Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kookos

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 05.03.12 - klo: 21.14 »
Käväsin tänää ajamassa pedellä hieman kun pakkaset on lauhtunu, 10min ajon jälkeen ihmettelin...
Uusi nopari tuli ja akku myös, ensimmäisellä akullisella nopari pimeni mystisesti taas, tuoksahti heti palaneelle.. huhuh mikä tuuri taas.. Ei se auta ku lähettää taas kerran takuuseen.

2
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 18.02.12 - klo: 12.37 »
Itsellä nyt tämä auton osto edessä ja olen kallistunut tämän Traxxas Stampede 4X4 VXL auton puolelle...
Suosittelisin ihan vähän kalliimpaa laturia, miel. semmoista mistä näkee kennokohtaisen jännitteen ja ladatun ampeerimäärän. Jos 3s lipon ostat niin se ajaminen ei varmasti tule olemaan kevyttä ;) eli voit varautua että vetareita menee, metalliset vetarit taas siirtää vahingon eteenpäin.. Asiantuntijat tietää varmaan enemmän asiasta.

3
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 14.02.12 - klo: 22.03 »
Käväsin tänää ajamassa pedellä hieman kun pakkaset on lauhtunu, 10min ajon jälkeen ihmettelin että miks akku on ihan sairaan kuuma, ei siis kättä pystyny pitää siinä päälimmäisen patterin päällä.. tovin ihmettelin siinä, räpläilin ja haistelin, ajattelin että ajampas auton sisälle jäähylle tarkempaan syyniin.. n. 2m pääsi eteenpäin ja vauhti loppu kun seinään.
Auto sisään, koppa auki ja akku pois, nopari oli ihan viileän tuntunen ja muutenkin kaikki näytti hyvältä.
Piruuttani testasin toisella vastaavalla akulla siinä sisällä, ehdin laittaa johdot kiinni ja noparin nappia painaa nii nopari päästi savut ulos.

Akku on vakio 3000mah nimh, ladattu alle 10 kertaa, myös se toinen jolla testasin.. Onneksi auto on ostettu suomesta ja näin ollen takuuasia.
Kosteus taisi tehdä taas tehtävänsä.

4
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 10.02.12 - klo: 21.33 »

Periaate näkyy kuvasta, eli korkeempi battery hold down.

Tai ihan tämmöne battery strappi.

Ittellä oli edesmenneessä autossa pari tarranauhaa, tuli jonkun tietokoneen powerin mukana johtojen niputtamista varten.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 09.02.12 - klo: 23.50 »
How to Adjust Slipper Clutch
Traxxas Slipper Clutch 101

E: Näin itse väännellyt, ehkä varmuudeksi jättäny karvan löysemmälle aina..

6
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 04.02.12 - klo: 02.01 »
Nyt taisi mennä tuosta minun VXL Stampedesta nopeuden säädin rikki,kun auto ei peruuta lainkaan?
Olin pihalla lumella ajelemassa ja yks/kaks lakkasi auto peruuttamasta,jarruttaa kyllä.
Koitin calibroida tuota nopeuden säädintä ja testasin eri modeilla(sport,race ja traning) kaikilla sama homma.
Säädin on tuo orkkis Velineon VXL-3s
Mikä tuohon kannattaisi nyt hankkia tilalle,pitäisi olla vesitiivis ja toimia 2/3s lipo akuilla.
Auto on ostettu kesällä,kuinka noita noppareita on saanut takuuseen?
Pikkusen epäilen noparin nappia, ittellä se jumittaa satunnaisesti.. Nopari auki ja takas kiinni, huhuja kuullut että ½mm isommaks porais reikää nii ei jumita enään. Tosin eihän näistä koskaan tiedä..

7
Vapaa keskustelu / Vs: PC:n Simulaattoripelit
« : 02.02.12 - klo: 21.22 »
Take on helicopters, IL 2 CoD singlenä ja 1946 multiplayerinä.
Hauskaa ajanvietettä jos tikun omistaa =)

8
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.02.12 - klo: 16.03 »
Eipä oikein minkän auton muovit kestä pakkasella törmäilyä.
Olis pitäny lisätä että en odottanutkaan että kestäisi, enkä kyllä törmännytkään mihinkään, kunhan testailin. Poltot oli vaan liian kovat testaamaan että liikkuuko auto mihinkään talvella.

9
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.02.12 - klo: 12.43 »
Pitihän sitä itekki käydä pede ostamassa, sitä kun on hypetetty pitkinpoikin internettiä.
Ehtihän sitä ruhtinaallisen yhden akun ajamaan ennenku onnistuin rikkomaan jotain.. uskon kyllä että tuo -24c pakkanen teki osansa siinäkin, eli edestä pyöränakselin muovikilkkeet halkes, osahan maksaa huimat ~6e mutta taidan urheilun kannalta sorvata osat itse kun metallimies olen..
Mutta muuten auto oli hinta/laatusuhteeltaan iso +, näin pihasudittelijan näkökulmasta.

10

Vanteet on rumat ku apinan kainalot.. mutta ei se menoa haittaa =)
Autohan on hpi e10 vanha piiska minkä Myydään palstalta nappasin parempaan talteen.

11
Sähköautot / Vs: Ensimmäistä drift autoa hankkimassa.
« : 24.11.11 - klo: 01.42 »
Täytyy katsoa kehtaako sitä itseään tulla sinne nolaamaan :afro:
Kiitoksia vinkistä kuitenkin !

12
Sähköautot / Vs: Ensimmäistä drift autoa hankkimassa.
« : 23.11.11 - klo: 20.43 »
Ostin Hpi e10 projektin, talvi aikaa puunailla ja tuunailla. Kiitoksia vastanneille !

13
Sähköautot / Vs: Ensimmäistä drift autoa hankkimassa.
« : 23.11.11 - klo: 01.32 »
Olen hieman kallistumassa tähän
http://www.boostep.fi/tt01d-type-p-295115.html?cPath=1729_1057_1121_1129
Luin siitä muutaman jutun mitä löysin ja ihan pätevältä vekottimelta vaikutti.
Jos viellä saa häiritä niin ilmeisemmin tarvitsen autoon akun + laturin, ovatko nämä yhteensopivia
 ->
http://tinyurl.com/d2qovt3 &
http://tinyurl.com/cn767ds

14
Sähköautot / Vs: Ensimmäistä drift autoa hankkimassa.
« : 23.11.11 - klo: 00.56 »
HPI:n Sprint 2 Drift tai E10 Drift voisi olla myös ihan varteenotettavia RTR settejä.
Ei sen drifterin tarvii mikään ihmeellinen ainakaan alkuun olla. Spooli (lukko) eteen ja loput sitten oman maun mukaan, eli one'wayta, taakse lukkoa vai säädettyä diffiä.
Aurauskulmien säädöt olisi hyvä olla, edessä ja takana.
Käytettynä löytyy paljon hyviä valmiita driftereitä tai "aihioita" eli renkaat vaihtoon niin on drifteri näin karkeasti.
Juuri näitä kyseisiä olen nähnyt suositeltavissa, useasti. Sprint 2 Drift oli ilmeisesti remmillä joten vähän olen varpaillani sen suhteen. Taidan tutustua tarkemmin tuohon viimeksi mainittuun.
Kiitos näistä.

15
Sähköautot / Vs: Ensimmäistä drift autoa hankkimassa.
« : 22.11.11 - klo: 23.39 »
Parempi aloittaa siitä, eli paljonko rahaa haluat käyttää? Paras vaihtoehto on aina käytetty kisa-auto + järkisähköt
250e - 400e siihen väliin olin miettinyt, enempää en viitsi panostaa kertaheitolla koska ei ikinä arvaa kuinka pitkälle aion harrastusta viedä.

16
Sähköautot / Ensimmäistä drift autoa hankkimassa.
« : 22.11.11 - klo: 22.49 »
Näitäkin topikkeja löytyy googlettamalla pilvin pimein, pahoitteluni siis että taas tulee yksi lisää.
Olen uusi näiden autojen kanssa eikä mitään osia löydy kaapinpohjalta, joten päädyin RTR pakettiratkaisuun jota voi sitten päivitellä kun tietotaito ja "nälkä" kasvaa.
Varsinaista ylähintaa ei ole mutta olen melko varma että halvemmallakin ratkaisulla pääsee etenemään lajissa.

Onnistuin sen verran taustatyötä tekemään että olen onnistunut keräämään muutaman vaihtoehdon, minkä uskoisin miellyttävän. Mielipiteitä on varmasti monia ja kaikesta löytää hyviä kuin huonoja puolia.

http://www.boostep.fi/product_info.php?products_id=295115
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=51792&grpid=5015&order_id=WO1321993921
http://www.hobbylinna.com/maverick-strada-brushless-p-25292.html

Valinnan vaikeutta...
Syy miksi valitsen RTR on juurikin se ettei aikaisempaa kokemusta löydy eikä ole vertauskohdetta.
Yritin valita nämä niin että kaikkiin löytyy suomesta vara/viriosia, mutta niiden kestävyydestä ja muusta ei ole tietoa.
Jos joku viisaampi osaisi kertoa asiasta niin olisin kiitollinen.
Muita autoja saa ehdottaa ja kaikenmoisia vinkkejä otetaan innolla vastaan.






Sivuja: [1]