Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - PMi

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16 17 18
391
Kiti on sitten auki.

392
Kilpailulupa 8/PA/11
FinTrack Tour 2011 4.osakilpailu
Sydän Laukaan koulu, Liikuntasali
Saralinnantie 3, Laukaa kk

2. TalviTurnee SM 9.-10.4.2011
L A U K A N M O O T T O R I M I E H E T R Y / R C - T E A M

Kilpailun johtaja: Pentti Minkkinen 0400 547 403 rc@lmm.fi
Kilpailun sihteeri: Satu Kankainen 040 7455 166 sihteeri@lmm.fi
Katsastuspäällikkö: Reijo Hänninen
Tuomariston pj: Heikki Helin, Tampere
Tuomaristo: Seppo Kankainen, Laukaa LA-SU
Matti Korvenmaa, Helsinki LA
Panu Vehniäinen, Äänekoski SU

KILPAILULUOKAT ja MAKSUT
LAUANTAINA 9.4.
• TSS-10 25,00
• C-12 30,00
• CS-12 25,00
SUNNUNTAINA 10.4.
• TSM-10 30,00
• TSP-10 25,00
JÄLKI-ILMOITTAUTUMISMAKSU KAIKISSA LUOKISSA 40,00 €
Ilmoittautuminen kiti-järjestelmän kautta. Tarvittaessa ota yhteyttä kilpailun sihteeriin.
Ilmoittautuminen päättyy 31.3.2011

Perjantaina ei ajoharjoittelua
Lauantaina klo 7:00 ovet aukeaa, renkaiden myynti alkaa
klo 7:30 - 8:45 ilmoittautuminen
klo 8:00 ohjattu harjoituseräkierros alkaa
klo 9:55 tuomariston kokous
Illalla kisan jälkeen voi jäädä ajamaan klo 21:30 asti

Sunnuntaina klo 7:00 ovet aukeaa
klo 8-9 ilmoittautuminen

Lopullinen aikataulu julkaistaan kisaviikolla.

Kisapaikka on Sydän Laukaan koulun liikuntasalissa.
Rata on rakennettu huopamatolle, leveys n. 2 m ja pituus n. 150 m.
Kilpailuvarikolla on rajoitetusti sähköä. Penkkejä löytyy, mutta ota oma pöytä mukaan. Ratavarikolle pääsee perjantaina klo 19 jälkeen tuomaan tavaroita..

Koululla seuran oma kioski jossa on myynnissä kaikkea hyvää edullisesti, myös lämmin ruoka molempina päivinä.

http://www.laukaanmoottorimiehet.fi/data/rc_kutsu.pdf

T E R V E T U L O A L A U K A A S E E N !!!

393
Kun on syntynyt keskustelua stopparien oikeudenmukaisuudesta, niin miten olisi: kun kilpailija saa rangaistuksen, joka ilmoitetaan kilpailijalle, otetaan kierros ylös. Erän jälkeen katsotaan kuinka paljon kärsinyt osapuoli menetti aikaa kyseisellä kierroksella ja lisätään siihen sekuntteja riippuen teon törkeydestä ja siinä sitten olisi rangaistus tehdystä rikkeestä.
Eli, ajan auton B perään kierroksella X, joka lentää katsomoon. Minulle annetaan siitä rangaistusilmoitus ajon aikana. Erän jälkeen katsotaan, että kierroksella X peräänajettu auto B menetti töppäilyni takia yhdeksän sekunttia. Tuomaristo päättä mätkäistä 11s rangaistuksen joka lisätään aikaani. Tietysti tuomaristo voi päättä myös siten, että peräänajettu on syyllinen ja jättää minut rankaisematta.
Miltä kuullostaa? Rangaistuksen kovuus ei siten olisi yhden tuomarin päätettävissä vaan siinä olisi mukana kaikki, mahdollisesti kilpailijoista lähtien.

394
Kyseinen auto tietojeni mukaan oli eri kierroksella, eli siis kyseessä ei ollut taistelu sijoituksesta vaan kyseinen viriauto oli tietääkseni toista kertaa ohittamassa Jannea kierroksella.

Kyllä se oli muistaakseni ensimmäinen nopea auto joka taakseni tuli. Kuinka olisin siis tiennyt heti antaa tietä koska tietenkin ajattelin että olemme samalla kierroksella.

Oikea etenemistie olisi mielestäni ollut kilpailun johtajan kautta ja kaikki tuomarit paikalle ja keskustellaan asia rauhassa ilman kiihkoilua, jonka jälkeen kilpailun johto tekee ratkaisunsa

Jos kerta tiesit oikean etenemistavan niin mikset voinut siitä kertoa vaikka myöhemmin varikolla vaan käskit pikaisesti poistumaan paikalta ettei tarvi antaa lisärangaistuksia. Mitenpä sitä enää myöhemmin uskaltaa suutaan aukaista. Olisithan voinut itsekin kysyä myöhemmin että mitä siellä radalla tapahtui.

Kun rangaistus on saatu ja kärsitty niin ei sitä kovin nopeasti korjata, jos ollenkaan, oli sitten virhe kenen tahansa.

No mikä idea tuossa sitten on? Sekö että pakotetaan vaikka väärä kuljettaja kärsimään ja vapautetaan tuomarit vastuusta?

Kyllä sen stoppariperinteen voisi jo lopettaa. Olen nähnyt aiheuttettavan monta lisäkolaria kun stopparipaikalta kiihdytetään takaisin muun liikenteen sekaan.

Tässä lukemista:  http://rc10.fi/index.php?topic=40921.0

395
Tuomaristo ei suostunut sillä hetkellä keskustelemaan enempää aiheesta joten jatketaan sitä tapojeni vastaisesti sitten täällä.
Haluaisinkin kuulla että kuka siellä oikeasti teki virheen, kilpailutuomaristo, ohittaja, ohitettava vai kuuluttaja?


Kilpailijan kyllä kannattaisi hiukan rauhoittua ja pohtia tilannetta ja tulla sitten keskustelemaan asiasta eikä käydä päälle kuin yleinen syyttäjä, suoralla hyökkäyksellä tulee helposti lisää sanktioita.
Oikea etenemistie olisi mielestäni ollut kilpailun johtajan kautta ja kaikki tuomarit paikalle ja keskustellaan asia rauhassa ilman kiihkoilua, jonka jälkeen kilpailun johto tekee ratkaisunsa.
Kun rangaistus on saatu ja kärsitty niin ei sitä kovin nopeasti korjata, jos ollenkaan, oli sitten virhe kenen tahansa.

396
Pointti, varsinkin talvisarjan kilpailuissa, hintojen yhtenäistämiselle on se, että ei juurikaan ketään kiinnosta lähteä tekemään kisaa kun tulos on +/- nolla. On kokemusta kisasta jossa tulos oli +12€!

398
Seuraavia keskusteluja voisi ainakin herättää tässä säikeessä - näistä on ollut keskustelua jo muissakin säikeissä.

-stokkiluokan vauhdit -riittävä vai ei?
-TSP-10 -luokan tarpeellisuus ja todellinen kysyntä luokkien nykymuodossa
-CS-12 -luokasta mielipiteitä ja kokemuksia
-ajoformaatin muutokset vs aikataulu
-kisojen määrä kaudessa
-alueellisten kerhokisojen avulla lisää kuskeja FTT-sarjaan kannustamalla uusia kuskeja mukaan kisoihin entistä tehokkaammin
-muuta, mitä?


-palkinnot, pyttyjä, mitaleita vai jotain käyttökelpoista?

399
Asia joka ei tule esille juurikaan näissä keskusteluissa tällä foorumilla on se, että onko kohta näille kaikille kisoille tekijöitä? Tuntuma on se että kilpailujen rakentaminen on muutamien aktiivien hartioilla. Kauanko he jaksavat ja onko jatkajia?

Onhan kärkikuskeilla toinenkin vaihtoehto, jota muutamat kuskit jo toteuttaa, lähdetään maailmalle ajamaan ja jätetään kotimaan sarjat. Sitten taas valitetaan että on ne kummaa porukkaa kun ei omat kisat kelpaa. Ole sitten siinä.

400
Keskusteluja käytiin taas, kerrasta poikki vai sarja? Itse olen ollut sarjan perään, mutta enpä ole enään, rupeaa sarjat käymään hiukan raskaiksi itselle ja kuskille.
SM-kisat ehdottomasti kerrasta poikki-systeemillä ja kaksipäiväisenä vähintään. Omat kisat matolle ja asfaltille.
C-12 myös kerrasta poikki ja eri aikaan kuin touring-kisat.
FTT- sarjaa voisi ajaa nykyisellä systeemillä tai kerhokisa-tyyliin siten että kisoja riittäisi keväälle ja syksylle, nelisen kilpailua/vuosi.

401
Enpä haluaisi, sillä kahden minuutin kohdalla kaikkien olisi oltava ulkona tilasta ja kolmen minuutin jälkeen ei enään ketään tule...

Kuinkahan moni edes tietää missä on alkusammutusvälineet kotona tai treeni/kisapaikalla saati sitten että osaa käytää niitä.

Mielenkiintonen aikataulu...
Mihin tämä perustuu?

Esimerkiksi täältä löytyvään tietoon: http://www.pelastustoimi.fi/turvatietoa/esta-tulipalo/

402
Liposäkkien pitäisi ehdottomasti olla pakollisia aina ja joka paikassa jossa lipoja ladataan, puretaan tai tasataan. Aina ja kaikkialla MYÖS KOTONA!

Jollei käytä säkkiä, kyseessä on turvallisuuden välinpitämättömyydestä, ja tällaiset pitäisi pistää jäähylle miettimään omaa asennetta sekä muiden turvallisuutta.

Treenipaikkojen sääntöihin yksinkertainen lisäys jossa mainitaan liposäkin olevan pakollinen jonka jälkeen asia on sillä selvä.

LiPojen kuherruskuukausi on jo kauan sitten ohi, tänäpäivänä liposäkin pitäisi olla jokaiselle harrastajalle itsestäänselvyys, aivan kuten se LiPo-yhteensopiva laturikin.

Miettikää itse tilannetta jossa paljon ihmisiä on pienessä tilassa, pöytiä, rojua, johtoja joka puolella, jossain syttyy lipo joka puskee tulta ja savua, sytyttää mekkauspöydän cleeneri-rätit, muovipöydän jne. jolloin kaikille tulee kohtuullinen kiire ulos tästä kaapelien, laukkujen, rojujen viidakosta. Haluaisitko olla se viimeinen jonossa?


Enpä haluaisi, sillä kahden minuutin kohdalla kaikkien olisi oltava ulkona tilasta ja kolmen minuutin jälkeen ei enään ketään tule...

Kuinkahan moni edes tietää missä on alkusammutusvälineet kotona tai treeni/kisapaikalla saati sitten että osaa käytää niitä.

403
RC-kerhot ja -radat / Vs: Keskisuomen radat ja RC-toiminta
« : 16.11.10 - klo: 14.45 »
Tuota, keskustelu tällä palstalla ei enään vastaa nimeään, vaan on lähinnä Hirvaskankaan Spectrin palsta. Olisiko aihetta tehdä oma palsta tai vaihtaa nimi?
Spektri ei ole ainut paikka Keski-Suomessa, toimintaa on myös Laukaassa, Jyväskylässä, Korpilahdella, Jämsässä ja varmaan jossain muuallakin.

404
Keraamiset kuulat ovat käytänössä ikuiset.

Keraamiset kuulat eivät todellakaan ole edes käytännössä ikuiset. Kuulat vanhenee ja niiden pinnasta lähtee ainetta pois, ei tasaisesti vaan paloina. Kuulaan tulee kraateri tai useampi. Tämän huomaa siitä, kun diffiä ei saa millään hyväksi tai se saattaa toimia hetken, kunnes viallisen kuulan kraateri osuu diffilevyyn ja kuula lopettaa pyöriminen. Levyt vaihtoon tai kääntö ja hionta ja uudet kuulat on ainoa lääke tässä tapauksesa. Kuulat voi tarkastaa suuren suurennuksen omaavalla luupilla.
Jos haluaa pelata varman päälle, niin kuulat kannattaisi tarkistaa jokaisessa huollossa.

405
Vapaa keskustelu / Vs: Missä olet käynyt armeijan?
« : 10.10.10 - klo: 19.53 »
Ite kävin ensimmäiset 1/2 vuotta Hallissa ja loput 1/2 vuotta Tikkakoskella. Koulutushaara on lentokoneapumekaanikko ja sotilasarvo alikersantti. Tyyppikoulutus Learjet 35 A/S malliselle lentsikalle.

Edit: Itellä nuo eka puolivuotta oli pahinta. AUK oli meillä pelkkää opiskelua. Noh, sillon tuli Hornetin sielunelämä aika tutuksi, kun siihen meitä pääosin koulutettiin AUKissa (myös hiukan HAWKia käytiin läpi) Suurin vit*tus loppui sillon, kun pääsi AUK:sta pois. Loput puolivuotta oli aika lunkia. Kaiken kruunasi loppuajan TJ-lennot. Pääsin tuon Learjetin kyytiin hakemaan sillosta ilmavoimien komentajaa Helsingistä. Oli paluu matkalla jännä istua kolmen jellonan miehen vieressä (Kenraaliluutnantti)  :afro:

Taisinpa päästä pompottamaan :grin: vaikkapa VKP-hommissa, asiallisesti tosin.

406
RC-kerhot ja -radat / Vs: Sisäradat ja treeniajat
« : 19.09.10 - klo: 10.11 »
Laukaan Moottorimiehet RC-Team treenivuorot Laukaan Kirkonkylän koululla alkaa 9.10.2010. Lauantaisin ajetaan 17:00- 21:00 ja sunnuntaisin 10:00- 16:30 jolloin alkaa radan purkaminen.
Ratamaksu 5€/kerta tai 40€/kevätkausi
Karttalinkki: http://kartat.eniro.fi/m/IdgHb

Ajopäivät kevätkaudelta on ajettu, kiitokset osallistujille.
                       

Ajopäiviin saattaa tulla muutoksia suuntaan jos toiseenkin, mutta niistä lisää täällä tai LMM:n nettisivuilla.
Lisätietoja: http://www.laukaanmoottorimiehet.fi/index.php?osio=rc-autoilu


407
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen pesu
« : 18.09.10 - klo: 16.55 »
Polttispuolella tuommoinen keskustelu aiheesta: http://rc10.fi/index.php?topic=46794.0

408
Yleinen keskustelu / Vs: rc-auton puhdsitus
« : 18.09.10 - klo: 09.01 »

409
Kannatan Jarkkoa ja autot sähköllä toimivia.

410
Olisikohan niin, että osa harrastajista haluaa mennä vaan ajamaan. Sisäkisat ovat helppoja, senkun menee ja touhuaa. Ei tarvitse palella eikä pelätä vettä. Siistiä sisätyötä. Toisaalta, mihin unohtui viimetalven sotkurenkaat, rengaslotto ja liukkaus.
Ulkokisoihin pitää varustautua eritavalla. Voi olla hellettä, pakkasta tai muutenvain huono ilma, voi sataa vettä tai jopa luntakin. Autot likaantuu, pohjalevy naarmuuntuu, rata on likainen ja märkä. Tuulee ja voi olla jopa tyynä. Hikin saatta tulla.
Äkkinäinen voisi sanoa että sisällä on mukavampaa, mutta kyllä ulkokisat aina sisäkisat voittaa.
Joten 3/3 tai 4/4 ja ulkokisoille isompi painoarvo.
Kyllä tämän hetkiset asfalttiradat kansainväliset mitat täyttää, kirkkasti. Se on sitten toinen asia arvostetaanko niitä.

411
Ehdotan kuutta osakilpailua, kolme talvella ja kolme kesällä. Myöskin vanha malli käy. Pisteet kuuden mallilla viidestä ja kahdeksan mallilla kuudesta. Kolmeen kisaan talvikaudella ja kesäkaudella löytyy varmasti tekijät. Sitten vielä voitaisiin arpoa kesäkauteen yksi kisa josta tuplapisteet.

Sehän on tosi, että kesällä sataa vettä. On se vaan kumma, kun on koko talvi aikaa rakentaa sadesuojauksia, niin niitä yritetään sitten tehdä kun jo sataa.
Meidän teamilla on ajouran aikana mennyt yksi nopari vesikeleissä, sen kun piti olla vielä vedenpitävä, mutta eipäs sitten ollutkaan.

Mitenköhän ne sähkökrossissa sitten kestävät? Tietääkseni ne maksaa yhtäpaljon kuin touringissa?

C12 voitaisiin ajaa ihan omana sarjana tai yhdistettynä kolme kisaa tourinkien kanssa ja yksi oma kisa tuplapisteillä.

412
roottorissa syviä naarmuja, samoin käämien eristeissä mutta käämien sisukset ei näy.
Laakerien tomut pois kannusta ja roottorista, sensorin putsaus sekä uudet laakerit niin kyllä vielä pelittää. Jos ei pyöri, niin ei kyllä pyöri uudella roottorillakaan.

413
Kilpailijoiden kanava / Vs: C-12 PM-kisat 2010?
« : 27.08.10 - klo: 16.00 »
Tällainen tieto löytyy kilpailukalenterista: 19.-21.11.2010 - TSM-10 / C-12 Indoor Norja

414
Tulokset / Vs: FTT VIII 2010 UAU@Tattarisuo Lopputulokset
« : 18.08.10 - klo: 16.50 »
Jonille laitoin SXX V2 alkuerien aikana ja oli eroa suoravauhdeissa perus SSX:ään. SXX:n vauhti "loppui" puoleen väliin suoraa, kun SSX V2 potki vielä sen jälkeenkin, näin silmämääräisesti.

V1:ssä oli ns patoputkimoottori ja siivet (risteilyohjus), V2 ihan oikea raketti joten jotain eroa pitäisi olla.

415
Tuota, 9.8.2010 on maanantai. Perjantai on 6.8.2010. Kumpi on oikein 9.8.2010 vai perjantai?

416
Tulokset / Laukaa Touring keskustelut ja tulokset
« : 13.06.10 - klo: 08.31 »
Kisat tuli ajettua ja pitoa satoi taivaalta, eli märkänä koko kisa. Ei se mitään, hyvin meni ja siitä kiitos kilpailijoille. Kiitokset myös kilpailut läpivieneelle toimihenkilö porukalle.
Tulokset:
XI Laukaa Touring 12.6.2010

nro  Ohjaaja  Seura   1 2 3 yht
TSS A-fin
1 #2 Luukkonen Eetu MMRc 3 1 1 2
2 #54 Ilvessalo Lasse UAU 2 2 3 4
3 #43 Mäkynen Janne Jkl srk 4 3 2 5
4 #35 Luoto Antti Ospa Ry 1 8 5 6
5 #6 Ahola Juha LahUA 5 4 4 8
6 #48 Riekkinen Matias HyUA 6 5 6 11
7 #11 Pohjalainen Jani SaiKart 7 6 7 13
8 #4 Louhi Jaakko Raision SRK 8 7 8 15

B-fin
9 #49 Riekkinen Markus HyUA 1 1 2
10 #55 Lauren Kalle UAU 3 2 5
11 #40 Pesonen Eetu LahUA 4 3 7
12 #9 Malinen Lauri LahUA 2 6 8
13 #52 Pausio Tommi Raision SRK 6 4 10
14 #59 Pausio Valtteri Raision SRK 5 5 10

A-fin TSM
1 #4 Minkkinen Joni LMM 1 1 1 2
2 #5 Kuusinen Matias UAU 2 2 3 4
3 #7 Teponoja Miko TamUA 3 8 2 5
4 #9 Helin Pauli TamUA 4 5 4 8
5 #44 Salmela Karri UAU 5 4 5 9
6 #6 Kutvonen Viljami UAU 10 3 8 11
7 #14 Niinivirta Toni MMRc 6 7 6 12
8 #59 Tiit Jörg EST 8 6 7 13
9 #10 Lukkari Harri MMRc 7 9 9 16
10 #62 Valkola Jari UAU 10 10 10 20

11 #47 Lindvall Niko UAU 10 10 20

http://www.laukaanmoottorimiehet.fi/data/laukaatouring.pdf

417
Tulokset / Vs: ERÄLISTAT JA AIKATAULU LAUKAA TOURING
« : 10.06.10 - klo: 21.22 »
Tilanne elää. Alkaa näytää siltä, että mennään kuudella erällä. TSP:tä ei todennäköisesti ajeta vaan halukkaat voivat ajaa TSM-erässä. Mikäli olen TSP:n osalta väärässä saamieni tietojen pohjalta niin korjatkaa heti.

TSP-10 nro Ohjaaja Seura
Erä 1
1 #2 Södergård Kenneth EPUA
2 #24 Vähäkuopus Marko Ospa Ry
3 #12 Södergård Björn VUA
4 #64 Huhtala Jukka-Pekka EPUA

418
Tulokset / ERÄLISTAT JA AIKATAULU LAUKAA TOURING
« : 08.06.10 - klo: 21.12 »
Erälistat:
XI Laukaa Touring SM 12.6.2010

TSP-10 nro Ohjaaja Seura
Erä 1
1 #2 Södergård Kenneth EPUA
2 #24 Vähäkuopus Marko Ospa Ry
3 #12 Södergård Björn VUA
4 #64 Huhtala Jukka-Pekka EPUA

TSS-10 
Erä 2
1 #37 Otsavaara Tuomo UAU
2 #40 Pesonen Eetu LahUA
3 #60 Laine Jukka VUA
4 #48 Riekkinen Matias HyUA
5 #52 Pausio Tommi Raision SRK
6 #59 Pausio Valtteri Raision SRK
7 #24 Koliseva Otto LMM
Erä 3
1 #43 Mäkynen Janne Jkl srk
2 #9 Malinen Lauri LahUA
3 #35 Luoto Antti Ospa Ry
4 #55 Lauren Kalle UAU
5 #49 Riekkinen Markus HyUA
6 #38 Malinen Jyrki LahUA
Erä
4 1 #2 Luukkonen Eetu MMRc
2 #54 Ilvessalo Lasse UAU
3 #4 Louhi Jaakko Raision SRK
4 #50 Laineaho Niko UAU
5 #6 Ahola Juha LahUA
6 #10 Kauppinen Petteri RiiUA
7 #11 Pohjalainen Jani SaiKart

TSM-10
Erä 5
1 #6 Kutvonen Viljami UAU
2 #5 Kuusinen Matias UAU
3 #4 Minkkinen Joni LMM
4 #7 Teponoja Miko TamUA
5 #9 Helin Pauli TamUA
6 #3 Rytsy Teemu LMM
7 #10 Lukkari Harri MMRc
Erä 6
1 #15 Ahoniemi Sakke HyUA
2 #14 Niinivirta Toni MMRc
3 #44 Salmela Karri UAU
4 #60 Aspinen Janne Jkl srk
5 #61 Rinne Jussi Jkl srk
6 #47 Lindvall Niko UAU
7 #19 Rinne Miika SuSeKa
Erä 7
1 #53 Tenhunen Henri Jkl srk
2 #55 Erkkilä Taneli FED
3 #62 Valkola Jari UAU
4 #58 Haug Risto EST
5 #59 Tiit Jörg EST
6 #40 Kiiski Janne RiiUA

11. Laukaa Touring 12.6.2010 Luokat TSS-10, TSP-10 ja TSM-10
ILMOITTAUTUMINEN 8:00 - 9:00
Tuomariston kokous 10:00

HARJOITUKSET 1. vapaa 2. vapaa
TSP - 1 8:00 9:01
TSS - 2 8:08 9:09
TSS - 3 8:16 9:17
TSS - 4 8:24 9:25
TSM - 5 8:32 9:33
TSM - 6 8:40 9:41
TSM - 7 8:48 9:49

OHJAAJAKOKOUS 10:10

ALKUERÄT 1.eräkierros 2. eräkierros 3. eräkierros 4. eräkierros
TSP - 1  10:30        11:43         13:15         14:28
TSS - 2  10:38        11:51         13:23         14:36
TSS - 3  10:46        11:59         13:31         14:44
TSS - 4  10:54        12:07         13:39         14:52
TSM - 5  11:02        12:15         13:47         15:00
TSM - 6  11:10        12:23         13:55         15:08
TSM - 7  11:18        12:31         14:03         15:16

FINAALIT 1. 2. 3.
TSS A-fin 16:11 17:26 18:41
TSM A-fin 16:21 17:36 18:51
TSP A-fin 16:31 17:46 19:01
TSS B-fin 16:41 17:56
TSM B-fin 16:51 18:06
TSS C-fin 17:01 18:16
TSM C-fin 17:11 18:26

PALKINTOJEN JAKO 19:21

http://www.laukaanmoottorimiehet.fi/data/kilp.info1.pdf

419
Polttisautot / Vs: bilteman typhoon rx21 ongelma!
« : 07.06.10 - klo: 15.13 »
Jos koneessa on puristukset tallella sekä huolellosesti huuhdeltu, niin neula kiinni ja pari kierrosta auki, yrityksiä ja siitä n. neljäosa kierrosta aina aukipäin ja lisää yrityksiä...jne. Eiköhän se sieltä löydy.
Koneen voi "huuhdella" siten, että tulppa pois ja startilla pyöritystä niin tulpanreijästä pitäisi tulla metanolisumua. ( Ei parane pitää nenää lähellä! ) Käynnistin narulla hiukan hankalampaa. Jos ei auta niin kaasarin purku ja bensan mahdollisesti tuhoamien tiivisteiden vaihto.

420
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU-FTT VI, LAUKAA TOURING
« : 03.06.10 - klo: 10.38 »
Joo, eli ei. Nyt pitäisi olla oikein. Kiitti vinkistä.

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16 17 18