Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Celleriz

Sivuja: [1]
1
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 07.09.10 - klo: 01.12 »
Jos autosta oli käytettynä ostettaessa peräpään diffi toimimattomana laakerien vuoksi niin nyt meni sitten keulasta. Pistin paloiksi, kun meinasin että päästään takas toimintaan vaihtamalla laakerit sinnekin. Eipä ollutkaan vaan yksi näistä neljästä diffin rattaasta oli pärähtänyt muruiksi, joten otin kaikki pois ja nyt mennään vajaavetoisena toistaiseksi :)

Onko tuosta XL:stä nyt jotain erilaisia versioita, kun verkosta lueskelin manuaalia niin pitäisi olla fail safe. Heräsin tätä tutkimaan, kun ajelin omakotitaloalueella esittely mielessä ja alkoikin loppua vastarista akku niin hemmetin auto kiihdytti signaalin katoamisen jälkeen täyteen vauhtiin ja paineli naapurin pihaan orapihlaja-aidasta niin että pölähti. Onneksi ei sattunut pahemmin.

Niin sitä vaan että kun sitten vedin auton auki kotona ja tutkailin niin ei tuossa kyllä ole mitään fail safe systeemiä ole, kun pitäisi valo palaa vastarissa sen toimiessa. Ei pala, eikä ole kyllä mitään ledejä mikä voisikaan palaa.

2
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 16.08.10 - klo: 01.13 »
Ostin juuri Savage XL 5.9 käytettynä. Kaveri mainosti täällä rc10 foorumilla uuden veroista XL:ää. Uudenveroinen lienee joustava käsitys, kun auton koppa on 3 kohtaa halki ja parista kohtaa puhki ja kopan kiinnitys "neulat" puuttui matkasta, tulpan kierteet solmussa, ohjaimen antenni poikki samoin kuin vastarin, auto oli ainoastaan etuvetoinen saapuessaan (perästä laakerit 10 osassa ja molemmat rattaiden kiinnitystapit poikki, auto ei käy tyhjäkäyntiä ja hyytyy kesken ajoa aivan yllättäen ja todella p*skainen.

Käyntiongelmat ehkä selvisi juuri säätösessiossa, jossa purin koko romun ja suuttimessa oli joku kiven muru tai muu vastaava. Katselin, että ompas pieni reikä ja tuotako vielä yläneulalla supistellaan. Puhalsin ja reikä suureni 3 kertaiseksi.

Omissa ajoissa on lentänyt yhden iskarin lautanen jonnekin, joten vakaus meni sitä myötä.

50€ meni just varaosiin, joten jos meno jatkuu niin kohta voidaan todeta että olisi kannattanut ostaa vain uutena. Nyt jää ajot vähiin kun ensimmäiset kaksi viikkoa auton saamisen jälkeen menee käytännössä korjaamiseen ja edelleen on siis käsissä käytetty auto, joka on saatettu vasta ajokuntoiseksi  :p

3
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 15.08.10 - klo: 21.57 »
Kuinkas pitkään ajelee täydellä tankillisella 4,6 tai 5,9 savalla? Ja kuinka usein konetta saa olla vaihtamassa uuteen? Tai vaihtamassa koneen sisälle osia(laakereita yms.)?

Edit. ei oo tainnu kellään koskaan hajota... Tai sitten kukaan ei kehtaa tunnustaa.
Muutaman päivän XL:n (5.9) omistaneena voin todeta, että kulutus vaihtelee melkoisesti riippuen miten/mitä ajetaan. Hana auki edes takas säätöjä hakiessa hörppäs tankin reilussa 10 minuutissa, joskin melko rikkaalla alun kierrokset.

Maastoajossa (monttuja, mäkiä ja metsikkörämpimistä kesti tankki lähemmäs 45min, mutta se olikin pientä kiihdyttelyä ja kiipeämistä, eli paljon kiinni mitä väännetään.

4
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 13.08.10 - klo: 17.22 »
Mitä xl:n takadiffiin jos käsillä ei ole rasvoja ja pitäisi päästä ajoon viikonlopuksi? Vaseliinia? Olisi myös 500k öljyä, joka lähinnä muistuttaa koostumukseltaan rasvoja, käviskö se?

Sivuja: [1]