Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkko

Sivuja: 1 ... 57 58 59 [60] 61 62 63 ... 69
1771
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 15.10.07 - klo: 18.17 »
Kovin helppoa ei ongelman ratkaiseminen ole, koska alla on suo. Asfaltissa olevien reikien kautta ei vesi poistu, kun pohja on jo valmiiksi niin vetinen.

En ole asianuntija, mutta rakennusvaiheessa olisi ilmeisesti pitänyt tehdä toisenlaisia ratkaisuja ja panostaa pohjatöihin huomattavasti enemmän.

Aluehan on Helsingin kaupungin ja kaavavirkamiehillä on työn alla koko Malmin lentokentän ja Tattarisuon alueen muuttaminen asuinkäyttöön. Tästä syystä rataan on aika epärealistista toivoa merkittäviä uusia panostuksia, jollainen pohjien kuntoon laittaminen olisi.

Nautitaan radasta niin kauan kuin se vielä on siellä.

Muuten olen sitä mieltä, ettei ulkona todellakaan kannata ajella enää, kun voi mennä sisällekin. :tongue:

1772
Sähköautot / Vs: Xray Touring säädöt asfaltille?
« : 12.10.07 - klo: 15.32 »
Futaban Megatech on ihan käypänen radio ainakin aluksi, ei siitä huolta.

Jos moottoriäänen lisäksi kuuluu muuta, niin usein syynä on liian pieni välys pinjonin ja isorattaan välissä. Jos isorattaasta kokeillen välystä ei ole tai se on lähes olematon, niin lisää vähän ja kokeile uudestaan.

Spooli eli lukkodiffi edessä helpottaa ajamista, koska myös etupyörät ovat mukana jarrutuksessa. Hyvällä pidolla sitä ei käytetä niin paljon, koska takarenkaiden pito riittää jarrutuksessa eikä perä karkaile omille teilleen.

1773
Sähköautot / Vs: Xray Touring säädöt asfaltille?
« : 12.10.07 - klo: 11.20 »
Eli nyt hallussa Xray T1 FK05. Ihan ok autolta vaikuttaa, osat laadukkaita. Ongelma on että ajoalusta olisi asfaltti, kun nyt tulisi kuiva päivä. Tai sitten yksi hiekkakenttä, mutta sinne en aio kyllä mennä, ei tuo ole hiekalle tarkoitettu , mulla siihen crossi :roll:

Eli siinä nyt cs27 renkaat, ajelin niillä autotallissa, jossa betonialusta. Renkaat eivät pitäneet lainkaan? Mille alustalle ne on tarkoitettu? Käyvätkö rajatorpan radalle?:)

Niin asfaltista vielä, eli minkälaiset renkaat kannattaa hankkia?
/quote]

Pitoa ei tällä hetkellä saa ulkona asfaltilla minkäänlaisilla touring-auton renkailla. Tämä muuttui sisälajiksi tässä maassa 6 viikkoa sitten. Sisälläkin alustan tulee olla pölytön, jotta pidosta voisi edes haaveilla. Kauppakeskuksen tms. parkkihallissa on turha toivoa pitoa, mutta sen sijaan driftailuun sellainen pidottomuus sopii hyvin.

Rajatorpassa cs27 toimii OK ja pitoa piisaa matossa. Tervetuloa sinne kokeilemaan uutta autoa.

1774
Tulokset / Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, Kilpailukutsu
« : 11.10.07 - klo: 22.59 »
Näyttää siltä että joudun luovuttamaan autoni foumiluokkaan, kun eräs nimeltämainitsematon tehdas ei ehtinyt toimittaa uutta autoa tiimin pääasialliselle kuskille.

Eiköhän siinä riitä ajanvietettä, kun pidetään kaksi autoa liikenteessä.

Harri vastaa yksinään kyllä muutamaa kuskia, että pari lisää niin luokka kasassa  :tongue:

1775
Sähköautot / Vs: Driftaajia pk. seudulta
« : 11.10.07 - klo: 16.22 »
Rajatorpassa ei ole muita vuoroja saatavissa. Driftaajien piiristä ei pahemmin kiinnostusta löytynyt.
Vuoron käyttöönotto on parhaillaan pohdinnassa touringissa kisaavien kuskien porukalla. Jos toteutuu, niin kyllä sinne driftaajiakin mahtuu joukkoon.

Laitetaan tännekin infoa, jos jotain ratkeaa.

-jarkko

1776
Yleinen keskustelu / Vs: Radion hankinta USA:sta
« : 08.10.07 - klo: 13.48 »
Jos ei Suomesta saa, niin kannattanee hankkia EU:n alueelta, jolloin CE merkinnät ovat kunnossa.

Joskus USAsta tai kauko-idästä tulleissa radioissa on CE merkinnät, mutta havaintojeni mukaan varsin usein ei ole.

Kilpailuissa katsastus silloin tällöin tutkii myös lähettimien lainmukaisuutta. Silloin ei riitä, että on Suomessa laillinen kide.

1777
Kokemuksia nyt, kun sisätreeniä on takana 5 viikkoa. Rengaskulutus on ollut 4,5 sarjaa Sorexin valmiiksiliimattua tavaraa. Suomeksi tämä tekee 4,5 x 32 euroa = 144 euroa ja yhdelle kuukaudelle laskettuna 115 €. Treeniä kuukaudelle on tullut yhteensä 105 akullista, jolloin rengaskustannus on noin 1,1 €/akku.

Radalla pito on erinomainen ja 3.5T koneella rengas on tietysti kovilla. Kolmella viimeksi käytetyllä sarjalla on kaikilla eturengas alkanut revetä kulutuspinnan reunasta noin 15-18 akun ajon jälkeen. Sittenhän säästösyistä käytännössä liimataan kulutuspintaa kasaan ja kierrätetään, ja saadaan pari akkua lisää ajoa, ajo-ominaisuudet eivät ole enään samat. Aukileikatusta renkaasta voi todeta materiaalin olevan renkaan ns. "olkakapään" alueella varsin ohutta ja pelkkää kumia. Voi vain kuvitella miten lyhytikäinen rengas olisi JB matalimmalla insertillä.

Viime talven renkaaseen verrattuna Sorexien kestävyys on näiden havaintojemme mukaan noin 25-30% heikompi. Kun Sorexien hinta noin 20% korkeampi eikä tunnu joustavan ollenkaan, niin on hyvä, että alkaa hissun kissun ilmaantua treenikäyttöön renkaita, jotka ovat "riittävän" samanlaisia kuin lailliset kisarenkaat, mutta hinnoiteltu selvästi edullisemmiksi.

Sorexien ajettavuus on ihan kohdallaan, mutta eikös yksi virallisen kisarenkaan valinnan kriteereistä ollut edullisuus/hinta. Omien kokemustemme mukaan tässä suhteessa oli tilanne viime talvena huomattavasti parempi.

Renkaiden kustannusongelma koskee lähinnä viriä, kerhollamme stanulla ja prostockilla treenaavat nauttivat renkaistaan huomattavasti pitempään.

1778
kyosho!! tietysti,on paras sehä on iha selvä

Kyosho ei ole rc auto, vaan automerkki ja valmistaja

1779
Tulokset / Vs: VAU:n kerhokisat talvikaudella 2007-08
« : 05.10.07 - klo: 12.38 »

Huomenna Torppaan ajamaan kerhokisaa

Alustavan tiedon mukaan ajetaan luokat:

- C-12
- viri
- stanu
- prostock


Tervetuloa!

1780
Tulokset / Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, Kilpailukutsu
« : 03.10.07 - klo: 16.01 »
lainaus:
"Syynä JACOn saanti ongelmat."


vai on JACO niin pahoissa saantiongelmissa  :wink:

1781
Tulokset / Vs: VAU:n kerhokisat talvikaudella 2007-08
« : 28.09.07 - klo: 17.06 »
Rajatorpassa viikon päästä syksyn ekat VAU:n kerhokisat.

1782
Tulokset / Vs: Alue-8 kerhokisakutsu
« : 25.09.07 - klo: 13.21 »
Luettuani koko ketjun läpi MN-10 luokassa ainoa sääntö näyttäisi olevan valettujen kumirenkaiden käyttö.

Oletan sen vuoksi, että LiPo-akun käyttö ajoakkuna on MN-10 luokassa sallittua?

Etuhan siitä on lähinnä oman lataustarpeen väheneminen, kun ainakin treenissä samalla akulla voi ajaa 20 minuuttia ilman välilatauksia.

1783
Tulokset / Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, Kilpailukutsu
« : 24.09.07 - klo: 13.50 »
... Jos ajetaan wrapeilla niin toi kaks settiä ei kestä koko kisaa ikinä, tavallisillakin tekee aika tiukkaa?

 :mrgreen:
voisi tulla uudenlainen katselijakokemus - virifinaalin loppuosa onkin driftailua, kun kellään ei enään ole foumia vanteen päällä.
Aikaisempia mielenkiintoisia mm.:
-Laukaassa 2007 nähtiin virin A-finaali, missä kukaan ei tullut maaliin kaluston vedensuojausongelmien takia (paikalla olleet muistavat, että aikaa sadesuojausten laittamiseen oli riittämättömät 10 min)
-Hyvinkäällä 2006 nopeimmatkin tulivat virin sadefinaalin maaliin hiipimällä, kun kaikilla akut dumppasivat (sadesuojaukset kestivät kun oli tiedetty laittaa ne ajoissa kuntoon, mutta radalla oli niin paksusti vettä, että ajaminen tyhjensi akut hyvissä ajoin ennen 5 minuuttia)

Sitten takaisin asiaan. Onko tietoa, olisikohan sitä kisarengasta saatavissa jostain ennen kisaa?

1784
Kertalisenssin olemassolon hyötyjä on varsin helppo nähdä ja itsekin olen niitä maksuja kerännyt ulkomaalaisilta kilpailijoilta ja sitten tlitellyt AKK:lle.

Olisi mielenkiintoista kuulla millä perusteluilla systeemistä on luovuttu.

1785
Tulokset / Vs: Alue-8 kerhokisakutsu
« : 17.09.07 - klo: 16.00 »
Eikös toi nyt mene niin, että MustaNaamio-10 -luokka ajaa TSP-10:n seassa? Vanhuksilla vaan voi olla kireemmät koneet, jotta ne pysyis paremmin vauhdissa mukana.

Onko niin, että TSP ja MN ajetaan yhteiseränä?

1786
Sähköautot / Vs: Driftaajia pk. seudulta
« : 16.09.07 - klo: 21.44 »
Kuinkas monilta driftaajilta löytyisi OIKEASTI halua tulla ajamaan Rajatorppaan (Vantaalla) perjantai-iltaisin? VAUlla voisi olla mahdollisuus tarjota ajoaikaa driftaajille perjantaisin klo 17-21 välillä.
Radasta tietoa täällä
http://vaurc.fi/?radat#rajatorppa

Tämä on alustava kartoitus mielenkiinnosta. JOS drifting-vuoroa lähdettäisiin järjestämään, tarvittaisiin kustannuksia jakamaan noin 10 vakituisesti käyvää driftaajaa.

Jos olet aidosti valmis perjantai-driftailuun Rajatorpassa, niin laita tietoa allekirjoittaneelle.

-jarkko
yv tai jarkko.kuusinen@fountainpark.com

1787
Tulokset / Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, Kilpailukutsu
« : 14.09.07 - klo: 11.40 »
Oliko tietoa siitä, saako kisarengasta ostettua jostain jo etukäteen?

Tekisi mieli kokeilla niitä, koska isot pojat sanoivat, että autoa tulisi säätää foumeille pikkasen jo ennakkoon.

1788
Tulokset / Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, Kilpailukutsu
« : 13.09.07 - klo: 11.21 »
Hienoa, taas tuskin malttaa odottaa "Kapinatouhuiluun" pääsemistä.

Uusia mielenkiintoisia luokkia on tarjolla;

> TS-foumiin liittyen onko tietoa, mistä noita kisarenkaita saisi jo ennakkoon pientä omalla radalla tapahtuvaa kokeilua varten

> riittääkö TS-pappailuun mekaanikko- tai toimitsijalisenssi? Ja onko tässä luokassa pakko ajaa hirmu lujaa (vaikka servo toimisikin moitteettomasti) ;-))

Jeee, taas on kivaa kun saadaan kokeilla uusia juttuja.

jarkko

PS. Papat voi harjoitella (pienoisautoradalla) kisailua jo ennen Kapinoitakin, nimittäin ensin täällä
1. http://rc10.fi/index.php?topic=23463.0
ja sitten täällä
2. http://rc10.fi/index.php?topic=23343.0

1789
Tulokset / VAU:n kerhokisat talvikaudella 2007-08
« : 12.09.07 - klo: 14.54 »
VAU:n KERHOKISAT TALVIKAUDELLA 2007-08

Alkaneella sisäkaudella järjestetään Rajatorpan radalla (www.vaurc.fi) viiden kerhokilpailun sarja.

KISAPÄIVÄT syksyn puolella:
6.10. lauantai (viikko ennen Riihimäen Alue-8 kisaa)
10.11. lauantai (viikko ennen Riihimäen Alue-8 kisaa)
1.12. lauantai (viikko ennen Mäntsälän Alue-8 kisaa) (HUOM; toteutuu jos Jens Minne Friendship Race Ruotsissa ei toteudu samana ajankohtana (ruotsalaiset eivät ole vielä vahvistaneet ja kisan toteutuessa sinne on menossa iso ryhmä Suomesta)

Keväälle pyritään järjestämään 3 kerhokisaa, joiden aikataulu vahvistetaan myöhemmin. Kerhokisat ajetaan yleensä viikko ennen FinnTrack-kilpailua.

Kuskit muista seuroista ovat tervetulleitä kokeilemaan kisakuntoaan aina viikkoa ennen isompia kisoja. Pyydämme muiden seurojen kuskeja ilmoittamaan osallistumisestaan kerhokisaamme edeltävään keskiviikkoon mennessä osoitteella
jarkko.kuusinen@fountainpark.com.

Säännöt ovat samoilla rennoilla linjoilla kuin Alue-8 kisoissa. Lisenssiä ei tarvita.
Juniorien kanssa käydään kisan aluksi läpi muutamia kilpailemiseen liittyviä perusasioita.

Tarkoitus on ajaa kussakin luokassa 3 alkuerää ja 3 finaalia, lähdöt tunnin välein.

LUOKAT  (luokka ajetaan, jos osallistujia on vähintaan 5)
TSM-10, ajoaika 5 min
TSS-10, ajoaika 5 min
TSP-10, ajoaika 5 min
C-12, ajoaika 8 min

AIKATAULU:
Ovet avautuvat: 10:00
Vapaa harjoittelu: 10:01-10:50
Ilmoittautuminen: 10:15-10:45  (tämän jälkeen pääsee mukaan mikäli eräjärjestelyt sallivat)
Alkuerät AE.1  AE.2  AE.3
TSM-10  11:00 12:00 13:00 (5 min)
TSS-10  11:10 12:10 13:10 (5 min)
TSP-10  11:20 12:20 13:20 (5 min)
C-12     11:30 12:30 13:30 (8 min)
Finaalit: Fin.1 Fin.2 Fin.3     
TSM-10  14:00 15:00 16:00 (5 min)
TSS-10  14:10 15:10 16:10 (5 min)
TSP-10  14:20 15:20 16:20 (5 min)
C-12     14:30 15:30 16:30 (8 min)
Sali sulkee ja kaikki poistuvat klo 17.00 mennessä

Muutoksia aikatauluun saattaa tulla mikäli osaanottajia tulee runsaasti johonkin luokkaan.

Lisätietoja: jarkko.kuusinen@fountainpark.com

1790
Tänään kuulin, että ensi vuodelle olisi mahdollisesti tulossa tämänvuotista korkeampi minimipaino. Onko tämä huhu vailla pohjaa vai onko painorajan nostaminen ehkä pohdinnassa?

Minusta 1350g on turhan alhainen painoraja. Käsittääkseni mikään nykyisistä yleisessä käytössä olevista merkeistä ei pääse edes lähelle painorajaa ilman tolkutonta grammojen metsästämistä. Kilpailukykyä haettaessa pitäisi kädessä olla mieluummin radio kuin dremel.

Esimerkiksi 1400g olisi järkevämpi painoraja.


1791
Tulokset / Vs: Jens Minne / The Friendshiprace 2007
« : 08.09.07 - klo: 18.35 »
Olli,

oletko kuullut Uwe Rheinhardilta tai muualta yleensä vahvistusta kilpailun toteutumiselle, oli sitten minkä sarjan kisa tahansa?

MK Eskil'in sivuilla ei vieläkään ole muuta kuin 2007 kalenterissa kysymysmerkillä varustettu maininta "Friendship Race". En löytänyt mitää kisakutsun näköistä.

1792
Tulokset / Vs: Alue-8 kerhokisakutsu
« : 07.09.07 - klo: 15.17 »
mites tämä akku ja paino sääntö toimii jos tulen pappana hurjastelemaan,voisin kokeilla sitä 5:llä kennolla ajamista.

Viidellä kennolla minimipaino on 1350g, JOS FinnTrack sääntöjä sovelletaan pappaluokkaan.
Sen rajan yläpuolella pysyttely on joka tapauksessa helppoa, jos vaan autossa on kaikki osat mukana  :wink:

Akkuasiaan jatkokysymys; sallitaanko lipot pappaluokassa? Olen kokeillut Orionin 3200Mah lipoa ja ajoaikaa riittää ainakin parin erän verran. Punchin riittävyydestä ei mun tarvitse kantaa huolta oli varustus mikä tahansa. Itse asiassa harmi, että tuli myytyä pois sorvin mukana siinä kiinni ollut 45-lankainen kone. Sehän olisi ollut tehoiltaan varmaan ihan sopiva allekirjoittaneen kurvailuun.

1793
Tulokset / Vs: Alue-8 kerhokisakutsu
« : 07.09.07 - klo: 09.16 »
Eikös toi nyt mene niin, että MustaNaamio-10 -luokka ajaa TSP-10:n seassa? Vanhuksilla vaan voi olla kireemmät koneet, jotta ne pysyis paremmin vauhdissa mukana.

Meitä aloittelevia "vanhuksia" ei sitten kannata radalle päästää ollenkaan, jos ajo tapahtuu yhdessä "porojen" kanssa. Sellaisen yhteiserän jälkeen voisi olla aika monta remonttia käynnissä varikkopöydillä.

nimim. Torpassa 11 s kierroksia, kun poroilijat ajaa alle 9 s

PS. kireet koneet ja ennakot kaakkoon vaan kaikille "vanhuksille", niin tulee vauhdikas show ;-))

1794
Talven virallisesta kisarenkaasta Sorex'ista on nyt ekat kokemukset:

1. pito ja ajettavuus tuntuivat kuskin mielestä olevan kaikin puolin OK. Tämä on hyvä uutinen.
2. Kun laitettiin VTECien jälkeen Sorexit alle alkoi autostamme kuulua mutkissa ylimääräinen ääni, jonka poistamiseksi lähdettiin syytä hakemaan normaalista paikasta eli vetareista. Vetarien vaihdon jälkeen tilanne oli äänen suhteen muuttumaton eikä muutakaan rikkinäistä sattunut silmään.
Totesin laiskuuttani kuskille, että aja nyt vielä nuo pari akkua, niin katsotaan mistä kohtaa auto hajoaa ja olemme saaneet ongelma aiheuttajan esille. Mitään ei kuitenkaan hajonnut.
3. Äänen syyksi paljastui sitten kotona ihmettelyn jälkeen Sorexeissa olevan vanteen sisäpuolisten vahvikkeiden osuminen Yokomon alatukivarren päähän. Nykyinen setuppi kääntää kaarteen sisäpuolista rengasta enemmän kuin ulkopuolista sillä seurauksella, että vanteen osat eivät sisäkaarteen puolella mahdu pyörimään vapaasti vaan jäykisteet hakkaavat tukivarteen.
Sorexien ja VTEC:ien vanteiden sisäiset tukirakenteet ovat yllättävän erilaiset.

Onkohan muilla tullut sama ongelma vastaan?

Piti oikein säännöistä tarkistaa onko vannetta lupa muokata ja ainakin tämän vuoden säännöt kieltävät sen. Alla ote FTT-2007 ohjeista:
...
6.1   Lisäykset sääntökirjan tietoihin

Touring-luokkien renkaat
Talvella sallittu rengas on  LRP/Nosram VTEC 27R 24 mm (vanne ja insertti vapaa)

Kesällä käytetään valmiiksi liimattuja rengassettejä
-   kuivalla LRP VTEC  27R 24 mm (tuotenumero #65052)
-   märällä LRP VTEC Dunlop D20 Radial (tuotenumero #65055)

Valmiiksi liimattujen rengassettien muokkaaminen kielletty.
...ote päättyy...

1795
Tässä vähän pienempi asia, joka tuli esille monissa kesän varikkokeskusteluissa.

Siiven osalta nykyinen, erän jälkeen tapahtuva katsastus sisältää selkeän mahdollisuuden epäoikeudenmukaisuuteen, joka on tälläkin kaudella realisoitunut monessa kisassa ja monen kuskin kohdalla.

Siipi saa erän aikana monasti erilaisia tällejä ja tölväyksiä jotka usein nostavat siiven takareunaa korkeammalle kuin mitä se oli erää aloitettaessa.

Auton katsastaminen ennen erää korjaisi tämän ongelman, mutta se toisi ehkä mukanaan uusia ongelmia.

Miten olisi kisan alussa siiven merkkaaminen samaan tyyliin kuin runkokin. Ja jos siipi muuttaa muotoaan kisan tuiskeissa, niin siitä ei nykytyyliin tule katsastuksessa hylkäystä. Sääntöjen vastaiseksi muuttunut siipi pitää tietysti vaihtaa/palauttaa sääntöjen mukaiseen malliin seuraavaan erään mennessä.

Tai löytyykö maailmalta tähän hyväksi havaittua käytäntöä?

Ranskan EM:issä ei kisaerän jälkeen tullut liian korkeasta siivestä hylkäystä vaan siivessä oli keltainen lappu, missä luki esim "+1 mm" eli katsastuspöytäkirjaan merkintä ja kuskille tiedoksi että siipi millin liian korkea. Kuvittelisin, että seuraavassa erässä sama rike olisi tuonut kovempia seurauksia.
Viime vuoden Jens Minnessä puolestaan ei auttanut mikään, jos siipi oli erän jälkeen liian korkea, vaan tuli suoraan hylkäys [vaikka katsastaja näyttikin ihan joulupukilta siviilivetimissä].

1796
Sähköautot / Vs: Sääntörajoitukset touring autoihin?
« : 28.08.07 - klo: 15.14 »
Onko 2-vetoisella mahdollisuuksia pärjätä. Ainakin jos ajattelee, että monet käyttävät turistissa one-way diffiä, niin nehän on jo melkein 2-vetoisia. Yleensä säännöt sallivat 2wd -malleille pienemmän painon, mutta turisti-säännöistä ei sitä erottelua löytynyt.

Touring-autojen yleisimmissä kilpailuluokissa (TSM-10, TSP-10 ja TSS-10) ei takavetoisella autolla pärjää. Mutta ajamisen iloa muuten siitä varmaan saa runsaasti.

One-way diffilla varustettu auto on täysin nelivetoinen niin kauan kun painetaan kaasua. One-way päästää etupyörät pyörimään vapaasti kun auto rullaa "vapaalla" tai kuski jarruttaa eli silloin voimansiirrossa on "kiinni" vain takapyörät.

Turistiluokissa painoraja on sama vaikka autossa olisikin syystä tai toisesta vain 2WD. Ajettaessa 5:llä kennolla minimipaino on 1350g ja 6:lla kennolla 1500g.

1797
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 27.08.07 - klo: 11.26 »
Asfalttiradan ja krossiradan sijoittaminen lähekkäin/vierekkäin on kaikin puolin fiksua ja palvelee ajajakuntaa monipuolisesti KUNHAN EI krossiradalta nouse pölyä asfalttiradalle.
Krossiradan rakennustapoja ja -materiaaleja on myös sellaisia, joissa pölyongelmat on minimoitu.
Haasteeksi jää toteutus ja sen rahoitus.


1798
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 27.08.07 - klo: 09.29 »
Siitä hiekkaisesta alueesta, joka näyttää vähän siltä kuin rata olisi tekeillä...

Nuorisoasiainkeskuksen porukat järjestivät viime talven kaduilta korjattua hiekoitushiekkaa sille alueelle tuollaiseen hieman rataa muistuttavaan muotoon, mutta radaksi sitä minusta ei todellakaan vielä voi kutsua. Projekti on kesken ja jäi siis kesken jo alkukesästä.

Maastopohjaisen radan osalta on jonkin verran ideointia toisessa keskustelussa
http://rc10.fi/index.php?topic=18317.0

Tämän kesän sähkökrossi"huuma" on nostattanut aika monta kommenttia sähkökrossille sopivan radan saamisesta pääkaupunkiseudulle ja se olisi yksi mahdollisuus kehittää aluetta.
Tässä yksi tapa yhdistää hiekkaa, mattoa ja ruohoa - aika kivan näköinen (copyright Oople.com)


Monsterien kuljettajia siellä on näkynyt erittäin harvoja, mutta tämänhetkisessä kunnossa monsteri taitaa olla (helikopterin ohella) ainoa vehje joka siellä kulkee.

Helsingin Nuorisoasiainkeskus hallitsee aluetta. Pääkaupunkiseudun ainoa pienoisautoseura VAU toimii kehittämisasioissa konsulttina heille.

1799
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Hintatason seuraaminen
« : 24.08.07 - klo: 14.18 »
Kannatan tämän ottamista yhteiseksi käytännöksi ellei ihan jopa säännöksi

1800
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 24.08.07 - klo: 10.52 »
Vettä lorahti sieltä pehmusteista muutama litra ja siihen riitti se että lastalla vetelin sitä pois radalta. Lastan rajat ja tehot tulevat vaan vastaan aika äkkiä, kun vettä on kymmeniä tai satoja litroja sateen jäljiltä, mikä on tilanne muutamissa notkelmissa. Sen paloletkun kanssa saa vedettyä kerralla ämpärillisen vettä pois radalta.

Siellä on VAUlla montakin lastaa mutta niitä pitää valitettavasti säilyttää kontissa, etteivät katoa tai tule hajotetuiksi "mopovandaalien" toimesta.

Sivuja: 1 ... 57 58 59 [60] 61 62 63 ... 69