Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - goos

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 78
241
Kun kysyin asiaa viimeistä kertaa vastaavasta syystä Tullipostissa asioidessani, niin vastasivat että, "Kyllä, joudut vastaisuudessa vain arvailemaan mitä tullaat, ei voi mitään, mutta sellaiseksi se menee." - Aha...vai niin, mitäpä siinä muuta voi sanoa.
Eihän tuo mitään jos tilaa vähän ja harvoin, mutta meikäläisellekin tulee tavaraa joskus moneltakin lähettäjältä samana päivänä...arvo siinä sitten mikä on mikä  :undecided:
Tracking kodilla pystyy aina yksilöimään ja ne on yleensä tiedossa kun lähettäjä ne antaa.

242
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.04.14 - klo: 16.30 »
No kokonaisuushan Se onkin miksi Durango on suosituin kilpailijoiden keskuudessa. Esimerkiksi Se että teidän liike sattuu olemaan ainoa suomessa LOSIa myyvä ei paranna yhtään LOSIn houkuttavuuta. Päinvastoin.

Lopuista olenkin sitten samaa mieltä.
En ymmärrä miten omistamani liike liittyy keskusteluun. Kirjoitan täysin yksityishenkilönä, jos haluan viestittää kaupan mielipiteitä siihen löytyy oma tunnus palstalta.

Mutta hyvä että ollaan samaa mieltä muuten :) Nyt ei välity lukijoille tilanne missä joku voisi luulla että on vain yksi auto mistä valita, kun niitä on todellisuudessa varmasti 5-6 eri.


243
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.04.14 - klo: 15.28 »
Toki, mutta ulkomaillakin Durango on pärjännyt hyvin ja se että moni Suomessa sen valitsee kilpa-autoksi kertoo jo jotain sen nopeudesta ja varaosien satavuudesta. Jos esimerkiksi verrataan LOSIa ja Assoa (Isoja merkkejä Jenkeissä) niin varaosia myyviä liikkeitä on huomattavasti vähemmän. Durango on yleensä ottaen Jenkeissäkin tunnustettu nopeaksi autoksi, vaikka siellä taas siihen on paljon vaikeampi saada osia kuin Assoon/LOSIin
Ei kukaan ole Durangoa sanonut huonoksi tai hitaaksi, mutta se että olisi paras ja ainoa vaihtoehto on hyvinkin liioteltua, muillakin merkeillä on hyvät varaosapalvelut Suomessa. Ymmärrän kyllä että omaa autoa pitää ja kuuluukin ihannoida, mutta kannattaa välillä myös ottaa pari askelta taaksepäin ja katsoa isompaa kuvaa :)

Itsekkin aloittelevana kuskina näin Xrayn touring autot parhaina autoina. Olin hyvin tyytyväinen, kunnes yksi viisaampi harrastelija sano että nyt on hyvä aika ottaa nuo xray lasit pois silmiltä ja kokeilla jotain muuta. Noh ostin sit Tamiyan, maailma avartuikin huomattavasti ja ymmärsin missä asioissa Tamiya oli parempi kuin xray ja missä asioissa xray oli parempi. Tämän jälkeen on vielä tullut touring puolella Yokomolla ja TeamC:llä ajettua ja nekin ovat avartaneet näkemystä ja nopeasti ymmärtää, että jokainen valinta on kompromissi ja kärjessä on monta hyvää vaihtoehtoa.

Sekin on hyvä ymmärtää että kunnes kuski pystyy ajamaan puhtaan 5minuttisen niin auton nopeudella ei juuri ole merkitystä, vaan paljon tärkeämpää on esim varaosien hinta tai niiden saatavuus. Samoin paljonko rahaa joutuu invenstoimaan autoon, että siitä saa helposti ajettavan ja semmoisen että se pysyy kasassa normaalilla harrastajalla.

244
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.04.14 - klo: 12.37 »
Durango. Durango on tainnut dominoida suomen kisoissa saapumisestan lähtien? Lähes kaikki viriosat on kestävyyttä parantavia, ei ajo-ominaisuuksia (lisäpainot taitavat olla yleisin vain ajo-ominaisuuksia muokkaavat viriosat).
Se että iso osa autoista on durangoja Suomessa ei tee durangosta nopeeta :) Kärjistettynä: Jos etanat kilpailee keskenään niin nopein etana voittaa. Ulkomailta löytyy vähän kattavempi otos, veikkaan että se antaa paremman kuvan siitä mikä auto on nopea ja mikä ei jos kisatuloksilla haluaa verrata nopeutta.


245
Näin se varmaan on.
Nyt kun aloin asiaa miettimään niin samoja kalibrointi juttuja oli Turnigyn Trackstar 120 A ja 80A turbo noparissa.
Tosin nuokin Hobbywingin kopioita.

Kuullostaa siltä etteivät radiot pidä nollapistettä kauhean hyvin. M11X:n voi kalibroida uusiksi joka auttaa asiaan, en tiedä miten noi edullisemmat mallit toimii asian suhteen.

246
Vapaa-alueeseen en ole koskenut. Vakiona on tuo 9%

lisää hiukan vapaaaluetta ja katso lähtiskö sillä, jos vapaaalue ei ole riittävä niin sit säädin ei löydä neutraalia. Yleensä tosin sanwan laitteiden osalta käytetään pienintä mahdollista ja toimii hyvin, onko potikat kunnossa?

247
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 19.04.14 - klo: 23.01 »
Kyosholtakin on tullut 69-spurri, jos se sopisi team c:hen? Assoonhan on omia ja Jconceptsilla, rw:llä ym. jotain..

Assot sopii kohtuu pienella tyolla, mutta voihan se olla etta kossi menis helpommin kun teamc:n historiaa pohtii.

248
Hello
Mitähän kaikkia sarjoja ajetaan sähköautoilla. Itsellä 2WD short course auto,ja E REVO. Revohan menee kai M8e luokkaan,mutta mikä on luokan tilanne. Löysin vaan vanhaa pohdintaa vuodelta 2010.  Revohan ei tietty ole mikään kilpuri,mutta ennenkun hankin semmosen ,niin pitää saada tietää onko moiselle edes kisoja. Onko tän luokan autot aina 4WD vai onko 2wd sähkökrossareita olemassakaan,saatikka luokkaa niille M8e2 esim ja M8e4( No huh huh) Tekeekö revolla mitään kisoissa vai onko se puhdas räppäilyauto.Ainakin se painaa julmetusti, mutta se johtunee aika pitkälti akuistakin.

Entäs sitten tää Short course.Mikä on luokan nimi (tuupparille ja 4wd).

Kaikki tieto kyseisten autojen kilpailutouhusta kiinnostaa.Pakko päästä testaamaan kisoihin,kunhan opettelee ensin perusjutut.

Sitten tyhmä kysymys.Miten durango short course tuuppi autoon saa lisää vauhtia.Stanu moottori on 13 jotain(mitä??) pitääkö olla 17 jotain vai 8 jotain jotta vauhti kasvaa. Miten muut ominaisuudet.
Pitääkö olla sensorillinen motti kisoissa??

Täältä löydät kisaluokista kaiken tarpeellisen:
http://rc10.fi/index.php?topic=40921.0

Traxxas Revot ei sovellu kisakäyttöön mihinkään luokkaan (ehkä FoFF?)

Durangoon lisävauhtia saat 8.5T-10.5T koneella, mitä pienempi luku sitä tehokkaampi kone. Säädin pitäisi myös päivittää tehokkaampaan, n.120A...
Tuuppiin 60a riiittaa loistavasti.

249
Kyllä se epätasainen pinta tuntuu siinä kuvassa vaikka mentäis kuinka hiljaa  :wink:
harjattomat gimbalit on keksitty :)

250
Mielipidetiedustelu:
- Ajatellen puutteellisia henkilökuntaresursseja käytännön kilpailutilanteessa kesällä, ehdotan että lisään sääntöihin ns. amatöörimeininkiä (= satunnainen heittomekaanikko) suosivan pykälän. Elikkäns aion kieltää tankkipistoolin käytön Ratakasi-luokassa. Mielipiteitä?
Itse aloittelevana mekaanikkona TP-10 puolella koin pistoolin helpommaksi. Sillä aina varmistu että tankki tuli täyteen ja ei tullut sotkua. Tuntuu myös että anntaisin vähemmän tasoitusta kuin että jos itse yrittäisin pullolla vs konkaria pullolla.

251
Minkälaisia autoja nuo stadium truckit ovat? Itsellä ei ole mitään kokemusta niistä? Paljon ne painaa ja minkälaisia tehoja niistä saa ulos?

käytännössä tuuppikrosseja missä on leveemmät tukivarret ja vähän pidempiä. Vanteet kans vähän leveemmät. Jenkkilässä vielä suosittu kisasarja, mutta häviämässä sielläkin kun SC tulee ja jyrää. Käytännössä jotain tuuppikrossin ja SC:n väliltä ajettavuudelta ja kooltaan. Tehoja saa liikaa, niinkuin kaikkiin muihinkin :)

252
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 23.03.14 - klo: 13.27 »
Itsellä ei ole omistajasta tietoa. Kyllä se hintataso on täällä korkeampi. Rapakon toisella puolella ei juurikaan hintaeroa ole varaosissa, ainakin Kyoshon ja Mugenin hinnat oli aika samoissa.

Mutta samahan se on oikeissakin autoissa. BMW:n osat on kalliimpia kuin Toyotan.

Jos ei tiedä kuka kaupat omistaa, niin sit ei varmaan kannata puhua välikäsistä? :)

253
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 23.03.14 - klo: 11.53 »
Eikös ne Ruotsin kautta Suomeen tule, eli yksi välikäsi lisää. Toki brändi ja mainostaminen vaikuttaa myös.
RTR-autot on Kiinalaisia, mutta Kitit Japanilaisia. Varaosat ainakin omiin RTR-autoihin on Made in Japan leimalla varustettuja. Joku osa oli Taiwanissa, mutta materiaalien suhteen Taiwan on yhtä hyvä kuin Japan.
Mutta kuka omistaa Suomen proshopit? Ja onko suomen hintataso edes korkeempi kuin ulkomailla? Itse vertailin vuosi sitten ja hintataso oli liki sama, toki alv erot pitää huomioida.

254
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 23.03.14 - klo: 10.23 »
Osien hinnoille on syynä ne maahantuonti kuviot ja sit se että ne on Made in Japan. Melkein kaikissa muissa merkeissä ne osat on Kiinalaisia.
Sikäli on sääli että Suomessa ne osat on kalliimpia kuin muihin merkkeihin.
Kertoisitko miten kyoshon maahantuonti kuviot vaikuttaa hintaan, kun kerran on noin hyvää tietoa asiasta?

Itsehän kuvittelin, että hinta johtuu puhtaasti brändistä ja siitä että mainoksiin syytetään jumalaton määrä rahaa. (sitä samaa myös Traxxas tekee)

Ootko myös varma että RTR autot tehdään Japanissa? Enpäs ole tarkistanut mut veikkaanpa että niissä lukee made in china kun tarkemmin tutkailet.

255
Juu nuo tiesinkin. Onko nuilla kauheasti eroa esim tehoissa/kaasutuntumassa?
Moni kisakuskit on vaihtanut v10 moottoriin joilla oli vanha Xerun :) samoin v10 on kelpuutettu myös touring autoihin mm Hara ajaa sillä. Itse en ole v10 moottorilla ajanut, mutta eiköhän tuo puhu puolestaan.

257
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 16.03.14 - klo: 13.51 »
Onko Ansmann X4TE parempi kuin TeamC TC02 tai Team Associated CML Centro c 4.1 . toi ansmannihan on neliveto, mutta enemmän oon takavetoo hakemassa (kit versiona). Saa myös ehdottaa jotain saman tyyppistä hyvää auto. No, mikä noista kolmesta on paras. Kiittelen jo etkäteen vastauksista (jos tulee) :grin:

Vertaat 3 erilaista autoa. Ansmann autoja ei valmisteta enään ja on pahasti vanhentunut muutenkin, joten ei ehkä ole paras sijoitus. Toki TeamC osat sopii tuohon, jos tosi halvalla saa niin ehkä sillä voi ekat kuukaudet ajaa ja perehtyä harrastukseen.

TC02 on hyvä yleisauto sekä parhaimillaan ulkona savella, tähän kannattaa laittaa trucki pohja tai hankkia evo versio. Centro on taas erikoisauto kovalle pidolle esim sisäradoille joissa on matto.

Eli en voi vastata mikä on "paras" jokaisella on omat etunsa.

258
Mistähän tuon softan saa ladattua? Ilmeisesti joku softanasennus softa pitää ladata koneelle myös? Nuo hobbywinin sivut jumittaa ainaki itellä aivan älyttömästi ja mäkillä en saanu ladattua mitään sieltä. Pitääkö pc:llä päivitellä nuo softat?
Hobbywingi sivulta tosiaan softat, tietaakseni toimii vaan pclla

259
Hep,

Tilasin pojan Stampedeen SKYRC TORO 4600 KV 4 Pole -moottorin.
Vehkeessä on kiinni EZRUN WP SC8 120A, ja aika nopeasti totesin, että nopari lyö pelin poikki (kuumenee liikaa?) noin 10 minuutin ajon jälkeen. Hyllyssä on myös Castlen 6900KV-motti, mutta sekin taitaa haukata liikaa virtasta tuolta noparilta?

Riittääkö noille moottoreille ER 150a nopari, vai pitääkö sen olla vielä jytkympi?

Toron speksit:
Max Power: 2000w
Voltage limits: 18v; up to 4s lipo
Max current: 180a
Brushless KV: 4600

Castlesta en löydä vastaavia tietoja, mutta tuollainen:

http://www.castlecreations.com/products/cms36-4600.html

Tai sit akuista tipahtaa jannite liian ales. Kylla noi ihan yhteensopivia speksien puolesta jos kummatkin tuottEet on ehjia.

260
Noihan on parin vuoden takaisia asioita tossa linkissä. Ja itse olin toimitsijana tuolla tikkurilan kisoissa ja näin meille kerrottiin silloin kilpailujohdon kautta, kun Jonnin kanssa kiertelimme tarkastamassa latausvirtoja, joten katsottiin, että lataisivat edes liposäkissä akunsa.

Ovat mutta ainoat paperit mitkä on voimassa, kun ei ole Calen jälkeiset yhteyshenkilöt hoitaneet tuota kuntoon. Jarkko sano vielä ohjaajakokousessa että ajetaan vanhoilla säännöillä kun uusia ei ole. Se on tietty harmillista että sitä linjaa on muutettu kisan aikana, kertomatta siitä kisailijoille.

261
Eipä taida olla enää tuota 1C lataus sääntöä. Ainakin tikkurilan ftt-kisoissa sai ladata suuremmilla virroilla ja eikös ftt ole sm-sarja ja näin ollen akk:n säännöt pitäisi täytyä mene ja tiedä.
En ole ainakaan huomannut että 1C sääntöä olisi poistettu, Tikkurilan kisassa käytetiin 2012 ohjeistoa missä 1C sääntö löytyy. -> Jos joku latasi isommin kuin 1C se oli kusettamista.

Sääntö löytyy siis ohjeiston liitteistä ja tässä uusimmat liitteet:
http://rc10.fi/index.php?topic=62675.msg570072#msg570072

262
Kilpailijoiden kanava / Vs: Uusi akkumääräys lennoille
« : 04.03.14 - klo: 10.33 »
Autopuolella menee hyvin tollein, sivuhuomautuksena että jos yli 100Wh akkuja siirtelee tulee ongelmia. Eli yli 4500mah 6s akkuja, eli lähinnä lentipuolen hommia. Käytännössä jos akku on yli 100Wh se ei liiku lentokoneella.

263
Joo mutta se ilmeisesti riittää että sitä purua lähtee suosituimmasta renkaasta.
Ei se oo suosituin vaan saantojen maaraama rengas. Saannoilla voidaan valita rengas mista ei ole ongelmaa.

264
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 25.02.14 - klo: 19.55 »
Äärimmäisen loistava luokka. Valitettavasti liian moni yleisessä lupkassa ajaa liian kireellä koneella joten stanuluokka olis monelle se oikea luokka.
Jerzi
Ongelmahan on siinä että kukaan ei kysyny että onko tuuppikrossi se luokka mitä aloittelijat haluavat ajaa, veikkaan että talven kokemukset kertoo että ei ole :) Se on selkeetä että muita luokkia ajaneet kokivat sen hyvänä sisääntuloluokkana krossiin.

265
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 25.02.14 - klo: 15.36 »
Taitaa tämä luokka harmittavasti jäädä yhden kauden mittaiseksi kokeiluksi. Jyväskyläänkin vasta kolme ilmoittautunutta.
Mikä sitten lienee syynä ettei luokka houkuttele aloittelijoita vaikka kynnys ensimmäisten kilpailukokemusten hakemiseen stanulla ei luulisi olevan kovin korkea?
Siksi koska luokka tehtiin 30vuotaille jäähdyttleijöille, ei kukaan jaksanut kysyä aloittelijoilta mitä he haluavat :)

Itse luokkahan on loistava, mutta niin on moni muukin luokka.

266
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 25.02.14 - klo: 11.17 »
Tää voidaan haluttaessa siirtää jonnekin toiseen aiheeseen, mutta tää juttu siis oikeasti kiinnostaa mua ...
Jos pakkia saa käyttää radalla, niin tulee enempi kolareita ja ne ovat luonteeltaan hyvin ikäviä. Radalla ei myöskään pakkia tarvitse mihinkään, joten ei ole mitään syytä miksi sitä saisi käyttää.

Samoin kun ei ole pakkia autossa se opettaa ajamaan(nopeasti ja tasasesti), eikä vaan rälläämään, kun oikeesti se oman auton nostaminen ei ole sitä hauskinta puuhaa.

267
Hei! Mites jos tilaa USA:sta rc auton ja sen hinta on enemmän kuin 150 euroa tuleeko siihen ALV:in lisäksi vielä lisätullimaksu?
Entäs kun esim towerhobbies:sta tilaa niin siihen saa sen alennuksen niin mistä hinnasta se ALV lasketaan?

Alv ja mahdollinen tullimaksu lasketaan käsittääkseni tavaran ostohinnasta + mahdollisista rahti- ja toimituskuluista.
Kuten goos jo tuossa edellä mainitsikin, eri tullinimikkeillä (cn) on erilaiset tullimaksut.
Tullinimikkeistö on sitten ihan oikeasti lähes loputon suo jos siihen rupeaa paneutumaan tarkemmin, en suosittele.
Tullimaksu itsessään ei kuitenkaan näyttele kovinkaan suurta osaa loppusummasta, maksimissaan ehkä 4%.
Alv puolestaan kannattaa huomioida aina, on kuitenkin tällä hetkellä 24%.

Jos vaatteita tulee mukana niin kannattaa huomioida että niissä tulli on 11% tai 10% en nyt ulkoa muista, mutta reilusti enempi kuin muissa rc:hen liittyvissä.

268
Itse kun olen tilannut, niin pelkkä alv. on vain mennyt. rc-leluista ei tietääkseni mene olenkaan tulleja.
Riippuu mitä tuotteita tilaa, kyllä niistä tulleja menee, esim akuista, moottoreista säätimistä nyt mitkä tuli ekana mieleen. Muoviosissa on myös ikävä 3.7% tulli.

269
Ruotsin forumia seuratessa tuli vastaan kohta missä ruotsin AKK tukee nuoria kuskeja 25v ja alta, ulkomaan kisareissuja 1500kr, eli noin 150e:llä. Tollahan saa melkeen lentoliput jo eurooppaan joten alentaa huomattavasti kisakustannuksia. Onko Suomessa vastaavaa systeemiä, jos ei ole niin mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain?

270
Serpent / Vs: Serpent tuomassa SC autoa markkinoille?
« : 04.02.14 - klo: 20.51 »
Ainakin tuo kuvassa näkyvä sc auto on takapotku. Nelkuissa tosiaan on kapea valinnanvaruus =/ Ehkä Jq:n pitäis tehä suomalainen neliveto sc auto ^^

Nelkuissahan on reilusti valintaa, viime kisoissakin näin ainakin 5 eri autoa ilman että asiaa yritin tutkia.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 78