Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Breweri

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20
541
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 18.10.07 - klo: 17.25 »
Ei meilläkään oo mitään ongelmia isorattaan kans ollu vaikka hiekka ja sora on ne alustat joilla ajellaan. Korista en itse tiedä muuta kuin sen, että vakio koria en tule seuraavaksi tilaamaan, noin mittojen avulla jokin muu kori ja sitten pääsee ite maalaileen ja leikkimään :grin:

Alla muuten se pätkä, hyvä kun touring muistutit...

http://www.youtube.com/watch?v=KUF_pJogc_E

tommottis pikkunyppylöissä me temutaan, pääsispä taas pian... loppuu päivänvalo liian aikasin, kuudelta ei enää tahdo nähdä mitään ja sehän on melko pian noin työpäivän päätteeksi

542
Vapaa keskustelu / Vs: Youtuben hauskimmat videot!!
« : 17.10.07 - klo: 15.23 »
eiköhän sillä lie ollut tarkoituksena polttaa vain kumia paikallaan eikä lähteä pyörällä mihinkään...

543
ja tämä liittyy topicciin miten? :undecided:

544
Te ootta pojat hulluja  :grin:
Kuvia ja videota lisää, kiitos!

545
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 14.10.07 - klo: 22.36 »
niinjoo, pääneulalle löytyy säätö mut mites toi luistin päässä oleva low speed needle? Lähinnä sen oletusarvo ihmetyttää... Ei oo nimittäin käryäkään että missä asennossa sen tulis olla, montako kiekkaa "pohjasta" auki? Voisko joku tsekkailla suuntaa omastaan?

546
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 14.10.07 - klo: 12.32 »
Noniin, kyllähän se koura olis lienee palanut jos olis kättä meinannu jäähyn päällä pitää... Melko lämpöisenä käydään. Koitin alkaa säätämään myös rikkaammalle mutta onnistuin hukkaamaan säädöt aika totaalisesti. Taitaa olla lie väljä se kone vai mistähän johtuu... Voisiko tulpalla olla vaikutusta, kuitenkin aletaan olemaan nollakeleissä niin ehkä voisi hieman eri lämpöarvon tulppia kokeilla? Tällä hetkellä tulppana siis nosramin nelonen. kuumempi tulppa laskisi moottorin lämpöjä, eiks je? Jos jollain on tietoa niin kertokaas perussäädöt tolle 3.0 powerfactory motille, mistään en oo niitä löytäny. Kyllä, niitä ei kerrota manuaalissakaan.

Sitten vähän damagelistaa:
Pullstartista katkes jousi mutta nohevasti sain sen korjattua make206:n toimiessa extraparina käsiä. Nivelletyt vetarit tuntuivat kestävän edessä ja muutenkaan en saanut autosta kuin yhden takavetarin poikki. Liekö johtunut siitä että ajelin ilman koppaa suurimman osan ajasta ja en saanut autoa säätöihin. Kylmänä toimii kyllä oikein hyvin mutta lämpöjen noustessa alkaa ryytymään ja sitten sitä ei tahdo saada edes käyntiin.

Makella ajot loppuivat vähän nolommin kun meni iskaritorni takaa poikki. Jäinen maa on kova alusta... varsinkin jos alastulot suoritetaan pyörät taivasta kohti :grin:
Saas nähdä millasta tornia tulee, kuulemma kaupasta ei heti tilata vaan tehään ite. Oikia homma! Nakkaanpa Maken ajeluista pari kuvaa ja saatanpa vain uppia juutuubiin videonkin jonka kuvailin digikameralla.




547
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 12.10.07 - klo: 23.04 »
Itselläni on juurikin tällä hetkellä laakereidenvaihtotalkoot menossa, osallistujina Breweri :laugh:
Elikkäs ainakin pyöränlaakereita kannattaa vaihdella ja tarkkailla aina välillä. Ainakin yksi hyvä merkki kulahtaneelle laakerille on se, että pyörän ripustuksissa on kaikki ruuvit ja mutterit tallella ja jopa tiukalla mutta silti rengas vipattaa ajettaessa. Laakerithan ne ovat sitten menneet... Siitä myös kuuluu kyseinen rallatus/ruksutus. Toinen kohta, minkä huomasin autossani samanlaista ääntä päästävän olivat etu- ja takadiffiboksien kardaaneille olevat kupit. Kummatkin olivat kehitelleet itselleen 2x alkuperäisen kokoisen pesän hahloon ja nehän siinä loksuttivat. Luulen että myös tämä kyseinen välys aiheutti minulle yhden diffin hammasrattaiden totaalituhoutumisen.

Huomenna pääsee päristämään, pitänee sitten katsella vähän kädellä niitä lämpöjä niinkuin Mika R tuossa aiemmin vinkkaili. Pitänee ottaa sideharsoa ja vaseliinia mukaan palovammoihin :grin: WOOHOO!
Taas vain tuntuu kesä loppuvan kesken tässäkin harrastuksessa, onneksi täällä pohjoisessa ei ole vielä lumi maassa... eri juttu teillä etelässä, hää-hää!

Huomiseen!

548
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 11.10.07 - klo: 08.15 »
Se voi kyllä johtua siitäkin, että kone on rikkaalla... En ole vielä viitsinyt panostaa 40 euroa lämpömittariin mutta LUULEN että kone käy liian kuumana kun sille antaa kunnolla sikaa. Pitänee ostella se mittari tässä jossain välissä. Kiitoksia vihjeestä!

549
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 10.10.07 - klo: 20.15 »
Nosramin R4 on tällä hetkellä, siinä tosin voi olla häikkää. En oo vielä päässyt selville että miksi auto ei lähde nostamaan kierroksia nopeasti kaasun painamisen jälkeen vaan miettii hetken ja sitten piikkaa melkein välittömästi tappiin kierrokset. Renkaista tulee uskomattomat munkit lähes välittömästi. Olen säätänyt kiekkojen alkupäähän lisää herkkyyttä luistin päässä olevasta ruuvista mutta en saa tuota viivettä pois... vinkkejä?

550
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 10.10.07 - klo: 08.08 »
Niin... Savagethan ei kulje bensalla vaan nitrometanolilla. Bensa=bensiini, sama aine jota huoltoasemilta saa. Nitrometanoli, fuili, taas tilataan erikseen alan liikkeestä. Isompia 1:5 ja 1:6 autoja löytyy bensiinikäyttöisinä mutta nämä pienemmät käyttävät nitrometanolia johtuen koneen pienestä kuutiotilavuudesta.

edit: jaa, luin jutut tarkemmin, sinähän tiesitkin tämän jo :)

551
Polttisautot / Vs: Pakoputki katkesi, voiko korjata?
« : 09.10.07 - klo: 20.35 »
veikkaan että ei tule kestämään vaikka miten korjaisi...

552
Asiasta kannattanee jatkaa tuolla -> http://rc10.fi/index.php?topic=22541.30

553
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 26.09.07 - klo: 23.59 »
Oisko jollain ideoita miten lähden kiristämään tuota pientä palasta?? :) Miten kannattaa purkaa?? Huom. mahd. vähällä vaivalla. Tässä kuva kohteesta
Irroitat ensiksi edestä koko akseliston tukineen (4 ruuvia akselistosta, kaksi tuesta pohjasta). Seuraavaksi napsautat pari palloa ulos kupeistaan ja päältä kaksi ruuvia auki jotka pitävät osaksi akseliston tuen ylätuentaa kasassa. Puhun siis pyöreäkantaisista ruuveista joista toinen on tankin etupuolella ja toinen vastaavassa paikkaa toisella puolen kardaaniakselia. Nyt saat irroitettua koko etuakseliston, kardaanikin tulee mukana kätevästi. Seuraavaksi irroitat kuvassakin näkyvän tuen, jonka "sisällä" tuo ruuvi sijaitsee, kaks ruuvia alta, toiset kaks päältä. Kikkailet sen tuen pois kupin päältä ja TADAA! :shocked:

Huom, tsekkaa samalla että missä kunnossa tuen laakeri on, itselläni tuo lasahti ensimmäisenä koko auton laakereista. Uusi maksaa reilut 10 euroa, tarvikkeena lähtee 1,50 euron hintaan. Muista pistää tarpeeksi lukitetta siihen ruuviin...

Eipä sitä juuri tuon vähemmällä vaivalla saa purettua, tankin käyttäminen irti on ehkä pakollista, en muista varmuudella. Jos tankki pitää irroittaa niin käytät vain auki tankin yläpuolelta ne kaksi ruuvia, tankki mahtuu siirtymään letkujen kiinni ollessakin sen verran että tuon tukipalasen saa sieltä pois ujutettua.

554
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 26.09.07 - klo: 14.26 »
joo, kyllä me Maken kans testaillaan. Jos joku sattuu tuntemaan esim kiihdytyskuljettajia tms mniin heiltä voisi saada titaanista tehtyjä kisaventtiileitä joita ei enää voida käyttää kisakäytössä. Niiden luulisi kestävän jo jotain...

555
Yleinen keskustelu / Vs: monsterin osto
« : 25.09.07 - klo: 23.53 »
Mielestäni ei ole olemassa parasta vaihtoehtoa. Mitä olen topicceja läpi selaillut ja omia johtopäätöksiäni tehnyt, ovat ne kaikki hyviä autoja noin kokonaisuudessaan. Toiset parempia kuin toiset jossain tietyissä asioissa ja päinvastoin. Jos itse alkaisin jotain nuista laittamaan niin pistäisin savagen, luultavasti siitä syystä että siihen saa eniten hopup-palikkaa. Näin ainakin luulen :grin:
Itse asiassa jos meinaa autolla ajaa rankalla kädellä niin kannattaa ottaa sellainen merkki ja malli minkä osaa löytyy suomesta hyllystä. savage lienee ainakin moinen.

556
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 25.09.07 - klo: 20.11 »
Nojoo, itselläni on autolla ajettu about puolitoista gallonaa ja lahjalista on seuraava:
pari kertaa on takadiffistä mennyt hammasrattaat ja shimmit, vetareita on mennyt repullinen, takakardaaneja muutama, kardaanien kuppeja yks jokaista sorttia, etuvetareiden ulkopäät alkaa olemaan eiliset (lue: ei niissä enää vetarit tahdo pysyä), renkaiden laakereita, yksi kappale koreja, keskilaakerit, erinäisiä ruuveja, yks tulppa ja paljon korisokkia. Iskareissa ei oo kaikissa pysyneet nesteet sisällä, niitä tosin on tullut säädeltyä muutenkin. Ei voi sanoa kaikista halvimmaksi harrastukseksi mutta mukavasti pääsee toteuttamaan itseään. Ei viitsi 1:1 autolla vetää lämä pohjassa pitkin hiekkavalleja ylös ja pyörien alas. Kuten jo aiemminkin olen tainnut mainita, ajotyyliä muuttamalla pääsisi halvemmalla, ei vain tee mieli muuttaa tuota "stunttiajajan" tyyliä. Jokaisesta hyppyristähän voi koittaa ajaa vielä vähän lujempaa jos auto pysyy oikein päin, eikö?` :grin:

En tiedä millaista käyttöä tämän auton tulisi kestää mutta montaa reissua ei ole ajokuntoinen auto laatikossa kotiin lähdetty. Mielestäni välillä auto hajoaa liiankin helposti. Osan näistä rikoista voi pistää tietämättömyden piikkiin, esimerkiksi nuo takakardaanit. Ei voi olettaa että huomaisi vian johtuvan diffin kupin kulumisesta kuin vasta kolmannen katkinaisen kardaanin jälkeen. Nytpä tiedän senkin, osaa tarkkailla kuppeja paremmin.
Paha sanoa muuten kestävyydestä kun ei ole kuin youtuben videot vertailukohtana, kiikutaan jotain rotvallin reunaa ylös ja alas. Ei jaksanut kiinnostaa kuin max. 10 tankillista.

557
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 24.09.07 - klo: 21.01 »
Minkäslaisissa maastoissa te ajelette autoillanne? Itsellä tulee lähinnä koitettua uusimmat ratkaisut tuossa parkkiksella ja jos ne toimii niin sitten ei kun soramontulle kukkulan kuningasta leikkimään  :grin:

Jossain vaiheessa käytiin ton kaiffarin kanssa pururadalla johon oli jo valmiiksi tehty tekniikkatreeniä varten kumpuja hiihtäjille. Muuten hauska paikka mutta kovin kapea näin aloittelijalle... Isoja puita molemmin puolin, ei kiva.

P.S. puusta tehty hake on muuten aika prkleen liukas pinta ajettavaksi, tosin autokaan ei mee niin herkästi palasiksi kun se on pehmeää.

558
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 20.09.07 - klo: 21.45 »
avataan -> rikkaammalle

559
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 20.09.07 - klo: 00.36 »
Suosittelisin sinua ostamaan jonkin lukuisista autoista joita olet joko itse ehdottanut tai muut ovat ehdottaneet. Auton virittämisellä ei ole niin suurta merkitystä jos kyseessä on ensimmäinen auto. Väitän että siinäkin menee oma aikansa että saa huonoissakin säädöissä olevan auton pysymään lapasessa jos ei käsittelystä ole kokemusta. Jos meinaat tuota mad forcea laittaa niin sehän ei ole buggy vaan monsteri ja silloin haetaan tehoja lähinnä alaväännöillä jos meinataan siellä metsässä ajella. Siinä auttaa pidempi ja ahtaampi pillin alkukäyrä, jos en ole vallan väärin ymmärtänyt. Osta joku auto, perehdy asioihin lisää(älä pelkästään kysele kaikkea mitä mielen päälle tulee vaan surffaa läpi foorumeita aktiivisesti ja kerää tietoa). Tälläkin foorumilla on uskomaton määrä tietoa kun käyttää hakua ja lukee jopa yli kuukauden vanhoja viestejä... Tässä nyt esim tietoja mad forcesta, vaivaiset 50 sivua... pidä hauskaa :grin: http://rc10.fi/index.php?topic=7120.0

560
Jotain FG:n kamoja ainakin löytyy hobbylinnasta, muistaakseni jotain "tuninki" kamojakin.

561
Jaa, että olit asemassa: "pelimiehellä ei ole parisuhdetta, vaan pari suhdetta."? :laugh:

562
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 18.09.07 - klo: 07.59 »
Huhut kertovat että kyllä  :grin:

Kuis?

563
Polttisautot / Vs: Purolan rata
« : 17.09.07 - klo: 15.03 »
täähän se aina kannustaa harrastamaan...  :angry:

564
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 16.09.07 - klo: 23.47 »
Joidenkin merkkien joidenkin osien hinnat ovat lähellä toisiaan tilasi ne sitten Suomesta tai muualta. Itselläni syynä ulkomailta tilaamiseen on lähinnä saatavuus, ei niinkään hinta. Mielelläni kotimaista tuen jos sieltä päästä vihjeitä tulee tyyliin "jos on käyttäjiä ja tilaajia niin on myös varaosia". Mielelläni maksan tuosta hieman extraa.

565
Yleinen keskustelu / Vs: nitro polttoainetta frankfurtista
« : 14.09.07 - klo: 18.40 »
ei käy kun nitrometanolissa ei ole bensiiniä vaan metanolia, voiteluaineita sekä nitrometaania tms. Ihan eri aineita, älä edes mieti tai kysele moista.

566
Vapaa keskustelu / Vs: HAMPURILAISTEN ULKONÄKÖ
« : 13.09.07 - klo: 16.10 »
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Miksutii&image_id=43678288 Tuossa on sitä jotain.

Tuplajätti & triplajätti, molemmat tuplajuustoilla <3

Meerin grillin juustokuolema on kyllä legenda, tommosen tuplan kun vetää niin isompikin mies pärjää...

567
Polttisautot / Vs: bensa autot
« : 13.09.07 - klo: 01.21 »
mikä noista olis paras vaihtoehto ite aattelin mad forcea tai fire stormia..
Itseasiassa et siis nähtävästi ole bensapolttista vailla vaan nitropolttista. Siinä on iso ero. bensapolttikset kulkee "essonbensalla" ja nitropolttikset taas... no, nitrometanolilla. Mikähän on ajopaikkasi jossa suunnittelet autoa ajavasi? hiekka/montturadalle sopii hyvin buggy/truggy tai jopa monsteri. Metsässä ja muutenkin offroadina monsteri on mielestäni kohtuu ehdoton peli. Lisäksi sitten kovemmalle pinnalle nämä asfalttihirmut, drifterit sun muut rataohjukset :grin:

Mikä paikka, mikä budjetti, mikä polttoaine? Nämä kun itsellesi selvennät ja käytät foorumin hakua kyseisillä sanoilla, tulet löytämään tarvitsemasi tiedot. Saksassa olevia nettikauppoja löytyy "ulkomaalaiset nettikaupat " -tai jotain siihen suuntaan- -otsikon alta, edelleen tältä foorumilta. Varmaan parhaiten löytynee kaupat ostamalla kyseisen maan RC-lehtiä kaupoista ja niitä selailemalla. Luulisi sieltä löytyvän moisia läpysköjä kun kerran täällä suomessakin löytyy :grin:

Ei muuta kuin onnea etsintään!

568
Vapaa keskustelu / Vs: Mp-3 soittimet
« : 10.09.07 - klo: 15.03 »
Olympuksen tyylikäs hipaisunäppämillä toimiva 5 giganen soitin. Komia vehjes, ei voi valittaa...

569
Polttisautot / Vs: hpi vai hb
« : 10.09.07 - klo: 12.45 »
mg10:sta löytyy tarkemmin tietoa mg10 keskustelusta jonka kyllä hakua käyttämällä löydät. Edellä mainituista autoista GT10 toimii paremmin bashailyhommissa, tämä ainakin on siis minun mielipiteeni... mg10 on lähes täysin tehty komposittiosista, itse pitäisin alumiinisia paremmin kestävinä mutta tiedä sitten :roll:

570
Polttisautot / Vs: hpi vai hb
« : 10.09.07 - klo: 08.50 »
Voi kun ihmiset vielä oppisivat ettei autoja voi oikeasti verrata täysin keskenään, ei ainakaan kyseisillä spekseillä. "kumpi on parempi?"

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20