391
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: LMM 2 TalviTurnee, FTT 4, 9.-10.4.2011
« : 02.03.11 - klo: 08.38 »
Kiti on sitten auki.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Kyseinen auto tietojeni mukaan oli eri kierroksella, eli siis kyseessä ei ollut taistelu sijoituksesta vaan kyseinen viriauto oli tietääkseni toista kertaa ohittamassa Jannea kierroksella.
Kyllä se oli muistaakseni ensimmäinen nopea auto joka taakseni tuli. Kuinka olisin siis tiennyt heti antaa tietä koska tietenkin ajattelin että olemme samalla kierroksella.Oikea etenemistie olisi mielestäni ollut kilpailun johtajan kautta ja kaikki tuomarit paikalle ja keskustellaan asia rauhassa ilman kiihkoilua, jonka jälkeen kilpailun johto tekee ratkaisunsa
Jos kerta tiesit oikean etenemistavan niin mikset voinut siitä kertoa vaikka myöhemmin varikolla vaan käskit pikaisesti poistumaan paikalta ettei tarvi antaa lisärangaistuksia. Mitenpä sitä enää myöhemmin uskaltaa suutaan aukaista. Olisithan voinut itsekin kysyä myöhemmin että mitä siellä radalla tapahtui.Kun rangaistus on saatu ja kärsitty niin ei sitä kovin nopeasti korjata, jos ollenkaan, oli sitten virhe kenen tahansa.
No mikä idea tuossa sitten on? Sekö että pakotetaan vaikka väärä kuljettaja kärsimään ja vapautetaan tuomarit vastuusta?
Kyllä sen stoppariperinteen voisi jo lopettaa. Olen nähnyt aiheuttettavan monta lisäkolaria kun stopparipaikalta kiihdytetään takaisin muun liikenteen sekaan.
Seuraavia keskusteluja voisi ainakin herättää tässä säikeessä - näistä on ollut keskustelua jo muissakin säikeissä.
-stokkiluokan vauhdit -riittävä vai ei?
-TSP-10 -luokan tarpeellisuus ja todellinen kysyntä luokkien nykymuodossa
-CS-12 -luokasta mielipiteitä ja kokemuksia
-ajoformaatin muutokset vs aikataulu
-kisojen määrä kaudessa
-alueellisten kerhokisojen avulla lisää kuskeja FTT-sarjaan kannustamalla uusia kuskeja mukaan kisoihin entistä tehokkaammin
-muuta, mitä?
Enpä haluaisi, sillä kahden minuutin kohdalla kaikkien olisi oltava ulkona tilasta ja kolmen minuutin jälkeen ei enään ketään tule...
Kuinkahan moni edes tietää missä on alkusammutusvälineet kotona tai treeni/kisapaikalla saati sitten että osaa käytää niitä.
Mielenkiintonen aikataulu...
Mihin tämä perustuu?
Liposäkkien pitäisi ehdottomasti olla pakollisia aina ja joka paikassa jossa lipoja ladataan, puretaan tai tasataan. Aina ja kaikkialla MYÖS KOTONA!
Jollei käytä säkkiä, kyseessä on turvallisuuden välinpitämättömyydestä, ja tällaiset pitäisi pistää jäähylle miettimään omaa asennetta sekä muiden turvallisuutta.
Treenipaikkojen sääntöihin yksinkertainen lisäys jossa mainitaan liposäkin olevan pakollinen jonka jälkeen asia on sillä selvä.
LiPojen kuherruskuukausi on jo kauan sitten ohi, tänäpäivänä liposäkin pitäisi olla jokaiselle harrastajalle itsestäänselvyys, aivan kuten se LiPo-yhteensopiva laturikin.
Miettikää itse tilannetta jossa paljon ihmisiä on pienessä tilassa, pöytiä, rojua, johtoja joka puolella, jossain syttyy lipo joka puskee tulta ja savua, sytyttää mekkauspöydän cleeneri-rätit, muovipöydän jne. jolloin kaikille tulee kohtuullinen kiire ulos tästä kaapelien, laukkujen, rojujen viidakosta. Haluaisitko olla se viimeinen jonossa?
Keraamiset kuulat ovat käytänössä ikuiset.
Ite kävin ensimmäiset 1/2 vuotta Hallissa ja loput 1/2 vuotta Tikkakoskella. Koulutushaara on lentokoneapumekaanikko ja sotilasarvo alikersantti. Tyyppikoulutus Learjet 35 A/S malliselle lentsikalle.
Edit: Itellä nuo eka puolivuotta oli pahinta. AUK oli meillä pelkkää opiskelua. Noh, sillon tuli Hornetin sielunelämä aika tutuksi, kun siihen meitä pääosin koulutettiin AUKissa (myös hiukan HAWKia käytiin läpi) Suurin vit*tus loppui sillon, kun pääsi AUK:sta pois. Loput puolivuotta oli aika lunkia. Kaiken kruunasi loppuajan TJ-lennot. Pääsin tuon Learjetin kyytiin hakemaan sillosta ilmavoimien komentajaa Helsingistä. Oli paluu matkalla jännä istua kolmen jellonan miehen vieressä (Kenraaliluutnantti)
roottorissa syviä naarmuja, samoin käämien eristeissä mutta käämien sisukset ei näy.Laakerien tomut pois kannusta ja roottorista, sensorin putsaus sekä uudet laakerit niin kyllä vielä pelittää. Jos ei pyöri, niin ei kyllä pyöri uudella roottorillakaan.