Toki, mutta ulkomaillakin Durango on pärjännyt hyvin ja se että moni Suomessa sen valitsee kilpa-autoksi kertoo jo jotain sen nopeudesta ja varaosien satavuudesta. Jos esimerkiksi verrataan LOSIa ja Assoa (Isoja merkkejä Jenkeissä) niin varaosia myyviä liikkeitä on huomattavasti vähemmän. Durango on yleensä ottaen Jenkeissäkin tunnustettu nopeaksi autoksi, vaikka siellä taas siihen on paljon vaikeampi saada osia kuin Assoon/LOSIin
Ei kukaan ole Durangoa sanonut huonoksi tai hitaaksi, mutta se että olisi paras ja ainoa vaihtoehto on hyvinkin liioteltua, muillakin merkeillä on hyvät varaosapalvelut Suomessa. Ymmärrän kyllä että omaa autoa pitää ja kuuluukin ihannoida, mutta kannattaa välillä myös ottaa pari askelta taaksepäin ja katsoa isompaa kuvaa :)
Itsekkin aloittelevana kuskina näin Xrayn touring autot parhaina autoina. Olin hyvin tyytyväinen, kunnes yksi viisaampi harrastelija sano että nyt on hyvä aika ottaa nuo xray lasit pois silmiltä ja kokeilla jotain muuta. Noh ostin sit Tamiyan, maailma avartuikin huomattavasti ja ymmärsin missä asioissa Tamiya oli parempi kuin xray ja missä asioissa xray oli parempi. Tämän jälkeen on vielä tullut touring puolella Yokomolla ja TeamC:llä ajettua ja nekin ovat avartaneet näkemystä ja nopeasti ymmärtää, että jokainen valinta on kompromissi ja kärjessä on monta hyvää vaihtoehtoa.
Sekin on hyvä ymmärtää että kunnes kuski pystyy ajamaan puhtaan 5minuttisen niin auton nopeudella ei juuri ole merkitystä, vaan paljon tärkeämpää on esim varaosien hinta tai niiden saatavuus. Samoin paljonko rahaa joutuu invenstoimaan autoon, että siitä saa helposti ajettavan ja semmoisen että se pysyy kasassa normaalilla harrastajalla.