211
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.09.10 - klo: 20.48 »
Isompi c arvo tuppaa myös usein kasvattamaan akun painoa.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Hmm.. tuli ostettua GM:n pötkölipo RF:ltä ja huvikseni lueskelin lappua joka akun mukana tuli ja siinä sanottiin että akun maksimikapasiteetti putoaa 50-80%:iin uuden akun kapasiteetista jo 50 tyhjennys/lataussyklin jälkeen.
Voiko tuo tosiaan olla mahdollista, en ole koskaan ennen kuullukaan lipojen kohdalla moisesta?
onko kukaan suunnitellut nostavansa zenon tai cy koneen bensa moottorin puristussuhdetta, jotta toimisi polttoaineella joka vaatii korkeamman puristussuhteen. tossa linkki kaasuttimeen http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4131/.f
mistä noita polttoaineta saa. onko kellään kokemusta?LainausAllows use of alcohol-based fuels for much lower engine temperatures. Extremely high-compression engines (17:1 and above) generally require alcohol based fuel.
Suomeksi metanolia. Polttoainetta kannattaa kysellä kiihdytys tiimeiltä tai speedway kuskeilta. Tiedä sitten miten toimii 2t käytössä. Sen tiedän että metanolilla samoihin tehoihin pääseminen vaatii paljon enemmän polttoainetta.
sen tiedän että vaatii paljon polttoainetta mutta tossahan olis kaasutin jolla vois saada toimimaan? ainakkiin niin ymmärsin että siihen tarkotettu. kuka kokeilee pelaako? paremman hyödyn sais kun nostas puristuksia mutta kait se jotain sanoo vakio zenollakin. onko kukaan muuten laskenut 26cc zenon koneen puristus suhdetta? siis paljonko se on vakiona.
onko kukaan suunnitellut nostavansa zenon tai cy koneen bensa moottorin puristussuhdetta, jotta toimisi polttoaineella joka vaatii korkeamman puristussuhteen. tossa linkki kaasuttimeen http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4131/.f
mistä noita polttoaineta saa. onko kellään kokemusta?
Allows use of alcohol-based fuels for much lower engine temperatures. Extremely high-compression engines (17:1 and above) generally require alcohol based fuel.
Onko kellään kokemuksia kuinka tarkasti tuo Hong Kongin seuranta näyttää paketin liikkeitä?
Destination - Finland
The item (RB117436821HK) left Hong Kong for its destination on 26-Aug-2010
Kuinka tarkkaa tietoa tuo hong kongin posti antaa. Kertooko seuraavan kerran vasta esim. kun paketti Suomessa vai loppuuko tuo HK seuranta kokonaan tuohon, kun lähtee hong kongista ja tuleeko siitä edes ilmotusta tuohon seurantaan? Entä voiko tuolla samalla koodilla seurata pakettia jollain muulla seurantasivulla, kun liikkuu euroopan läpi ja sitten lopulta Suomen maalla?
Kiitokset jo etukäteen jos joku osaa tähän vastailla :)
Tavallisella tinalla ei ainakaan onnnistunut kun kaverini mikä osaa kolvata niin ei saanut millään tarraamaan kunnolla!!
Mietin että olisiko tommonen passeli http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11059&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5200Kv/100A
Taitaa olla noissa spekseissä kv-luku jäänyt väärin, koska 5200kv on 6,5t kone: http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10330.
Noparin oon ainakin todennut toimivaksi peliksi. On varmaan ihan passeli setti.
auto ottaa häiriötä kun lähden ajamaan niin lähtee täysillä eteenpäin ja pysähtyy ja mutkittelee. ongelma tullut parin päivän sisällä eli mikä vikana. auto toiminut ennen moitteettomastiVastari kastunut, tai muuten vaan sanonut sopimuksensa irti?![]()
tietoja:
lrp blast bx
ezrun 60a esc + 4300kv mosa
hitec 422 servo
Ja kaikki kupukantaiset ruuvit vaihdoin lieriökantoihin koska lieriökantaisissa on 3mm kuusiokolokanta.
Tarkoitat varmaankin 2,5mm kuusiokolokantaa.
Itse olen kerran purkanut koko auton täysin osiksi ja sen jälkeen irroitellut osia aika paljon, silti ei ole montaa ruuvia pyöristynyt. Alustasta pyöristyi heti aluksi pari ruuvia, mutta kun ne vaihtoi uusiin on muut ruuvit kestäneet. Ajattelin vaihtaa uusiin aina sitä mukaa kun ruuveja kuluu.
- Hount
Mulla on muuten sama combo mutta 6,5T moottorilla. Itse olen todella tyytyväinen HK:n settiin.
Samalla olisi kannattanut tilata ne lipot tuolta.
Itsellä on pari näitä ja pari tulossa kunhan saavat niitä varastoon.
Jees, pitääpä laittaa noitaki tilaukseen. Oliskos vinkkejä laturille?
Mitäs muuta oleellista pitäisi ottaa huomioon moottoria vaihtaessa ja lipojen käyttöön otossa?
Sorry tyhmistä kysymyksistä :)
Auttakaas alottelijaa! tuli hommattua tollanen truggy ja eilen tuli sitten tilattua tällänen harjaton moottori http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=11059.
Nyt kuuluukin kysymys että ajelenko tuolla vakio akulla ja lisä akulla jotka hommasin autoon, vaiko tilailenko jostain lipo akkuja ja laturia. Jos lipot kannattaa tilata niin suositelkaa jotain sopivia jotka on hinta/laatusuhteelta hyviä.
Kiitän :)
Pidätinruuvi tippunut/löystynyt kardaanin kupista.
Lukitteella vaan kiinni ja samalla kannattaa laittaa ne loput 3 pidätintä myös lukitteella.
Ok. Pitääpä tarkistaa paikka.
E: Ja sellainen vielä kävi mielessä, että onko normaalia, että koneen ja noparin vaihdon jälkeen tuo auto ikään kuin "miettii" hetken kun sille antaa kaasua? Eli puolen sekunnin viiveellä lähtee. Ja voimansiirto pitää kohtalaista mekkalaa samalla...
Ja mikäs auto on kyseessä?
Auto on LRP Blast Truggy.Kannattaa kattoo et onko etudiffistä se tappi paikallaan ja ehjä mikä tulee kardaanista. mulla kävi monta kertaa niin ja kato muutki etu nivelten kupit jne. eturenkaat ei pyöri mikäli toiselta puolen puuttuu jotain voimansiirron osia.
Kardaanissa on palikat paikallaan kyllä. Näyttää pyörivän kuten pitää ulkoisesti. Sisällä on jotain p*skana. Pitänee vaan purkaa osiksi.
Periaatteessa tällainen ropaaminen auton kanssa on hauskaa, mutta tuntuu, että ei meinaa kärsivällisyys riittää.
Suositelkaapa samalla jotain pomminvarmaa ja suhteellisen rivakkaa autoa. Saa olla myös polttis :)
Millä puolella tuossa ECO6:ssa on tuuletin? Kuvassa ei näy mitään.
Tuo ECO6:n 200W versio on tullut uutena tuotteena kauppaan eilen, joten sen puhaltimesta ei taida olla vielä tietoa?
IMaxin B6:ssa ei ainakaan ole tuuletinta, ja se nyt varmastikin sopii tuohon aikaisemmin haettuun muottiin?
Tämä täyttää kaikki muut kriteerit, mutta ikävä kyllä tämä on vähän halvempi
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11060
Minkälaista moottori ja nopari settiä teillä on kiinni? Jos saisi alle satasen jonkun harjattoman setin?
No laittaa vaikka semmoset välitykset ettei lämpene? Tai kenties jopa tuulettimen?
Mutta kun se ongelma on tuo mikä on tänäänkin jo tässä topicissa todettu, eli tuohon ei pienempää pinjonia vaan saa kun moottoripukissa ei säädöt riitä.
Isompaa spurriahan ei ole olemassakaan kun sellasta ei ole tehty, joten välitysten muuttaminen ei ole optio.
Mun motti käy kuumimmillaan jossain 78 asteessa, joten en nyt katso että tuo vielä liian kuumana käy.
Mutta sen verran kuumana kuitenkin että näppinsä tuohonki polttaa jos kokeilee..
Ajankuluksi mittailin kulmapainoja.
Punnitukset tehty täydessä ajokunnossa.
Etupää
V/O
460/412
Takapää
V/O
477/515
Voisi koittaa säädellä lisäpainoilla, mutta maksaako vaivaa
kun kohtalaisen hyvin tuntuu hyppäävän (kun ei paremmasta tiedä) tässäkin kunnossa.
Kun edessä ja takana on vasen/oikea painavampi puoli toisin päin kuin toisessa, niin pistää miettimään, että onko vasen ja oikea iskari/jousi säädetty samalla tavalla...
Tuossa ylempänä linkittämäni Turnigyn lataa 10A, ja on ihan hyvä ja halpa laturi. Kunhan tarkistaa nuo keltaiset liittimet jos herjailee jotain.
Manuaalin mukaan lataa 1S-5S 10A ja 6S 9A
Tuo tarvitsisi vielä erillisen virtalähteen lisäksi?