Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - noonook

#1
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
28.11.10 - klo: 16.23
Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 28.11.10 - klo: 16.17
Toisaalta miksi pitää luokan sääntöjä lähteä muokkaamaan sen takia, että 1-2 henkilöä pääsisi ajamaan jollain itse hyväksi katsomillaan laitoksilla ? Kalustoa on saatavilla ja se on toimivaksi todettua, niin ajetaan nyt edes muutama kausi samalla toimivalla konseptilla. Jatkossa jos nykyisen kaluston saatavuus tulee ongelmaksi tms. asia alkaa kaihertaa, niin ihmetellään sitten mitä tehdään ja tarvittaessa muutetaan sääntöjä. 

Tämä siis sivustakatsojana ja luokkaa ajamattoman henkilön mielipiteenä.  :grin:

Mulle se on tavallaan ihan sama millä kalustolla ajetaan, se että en lähde enään ostamaan "vanhan aikaista" kalustoa kun uutta ja  ajettavampaa kalustoa on samalla hinnalla tarjolla, siinä vaiheessa vaan pitää ajaa M8:ia ja odottaa että sääntöjä muutetaan parin vuoden päästä, tosin silloin on taas kehitys mennyt eteenpäin...
#2
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
28.11.10 - klo: 15.12
Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 28.11.10 - klo: 14.30
Eikös noi säännöt ollu menneenä kesänä vallan mainiot? Tuskin kantsii yhden miehen takia muuttaa sääntöjä niin, että kaikkien muiden ehkä vaivallakin rakennettu ja säädetty alusta olisi täysin kelvoton seuraavana kautena.

Ainoa muutos mitä tekisin on, että ne lelun näköset korit joutais silppuriin.

Miksi kehittää sääntöjä?
Miksi ei ajeta formuloita viellä kauden -98 kalustolla?
Ajetaan kaikki kisat samalla lämpötilalla, samalla radalla ja samalla ilman kosteudella ettei kalustoa tarvitse säätää?

Se että ajat muuttuu, kalusto/autot parantuvat ja markkinoille puskee uutta kalustoa joka olisi kilpailukykyinen tähänkin luokkaan ja varmasti tulisi muillekkin autoja, kuin nyt tälle "yhdelle" henkilölle.

Itse olen myös kalustoa uusimassa kun vanha alkaa olemaan jo sen verran kulahtanut, enkä kyllä haluaisi näitä rimpuloita ostaa kun saa jo parempaakin markkinoilta?

Ja mitä koreihin tulee, niin kaikissa luokissa nämä korit(paitsi drifterit) on samaa muovi skeidaa mitkä vois vetää kanssa silppuriin.

Mielestäni kannattaisi keskittyä olennaiseen, ja keskittyä niiden henkilöiden kommentteihin jotka luokkaa ajavat/tulee ajamaan, käsittääkseni jarkkom ei luokkaa aja, kuhan huutelee taustalta ja tarttuu tietyn henkilön kommenttien Nus......

Vuodatuksen lopuksi pakollinen  :afro:
#3
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
27.11.10 - klo: 22.07
Ei ole oikein kokemusta PayPal maksuista, onnistuuko pelkällä visalla ilman paypal tiliä?
#4
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
27.11.10 - klo: 22.01
Fakta on se, että jos haluaa pitää luokan halpana+ tasaväkisenä, on sen oltava merkkiluokka joltakin tietyltä valmistajalta täysin siinä kunnossa kuin se kaupasta on tullut.
Siinä kohtaa kun saa valita jo itse servoa/ohjainta/moottori(sääntöjen puitteissa) on aina jollakin paremmat kamat, vaikuttaahan jo ohjain/servot asiaan huomattavasta.
Esim. nopeammalla servolla pystyy ajamaan huomattavasti tarkemmin kuin vanhalla tai rtr-servolla jonka nopeus/vääntösuhde on alhainen.

Jos luokkaa meinaa elvyttää ja saada kilpailijoita mukaan, pitää miettiä mikä on oikeasti realistista ja mahd.saada uusia kuskeja.

Ketään ei tule ajamaan tähän luokkaan/ostamaan luokkaa, jos säännöt muuttuvat koko ajan ja tulee poikkeuksia tai on esimerkiksi vaikeuksia saada kisarengasta.

Luokkana tämä on mainio, mutta tässä painotetaan liikaa uusien harrastajien ja harrasteluokan pohjaa, koska uudet harrastajat tulevat kerhotyön ja mainonnan kautta,
en tarkoita etteikö sisääntulo-luokka olisi hyvä, mutta sähköpuoli ajaa jo asiaansa ja ne kenellä on nitrovehkeet ja kilpailuntahto, niin tulevat kyllä vaikka kärkikuskit menevät menojaan.

Ps. Kuinka moni aloitteleva junnu joka pelaa futista, luulee heti pääsevänsä maajoukkoeeseen pelaamaan?

Eli pidettäisiin luokka kilpailuluokkana ja koitetaan saada kokeneempia kuskeja mukaan varsinkin vapaammilla säännöillä, joilla aloittelijat voivat tulla ja saada apua/tukea kokeneemmilta kuskeilta ja nähdä heidän kilpailu-/ajo- ja säätötoimintaa.

#5
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
27.11.10 - klo: 20.04
Itselläni on nyt 2v vanha Dm-one, sitä ekaa tuotantoa(ei specci) vakiomoottorilla, mutta ensi kaudeksi on kyllä kaluston uusiminen edessä nykyaikaisempaan laitteeseen.

Mitä olen nyt tästä sivusta seurannut, niin ei ole paljon ollut tunkua kilpailuihin?
Eikös se olisi luokan edun mukaista, että sallittaisiin ensi kaudelle niin hihna- kuin kardaanivetoiset autot?

Eli saataisiin enemmän automerkkejä viivalle ja sitä kautta aina voi tulla yksi kaksi kuskia sieltä täältä mukaan?

Eihän automerkkien salliminen/hihnevetoisten vaikuta luokkaan mitenkään, kuten yllä on todettu niin oli pro kuskilla mikä tahansa auto, niin se vetää sillä aina kovempaa kuin kaveri joka on juuri harrastuksen aloittanut?

Itse kannattaisin hihnavetoa ja jos se tullaan sallimaan niin olen myös itse ensikaudella kisoissa mukana ko. kapineella.
#6
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
27.11.10 - klo: 19.57
Juu, kyllä tätä topiccia on tullut selailtua mutta ei oikein tuo rapakontakaa tilaaminen kiinnosta, pitää varmaan vaan hankkia vähän isompaa autoa ulkokäyttöön talveksi.
Olisi ollut vaan niin bueno paikka sisälle tehdä rata. :roll:
#7
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
27.11.10 - klo: 18.46
Talvi kun on saapunut tänne eteläänkin, niin tiedustelisin saako näitä dnanoja suomesta vai joutuuko kaikki tilaamaan rapakon takaata?

Entä missä hintaluokassa ja ajo-ominaisuuksissa pyöritään?