kuten laskettavien erien määrä. Palautetta voi laittaa suoraan tähän topicciin tai sähköpostilla jussi.luopajarvi (at) vaasanua.net. Pyritään löytämään mahdolliset sudenkuopat ennen kisoja.
Vaikuttaa erinomaiselta.
Kuinka pitkät finaalit ajetaan?
Kisaformaatti vaikuttaa mielenkiintoiselta, hauskaa päästä kokeilemaan sitä perinteiseen sijaan. Missä määrin tuo formaatti mahdollistaa kahden luokan ajamisen, onko tätä huomioitu? Itsellä vielä harkinnassa tuo 2WD SC... Tähän tietysti vaikuttaa erien kokonaismäärä. Täytetäänkö erät kymmeneen autoon asti vai ajetaanko esim. 5+5 jos luokassa 10 autoa?
Videoiden perusteella quadiin on tehty muutoksia viime vuoden kisan jälkeen, sinistä mattoa ei vissiin enää ole? Myös profiiliin lienee tehty muutoksia, kun tuuppikrossaritkin näyttivät hyppäävään suurin osa 2+2 tyyliin? Viime vuonna tuuppi-SC:lläkin meni helposti 3+1 tyylillä.
Lainaus käyttäjältä: ViX - 09.08.13 - klo: 09.48
Sellainen juttu tuli mieleen, että jos viimesestä erästä nousee ensimmäiseen, niin kuinkas akkujen lataus tauon kanssa?
Tässä kisassa erävälit ovat joka tapauksessa sen reilun tunnin, koska kisassa on useamman luokan ajavia ja ajetaan neljä eri luokkaa. Näin ollen yhden luokan erät ovat tiiviissä nipussa. Jos olisi se 100 kuljettajaa ja ajettaisiin vain yhtä luokkaa, niin silloin tuo on ongelma.
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 09.08.13 - klo: 09.50
Kisaformaatti vaikuttaa mielenkiintoiselta, hauskaa päästä kokeilemaan sitä perinteiseen sijaan. Missä määrin tuo formaatti mahdollistaa kahden luokan ajamisen, onko tätä huomioitu? Itsellä vielä harkinnassa tuo 2WD SC... Tähän tietysti vaikuttaa erien kokonaismäärä. Täytetäänkö erät kymmeneen autoon asti vai ajetaanko esim. 5+5 jos luokassa 10 autoa?
Videoiden perusteella quadiin on tehty muutoksia viime vuoden kisan jälkeen, sinistä mattoa ei vissiin enää ole? Myös profiiliin lienee tehty muutoksia, kun tuuppikrossaritkin näyttivät hyppäävään suurin osa 2+2 tyyliin? Viime vuonna tuuppi-SC:lläkin meni helposti 3+1 tyylillä.
Aikataulua ei vielä ole tehty, mutta tarkoitus on mahdollistaa useamman luokan ajaminen. Tarkoittaa, että eräkierrosten väli on yli tunnin. Jos luokassa on 10 autoa, niin tod näk ajetaan yhdessä erässä.
Quadista on tosiaan poistettu matot, mutta hyndä ajetaan edelleen samalla tyylillä. Tuupilla pystyy ajamaan helposti 3+1. Kisassa monet ajoivat 2+2 kovan tuulen takia.
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 09.08.13 - klo: 09.32
Vaikuttaa erinomaiselta.
Kuinka pitkät finaalit ajetaan?
Tähän olisi hyvä saada kommentteja esim nelkkucorria ajavilta. Kuinka pitkä finaali on järkevä ajaa sähköjen kannalta? Onko 5 minuuttia turvallinen vai voidaanko ajaa esim 8 minuuttia?
Käsitinkö oikein että finaali on kerrasta poikki? Eli samanlailla kuin polttisfinaali. Esimerkkinä finaalipituudelle oli m2-10 10min. Luulen että neliveto sc:sä akku ei kaikilla kestä Akku niin kauan, joku 8 min kestää varmaan ongelmitta.
SC cuppien formaatti on ollut finaalipainotteinen ja kaikki saanut ajaa yhtä paljon. Nyt yksi finaali top 10 kuskeille ja ei alempia finaaleja. Hmm. Kierrokset 1-n on toki jo miesmiestä vastaan ajoa, mutta keskeytys n- kierroksella pudottaa heti pois finaalista.
@Maxxi:Ajatus on nimenomaan yksi finaali, joka ratkaisee voittajan. Onhan tuo raaka systeemi, mutta yleisölle huomattavasti helpompi ja luo varmasti ylimääräistä jännitystä myös kuljettajien keskuudessa.
@topcat: Jos halutaan finaalit kaikille, niin yksi vaihtoehto on jättää viimeinen eräkierros pois ja ajetaan se finaalikierroksena. Ei keskeytys viimeisellä eräkierroksella vielä tiputa finaalista, koska kaikkien erien pisteet lasketaan yhteen ja huonoin erä jätetään pois.
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 09.08.13 - klo: 10.31
@topcat: Jos halutaan finaalit kaikille, niin yksi vaihtoehto on jättää viimeinen eräkierros pois ja ajetaan se finaalikierroksena. Ei keskeytys viimeisellä eräkierroksella vielä tiputa finaalista, koska kaikkien erien pisteet lasketaan yhteen ja huonoin erä jätetään pois.
No niinhän se lukeekin noista erien pisteytyksestä, olis pitäny taas ottaa silmä käteen jo ekalla lukukerralla...
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 09.08.13 - klo: 10.31
@Maxxi:Ajatus on nimenomaan yksi finaali, joka ratkaisee voittajan. Onhan tuo raaka systeemi, mutta yleisölle huomattavasti helpompi ja luo varmasti ylimääräistä jännitystä myös kuljettajien keskuudessa.
@topcat: Jos halutaan finaalit kaikille, niin yksi vaihtoehto on jättää viimeinen eräkierros pois ja ajetaan se finaalikierroksena. Ei keskeytys viimeisellä eräkierroksella vielä tiputa finaalista, koska kaikkien erien pisteet lasketaan yhteen ja huonoin erä jätetään pois.
Sit pitää muistaa kiristää renkaanmutterit erityisen kovaa finaaliin :grin:
Jos ajetaan viisi eräkierrosta niin luulen että sc-kuskit pitäisivät enemmän siitä jos kolme lasketaan eikä neljä, jos mietitään laskukaavaa
Ajetaan 4 alkuerää ja lasketaan kolme, jolloin kestävällä autolla ja tasaisuudella menestyy. Sitten ajettaisiin abc finaalit. Olisiko tuossa ideaa?
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 09.08.13 - klo: 10.04
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 09.08.13 - klo: 09.32
Vaikuttaa erinomaiselta.
Kuinka pitkät finaalit ajetaan?
Tähän olisi hyvä saada kommentteja esim nelkkucorria ajavilta. Kuinka pitkä finaali on järkevä ajaa sähköjen kannalta? Onko 5 minuuttia turvallinen vai voidaanko ajaa esim 8 minuuttia?
Turussa ollaan ajettu kerhokisoissa muutamia kertoja 7 min eriä ja se on vaikuttanut ihan hyvältä. Akuissa riittää kyllä virtaa eikä lämmötkään liikaa nouse.
Muutaman minuutin lisäys auttaa hieman jos kerrasta poikki finaalissa menee alkupuolella finaalia joko oman tai jonkun muun takia homma katolleen.
Mutta onhan toi aika raaka tapa ratkaista. Mutta omn toi kyllä kokeilemisen arvoinen juttu.
Olis kyllä hyvä että myös alemmat sijat ratkaistaisiin ihan finaaliajolla.
Tää on nyt aika hullu idea eikä varmaan ihan loppuun asti edes ajateltu, mutta joskus hulluistakin ideoista jalostuu jotain hyvää.
Eli ajetaan finaali 7+7 minsaa. Finaali lähtee käyntiin normaalisti ja kun 7 minuuttia on täysi niin kaikilla on esim 5 sekkaa aikaa pysäyttää auto radalle. Sitten on 5-10 minsaa aikaa vaihtaa akku niin että auto pysyy radalla samassa paikassa. Samassa välissä voisi sallia vähän renkaan mutterin kiristelyä tms mutta mitään säätöjä tai renkaita ei saisi vaihdella. Tosta lähdetään sitten toiselle 7 minuuttiselle esim äänimerkistä. Yks ongelma tietty on että kaikilla pitää olla kaksi täyttä akkua ennen finaalia.
Lainaus käyttäjältä: bcan - 09.08.13 - klo: 13.29
Eli ajetaan finaali 7+7 minsaa. Finaali lähtee käyntiin normaalisti ja kun 7 minuuttia on täysi niin kaikilla on esim 5 sekkaa aikaa pysäyttää auto radalle. Sitten on 5-10 minsaa aikaa vaihtaa akku niin että auto pysyy radalla samassa paikassa. Samassa välissä voisi sallia vähän renkaan mutterin kiristelyä tms mutta mitään säätöjä tai renkaita ei saisi vaihdella. Tosta lähdetään sitten toiselle 7 minuuttiselle esim äänimerkistä. Yks ongelma tietty on että kaikilla pitää olla kaksi täyttä akkua ennen finaalia.
Heti tulee mieleen yksi ongelma. Mitäs kun joku ottaa ja pysäyttää auton heti merkistä suoralle ja takanatuleva ajaa sillä 3+ kiloisella tankkerilla kontista sisään...
Lainaus käyttäjältä: KooBee - 09.08.13 - klo: 19.16
Lainaus käyttäjältä: bcan - 09.08.13 - klo: 13.29
Eli ajetaan finaali 7+7 minsaa. Finaali lähtee käyntiin normaalisti ja kun 7 minuuttia on täysi niin kaikilla on esim 5 sekkaa aikaa pysäyttää auto radalle. Sitten on 5-10 minsaa aikaa vaihtaa akku niin että auto pysyy radalla samassa paikassa. Samassa välissä voisi sallia vähän renkaan mutterin kiristelyä tms mutta mitään säätöjä tai renkaita ei saisi vaihdella. Tosta lähdetään sitten toiselle 7 minuuttiselle esim äänimerkistä. Yks ongelma tietty on että kaikilla pitää olla kaksi täyttä akkua ennen finaalia.
Heti tulee mieleen yksi ongelma. Mitäs kun joku ottaa ja pysäyttää auton heti merkistä suoralle ja takanatuleva ajaa sillä 3+ kiloisella tankkerilla kontista sisään...
Jos tollaista idea haluttaisiin kokeilla, eikö olisi parempi että kaikki ajaisi maaliiin normaalisti 7minuutin jälkeen, ja sitten jatketaan toinen 7min niillä samoilla lähtöväleillä kuin mitä maaliin tultiin?
Kiitos Spif,
Tuosta linkistä ilmoittautuminen onnistui.
Vaasassa nähdään.
Saako radalla/kisapaikalla yöpyä? esim teltassa.
Ainakin sm-kisoissa yöpymis mahdollisuus alueella oli.
Nurmialuettahan tuola riittää, kunhan ei mitää festareita järjestetä.
SM-kisojen kilpailukutsusta:
Alueella on majoitus mahdollisuus asuntoautolla/vaunulla tai teltalla. Kartingradan huoltorakennuksessa on sauna ja suihkut. Saunamaksu on 5 euroa per henkilö.
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 09.08.13 - klo: 11.53
Ajetaan 4 alkuerää ja lasketaan kolme, jolloin kestävällä autolla ja tasaisuudella menestyy. Sitten ajettaisiin abc finaalit. Olisiko tuossa ideaa?
Tämä kuullostaa tässä kohtaa parhaalta kompromissilta. Varmaankin tänään tulee uusi ehdotus.
Liittyen majoitukseen, niin leiriytyminen kisapaikalla on mahdollista samalla tavalla kuin SM-ksoissa. Kilpailukutsua päivitetty.
Ilmoittautuneiden lista on nyt päivitetty. Tuuppicorreja vielä lisää, niin saadaan siihenkin kunnon kapinat.
Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 12.08.13 - klo: 10.46
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 09.08.13 - klo: 11.53
Ajetaan 4 alkuerää ja lasketaan kolme, jolloin kestävällä autolla ja tasaisuudella menestyy. Sitten ajettaisiin abc finaalit. Olisiko tuossa ideaa?
Tämä kuullostaa tässä kohtaa parhaalta kompromissilta. Varmaankin tänään tulee uusi ehdotus.
Liittyen majoitukseen, niin leiriytyminen kisapaikalla on mahdollista samalla tavalla kuin SM-ksoissa. Kilpailukutsua päivitetty.
Ilmoittautuneiden lista on nyt päivitetty. Tuuppicorreja vielä lisää, niin saadaan siihenkin kunnon kapinat.
Sopivaa erien määrää pohdittaessa kannattaa varmaan laskea, paljonko kokonaisajoaikaa kertyy ja verrata sitä vaikka aiemmin Summer Cup kisoihin. Niissähän on tyypillisesti ajettu
- 2 x 5min erätreeni
- 3 x 5 min alkuerät
- 4 x 5 min finaalit (kaikille)
= yhteensä 45 minuuttia tehokasta ajoaikaa plus lämppärit ja vapaa treeni päälle.
Jos Masters kisassa ajetaan
- normaali 2 treeniä x 5min
- 4 alkuerää (á 5min)
- kerrasta poikki 7-10 minuutin superfinaalit (kaikille)
= yhteensä 37-40 minuuttia ajoaikaa
Mahtuisko tohon väliin vielä erillinen 5-8 minuutin aikaajo? Vai tehdäänkö ensimmäisen erän lajittelu esim. erätreeneissä ajettujen kierrosaikojen perusteella?
PS. Ilmoittautuneiden joukossa ei näy ketään Oulun suunnalta. Missäs kaikki OSPA:n SC-kuskit luuraa?
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 12.08.13 - klo: 16.56
Mahtuisko tohon väliin vielä erillinen 5-8 minuutin aikaajo? Vai tehdäänkö ensimmäisen erän lajittelu esim. erätreeneissä ajettujen kierrosaikojen perusteella?
Näin on nimenomaan tarkoitus, että aamulla on kaksi treeni kierrosta ja niiden jälkeen erillinen aika-ajo
Kilpailuformaattia päivitetty toiveiden mukaisesti.
http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=77543.0;attach=45614 (http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=77543.0;attach=45614)
Ilmoittautuneiden lista on päivitetty. Nyt on viimeisen päälle vetoapua kaikkiin luokkiin, kun sähköcrossin SM-tuplan ottanut Petri "GOLDI" Ström on laittoi ilmoittautumiset sisään.
Nyt ilmoittautumisia sisään ja varsinkin SC2-10 kuskeja mahtuu mukaan. Tänään tuli JC:ltä nippu palkintoja ja hyvältä näyttää...
Tiedoksi, että rata tullaan sokeroimaan lauantaina kisan jälkeen eli sunnuntaina on mahdollisuus testata kovalla pidolla ja paljon puhutulla sokeroidulla saviradalla.
HUOM! Ilmoittautuminen päättyy huomenna.
Kilpailukutsua päivitetty perjantain treenien osalta. Ajetaan 10 min treenejä ja aina äänimerkistä vaihto. Maksimissaan 10 autoa radalla ja jonotus portailla.
Ilmoittautuminen päättyi viime yönä ja lopputulemana saatiin todella mukavasti ilmoittautumisia kaikkiin luokkiin. Hienot kapinat siis tiedossa lauantaiksi ja sääkin näyttäisi suosivan.
Kilpailunjohtaja toivottaa kaikki tervetulleeksi vaasaan. T. Joonas Lyyski
Aikataulu julkaistu http://rc10.fi/index.php?topic=77543.msg687957#msg687957 (http://rc10.fi/index.php?topic=77543.msg687957#msg687957)
Erälistat tulevat huomenna.
Muutama tarkentava kysymys ennen huomisia treenejä:
1. Onko finaalien pituus lyöty lukkoon kunkin luokan osalta?
2. Olisiko mahdollista ajaa esim. jälkimmäinen eräharjoitus finaalin mittaisena jolloin kaikilla olisi mahdollista testata akkujen riittävyys finaalia varten?
Lisäys:
3. Onko varaosa- ja tarvikemyyjiä tulossa paikalle?
Jos toiveita saa esittää niin ei ainakaan nelkku corrissa venytettäisi erien/finaalien pituutta kohtuuttomasti siitä viidestä minuutista.
Meillä on ollut lämpöongelmia koneen kanssa koko kesän, toivottavasti nyt ratkaisu löydetty, mutta silti, en ehdoin tahdoin haluaisi lähteä kamoja hajottamaan (taas).
Oma ehdotus olisi 7 min kaikkiin luokkiin, mutta onko se liian pitkä? Mun puolesta viimeinen harjoitus voidaan ajaa finaalien pituisena.
7min kuulostaa hyvältä... saa riittävästi ajoaikaa :afro:
Ajoformaatti vaikuttaa myös loistavalta :)
Erälistat lisätty. http://rc10.fi/index.php?topic=77543.msg687956#msg687956 (http://rc10.fi/index.php?topic=77543.msg687956#msg687956)
Vielä tarkennuksena huomisista treeneistä, että 10 min vaihdot aloitetaan vasta myöhemmin iltapäivällä, kun porukkaa alkaa olemaan enemmän paikalla. Asiasta kuullutetaan, kun homma käynnistetään. Kahvio avataan kello 16 ja iltapäivällä on myös mahdollista tehdä pitsatilaus.
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 31.07.13 - klo: 08.12
Kysymys kisasta.
Tuleeko kisapaikalle kauppiaita?
Onko esim DURANGOn tai LOSIn kauppiaat paikalla turvaamassa varaosien saannin. Entä rengaskauppiaat?
Tuolla voisi olla mahdollista tehdä hyviä kauppoja esim sisäkauden autoista?
Team Durango varaosat ja ProLine renkaat mukana minulla
Kiitokset järjestäjille kisoista ja uudesta huippu hyvästä ajoformaatista, myös meininki yleisesti oli jätte bra!
Omat ajot oli aamusta vielä jäykkää, kunnes sain naapuri pöydästä hieman "hudyn rasvaa" :azn:
-Goldi