Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21 22 ... 28
541
Mölli, goos ja Bigbear - kiitokset asiallisista vastauksista!

Kieltämättä tuo Tekno vaikuttaisi RC10:n ketjun perusteella tukevalta ja kestävältä, mitä pidän tärkeänä kriteerinä. Vertailtavat eivät ole kuitenkaan oikein samalla viivalla näin ostajan, rahoittajan ja mekaanikon näkökulmasta. Toisessa vaakakupissa on RTR:n helppous ja noin 400 € siedettävä hinta. Toisessa kitti, johon pitää valikoida (käytännössä avustetusti) puuttuvat yhteensopivat komponentit, plärätä manuaaleja ja kasata koko paketti. Lisäksi jälkimmäinen maksanee kokonaisuutena 200-400 € enemmän kuin RTR. Näistä tietysti Tekno olisi sitten laadukkaampi paketti.

Molemmilla puolensa, eikä valintana ihan helppo. SCTE RTR vielä toistaiseksi voitolla. Voivoi, tarttis neuvoa-antavaa...

Mistä muuten olet löytänyt RTR losin hintaan n. 400€? Onko rahdit ja alv:t mukana?

542
SCTE:n RTR-versio houkuttaisi kovasti, koska aikaisempaa kalustoa ei ole. Käyttäjinä 6- ja 4-vuotiaat pojat ja isä. Käyttö ainakin alkuun hallinnan harjoittelua pihapiirissä ja mahdollisesti paikallisella radalla ajoa. Ei kuitenkaan kilpailua, ellei innostus iske lapsiin tosissaan. Ei myöskään järjetöntä bashausta. Minkä auton ostan -ketjussa myydään SC-autoksi yhtä totuutta, eli Slashiä. Kyseisen auton ketju ei kuitenkaan oikein vakuuta itkuineen ja murheineen, vaikka myös ylistystä saa osakseen ja varaosat ovat varmaankin halvempia.

Auton ja noparin manuaaleissa ei käsitellä kuin 2s-akkuja, jolloin suosituksena 6000 mAh 60 C. Osaako joku arvioida tuon ESC & moottoriyhdistelmän maksimivirtaa 3s-akun tapauksessa? Myös kohtuuhintaisia 3s-akkusuosituksia otetaan ilomielin vastaan. Laturiksi olen suunnitellut HobbyKingiltä Turnigy Accucel-6.

Mitään ei ole vielä tilattu, joten virheitä voi helposti korjata ja kokoonpanoa muuttaa. Kiitoksia avusta jo etukäteen.
RC10:ssä myydään yleensä yhtä totuutta kerralla, medialukutaito on oleellista ja kannattaa aina tarkistaa kirjoittajien taustaa. Monet kirjoittajat ovat sponsoroituja kuskeja tai muuten sidoksissa kauppoihin, mutta ovat niitä joilla se kokemus ja tietotaito löytyy. Itse esim olen EuroRC:n omistaja, vaikka kirjoitan yksityishenkilönä niin tietotaito pyörii hyvin vahvasti sen ympärillä mitä tuotteita meillä on myynnissä. Joten kannattaa aina hiukan filtteröidä ja/tai hakea täydennystä sen mukaan, kuka kirjoittaja on. Monella on signaturessa tiedot yhteyksistä, ikävä kyllä ei kaikilla, joten siihen ei voi sokeena luottaa.

Itse auton osalta lähtisin siitä mihin saa varaosia Suomesta, Tekno on auto mihin ei löydy varaosia Suomesta joten joudut ne aina tilaamaan ulkomailta ja odottaa tai vaihtoehtoisesti pitää varaosia satojen eurojen edestä varaosapakissa. Muita autoja joihin kannattaa tutustua on TeamC ja Durango. Paikallisella radalla kannattaa myös käydä tutustumassa ja ihmettelemässä.

Sen enempää ottamatta kantaa mikä auto kannattaa ostaa, niin 2s akuilla saa mihin tahansa SC autoon riittävästi kulkua (enemmän kuin mitä tarvitsee), ei kannata murehtia 3s setupeista koska siitä tulee vaan murheitä pitkässä juoksussa.

Signatureen on nyt lisätty sponssi, niin ei tule epäselvyyksiä.

On niin vakuuttavaa ja puolueetonta tekstiä, että taidan sittenkin tilata Suomesta TeamC:n tai Losin, mutta en Durangoa.

543
SCTE:n RTR-versio houkuttaisi kovasti, koska aikaisempaa kalustoa ei ole. Käyttäjinä 6- ja 4-vuotiaat pojat ja isä. Käyttö ainakin alkuun hallinnan harjoittelua pihapiirissä ja mahdollisesti paikallisella radalla ajoa. Ei kuitenkaan kilpailua, ellei innostus iske lapsiin tosissaan. Ei myöskään järjetöntä bashausta. Minkä auton ostan -ketjussa myydään SC-autoksi yhtä totuutta, eli Slashiä. Kyseisen auton ketju ei kuitenkaan oikein vakuuta itkuineen ja murheineen, vaikka myös ylistystä saa osakseen ja varaosat ovat varmaankin halvempia.

Auton ja noparin manuaaleissa ei käsitellä kuin 2s-akkuja. Osaako joku arvioida 3s-akun C-arvolle minimivaatimusta RTR-versiossa?  Myös kohtuuhintaisia 3s-akkusuosituksia otetaan ilomielin vastaan. Laturiksi olen suunnitellut HobbyKingiltä Turnigy Accucel-8 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31513__Turnigy_Accucel_8_150W_7A_Balancer_Charger_EU_warehouse_.html?strSearch=turnigy%20accu).

Mitään ei ole vielä tilattu, joten virheitä voi helposti korjata ja kokoonpanoa muuttaa. Kiitoksia avusta jo etukäteen.

Jos Losin järeystason auto on mielessä, niin silloin kannattaa ottaa vertailuun myös Tekno SCT410, joka on kohta suosituin auto kotimaan SC-kisoissa.

544
Aika huonolla hyötysuhteella meni ajot tänään.

2 akullista, yksi steering block, nopari irti, joka paikka täynnä märkää soraa, spurri kului silmissä, 2 h putsaaminen.

Josko kuitenkin odottaisi vähän kuivempaa keliä.

Edit: hyvät muutokset tehty radalle, hyppyri hypäyttää hyvin ja kallistukset toimivat. Yksi kivi oli unohtunut :wink:

Edit 2: myös takadiffin laakerit moshana

545
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.05.14 - klo: 11.26 »
Jos jengi on tarkoitus saada radoille ajaa niin älkää ny släshiä ehdotelko, mielummin jotain mikä pysyy aloittelijallakin yhtään putkien välissä.

Jos on kysytty Slash vai Rustler, niin vastauksetkin pyörivät pakosta niiden ympärillä.

546
Laittakaahan infoo radan ajokunnosta jos suinkin! Kiitokset

Varmaan taas ajankohtaista. Josko huomenna pääsisi radalle.

547
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.05.14 - klo: 13.39 »
Kumpi kannattaa ostaa Traxxas Slash 2wd vai Traxxas Rustler? Mitä hyviä ja huonoja puolia? Muitakin saa ehdottaa!

Slash on vakiopohjalla kova kallistelemaan ja kaatumaan, Rustler tässä mielessä parempi. Pihapyöritykseen valitsisin näistä Rustlerin. Joka tapauksessa harjattomalla moottorilla.

Molemmat kestäviä. Jos kilpailut on edes vähän mielessä, niin sitten on mietittävä muita merkkejä.

Jos englanti sujuu, niin ohesta löytyy Rustlerista tietoa.

http://www.amain.com/product_reviews.php/products_id/166280/reviews_id/16110

548
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 11.05.14 - klo: 08.57 »
Kiitos Mölli. Nyt aukesi merkitys teoriassa ja sitten kokeilemaan käytännössä. Perän pito on ollut hitaissa kurveissa heikohko ja nyt vaihtuu iskarit+jouset niin jätetäänpäs vielä anti-squat ennalleen.

Kannattaa kokeilla myös kääntyvyyden (etupidon) vähentämistä. Tunne huonosta peräpidosta johtua ongelmista edessä. Caster, haritus, ackerman.

Hudyn oppaalla pääsee miettimään mitä on tehtävissä.
http://www.hudy.net/xhudy/products/proddwnld.php?prod_id=381&kategoria=0&Hudy_Session=1c1e3fed70b054bdcd901aa1835679ed

549
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 10.05.14 - klo: 23.46 »
Hei, kertokaa viisaammat kun nyt menee aurauskulma ja anti-squat palat sekaisin. eli miten ja mihin anti-squat pala vaikuttaa? Aurauskulman kyllä takana tajuan mutta sitte tämä toinen ei aukea. kyseessä 1/8 polttis krossari.

http://rc10.fi/index.php?topic=19422.5;wap2

550

Terve

En haluaisi lytätä rataintoa, mutta rc-ratojen ylläpito ja rakentaminen on haasteellista ja pienen aktiiviporukan harteilla isossakin kerhossa. Porvoo voidaan melkein jo laskea pk-seutuun ja kulkuyhteydet ovat erinomaiset esim. PKSRCA:n radoille Lavankoon, jossa kaikki on jo valmiina.

Kyllä varmasti kaikki jotka tätä palstaa lukevat, tietävät Lavangon radoista. Ja onhan siellä hienot puitteet harrastaa! Mutta Porvoo melkeen pk-seutua menee jo vähän yli. Porvoosta Lavankoon tulee matkaa pyöreesti 60km suunta. Muista en tiedä mutta ainakin itelle se olis aika iso kynnys lähtee radalle tollasen matkan takia, vaikka toteamaan rankka sadekuuro paikanpäällä ja ajelemaan autoa pari tuntia päivästä turhaan. En tiedä mitä tuo hyvät kulkuyhteydet tarkottaa, teitä täällä kulkee siinä missä muuallakin? Julkisilla sitä ei ainakaan voi perustella.
Enkä millää tavalla hauku Lavankoa paikkana, tulen siellä ajamaan jatkossakin, ihmettelen vaan miksi toisten yritys "dumataan" jo heti alkuunsa?

Isot tsempit täältä että Porvoon seutu sais oman radan!

Moni harrastaja ajaa sinne toteamaan sen saman sadekuuron ajallisesti yhtä kaukaa vaikkakin lähempää.

Halusin tuoda esille niitä realiteetteja joiden kanssa tämä harrastus taistelee vähättelemättä uutta ratahanketta.

Harrastajien voimavarojen keskittämisellä ja aktiivisuudella on mahdollista ylläpitää ja kehittää laadukkaita harrastuspaikkoja ja toivon sen toteutuvan myös tässä hankkeessa.

551
PÄIVÄÄ JÄLLEEN!

Yksi henkilö on jo kiinnostunut tulemaan palaveriin, liittyen rc-radan suunnitteluun ja rakentamiseen minun lisäksi. Joku arki ilta ja autot mukaan? Nukuttako työ harrastajat ratissa, ko ei tunnu olevan kiinnostusta melkein lottovoittoon verrattavaan asiaan. Ja talkoita ei tarvii pelätä. Neuvotta vaan ja tuun lapiolla perässä.

 Ja hymiöitä perään....

Liikettä, liikettä kaivataan!

t.jm

Terve

En haluaisi lytätä rataintoa, mutta rc-ratojen ylläpito ja rakentaminen on haasteellista ja pienen aktiiviporukan harteilla isossakin kerhossa. Porvoo voidaan melkein jo laskea pk-seutuun ja kulkuyhteydet ovat erinomaiset esim. PKSRCA:n radoille Lavankoon, jossa kaikki on jo valmiina.

552
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 06.05.14 - klo: 13.01 »
Muistetaan ratamaksut
Junnutiistai-iltaisin vain Rallikross-rata on käytössä maksutta, muilla radoilla on voimassa normaalit ratamaksut.

Oletettavasti sateet ovat tehneet uria rataan joten pientä huoltohommaa on tarjolla. Ajaminen on pääosassa kuten aina eli pyritään tekemään kunnostus nopeasti pois alta.

Yritin "ojittaa" radan lammikot sunnuntaina lumisateen jälkeen. Muuten oli ihan ok kunnossa.

553
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 06.05.14 - klo: 12.58 »
Kolmivuotiaasta Slash 4x4 Ultimatesta taisi kärähtää nopeudensäädin. Aluksi ajosession päätteeksi ohjaus lakkasi toimimasta. ESC ei suostunut myöskään sammumaan. Akku irti ja kiinni, käynnistys ja bind... mutta ohjaus ei edelleenkään toimi, kaasu ja pakki kyllä. ESC alkoi myös sammukaan itsekseen LEDin väristessä oudosti. Toisinaan ESC myös käynnistyy itsekseen heti akun kiinnittämisen yhteydessä. Nopeudensäätimen napin toiminnassa en ole tuntumapohjalta havainnut viitteitä jumiutumisesta.

Nyt voisi olla hyvä aika päivittää ESC ja moottori.

Uusi ESC ja moottori olisivat edellisen innoittamina paikallaan. Tavoitteena on jatkaa Slash 4x4:llä bashausta pihapiirissä. Auto saisi kiihtyä siihen malliin että nurmikolla/hiekalla keulan saisi nousemaan lähdössä/vauhdissa. Suuriin huippunopeuksiin ei ole tarvetta. Kuumeneminen aiheutti vakiosähköissä ongelmia joten siitäkin riesasta olisi kiva päästä eroon. Olen virittänyt suojahuppua sisäosien suojaksi tuuletinratkaisulla.

Olisikohan Hobbywing EzRun SC-8 WP Combo (120A) (2000KV) HW-Combo-SC-C4 sopiva valinta vai tulisiko tähän tarpeeseen jotain muuta mieleen?
http://www.eurorc.com/product/4350/hobbywing-ezrun-sc-8-wp-combo-120a-2000kv

Tämä on ensimmäinen kerta kun koetan uusia sähköpuolta autosta joten kommentit ovat erittäin tervetulleita. Budjettia en ole miettinyt kovin tarkkaan mutta EzRun kombo vaikuttaa kohtuuhintaiselta.

Millä akuilla ajelet? 2S, 3S, 4S?

2000 kv koneet ei kierrä riittävästi jos ajat 2S  akulla ja paikat alkavat hajoamaan 3-4S  kombolla.

Parempi olisi:
http://www.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c2-110-4000kv-combo

554
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.05.14 - klo: 20.22 »
Olisi hiukan tällainen aloittelija kysymys.

Eli olisi tarkoitus reilun puolenvuoden ajon jälkeen tehdä 4x4 slashiin huolto ja samalla ajattelin vaihtaa diffi öljyt. Mutta olen nyt hiukan sekaisin näiden WT ja cst arvojen kanssa.

Eli esim joku tässä ketjussa mainitsi että eteen 30k, keskelle 100k ja taakse 5k öljyt niin kumpiahan (WT ja cst) arvoja tässä yleensä tarkoitetaan? Vai onko nämä sama asia?

Eli onko esim Team Associated Silicone Differential Fluid (30,000cst) saman jäykkyistä kuin Traxxas diff oil 30,000 WT?


Netistä koitin lueskella ja tutkailla erilaisia muunnostaulukoita mutta ne oikeastaa sekoittaa enemmän.


Useimmissa tapauksissa on kyse Ultimate Racing öljyistä riippumatta siitä mistä yksiköistä on kyse.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-oljyt-kemikaalit-ja-maalit-diffioljyt

555
Sähköautot / Vs: Moottorin, noparin ja akun mitoitus?
« : 04.05.14 - klo: 09.59 »
Kiitos vastauksesta!

Tarkennuksena kysymykseeni moottorin mitoituksesta, eli miten moottorista pitää päätellä se ampeerimäärä, kun aika monesti ilmoitetaan vaan kv-arvo, ja vielä muutamissa  tapauksissa "lankamäärä", muttei välttämättä ampeerimäärää?

Voinko käyttää olemassa olevia akkujani myös esim. 80A-kombon kanssa jos se 3S-akut kelpuuttaa?


Tällä hetkellä autoina löytyisi ainakin Kyosho DBX-VE ja Yokomo MR4-TC.

Kyoshossa on paikallaan hobbykingin 150A säädin (taitaa olla tämä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__45493__Hobby_King_150A_High_performance_Brushless_Car_ESC_EU_warehouse_.html ), moottoria en tarkemmin nyt muista mutta joku väärin mitoitettu 4,5R moottori se oli...

Nyt kun tuon paketin kaivoin kaapista, niin auto ei suostu liikahtamaan eteen, eikä taakse. Nopari kyllä tunnistaa kaasun koska valo reagoi kaasuun, mutta auto ei laakahdakaan. Ohjelmointi kortilla koitin noparin asetuksia käydä läpi, mutten mitään ihmeellistä löytänyt.. Yokomossa ei ole tällä hetkellä tekniikkaa.
Siksi kävi mielessä että jos olisi päivittänyt molempien autojen tekniikan uuteen.

Mutta koska ajelen näillä autoilla lähinnä omaksi ilokseni kotipihalla, yms. niin VOIMAA saisi olla reilusti, mielellään liikaakin, koska se on hauskaa! :)

Kyoshossa oli paikallaan siis jonkin aikaa tuo samainen nopari + laatikoista löytynyt Novakin Velocity 3.5R / 10500kv motti ja akkuina nuo 3S:ät.. Sen kanssa leikkiminen oli aika hubaa! ;)
Tosin motti oli tuossa autossa melkoisessä väärinkäytössä, kun ei ollut tuollaiseen edes tarkoitette..

Moottorin arvoja täytyy joskus kaivella netin syövereistä.

Hobbykingin ilmoittaa yleenä kaikki tarvittavat tiedot.

Mainitut akut antaa enemmän kuin 80A, joten noparin puolesta ok.

Kyoshossa on vakiona n. 2800 kv moottori jolla se kulkee 3S akulla vähintään riittävästi.

Sopiva setti Kyoshoon esim Hobbykingiltä olisi seuraava:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28377__Hobbyking_X_Car_120A_Brushless_Car_ESC_sensored_sensorless_.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24428__Turnigy_TrackStar_SCT_5_5T_Sensored_Brushless_Motor_3750KV_550_size_.html

Yokomon osalta pitäisi sinun googlata mitä moottoreita niissä on käytetty.

556
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 04.05.14 - klo: 00.06 »
Miten tämmöseen kerhotoimintaan pääsee mukaa? Asun Rengossa ja omistan savage xs
Meillä on kerhopäivä sunnuntaisin klo 12 eteenpäin tuolla radalla. Ei muuta kun auton kanssa radalle niin siitä se lähtee  :grin: Tervetuloa vaan tutustumaan toimintaan. Mielellämme näemme radalla uusia harrastajia.
Täytyy nyt sitten tänä sunnuntaina erikseen sopia onko rata sunnuntaina vielä käytettävissä kun on lauantaina talkoot.

Aivan.. No oisin kyllä innokas tulemaan mutta auton kanssa on ongelma..
Jos joku vaan vois lainata tuohon savaan sopivaa Noparia kun ei tiedä onko noparissa vai moottorissa vika :)
2s lipon pitäs ainakin Kestää sen Noparin.. Että paikan päälle katsomaan ja ihmettelemään?

Miten nopari/moottori oireilee?

http://m.youtube.com/watch?v=9XyOkUYHFcU

Tuollainen se on :D

Joku moottorin johdoista on löysällä.

557
Sähköautot / Vs: Moottorin, noparin ja akun mitoitus?
« : 03.05.14 - klo: 22.26 »
Terve,

Ensi alkuun, jos tämä on turhaa toistoa, niin poistakaa topikki, olen koittanut tarkempaa "aloittelin" ohjetta tähän etsiä ja en siinä ole kovin hyvin onnistunut, mutta voi hyvin olla että olen ollut niin puusilmä jottei ole osunut silmiin.

Muistia pitäisi siis virkistää harrastuksen kanssa, ja nyt pitäisi osia tilailla vanhoihin autoihin.

Miten siis päätän minkä moottorin, noparin ja akun valitsen jotta paketti toimii harmoniassa?

- Moottorin kv kertoo sen paljonko kierroksia on, per akun kenno?
- Akun C-arvo kertoo paljonko ampeereita irtoaa? (Ah x c-arvo?)
- Noparin pitäisi tässä välissä pystyä hoitamaan homma palamatta...

eli, Olkiluodosta tulee virtaa, sähkövatkain syö sitä ja sulakkeen pitäisi pysyä ehjänä jotta homma rokkaa!

Esim. Mulla olisi siis varastossa pari 3S 11.1V 6000mah akkua joissa ilmoitetaan 25-50C (Nano-tech)

Jos haluan näitä akkuja käyttää jossain autoistani, niin mitä irtoelementtejä tai komboja uskallan ostaa?

Tottakai moottoriin ja nopariin vaikuttaa auton tyyppikin, mutta miten saan tähän jonkun järjen suunnitella osia tai komboja jotka pelaa yhteen paketin kanssa?

Kiitoksia jo etukäteen!

Moottori ottaa sen mitä ottaa, noparin pitää pystyä antamaan hiukan enemmän kuin moottori ottaa ja akun vielä hiukan enemmän.

Mainitsemasi akku antaa jatkuvaa n. 150A, joten sopiva nopari on esim. 120A ja sillä saa tehoja 3S akulla n. 1,3 kW, joka riittää kohtuullisesti 1/8 kokoluokan autoihin asti. 4WD 1/10 korreja ajetaan usein 2S akuilla ja n. 4000 kv koneella.

Kotimaisilta rc-liikkeiltä löytyy esim. Hobbywingin 120A komboja 2000-4000 kv koneilla. 2000 kv koneita ajetaan yleensä 4S akuilla ja 4000 kv koneita 2-3S akuilla.

Auttaisi suunnattomasti jos antaisit vähän vinkkiä mitä autoja on mielessä.

558
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 03.05.14 - klo: 17.46 »
Jaahas....Kovin olen yrittänyt helposti löytää Hyvinkään alueella toimivaa paikkaa missä vois AJELLA 1/5 Bajalla ja muillakin möröillä :azn: hyua:an sivuilla ei selviä missä ajetaan ja millä... prkle....auto hankittu ja Ajopaikka hieman hakusessa  :embarrassed: :embarrassed: Auttakeeee Miestä Mäjessä  :wink:  T: Raipe

Lavangossa PKSRCA:n rata-alueella pyritään saamaan valmiiksi uusi turffipäällysteinen 1/5-rata kesän aikana. Pohjatyöt on pääosin tehty ja turffit tontilla. Talkookutsuja tulee ajallaan. 1/10 ja 1/8 monstereita voi ajaa SC/rallicross-radalla.

559
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 02.05.14 - klo: 21.00 »
Onkos siellä sadellut viimepäivinä, oliskohan rata kuiva huomenna La ?

Iltapäivällä oli edelleen märkä ja kostunut lisää illan aikana. Tuskin on ajokunnossa huomenna.

560
Polttisautot / Vs: HongNor X3 Sabre
« : 02.05.14 - klo: 09.28 »
Yeah 3 päivää vietetty lavangon radalla ja saatiin jopa kuvaa ekoista metreistäni M-8:n ratissa  :tongue: https://www.youtube.com/watch?v=0g8jSE__HDM

Volvospede taisi olla myös kuvissa härnäämässä Assolla.

561
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 01.05.14 - klo: 22.54 »
Moro, kattelin tossa autoa kuntoon hetken tauon jälkeen, mut tämmönen ongelma tuli vastaan:

https://www.dropbox.com/s/3lz5m9duxn5wrjr/VIDEO0052.mp4

Osaakos joku sanoa mikä tuossa mättää? Kokoonpanona siis Mamba Max 5700kv, Hobbykingin radiosysteemit ja 2S lipo.

Varmista, että moottorin johdot on varmasti hyvin kytketty.

Ota moottori irti ja varmista, että moottori pyörii hyvin kuormittamattomana ja että auto rullaa kevyesti ilman moottoria.

562


Osta tuollainen, niin olet aika lähellä ja tod näk halvemmalla kuin osat erikseen ostamalla.
http://www.rcsuperstore.nl/chassis-116-revo-vxl-met-banden-trx7107-p-6318.html


Onko kukaan tilannut tuolta onko kuinka luotettava ja jääkö tavaraa tulliin?
[/quote]

jon.lindgren on tietääkseni hankkinut sieltä ainakin 2 runkoa.

563
1/16 -autoissa on Traxxasilla sama runko, 1/10 -autoissa ei. Tuosta kun tutkit räjäytyskuvia, niin voit vertailla, mitä osia tuohon muuttamiseen tarvitsee:

http://traxxas.com/products/models/electric/70054slash1164x4-downloads
http://traxxas.com/products/models/electric/72074summit116vxl-downloads

Saman neuvon olen saanut useasti mutta kun en jaksaisi ruveta niitä tutkimaan (kuten jo aikaisemmin mainitsin) niin olisiko jollain jotain valmista listaa/pakettia?

Osta tuollainen, niin olet aika lähellä ja tod näk halvemmalla kuin osat erikseen ostamalla.
http://www.rcsuperstore.nl/chassis-116-revo-vxl-met-banden-trx7107-p-6318.html

564
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 30.04.14 - klo: 14.31 »
Kunnon kalustopornoa Durango-miehille! Tuohon verrattuna oma Dura on aika "plain", vakiorungoon vaihdettu vain ratasdiffi, aluhexit ja akkupannan mutterit.

Niin ja kohta kaikki hipot ja blingbling on saven ja pölyn peitossa.

565
Sähköautot / Vs: Alottelijalle SC
« : 27.04.14 - klo: 22.13 »
Moi

Kolmatta päivää kahlannu näitä foorumeita läpi posti postilta. En kuitenkaan ole saanut juurikaan vastauksia mieltäni askarruttaviin kysymyksiin.

Taustasta sen verran, että joskus 20 vuotta sitten pikkupoikana pelasin pikkasen radio-ohjattavilla. Silloin oli käytännössä kyosho tai tamiya jos auton halusi. Nyt kuitenkin huomaan, että merkkejä on miljoona. Niinpä siis päädymmä ensimmäiseen kysymykseen:

- Millä merkillä on (suomessa) paras varaosavalikoima, päivitysmahdollisuudet sekä edellisten hintapolitiikka tolkku?

Yleisesti ottaen Traxxas on tältä kantilta mielestäni paras sekä Suomessa, että maailmalla.
Auton tyypiksi päättelin että SC ois mulle lupsakka. Voi pihalla ajella rallia ja ei säätä säiky. Kuitenkin kulkee tarpeeksi kovaa siihen, ettei hauskuus lopu heti alkuun. Niinpä kun asiaan perehdyin huomasin, että vähäiset 20 vuotta vanhat tietomuruset on aika turhia. Autoissa on edelleen kääntyvät ja vetävät pyörät, mutta siihen ne yhtäläisyydet melkein loppuukin :)

SC on hyvä valinta koska sillä pystyy ajamaan sekä pihalla (maastossa) ja sille löytyy Suomesta myös kilpailuja ja runsaasti harrastajia. SC-autoilla ajetaan kilpaa 2WD ja 4WD luokissa.

- Mihin teknisiin osa-alueisiin on aluksi syytä erityisesti kiinnittää huomiota? Kuinka tiedän mikä nopeudensäädin on "paras" mulle ja mikä servo on hyvä tohon, muttei tähän?

Helpoiten pääsee liikkeelle jos valitsee ns. RTR-paketin jossa valmistaja on ottanut jo osan asioista huomioon, mutta toisaalta paketin mukana voi tulla myös tänä päivänä vanhentunutta tavaraa kuten esim. Nimh-akku ja hidas laturi. Niistä joutuu kuitenkin jotain maksamaan.
Koska olen teknisesti valveutunut ihminen, niin ei mua haittaa että ostaa kokonaan itte kasattavan auton. Se kyllä hoituu, mutta onko alottelijana parempi ostaa käytettynä joku peruspirssi, vai uutena joku jonka joutuu ite rankentaa?`Kummalla pääsee halvemmalla? Mun tarttee siis saada kaikki mitä ajamiseen tarvitaan. Akut, radiot, vastaanottimet, auto ja mitälie vielä muutakin. Niinpä johdannaiskysymyksenä edelliseen:

- Jos päädyn ostamaan uuden auton, niin kannattaako se ostaa kotomaasta, vai jostain ulkomailta? Miten tulli reagoi näihin?

Valikoima on suurempi ulkomailla. Riippuu hieman mihin merkkiin ja malliin päädyt kannattaako tilata ulkomailta. EU:n ulkopuolelta tilattaessa joutuu maksamaan pienen tullin ja ALV:n.
Koska minulla on jonkinlainen perversio siihen, että auton tulisi näyttää edes jotakuinkin olemassaolevilta oikeilta autoilta, niin ajattelin, että SC on lähinnä mitä haluan. Ralliautot ilmeisesti ei lopulta ole niin hyviä tuolla pihalla kun tarttisi, että niillä oikeasti voisi ajella rallia? En kuitenkaan etsi mitään skaala-autoa, koska niissä tietääkseni ulkona kovaa-ajamisessa on jouduttu tekemään kompromisseja.

Ralliautoissa on yleensä keulan maavara niin pieni, että standardikokoinen suomalainen kivi ei sinne alle mahdu. SC-autot nielevät kiviä huomattavasti paremmin.
- Mulla on kaksi ala-aste ikäistä veljenpoikaa, jotka taatusti tulevat autollani ajelemaan. Mikä auto siis olisi kestävyydeltään sellainen, että myös nuo 10-12 vuotiaan tuholaiset voisivat ajaa sitä ilman että auto tuhoutuu välittömästi?

Tämä kysymys olisi hyvin voinut olla ensimmäisenä, niin merkki ja malli olisi voitu lyödä jo melkein lukkoon. SC-autoista kenties parhaiten tähän käyttäjäkuntaan sopii Traxxas Slash. Muut yleisesti Suomessa käytetyt SC-merkit ja -mallit ovat enemmän kilpa-autoja joissa kaikki rakenteelliset ratkaisut eivät ole niin kestäviä kuin Slashissa.
saisinko loppuun vielä hyviä linkkejä kasan? Asiallisia kauppoja, hyviä foorumeita, oppaita tai mitä vaan, mikä teistä kokeneemmista tuntuu, että voisi olla minulle hyödyksi.



Etukäteen kiitän

- eric

Tällä foorumilla kannattaa tältä pohjalta käydä läpi Slash 4x4 osio. Mainostajat osiosta löytää aktiivisimmat kauppiaat Suomessa.

Eli kiteytettynä

helppo suositukseni: Traxxas Slash 4x4 harjattomalla tekniikalla joko käytettynä tai uutena RTR-pakettina Suomesta

vaativampi suositukseni: uusi purettu RTR-paketti esim. Hollannista, jolloin pystyy jättämään pois RTR-paketin tarpeettomat ja/tai ylihinnoitellut osat pois ja pääsee valitsemaan itse osan komponenteista.



566
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 27.04.14 - klo: 20.49 »
Moi
Paljon kulkee Cen GST 2300kv motilla ja hobbyking 100A noparilla kun akkuna on traxxasin 8.4v  5000mah ni-mh akku.orkkis välityksillä. meneekö yli 40km/h?

Menee joka tapauksessa hiljempaa kuin vakiona, koska 2300 kv kone kiertää vähemmän kuin vakiokoneet vakioakulla. Slash ilmeisesti kyseessä?

567
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 27.04.14 - klo: 00.35 »
Summitilla kynnetty ojan pohjia myöten :wink: Prkl oli taas lähellä ettei tasauspyörästö paukahtanu p*skaks. Meni telasto niin täytee kuraa että jäi jumiin tai siellä kuran seassa oli joku kivi joka jäi jonkuu pyörän ja maton väliin, toinen kuva kertoo enemmän :wink:

Kolmannessa kuvassa ajetaan sitten tuommoista mönkijä rataa joka on suolla.

Keskidiffi joutuu tosissaan töihin kun pyörien kehät on eri pituiset edessä ja takana. :azn:

568
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 26.04.14 - klo: 23.14 »
Ainahan pitäis tehdä eri setupit eri alustoille mutta mitkä vaan jouset on paremmat yleiskäyttöönkin kuin Traxxasin vakiot, valkoiset vetelykset. Vaikka Losin jousilla auto madaltuu, toimii alusta röykkyisemmässäkin maastossa. Jouset ovat olleet alla jo pitkään vakiorungon kanssa.

Heitäppäs tarkempia tietoja paremmista jousista, siis mitkä ja mistä saa? Ei oo väliä onko suomesta vai kauempaa.

Jos englanti sujuu, niin ohesta löytyyy lisää keskustelua asiasta.

http://www.rcshortcourse.com/forum/traxxas-slash/28528-losi-springs-ones.html

Ei ihan täysin mulle avautunut, mutta ei avautunut noille keskustelijoillekaan kun yks niistä oli tilannut väärät jouset...

Edit:
Siis oletettavasti kaikki xxx Losien jouset käy, entä pituus, 2,5" vai 2" ?
Käykö nämä?

http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_679/products_id/15229/n/Losi-Shock-Springs-2-x-38-Rate-Blue-2

http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_677/products_id/15228/n/Losi-Shock-Springs-2-x-35-Rate-Green-2

http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_685/products_id/15235/n/Losi-Shock-Springs-25-x-40-Rate-Blue-2

http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_685/products_id/15234/n/Losi-Shock-Springs-25-x-37-Rate-Green-2

Nuo käy. Eteen 2" ja taakse 2.5". Vakionakin edessä on lyhyemmät jouset.

569
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 26.04.14 - klo: 22.51 »
Niinhän ne on. Mutta en ole vakuuttunut että tarvitsen tuupilla mitään tykkiä radan saviradalle joka on usein pölyinen.

Toisaalta tehoa on helppo rajoittaa mutta vaikeaa ja kallista saada lisää.

570
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 26.04.14 - klo: 22.33 »
oon hetken harkinnu 410v2 setin hommaamista.
Nyt tuli mieleen parit kysymykset.
Mahtuuko tähän hard case lipot ja miten on 550 kokosen padan paikalleen uppoamisen laita?

Mahtuu ja mahtuu, tosin vain edellisessäkin viestissä mainitut shortyt ja saddle packit.

Laadukas 540-kokoinen moottorikin riittää.

edit: shorty vaatii muutoskitin

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21 22 ... 28