Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ama

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9
211
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.09.10 - klo: 20.48 »
Isompi c arvo tuppaa myös usein kasvattamaan akun painoa.

212
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 31.08.10 - klo: 16.44 »
Hmm.. tuli ostettua GM:n pötkölipo RF:ltä ja huvikseni lueskelin lappua joka akun mukana tuli ja siinä sanottiin että akun maksimikapasiteetti putoaa 50-80%:iin uuden akun kapasiteetista jo 50 tyhjennys/lataussyklin jälkeen.

Voiko tuo tosiaan olla mahdollista, en ole koskaan ennen kuullukaan lipojen kohdalla moisesta?  :huh:

Ei kai lipojen noin pitäisi käyttäytyä.

Taitaa olla valmistajan tapa pestä kädet puhtaaksi mahdollisista reklamaatioista.

213
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 30.08.10 - klo: 22.15 »
onko kukaan suunnitellut nostavansa zenon tai cy koneen bensa moottorin puristussuhdetta, jotta toimisi polttoaineella joka vaatii korkeamman puristussuhteen. tossa linkki kaasuttimeen http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4131/.f

mistä noita polttoaineta saa. onko kellään kokemusta?

Lainaus
Allows use of alcohol-based fuels for much lower engine temperatures. Extremely high-compression engines (17:1 and above) generally require alcohol based fuel.

Suomeksi metanolia. Polttoainetta kannattaa kysellä kiihdytys tiimeiltä tai speedway kuskeilta. Tiedä sitten miten toimii 2t käytössä. Sen tiedän että metanolilla samoihin tehoihin pääseminen vaatii paljon enemmän polttoainetta.

sen tiedän että vaatii paljon polttoainetta mutta tossahan olis kaasutin jolla vois saada toimimaan? ainakkiin niin ymmärsin että siihen tarkotettu. kuka kokeilee pelaako? paremman hyödyn sais kun nostas puristuksia mutta kait se jotain sanoo vakio zenollakin. onko kukaan muuten laskenut 26cc zenon koneen puristus suhdetta? siis paljonko se on vakiona.

Mitä järkeä? Erikoisuuden tavoittelua vain erikoisuuden takia?

Metanoli tulee kyseeseen jos ei enää bensan kanssa pärjää -> nakutus/hallitsematon palotapahtuma tai suuret lämpöongelmat. Jos ei näitä esiinny niin ei mitään järkiperäistä syytä luopua bensasta.

Voi niitä puristuksia nostaa ihan bensakäytössäkin

214
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 30.08.10 - klo: 21.19 »
onko kukaan suunnitellut nostavansa zenon tai cy koneen bensa moottorin puristussuhdetta, jotta toimisi polttoaineella joka vaatii korkeamman puristussuhteen. tossa linkki kaasuttimeen http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4131/.f

mistä noita polttoaineta saa. onko kellään kokemusta?

Lainaus
Allows use of alcohol-based fuels for much lower engine temperatures. Extremely high-compression engines (17:1 and above) generally require alcohol based fuel.

Suomeksi metanolia. Polttoainetta kannattaa kysellä kiihdytys tiimeiltä tai speedway kuskeilta. Tiedä sitten miten toimii 2t käytössä. Sen tiedän että metanolilla samoihin tehoihin pääseminen vaatii paljon enemmän polttoainetta.

215
Onko kellään kokemuksia kuinka tarkasti tuo Hong Kongin seuranta näyttää paketin liikkeitä?

Destination - Finland
The item (RB117436821HK) left Hong Kong for its destination on 26-Aug-2010

Kuinka tarkkaa tietoa tuo hong kongin posti antaa. Kertooko seuraavan kerran vasta esim. kun paketti Suomessa vai loppuuko tuo HK seuranta kokonaan tuohon, kun lähtee hong kongista ja tuleeko siitä edes ilmotusta tuohon seurantaan? Entä voiko tuolla samalla koodilla seurata pakettia jollain muulla seurantasivulla, kun liikkuu euroopan läpi ja sitten lopulta Suomen maalla?

Kiitokset jo etukäteen jos joku osaa tähän vastailla :)

Muistaakseni seuranta HK:n osalta loppuu tuohon. Itellan seurantaan vaan tolla koodilla.

Tai sitten kannattaa käyttää tätä. Sieltä löytyy kaikki saman saitin sisältä mitä rahdin seurantaan tulee.

216
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 26.08.10 - klo: 20.48 »
Tavallisella tinalla ei ainakaan onnnistunut kun kaverini mikä osaa kolvata niin ei saanut millään tarraamaan kunnolla!!

Kai teillä on riittävän tehokas kolvi ja riittävän kauan lämpöä johtoon.

Ja mitä noihin lataus parametreihin tulee niin balance modessa lataat 5A virralla ja 2s(7.4v) jännite.
Akusta molemmat piuhat kiinni ja start nappi pohjaan. Sitten vaan odottelua.

217
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 26.08.10 - klo: 20.24 »
Ihan hienot radat siellä näytti olevan. Ehkä hieman turhan röykkyinen kymppi kokoiselle.
Pitää käydä koittamassa/rikkomassa kun saa autoon osat.

218
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 26.08.10 - klo: 19.47 »
Mietin että olisiko tommonen passeli http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11059&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5200Kv/100A

Taitaa olla noissa spekseissä kv-luku jäänyt väärin, koska 5200kv on 6,5t kone: http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10330.

Noparin oon ainakin todennut toimivaksi peliksi. On varmaan ihan passeli setti.

Ihan hyvä setti se tuntuu olevan. Itselläni on tuo 6,5T koneella oleva. Tosin 1/10 bugissa.

Netissä tuli vastaan losin nopari joka vaikuttais ainakin ulkoisesti ja speksien mukaan olevan sama nopari. Tosin softa taitaa olla eri.
http://losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB9500

219
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 25.08.10 - klo: 21.33 »
Pitää varmaan tulla katseleen rataa sitten huomenna jos ei sada, auto kun ei ole ajokunnossa vielä niin ei pääse ajamaan.

220
auto ottaa häiriötä kun lähden ajamaan niin lähtee täysillä eteenpäin ja pysähtyy ja mutkittelee. ongelma tullut parin päivän sisällä eli mikä vikana. auto toiminut ennen moitteettomasti :huh: :huh:

tietoja:
lrp blast bx
ezrun 60a esc + 4300kv mosa
hitec 422 servo

Vastari kastunut, tai muuten vaan sanonut sopimuksensa irti?

Ja jos saat joltain lainaan toiset radiot (mieluiten 2.4Ghz) niin saa testattua onko vika radioissa. Muista myös noparin kalibrointi.
Fm radioilla taitaa olla yleisiä nuo häiriöt harjattomien kanssa.

Ja sitten ot.
Kannattaisikohan tästä viasta mainita tuossa myynti-ilmoituksessa?
Ettei jää mitään kusetuksen makua. Se on ikävää sellainen.

221
Sähköautot / Vs: LRP blast 1/10 buggy / truggy
« : 25.08.10 - klo: 13.21 »
Ja kaikki kupukantaiset ruuvit vaihdoin lieriökantoihin koska lieriökantaisissa on 3mm kuusiokolokanta.

Tarkoitat varmaankin 2,5mm kuusiokolokantaa.

Itse olen kerran purkanut koko auton täysin osiksi ja sen jälkeen irroitellut osia aika paljon, silti ei ole montaa ruuvia pyöristynyt. Alustasta pyöristyi heti aluksi pari ruuvia, mutta kun ne vaihtoi uusiin on muut ruuvit kestäneet. Ajattelin vaihtaa uusiin aina sitä mukaa kun ruuveja kuluu.

 - Hount

Joo 2,5mm kantaa tarkoitin.

Alustasta pyöristyi yksi jonka sai hyvin T10 torx kärjellä auki (vasaralla torxi pyöristyneeseen kantaan). Tämän pyöristyneen tilalle kun laitoin uuden niin huomasin sen massiivisen eron kantojen toleranssissa. Tästä syntyi päätös, kaikki LRP:n orkkis ruuvit roskii.

Kuulostaa kyllä aika radikaalilta tuo 100k liemi tonne eteen.

Mulla on edessä 10k ja takana 7k. Seuraavaksi ajattelin kokeilla eteen 30k ja ehkä taakse tuota 10k

222
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 24.08.10 - klo: 23.02 »
Ei mulla bugissa ole mitään vääntymis ongelmaa ollut edessä eikä takana. Mutta takapäässä vetareiden tapit on selvästi kulunut.

Tosiaan tuntuu että diffeissä pitää olla aika tuhdit liemet.

223
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 24.08.10 - klo: 20.20 »
Täällä olis myös yksi radalla ajamisesta kiinnostunut Hämeenlinnalainen.

Miten tää rata soveltuu 1/10 sähkökrossarille?

En ole kerinnyt vielä käymään radalla katsastamassa paikkoja.

224
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 24.08.10 - klo: 19.56 »


Mulla on muuten sama combo mutta 6,5T moottorilla. Itse olen todella tyytyväinen HK:n settiin.

Samalla olisi kannattanut tilata ne lipot tuolta.
Itsellä on pari näitä ja pari tulossa kunhan saavat niitä varastoon.

Jees, pitääpä laittaa noitaki tilaukseen. Oliskos vinkkejä laturille?
Mitäs muuta oleellista pitäisi ottaa huomioon moottoria vaihtaessa ja lipojen käyttöön otossa?
Sorry tyhmistä kysymyksistä :)

Esim tässä on ihan hyvä laturi.

Noparista lipo cut-off päälle. Ja lataat aina balance ohjelmalla.
Ja lue tämä topic.

225
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 24.08.10 - klo: 19.15 »
Auttakaas alottelijaa! tuli hommattua tollanen truggy ja eilen tuli sitten tilattua tällänen harjaton moottori http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=11059.

Nyt kuuluukin kysymys että ajelenko tuolla vakio akulla ja lisä akulla jotka hommasin autoon, vaiko tilailenko jostain lipo akkuja ja laturia. Jos lipot kannattaa tilata niin suositelkaa jotain sopivia jotka on hinta/laatusuhteelta hyviä.

Kiitän :)

Mulla on muuten sama combo mutta 6,5T moottorilla. Itse olen todella tyytyväinen HK:n settiin.

Samalla olisi kannattanut tilata ne lipot tuolta.
Itsellä on pari näitä ja pari tulossa kunhan saavat niitä varastoon.

226
Sähköautot / Vs: LRP blast 1/10 buggy / truggy
« : 24.08.10 - klo: 18.48 »
Suosittelen kaikille auton ruuvien vaihtamista kunnon kamaan. Itse tilasin muutamia viikkoja sitten tuolta kopterit.net kautta kaikkia ruuveja mitä autoon menee. Ja onneksi tilasin. Tänään saapui hobbylinnasta varaosia remonttia varten ja siinä ruuvatessa ajattelin että vaihdan ruuveja parempiin jos nylppääntyy tai tuntuu muuten väljältä. Tulin siihen tulokseen että ruuvataan vähän enemmän joten vaihdoin kaikki ruuvit uusiin. Syy tähän on LRP:n ruuvien pehmeys ja tolkuton toleranssi kannoissa. Ja kaikki kupukantaiset ruuvit vaihdoin lieriökantoihin koska lieriökantaisissa on 3mm kuusiokolokanta.

Pinioni ja spurri tulee vaihtumaan 32p hammastukseen kunhan tavaraa saapuu jenkeistä. Slipperiin pitäisi löytää jostain kitkamateriaalia, alkuperäiset on antanut periksi. Toinen on revennyt. Alkuperäinen materiaali vaikuttaa tasotiivisteeltä jota käytetään vesijohtojen laippaliitoksissa. Onko ehdotuksia?

Vetarikeskusteluun otan osaa sen verran että koiranluut tuntuu olevan aika pehmeää materiaalia verrattuna etupään CVD keppeihin. Ainakin buggy mallissa.

227
Noparin kalibrointia kannattaa kokeilla ensimmäiseks.
Pidätinruuvi tippunut/löystynyt kardaanin kupista.
Lukitteella vaan kiinni ja samalla kannattaa laittaa ne loput 3 pidätintä myös lukitteella.

Ok. Pitääpä tarkistaa paikka.

E: Ja sellainen vielä kävi mielessä, että onko normaalia, että koneen ja noparin vaihdon jälkeen tuo auto ikään kuin "miettii" hetken kun sille antaa kaasua? Eli puolen sekunnin viiveellä lähtee. Ja voimansiirto pitää kohtalaista mekkalaa samalla...

Kai olet kalibroinut noparin? Jos et niin tee se, jos olet niin tee uudestaan.

228
Ja mikäs auto on kyseessä?

Auto on LRP Blast Truggy.

Kannattaa kattoo et onko etudiffistä se tappi paikallaan ja ehjä mikä tulee kardaanista. mulla kävi monta kertaa niin ja kato muutki etu nivelten kupit jne. eturenkaat ei pyöri mikäli toiselta puolen puuttuu jotain voimansiirron osia.

Kardaanissa on palikat paikallaan kyllä. Näyttää pyörivän kuten pitää ulkoisesti. Sisällä on jotain p*skana. Pitänee vaan purkaa osiksi.

Periaatteessa tällainen ropaaminen auton kanssa on hauskaa, mutta tuntuu, että ei meinaa kärsivällisyys riittää.

Suositelkaapa samalla jotain pomminvarmaa ja suhteellisen rivakkaa autoa. Saa olla myös polttis :)

Pidätinruuvi tippunut/löystynyt kardaanin kupista.
Lukitteella vaan kiinni ja samalla kannattaa laittaa ne loput 3 pidätintä myös lukitteella.

229
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.08.10 - klo: 21.39 »
Millä puolella tuossa ECO6:ssa on tuuletin? Kuvassa ei näy mitään.

Tuo ECO6:n 200W versio on tullut uutena tuotteena kauppaan eilen, joten sen puhaltimesta ei taida olla vielä tietoa?

IMaxin B6:ssa ei ainakaan ole tuuletinta, ja se nyt varmastikin sopii tuohon aikaisemmin haettuun muottiin?

Tuuletin on sisäpuolella :grin:
Seillä sisällä se hyrrä tosiaan vispaa sitä ilmaa, taisi olla niin että imee ilman sivuista ja puhaltaa pohjasta pois.

230
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.08.10 - klo: 12.06 »
Tämä täyttää kaikki muut kriteerit, mutta ikävä kyllä tämä on vähän halvempi :wink:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11060

Ei täytä.
Kyseisen laturin omistaneena voin todeta että sisältää tuulettimen.
Ja vielä erittäin äänekkään, johtuu tuulettimen pienestä koosta jolloin kierroksia on paljon.
Ja muistaakseni oli vielä sellainen että tuuletin pyörii aina kun laitteessa on virta.

Ei taida olla noita halpis latureita ilman puhaltimia, jäähdytyssiilin pitäisi olla kohtalaisen kokoinen suhteessa laturin kokoon ilman puhallinta. Ja mitä tehokkaampi purkupiiri sitä enemmän lämpöä.

231
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 18.08.10 - klo: 19.01 »
Minkälaista moottori ja nopari settiä teillä on kiinni? Jos saisi alle satasen jonkun harjattoman setin?

Mulla on tämä ja olen todella tyytyväinen ollut.


Osaisiko joku kertoa noista vanne ja rengas asioista?

232
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 17.08.10 - klo: 21.06 »
No laittaa vaikka semmoset välitykset ettei lämpene? Tai kenties jopa tuulettimen?

Mutta kun se ongelma on tuo mikä on tänäänkin jo tässä topicissa todettu, eli tuohon ei pienempää pinjonia vaan saa kun moottoripukissa ei säädöt riitä.
Isompaa spurriahan ei ole olemassakaan kun sellasta ei ole tehty, joten välitysten muuttaminen ei ole optio.
Mun motti käy kuumimmillaan jossain 78 asteessa, joten en nyt katso että tuo vielä liian kuumana käy.
Mutta sen verran kuumana kuitenkin että näppinsä tuohonki polttaa jos kokeilee..

Noparista "ennakkoa" pienemmälle jos mahdollista. Mulla loppui kaikki lämpöongelmat kun tiputin ennakkoa pykälällä.

233
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 17.08.10 - klo: 14.39 »
Olenko ymmärtänyt oikein että nämä renkaat sopivat buggy versioon?
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17505&grpid=5035
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17507&grpid=5035

Mutta mitkä vanteet ja sisältääkö nuo renkaat myös insertit?

234
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 04.08.10 - klo: 08.30 »
Jotain sopivan tiukkaa torxia kannattaa koittaa siihen kantaan painaa.
Nylppääntyneet ruuvit/pultit mäkeen ja kunnon tavaraa tilalle. Esimerkiksi täältä http://www.kopterit.net/index.php?topic=1484.0
Se on kyllä totta että kyseisessä autossa ruuvit on vähän pehmeitä.

Muistakaa myös hyvät työkalut, huonoilla/kuluneilla avaimilla ei saa muutakun harmia ja murheita. Tämän auton kanssa pärjää 2,5mm, 2mm ja 1,5mm(diffit) kuusiokoloilla.

Mulla buggy malli on kestänyt erittäin hyvin, kaikki pidätinruuvit kannattaa käydä läpi ja laittaa lukitetta.
Kardaanin etupäästä hukkasin pidätinruuvin, tällähetkellä takaveto :wink:

Rattaiden suojaukseen toivoisin jotain helpotusta optio-osien muodossa.

Moottorin lämpöongelmat hävisi täysin kun säädin ajoitusta pienemmälle noparista.

235
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 31.07.10 - klo: 14.58 »
mvar: erittäin asiallista tekstiä, kiitos näistä ohjeista.

Tosiaan noissa omissa punnituksissa tein sen virheen että koko auto oli renkaiden varassa, kaikki renkaat oli kyllä samassa tasossa.

Tässä hobbykingin noparissa saa valittua taajuuden millä se toimii 8KHz tai 16KHz. Mitä käytännön merkitystä tällä on?

236
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 31.07.10 - klo: 13.29 »
Ajankuluksi mittailin kulmapainoja.
Punnitukset tehty täydessä ajokunnossa.

Etupää
  V/O
460/412
 
Takapää
  V/O
477/515

Voisi koittaa säädellä lisäpainoilla, mutta maksaako vaivaa
kun kohtalaisen hyvin tuntuu hyppäävän (kun ei paremmasta tiedä :wink:) tässäkin kunnossa.

Kun edessä ja takana on vasen/oikea painavampi puoli toisin päin kuin toisessa, niin pistää miettimään, että onko vasen ja oikea iskari/jousi säädetty samalla tavalla...

Voi olla, tosin jousilautaset on säädetty samalle etäisyydelle iskarin runngossa(tönärillä mitattu).

Edessä on akku vasemmalla puolella tuomassa painoa sinne lisää. Takana taas moottori oikealla on painavampi mikä tuo sinne lisää painoa.
Mutta pohjalevy on kuitenkin jäykkä joten ristikkäisten painojen ei kai pitäis vaikuttaa. En mää näistä mitään tiedä kunhan lämpimikseni puhelen :grin:

Tosin jos joudet ei ole tasalaatuiset (eri jousivakio) niin niissähän voima on silloin eri vaikka olisi puristettu samanverran kasaan.
Voisihan tämänkin mitata vaakaa avuksi käyttäen.

237
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 31.07.10 - klo: 12.22 »
Ajankuluksi mittailin kulmapainoja.
Punnitukset tehty täydessä ajokunnossa.

Etupää
  V/O
460/412
 
Takapää
  V/O
477/515

Voisi koittaa säädellä lisäpainoilla, mutta maksaako vaivaa
kun kohtalaisen hyvin tuntuu hyppäävän (kun ei paremmasta tiedä :wink:) tässäkin kunnossa.

238
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 28.07.10 - klo: 19.33 »
Nyt on päästy buggyä kokeileen kunnolla. Toistaiseksi pysynyt nipussa hyvin.
Hobbykingin 100A 6,5t kombolla ja 19 piikkisellä pinionilla kulkee kovaa omiin ajotaitoihin nähden.
Lämpöjä nosti kyllä turhan paljon kun kaksi akullista ajoin putkeen. Siili moottoriin varmaan auttais,
mutta ei taida mahtua kopan alle. Pienempää pinionia vois laittaa.
Blue birdin servon laitoin paikalleen, tähän olen tyytyväinen. Hieman piti servon korvakkeita dremelillä silitellä.

Jotain huomioita.
-Spurri ja pinion kaipaa suojausta kiviltä.
-Koppa on kovaa materiaalia ja yllättävän ahdas.
-Orkkis renkaat on yllättävän kestävät(pito myös hyvä savella ja asfaltilla).


Mutta mistä vanteita? Ulkomaan foorumeilla sanovat että tässä on matalammat heksit joten normi vanne ottaa hubiin kiinni.
Pitää varmaan tehdä pidemmät/paksummat heksit, mutta riittääkö akselissa vara että saa pyöränmutterit kiinni.
Tai sitten pitää jyrsiä vanteista materiaalia pois.

Tekis mieli hommata karkea kuvioiset kumit.

239
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 28.07.10 - klo: 12.00 »
Tuossa ylempänä linkittämäni Turnigyn lataa 10A, ja on ihan hyvä ja halpa laturi. Kunhan tarkistaa nuo keltaiset liittimet jos herjailee jotain.

Manuaalin mukaan lataa 1S-5S 10A ja 6S 9A

Tuo tarvitsisi vielä erillisen virtalähteen lisäksi?

Juu, erillinen virtalähde tai sitten 12V akku. Itse käytän akusta kun on vielä hakusessa virtalähde.

240
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 28.07.10 - klo: 09.48 »
Tuossa ylempänä linkittämäni Turnigyn lataa 10A, ja on ihan hyvä ja halpa laturi. Kunhan tarkistaa nuo keltaiset liittimet jos herjailee jotain.

Manuaalin mukaan lataa 1S-5S 10A ja 6S 9A

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9