Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lerppu86

Sivuja: 1 ... 25 26 27 [28] 29 30 31 ... 34
811
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 29.01.13 - klo: 11.44 »
Optimista viis kun ei ole optimi seppäkään kairaamassa  :grin:

Multa löytyy kyllä nippu erilaisia teriä mutta jos tähän hommaan joku tietää parhaat terät niin niitäkin voisi laittaa näytille.

Tällaisia löytyy muodoltaan montaa erilaista, itsellä kaikki vaaleanpunaisella seoksella. Toimivat muuten hyvin pytyn viilaukseen mutta huokoset tukkeutuvat noista aika äkkiä.

http://www.ikt.fi/product_details.php?p=2388

812
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 29.01.13 - klo: 10.45 »
Laitetaanpas vielä tähänkin ihan varmuuden vuoksi.

Eli kaveri toi tuossa eilen oman autonsa pytyn minulle ja pyysi että kiillottaisin siitä kanavat. Aloitin jo dremelillä niitä jyrsimään.

Sain kuulla että kanavat ei saisi olla peilikirkkaat koska se saattaa aiheuttaa bensan pisaroitumista? Tähän kysymykseen olisi mukava saada vahvistus asiasta enemmän perillä olevalta.

Pakoaukon varmaan saanee kiillottaa, sillä ei varmaankaan ole enää vaikutusta.

813
Ei tuohon wikiä tarvita, maalaisjärkihän sen jo sanoo  :smiley:

814
Yhtäpaljon saa "ahtoja" ajamalla ilman suodatinta.  :laugh:

Kun ei ole suodatin ilman tiellä. Vielä enemmän saa "ahtoja" asentamalla suodattimen paikalle ison suppilon jolloin vauhdin kasvaessa suppilon pohjalle tulee kovempi "paine"

Johan Kawasaki aikoinaan lanseerasi tuon RamAir tekniikan. Jossa lyhyesti sanottuna ajoviiman avulla ahdetaan imuilmaa moottoriin, jolloin voidaan saavuttaa pieni tehonlisäys. Köyhän miehen "turbo" siis.

815
Bensa-autot / Vs: KM baja t1000
« : 28.01.13 - klo: 11.17 »
Itse en ole ymmärtänyt koskaan tuon kaksi vaihteisuuden päälle. Mitä niillä saavutetaan muuta kuin kevyempi kukkaro ja se kytkennän ääni kiihdyttäessä? GTB:n 2 vaihteinen kitti taitaa maksaa melkein 200 dollaria. Kun Hostilen 17-57 setti maksaa 27 dollaria.

Välitykset noissa varmaan menee jotenkin:

ykkönen 16T - 58T
kakkkonen 21T - 53T

Itse käytän 17T - 57T välitystä. Jolla autosta löytyy sopivasti vääntöä ja kulkuja. Huippunopeus on varmaan jotain satasen pintaan mikä on vähintäänkin riittävästi, missään järkevissä ajo olosuhteissa sitä ei kuitenkaan saavuteta. Ja vaikka nyt talvella on 1cm pitkät piikit renkaissa niin monta metriä hakkaa tyhjää paikaltaan lähdettäessä.



Älkää käsittäkö väärin.  :embarrassed: Minun puolestani jokainen saa ajaa ja rakentaa autoaan niinkuin itse haluaa.  :wink: Itse en vain näe noissa vaihteissa mitään järkeä. Jos jotain hajoaa niin korjaus lasku on vain suurempi.  :undecided:

Jokatapauksessa on hienoa että bensa autot kasvattaa suosiotaan. Itse ollut aina sitä mieltä että pelit kulkee polttoaineella (vaikka sähköistä saataisiinkin ihan simona tehoa)

Nitrot on kivoja mutta kyllä bensat on vielä miesten vehkeitä  :grin:


816
Bensa-autot / Vs: Bensa formula offroad
« : 28.01.13 - klo: 10.50 »
Itse suosittelisin myös nuudelia, koska siitä saa aika helposti keskimoottoriauton rakennettua.

Tuossa projektissa kun kaiken joutuu tekemään/suunnittelemaan, niin kannattaa katsoa kummosella tekniikalla lähtee liikenteeseen jotta saa pienemmillä muutoksilla auton aikaiseksi.

Toki muitakin varmaankin maailmalta löytyy, mutta suomesta olis ihan kiva löytyä maahantuoja ettei mene perusosien kanssa puljailuun turhaa aikaa.

Jos aloitat tuon offroadari projektin niin varmasti tulen seuraamaan sen edistymistä hyvinkin tarkasti tällä foorumilla, koska itselläni oli joskus vuosia sitten hinku samanlaiseen peliin.

Tuo helppo osien saatavuus olisikin aika tärkeää. Vaikkei ulkomailta tilaamisessa mitään vaikeaa olekkaan niin kyllähän tuon perus kilkkeen mieluummin hankkii lähempääkin.

Ei tässä vielä mitään lukkoon ole lyöty. Esikoinen syntyy 15.3 joten nähtäväksi jää millä lailla harrastaminen muuttuu vai muuttuuko lainkaan.

Itsellä ei ole peliä eikä vehkeitä tehdä mitään. Kaverilta löytyy sitten senkin edestä muttei omaa projektia oikein toisen nurkissa mielellään tee. Vaikka lupa moiseen onkin myönnetty että saa tulla tekemään. Silti itselle tulee aina niin vaivautunut olo.

Jos tässä jotain ryhdytään rakentamaan niin kevääseen se jokatapauksessa menee, nyt on aikaa vaikka piirrellä paperille millaista tekee mieli. Ettei siinä vaiheessa tarvitse enää miettiä muotoja kun kone työntää jo lankaa pihalle  :laugh:

Äkkiähän oikea puikonsulattelija tuollaisen tekisi mutta tällaisilta harrastehitsareilta siihen saattaapi kulahtaa pidempään  :grin:

817
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 27.01.13 - klo: 18.51 »
Tuosta olikin Juhamatti ehtinyt tekemään aikaisemman kokeen. Kuvat mietteineen löytyy täältä

http://rc10.fi/index.php?topic=63928.510

818
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 27.01.13 - klo: 17.40 »
Sitte kun kaasari menee mahdottomaksi säätää kannattaa laittaa aito walbro.

Sikäli mikäli olen ymmärtänyt oikein niin noissa kopioiden CYn valmistamissa koneissa on kyllä aito Walbro 668 kiinni.

Minäkään en näe mitään järkeä perustaa KM:n tai Rovanin autoille uutta osiota.

819
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 26.01.13 - klo: 16.38 »
Ei mitenkään pois suljettua joten voi hyvinkin pitää paikkansa.

820
Bensa-autot / Vs: Bensa formula offroad
« : 26.01.13 - klo: 12.41 »
Nuudelista saisi varmasti myös ihan hyvän aihion.

Kun nelikkoa olin vailla niin hieman tuota TB3:sta tuli katseltua.

821
Bensa-autot / Vs: Bensa formula offroad
« : 25.01.13 - klo: 22.07 »
Aijajai että meinoo pöksyt kastua... Hiiteen Rally seuraava projekti keskittyy kyllä formula offroadiin. Kaveri hankki juuri hitsaus vehkeet joten eiköhän sitä saane lainata että saa häkin tehtyä. Pitänee varmaan hallitukselta saada lupa toiselle autolle, summaa ei kannata kyllä mennä ääneen sanomaan.  :laugh: :laugh:

Mutta mistä neliveto tekniikka. Olisiko FGn rauta tuollaiseen hyvä?

Käsittääkseni FGn monstereiden akseli väli on lyhyempi kuin bajassa. Pituutta saisi olla sopivasti ja painopiste kuitenkin riittävän matalalla ettei kippaa heti takakauta ympäri jyrkemmässä mäessä.

822
Bensa-autot / Vs: 1/4 nascar rc autot
« : 25.01.13 - klo: 18.14 »
Olisihan näitä auto tyyppejä paljonkin jotka olisivat omaan mieleen. Vaan kun en lotto triljonääri ole niin täytynee vain tyytyä haaveilemaan.

Kesäisin tulee ajettua lähinnä montuilla joten esim FGn neliveto Jeeppi olis aika namu laparenkailla. Pääsisi ajamaan ns. RC Formula offroadia. Talveksi mcd rally ja lokapaikan höyläksi nykyinen baja.

Ai ai... Saahan isolla miehellä haaveita olla  :roll:

823
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 24.01.13 - klo: 21.37 »
FailSafe löytyy tuon auton vastarista mutta KillerRC:n katkaisija onkin sitten aivan eri juttu  :wink:

824
Bensa-autot / Vs: 1/4 nascar rc autot
« : 24.01.13 - klo: 18.48 »
Bajastakin tosiaan saisi rakennettua tollasen, tosin joutus varmaan iskaritornia edestä muokkaamaan..
Noi oikeat 1/4 autot bainaa vain 20lbs, eli vain 9kg.

Varmasti ripeitä autoja kun painoakin on vähemmän

Tuossa kuva tuon CATin auton sisuksista. Omaan silmään näyttää aika vakiolta nuo kiinnitys pisteet. Sivutuet joutuis tekemään. Puskuri foami olis varmaan aika pakollinen. Muutenhan tuo nokka menee välittömästi säpäleiksi nokkakolarissa ellei mitään tukea ole?

825
Bensa-autot / Vs: 1/4 nascar rc autot
« : 24.01.13 - klo: 17.28 »
Bajaan noita jostakin saa, en vain ole löytänyt että mistä. Kuuleeko Majuri?  :roll:
Noin kuukaus sitten löysin nämä nascar bajat ja kieltämättä kesäksi tekisi mieli hankkia yhdet kuoret. Kyllä minä silti vielä mieluummin sen takatuuppari Escortin korin ostaisin  :tongue:

Tällä hintaa 199 US dollaria.


http://www.largescaleforums.com/showthread.php?t=11539



http://www.hpibajaforum.com/forum/showthread.php?t=104069



Tuossa ainakin noihin autoihin renkaita.
http://www.suhracing.com/Scripts/prodList.asp?idCategory=17

826
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 22.01.13 - klo: 10.22 »
Kyllähän tuollainen parin kympin pakkanen on jo sen verran sissi touhua että vaikka auto toimisikin niin ei ulkona pitkään kehtaisi itseään kylmettää.  :smiley:


827
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 21.01.13 - klo: 15.04 »
No sentään muillakin samoja tunteita.

Ei vaan oikein mielenterveydelle ole hyvästä jos aina saa olla ostamassa ja korjaamassa jotain. Syö vähän intoa harrastaa. Tolla uudella motilla ja putkella on ajettu neljästi ja ehkä maks 1-1,5h. Eli keskimäärin 15 min kerrallaan ja taas on jotain kappaleina.

En minäkään mikään rämäpää ole, liekkö sitten vain huonoa tuuria.

828
Killeri on kyllä ainakin talvisin aika ehdoton.

Kesällä ei yhtään, edes läheltä piti tilannetta ole päässyt syntymään mutta talvisin riskit kasvaa. Ainakin bajassa tuntuu jäätävän sitä kaasun linkkiä. Jos jarruttaessa sattuu jäätämään niin kaasuhan on auki siinä vaiheessa kun servo palaa nolla tilaan.

...ja sillo vietiin ku litran mittaa.

829
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 21.01.13 - klo: 10.59 »
Njaahas, se olis sitten vissiin iskari remontin aika.

Kun perän painaa pohjalevyä myöten lattiaan niin oikea nurkka nousee, vasen ei nouse pätkääkään.

Kai se vaan on purettava ja katottava onko iskari kauppaan lähetettävä anomusta vetämään.

(onko muillakin AINA jotain :cheesy: vai olenko ainut baja kuski jonka tunnin ajolle kertyy "vähän" liikaa hintaa)

830
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.13 - klo: 10.50 »
Kuinka kovilla pakkasilla sitten olet ajellut? Itse en ole tohtinut enää -14 jälkeen ajaa lainkaan. Mieluiten jos alta kymmenen olisi pakkasta.

Itse en ole suojannut kaasaria mitenkään. Killerinkin ymmärsin asentaa viimein paikalleen vasta kun kaasu hirtti kiinni kun linkki jäätyi jarrutuksen yhteydessä.  :embarrassed: Laiskuuttani oli jäänyt asentamatta vaikka olin ehtinyt sen hankkia ajat sitten.

Tosin omat ajot on tällä talvella ollut lähinnä tuollaisia 30min pyrähdyksiä eikä ongelmia noina aikoina ole vielä tullut.


831
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 20.01.13 - klo: 19.55 »
Kuinka paljon tuolla männällä oli ajettu, oliko puhetta?

Kieltämättä itseäkin harmittaa. Täytynee ajaa tolla 5% seoksella ja pitää neuloja vähän rikkaan puolella.

Ei kai tuolle muutakaan mahda. Noh. Kestää minkä kestää, toista ei tule.

832
Mieluustihan sitä hankkisi tavaransa suomesta jos niitä olisi saatavilla.  :sad:

Tällä menolla aion kyllä jatkossakin hankkia osani rajojen ulkopuolelta.

833
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 18.01.13 - klo: 15.08 »
Juu niihän se olisi, tosin on tuolla hintaakin suhteelisen paljon joten vielä jää kaupan hyllylle odottamaan.

Jos itse ostaisin 300 dollarin muovi häkin niin kyllä raaskisin ostaa viiden kympin puskurinkin.  :smiley: Pelkkä RPM:n puskuri on tietysti puolet halvempi mutta valotelineillä ja valoilla varustettuna maksaa tietty aika lähelle samanverran kuin krakenin tekele.

Jotenkin tuo keula näyttää aika orvolta ilman korkeampaa puskuria  :undecided:

edit: Alleviivasin oleellisimmat ettei tule mitään p*ska myrskyä. Siispä en dissaa muiden laitteita, kun omakaan ei välttämättä päivänvaloa kestä  :tongue:. Mielipiteensä jokaisella  :azn:

834
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 16.01.13 - klo: 10.57 »
Eihän tää nyt ole reilua. Vieläkö tässä joutuu MCD:nkin ostamaan  :laugh:

Itse olen kyllä niin heikkona ralliin että kyllä se auto olis X4 Rally omalla kohdalla. Siihen jostakin redbullin Citroen ds3 WRC:n kuoret, valkoiset OZ:n vanteet ja monte carlot käyntiin. Mielikuvitus laukkaa ja pöksyt kastuu..  :grin:

835
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 14.01.13 - klo: 21.55 »
Juu niin minä ajattelinkin että kolmas mies on näihin karkeloihin osallistunut. Majurin tekemä suomi body oli ilmeisesti velipojan?

836
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 14.01.13 - klo: 19.32 »
Jaahas jaahas. Pohjois-Karjalan puolella pidot sen kuin paranee  :grin: :cool:

Majurille antaisin kultaisen papukaijan merkin jos pystyisi. Toi MCD:n koppa ei näöltään häpeä alkuperäistä. Hyvää työtä!

837
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 12.01.13 - klo: 16.50 »
Onpas erikoisen väristä.
Sattuisko kuvaa olemaan tuosta bensakannusta jotta osais ostaa oikeaa tavaraa?

http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/63312/pienkonebensiinit/pienkonebensiini-4t-5l-nesteoil

Tossa ei siis ole ollenkaan öljyä. Saa sekoittaa mieleiseensä suhteeseen. Itsellä oranssi kannu jossa se 2% öljyä seassa. Siitä nyt vähän kiistelyä käydään että mitä öljyä siellä on mutta itse olen lisännyt sinne öljyä niin että seos on jotain 5%:n pintaan.

Jostakin agrimarketista tai vastaavasta löytyy tietääkseni vastaavaa polttoainetta. En vain muista kenen leima siinä on kyljessä, olisko jonseredin? Muistaako joku?

Tuota "greippi" limua kun vetäsee ison suullisen naamariin niin saattaa kovempaakin juomamiestä irvistyttää  :grin: :grin:

838
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 09.01.13 - klo: 17.10 »
Also with the CR-F style engine with finned flywheel and fan cover you will never have a heating issue. ??

Mitäs erikoista tuossa Brucen myymässä kopassa on joka tarkoitettu tuohon rcmk mottiin?
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2251&category_id=220&option=com_virtuemart&Itemid=56

Ei mitään?

CRF muistuttaa tavallista zenoahin moottoria tuulettavalla vauhtipyörällä kun taas CRB on vapaasti ajoviimasta jäähtyvä kone.

Vaikka talvea eletäänkin niin liian suljetuksi ei koppaa kannata tehdä. Vielä jos kabiini täyttyy lumella ei ilma virtaa enää kunnolla sisään eikä ulos. Tuuletin tukehtuu pakkautuvaan lumeen aivan yhtä lailla kuin ihminenkin. Pakkautuva lumi ei päästä ilmaa virtaamaan vapaasti.

Ja jos koppa on liian tukossa, keräytyvä lumi sohjoontuu, eikä ilma kierrä sitäkään vähää.

839
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 09.01.13 - klo: 11.33 »
Sinne on jotain bakeliittia bruce leiponut, samaa tavaraa on sunkin pytyssä :laugh:

 :shocked:

hyi yäk. Paree pysyä paikallaan...  :grin:

840
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 09.01.13 - klo: 10.58 »
Katselin noita kuvia hetken pidempään niin hämääkö tuo vakio pytyn kuva vai miten nuo näyttää niin erilaisilta.

Bruce tosiaan on poistanut nuo seinämät mutta tuo kanavien väliin jätetty seinämä näyttää vakiossa niin ohuelta?

Kun katsoo juhamatin kairattua versiota niin nuo väliseinät on enemmän hain evän muotoisia. Kaareva puoli on ruskehtava, aivan kuin se olisi jotain massasta väännetty. Hämääkö kuvan valaistuis/ kuvakulma vai miten se näyttää siltä.



Sivuja: 1 ... 25 26 27 [28] 29 30 31 ... 34